1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    8
    25-01-2017

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Voordat je iemand wanhopig kunt noemen, dien je eerst te achterhalen waarom die bepaalde persoon al zijn eisen/wensen op een bepaalde leeftijd laat vallen.

    Iemand die zijn/haar eisen/wensen laat vallen puur om z.s.m. te trouwen aangezien zijn/haar vrienden getrouwd zijn, kan inderdaad wanhopig zijn.

    Echter iemand die zijn/haar eisen/wensen laat vallen, omdat hij/zij met de tijd erachter komt dat sommige eisen/wensen er eigenlijk helemaal niet toe doen.. kan je niet als wanhopig bestempelen. Die wist gewoon niet beter en is met de tijd wijzer geworden. Sommige hebben bepaalde kennis op een vroege leeftijd meegekregen en sommige komen er pas achteraf achter..

    Wat je verder benoemt over de vrouwen, komt helaas ook voor bij de mannen.
    En het is zeker niet zo dat de schuld altijd bij de man ligt. Zowel vrouwen als mannen maken fouten.

    Vergeet niet dat er Alhamdoulilah ook goede vrouwen (ook 25-plussers) zijn die gewoon netjes wachten op een goede/nette man.

    Verder bestaat het zeker wel, dat een man een oudere vrouw wil of een oudere man die liever een 30 plusser wilt. Misschien niet als je kijkt naar je eigen omgeving, maar het bestaat zeker.

    Belangrijkste is dat er een goede klik is en samen gelukkig leven met Islam als leidraad.

    Goed is zeker schaars, maar beperk jij juist jezelf dan niet als je anderen geen kans geeft doordat je een bepaalde gedachtegang hanteert als het neerkomt op leeftijd? (Wat op zich zeker kan en mag als dat een van je eisen/wensen zijn. Iedereen wenst iets terug te vinden in de ander.)

    Mijn tip: Blijf optimistisch, doe aan zelfreflectie en blijf geloven dat Allah swt je dromen waarmaakt. (Niets persoonlijks, gewoon een algemene tip).
    Jij hebt gesproken! Wijs en ontwikkeld!

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    131
    21-09-2019

    Citaat Geplaatst door Cocochannel Bekijk reactie
    Ik denk dat je hier niet moet zijn voor serieuze doeleinden. Je kunt het beste iemand ontmoeten via school, werk of via via. En trouwen is niet leeftijd gebonden. Ik schrik ook enorm van de enorme bekrompenheid en hokjesdenkers die generaliseren. Zehrma je bent 28, 29 of owee 30 plus dan ben je over tijd. Iedereen zn mektheb en die ene gast die hier een hele eisen verhaal opzet. Je kan heel goed generaliseren. 1 tip houd op met generaliseren en vertellen wrm iemand wel of niet een goede man trouwt. Een goede man is voor een goede vrouw. Vanuit islamitische oogpunt staat niets over leeftijd en onze eigen profeet is zelfs een mooie voorbeeld. Mohiem domme bekrompenheid van een niet ontwikkelde persoon zie ik terug in bepaalde reacties van ene lid wiewei die trouwen koppelt aan leeftijd en dan weer aan eisen. Sterker nog iedereen stelt eisen. En dat mag ook omdat je trouwt voor levenslang en niet voot het even
    Ik geloof ook dat studie/werk de ideale ontmoetingsplek kan zijn. De tijd kunnen we helaas niet meer terugdraaien. Als je vervolgens niets met social media of sociale netwerken doet, dan zijn de ontmoetingen simpelweg schaars. Afgezien van de Coronamaatregelen. Marokko.NL kan een mooi medium zijn. Helaas veel vrouwen een diëtist of een therapeut kunnen gebruiken en vele oversekste mannen.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    74
    16-05-2021

    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Ja vooral zelfliefde. Als je bepaalde reacties leest van bepaalde leden hier zou je echt jezelf moeten haten om hier iemand een kans te geven.

    * Bovenvermelde tekst is niet van toepassing op de weinige goede respectvolle zichzelf respecterende, eervolle leden die zich hier bevinden.
    Jij zelf bent hier een van de zuurste leden ik noem jou voortaan citroentje

  4. #34
    Nieuwsgierig

    Reacties
    2.232
    20-10-2004

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    Gewoon elke meid pmen ! Uiteindelijk reageert ook iemand met : ja moeilijk tegenwoordig om iemand te vinden.

    En voor je het weet kan je niet meer slapen door haar/zijn stem. Je denkt alleen aan haar/hem , je kijkt bollywood films omdat je in LOVE bent. Je denkt dat je HET hebt gevonden. Je verricht tauwba hoe je leven eerst was en stelt voor hoe een huwelijk met hem/haar zal zijn.

    En daarna krijg je nachtmerries omdat je haar/hem hebt gezien.
    Geduld is de sleutel

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    105
    17-08-2019

    Interessante reacties allemaal.

