nooit geweest

Reacties
    34.458
    22-06-2003

Verder moet ieder doen waar hij zij zin in heeft. Ieder worst weer ergens ander blij van en als het voor die twee mensen werkt dan is het zo.

Nbqa n7arraq rassi met deze onzin.
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

Storyteller ❤

Reacties
    4.678
    11-01-2011

Citaat Geplaatst door pads Bekijk reactie
    Je onderschat de gevaren als het aankomt op werken van mannen en vrouwen samen. Een simpel voorbeeld is dat er op de werkvloer geflirt wordt en dat men uren (meestal) meer dan je eigen partner ziet doorgebracht wordt met collega’s. Het is niet alleen gevaarlijk voor getrouwde vrouwen maar ook voor getrouwde mannen. Het is niet zomaar haram.
    Maar als het dan zo gevaarlijk is, dan zouden de mannen toch ook niet mogen werken?

Ik denk dat we hierin doordraven. Nou hebben wij mgarba al sowieso een zwarte band in doordenken, maar als een collega met mij probeert te flirten dan negeer ik dat, totdat het kwartje bij hem valt. Het is logisch dat het meer wordt als je daar aandacht aan besteedt. Het is aan de man én vrouw zelf om die duivelse verleidingen te kunnen weerstaan. Maar dat is toch met alles zo? Je zou anders een vreselijke leven hebben mocht je continu denken dat je man of vrouw aan het flirten is op de werkvloer. Een huwelijk zonder vertrouwen is immers ook niet echt gezond..

MVC Lid

Reacties
    187
    11-12-2020

Wat betreft dat het een ‘status’ is, wat is hier niet goed aan? Een vrouw mag best trots zijn dat ze met een man getrouwd is die zijn verantwoordelijkheid nakomt. Hij zorgt er ook voor dat zijn vrouw niet onnodige tegen een burn-out aanloopt of gezondheidsklachten ontwikkelt omdat ze teveel wilt doen. Er is niks mis mee werken indien je dit leuk vind maar een vrouw hoort niet te (blijven) werken omdat het gezin afhankelijk is van haar inkomen. Doet ze dit voor zelfontplooiing, productief zijn omdat de kinderen bijvoorbeeld schoolgaand zijn etc is het heel anders dan geen keus hebben.

MVC Lid

Reacties
    187
    11-12-2020

Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Maar als het dan zo gevaarlijk is, dan zouden de mannen toch ook niet mogen werken?

Ik denk dat we hierin doordraven. Nou hebben wij mgarba al sowieso een zwarte band in doordenken, maar als een collega met mij probeert te flirten dan negeer ik dat, totdat het kwartje bij hem valt. Het is logisch dat het meer wordt als je daar aandacht aan besteedt. Het is aan de man én vrouw zelf om die duivelse verleidingen te kunnen weerstaan. Maar dat is toch met alles zo? Je zou anders een vreselijke leven hebben mocht je continu denken dat je man of vrouw aan het flirten is op de werkvloer. Een huwelijk zonder vertrouwen is immers ook niet echt gezond..
    Iedereen mag werken, het gaat om het mengen van beide geslachten. Dat brengt fitna met zich mee hoe onschuldig dit ook lijkt. Natuurlijk hoor je vertrouwen te hebben maar het is niet gek als een man liever niet heeft dat zijn vrouw geen verplichtingen heeft buitenhuis en te maken krijgt met mannelijke collega’s.

المملكة المغربية ♥️

Reacties
    20.382
    10-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    Streng religieus, mijn hemel!

La 7awla wala 9awata illah billah alsof onze (voor) ouders om andere redenen naar Europa trokken! Ze gingen voornamelijk om economische redenen

Waarschijnlijk om dezelfde (economische) reden als jouw (voor) ouders!

Buiten dat er zijn mensen die trouwen en verhuizen naar het land van hun geliefde wat is daar mis mee Sub7an Allah

In Europa heeft een ieder het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

Dankzij jouw (voor) ouders heb jij in Europa studie genoten en jezelf kunnen ontwikkelen. Dankzij de wet mag jij in vrijheid jouw geloof belijden In Nederland. Waarom jij wel en een ander dat recht willen ontzeggen ...alleen omdat hij in jou ogen "strenger" praktiseert
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

Storyteller ❤

Reacties
    4.678
    11-01-2011

Ieder ze ding meid, ben geen type die financieel bijdraagt. Ik ‘investeer’ op mijn eigen manier.
    Waar investeer jij in? De kroost bij elkaar houden? Je mooi optutten voor je man? Zorgen dat er elke avond een warme maaltijd op tafel staat? Newsflash; dat doen vrouwen ook als ze iets financieel bijdragen aan hun gezin. Je zegt wel dat er menig mannen zijn die dat over hebben voor jou, good for you! Alleen volgens mij was jij nog niet getrouwd?

المملكة المغربية ♥️

Reacties
    20.382
    10-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    @_A Jij bent geen verantwoording schuldig hier en niet alle mannen en vrouwen trouwen "om dat papiertje" jouw man wilde geen hoofdpijnvrouw. Heeft hij goed gedaan. Allahoema baarik

Focus op je man en gezin en gehoorzaamheid naar Allah azza wa jall is wat telt op de eerste plaats en voor de gehuwden gehoorzaamheid naar haar man.
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

Storyteller ❤

Reacties
    4.678
    11-01-2011

Iedereen mag werken, het gaat om het mengen van beide geslachten. Dat brengt fitna met zich mee hoe onschuldig dit ook lijkt. Natuurlijk hoor je vertrouwen te hebben maar het is niet gek als een man liever niet heeft dat zijn vrouw geen verplichtingen heeft buitenhuis en te maken krijgt met mannelijke collega’s.

Ik denk dat daar een hele andere onderbouwing voor nodig is. Een man die jou wijst niet te mogen werken omdat je anders met mannen zou kunnen werken, en hoe zit dat met hem dan? Kan de vrouw eisen dat ze liever heeft dat haar man alleen met mannen werkt? Dat is dan toch ook niet gek? We hebben het wel over vertrouwen, maar het moet van beide kanten komen.

Als mijn man zegt, ik heb liever dat je niet werkt met mannelijke collega's dan is de eerste vraag wat ik hem zal stellen, vertrouw je me niet? Waar is het vertrouwen in het huwelijk dan? Want ik, als vrouwzijnde vindt het heel appart als een man dat van je eist, maar zelf wel vrouwelijke collega's heeft. Als een man je die vraag stelt, moet er ergens in zijn achterhoofd rond spoken dat je met die mannelijke collega's zou kunnen flirten.. lekkere denkwijze dan.

MVC Lid

Reacties
    187
    11-12-2020

Waar investeer jij in? De kroost bij elkaar houden? Je mooi optutten voor je man? Zorgen dat er elke avond een warme maaltijd op tafel staat? Newsflash; dat doen vrouwen ook als ze iets financieel bijdragen aan hun gezin. Je zegt wel dat er menig mannen zijn die dat over hebben voor jou, good for you! Alleen volgens mij was jij nog niet getrouwd?
    Dat die vrouwen naast al die dingen financieel willen bijdragen moeten ze zelf weten. Nee, ik ben nog niet getrouwd. Ja, ze bestaan en ik krijg eerlijk gezegd ook nooit mannen op mijn pad die anders willen. Er moet natuurlijk ook meer aanwezigheid zijn wil je een huwelijk aangaan met een man.

MVC Lid

Reacties
    187
    11-12-2020

Citaat Geplaatst door EL-TORRO Bekijk reactie
    Zijn echt gemene vrouwen.Alles in hun eigen belang en wanneer ze het uitkomt.

1.ze wil dure bruiloft,man moet betalen
    2.Ze wil bruidschat,man moet betalen
    3.ze wil huis,man moet betalen
    4.ze wil auto,man moet betalen.
    5.ze werkt ,maar ze wil niet meebetalen
    want dan is het weer ja maar de man moet de vrouw onderhouden.En dat geld is alleen van haar.
    6.wat voor leven heb je met zo een vrouw.

Je kan echt beter met een Hollandse trouwen die zijn tenminste eerlijk en rechtvaardig en alles samen.
    Wat houd je tegen? Hihi, hup ga voor een Nederlandse en misbruik haar.

Storyteller ❤

Reacties
    4.678
    11-01-2011

Dat die vrouwen naast al die dingen financieel willen bijdragen moeten ze zelf weten. Nee, ik ben nog niet getrouwd. Ja, ze bestaan en ik krijg eerlijk gezegd ook nooit mannen op mijn pad die anders willen. Er moet natuurlijk ook meer aanwezigheid zijn wil je een huwelijk aangaan met een man.