  6. #36
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Pegasus Bekijk reactie
    Ik geloof ook dat studie/werk de ideale ontmoetingsplek kan zijn. De tijd kunnen we helaas niet meer terugdraaien. Als je vervolgens niets met social media of sociale netwerken doet, dan zijn de ontmoetingen simpelweg schaars. Afgezien van de Coronamaatregelen. Marokko.NL kan een mooi medium zijn. Helaas veel vrouwen een diëtist of een therapeut kunnen gebruiken en vele oversekste mannen.
    Klopt, oversekste mannen zijn het grootste probleem hier.

    Salaam aleikum wil je seks. Vrouwen knappen daarop af.

  7. #37
    ondertitel?

    Reacties
    19.142
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Die zijn er zat, een site is een ontmoettingsplek net als ieder ander, het toont hoogstens een interesse. Het zou dus vreemd zijn als niemand hier liefde heeft gevonden met of zonder lange toekomst.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  8. #38
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Wawei Bekijk reactie
    Oma en opa zou ik niet zeggen maar wanhopig zeg ik omdat het gewoon duidelijk is dat allerlei eisen worden opgegeven en dan met haar leeftijd geen eens aan een normale man komt. Opeens het besef dat het laten gaan van die ene goede man een grote fout was omdat hij niet voldeed aan allerlei vreemde eisen. Waarom zo laat en dan pas? En is het wel oprecht? Is ze dankbaarder geworden of is het gewoon uit noodzaak?

    Je hebt ook de vrome vrouw die waarde van goede karakter eigenschappen niet ziet en zich laat inpalmen door de man die indruk weet te maken met zijn weetjes, zijn gezellige en extraverte karakter. Voor deze vrouwen heb ik enigzins medelijden omdat het geen slechte vrouwen zijn. Ze laten zich gewoon trekken door niet essentiële dingen

    En de minst leuke is de gebroken vrouw die door slechte ervaring met een niet serieuze man er niet meer helemaal bij is als een goede man haar benadert. Moedeloos. Ik richt me op de vrouw maar dit is natuurlijk de man die het veroorzaakt. Het is gewoon zonde dat vrouwen zoveel goede dingen minder laten wegen tegenover dingen waar je minder aan zal hebben.

    Dus ja dan worden ze 28, 29, 30 en verder. En wie heeft er nog interesse? Hopelijk een goede man die liever een oudere vrouw dan jong wilt. Maar iedereen weet dat dit bijna niet bestaat.

    Beperk jezelf niet is mijn tip. Goed is schaars en besef dat beter snel dan laat.

    Ameen
    Ik ben een 30 plusser en krijg nog steeds aanzoeken en mannen hebben nog steeds interesse, als een man mij niet bevalt wijs ik diegene ook gewoon af. Zo was ik ook toen ik een twintiger was en het ligt niet aan leeftijd maar mindet.

    Je doet ook alsof vrouwen die de 25 gepasseerd zijn oud zijn, klinkklare onzin. Oud ben je als je 80 bent. Eind twintig en dertig is jong.
    *Account niet meer in gebruik*

  9. #39
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Trouwen/leren kennen via social media geniet niet mijn voorkeur, ben van mening dat het geen ideale manier is om serieuze mensen te leren kennen. Ik hou meer van de organic way, oftewel lekker ouderwets zonder schermen.
    *Account niet meer in gebruik*

  10. #40
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Klopt, oversekste mannen zijn het grootste probleem hier.

    Salaam aleikum wil je seks. Vrouwen knappen daarop af.
    Precies,walgelijk!
    *Account niet meer in gebruik*

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door knapperd1 Bekijk reactie
    Jij hebt gesproken! Wijs en ontwikkeld!
    Awh superlief je compliment❤️
    Er valt zeker nog het een en ander te leren, dus of ik echt wijs en ontwikkeld ben Allah oe a3lam

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    2.244
    06-11-2003

    Ik lees heel veel angst, heel veel muren, weinig vertrouwen, hier en daar wat misplaatste arrogantie met eisen.

    In sha Allah khair. Doe gewoon veel du'a en vraag Allah om deze pad voor je te vergemakkelijken.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    547
    15-04-2016

    Je wil niet weten wat ik hier allemaal heb uitgespookt maar of dat onder liefde valt weet ik niet haha..

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    200
    24-01-2016

    Er zijn wel wat mensen via m.nl getrouwd. Ik denk dat het vroeger vaker gebeurde dan nu. Je moet ook maar net een goed en serieus persoon treffen. Het kan een sebab zijn, als het serieuze contact is met een juiste doel voor ogen.
    ‘’Every act of goodness is sadaqa.’’

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    4
    09-07-2021

    Hai allen, ik ben nieuw hier of ja 'nieuw'.. was altijd een stille lezer geweest met name altijd rond neuzen door de verhalenforum als puberzijnde en nu als volwassenen vrouw hier beland, wat een verschil weer. Maar oke.. ik dacht van laat ik eens deze kant op gaan en gek genoeg leeft het hier nog, dacht al die tijd dat marokko.nl uitgestorven was.

    In ieder geval, wilde even een berichtje achter laten.

    Groetjes.