Daarom is het handig dat we iedereen in zijn en haar normen en waarden laten. Elke huisje heeft zijn kruisje zeg ik altijd. De ene wil liever wel bijdragen de andere ziet het toch anders. Er is alleen één ding belangrijk en dat is, als ze maar gelukkig zijn. Dat telt.

Ik vind het wel even goed zo voor vandaag have a nice day sister

المملكة المغربية ♥️

Reacties
    20.382
    10-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    Volgens de islam is het persoonlijke vermogen van een vrouw onschendbaar . Haar echtgenoot kan er op geen enkele manier aanspraak op maken.

Vrouwen hebben vanuit de Islam al meer dan 1400 jaar economische rechten gekregen en kunnen in eigen naam handel drijven, contracten afsluiten, enz. Khadija de eerste vrouw van profeet Mohamed, leidde trouwens een succesvolle handelsonderneming

Ik ken geen één vrouw die niet bijdraagt in het huishouden met haar eigen geld. (Zij weet dat ze islamitisch gezien niet hoeft bij te dragen) En toch doen ze dat met liefde.

nooit geweest

Reacties
    34.458
    22-06-2003

Daarom is het handig dat we iedereen in zijn en haar normen en waarden laten. Elke huisje heeft zijn kruisje zeg ik altijd. De ene wil liever wel bijdragen de andere ziet het toch anders. Er is alleen één ding belangrijk en dat is, als ze maar gelukkig zijn. Dat telt.

Ik vind het wel even goed zo voor vandaag have a nice day sister
    Zus, waar haal je de energie vandaan?

Alles is best zolang er nergens dwang is. Elk potje past een dekseltje.
    Daar hebben mijn voorouders[emoji23] voor gestreden, dat ik ontwikkeld ben. [emoji849]
    Alleen kwamen mijn voorouders hier gewoon om te werken en verder geen igheshewen met ik had ook in marokko kunnen trouwen waar ik het goed had ipv met jou te trouwen. Nee die kwamen hier nichan om te werken. En bleven moslims zonder verdere igheshiwen.

En de rest van de zusters, jullie ook een fijne vrijdag!
    "Forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."

-- Kahlil Gibran

المملكة المغربية ♥️

Reacties
    20.382
    10-01-2009

MVC Premium MVC Premium
    Zijn echt gemene vrouwen.Alles in hun eigen belang en wanneer ze het uitkomt.

1.ze wil dure bruiloft,man moet betalen
    2.Ze wil bruidschat,man moet betalen
    3.ze wil huis,man moet betalen
    4.ze wil auto,man moet betalen.
    5.ze werkt ,maar ze wil niet meebetalen
    want dan is het weer ja maar de man moet de vrouw onderhouden.En dat geld is alleen van haar.
    6.wat voor leven heb je met zo een vrouw.

Je kan echt beter met een Hollandse trouwen die zijn tenminste eerlijk en rechtvaardig en alles samen.
    Correctie: een praktiserende moslima is eerlijk en rechtvaardig ongeacht haar afkomst.

MVC Lid

Reacties
    187
    11-12-2020

Waarom denken jullie Marokkaanse vrouwen aan misbruik altijd.Wat is dat toch met jullie reputatie en misbruik.

En ja; De nederlandse vrouw is vandaag de dag onder marokkanen gewilder dan je denkt.Dat heeft een reden.
    Ken er behoorlijk wat die al een Nederlandse vrouw hebben.

Dus wat is je punt.
    Ik ben geen Marokkaanse, mannen zoals jij die altijd Nederlandse vrouwen ophemelen als het aankomt op financieel belang klagen ook over diezelfde vrouwen wanneer jullie een matokkaanse(of een vrouw van jullie eigen afkomst) missen. Dan word oh zo geweldige Nederlandse vrouw die gehuwd is omdat ze niks vraagt en financieel bijdraagt vergeleken met een Marokkaanse bijvoorbeeld.

Dit zie ik bij mannen in het algemeen die bewust gaan voor (Bekeerde of niet bekeerde) Nederlandse vrouwen. Weinig tot geen bruidsschat want de islaam komt ook hier weer goed van pas

Geen bruiloft omdat jullie zo’n vrouw onder jullie duim willen houden en zodra je met haar samenwoont is ze dom genoeg om ‘samen’ kosten te delen. Dit allemaal omdat de meeste mannen en vooral mannen zoals jij egoïstisch zijn. Mannen zoals jij zijn ook de eerste die klagen dar je Marokkaanse humor, warmte en eten mist zodra je met je geweldige Nederlandse vrouw getrouwd bent.