1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    949
    23-02-2015

    salaam aleykoum is geen manier van dawah doen

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    127
    02-06-2021

    Ik ben lid geworden hier voor sebeb. Veel dames hebben eisen waarmee je weet dat ze wanhopige 30 plussers zullen zijn of een ongelukkige man ermee te maken zal hebben.

    Maar er zitten ook paar goeie tussen. Moge Allah een vrome partner op jullie pad brengen.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Hoezo krijgen 30-plussers meteen de label ‘wanhopig’, ‘oude oma/opa’ of andere benamingen met een negatieve lading??

    Iemand die 18 is en voor zijn/haar gevoel lang heeft gezocht naar zijn/haar toekomstige kan in sommige situaties zich ook gewoon wanhopig voelen.

    Trouwen is niet gebonden aan een bepaalde leeftijd.

    De een vindt zijn/haar ware veel eerder dan de ander, daar is niets mis mee. Zolang je maar gelukkig leeft. That’s what matters

    En voor sommige die weer gaan denken dat ik 30-plus ben en me waarschijnlijk aangesproken voel.. Uhmm nee.. Bekijk het leven vanuit een optimistische blik, zonder anderen naar beneden te halen. Je weet nooit wie, welke pad heeft bewandeld. En het belangrijkste nog.. je weet niet wat je eigen toekomst met zich mee zal brengen

    Moge Allah swt een ieder die wenst te trouwen zijn/haar wensen doen uitkomen. امين❤️

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    127
    02-06-2021

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Hoezo krijgen 30-plussers meteen de label ‘wanhopig’, ‘oude oma/opa’ of andere benamingen met een negatieve lading??

    Iemand die 18 is en voor zijn/haar gevoel lang heeft gezocht naar zijn/haar toekomstige kan in sommige situaties zich ook gewoon wanhopig voelen.

    Trouwen is niet gebonden aan een bepaalde leeftijd.

    De een vindt zijn/haar ware veel eerder dan de ander, daar is niets mis mee. Zolang je maar gelukkig leeft. That’s what matters

    En voor sommige die weer gaan denken dat ik 30-plus ben en me waarschijnlijk aangesproken voel.. Uhmm nee.. Bekijk het leven vanuit een optimistische blik, zonder anderen naar beneden te halen. Je weet nooit wie, welke pad heeft bewandeld. En het belangrijkste nog.. je weet niet wat je eigen toekomst met zich mee zal brengen

    Moge Allah swt een ieder die wenst te trouwen zijn/haar wensen doen uitkomen. امين❤️
    Oma en opa zou ik niet zeggen maar wanhopig zeg ik omdat het gewoon duidelijk is dat allerlei eisen worden opgegeven en dan met haar leeftijd geen eens aan een normale man komt. Opeens het besef dat het laten gaan van die ene goede man een grote fout was omdat hij niet voldeed aan allerlei vreemde eisen. Waarom zo laat en dan pas? En is het wel oprecht? Is ze dankbaarder geworden of is het gewoon uit noodzaak?

    Je hebt ook de vrome vrouw die waarde van goede karakter eigenschappen niet ziet en zich laat inpalmen door de man die indruk weet te maken met zijn weetjes, zijn gezellige en extraverte karakter. Voor deze vrouwen heb ik enigzins medelijden omdat het geen slechte vrouwen zijn. Ze laten zich gewoon trekken door niet essentiële dingen

    En de minst leuke is de gebroken vrouw die door slechte ervaring met een niet serieuze man er niet meer helemaal bij is als een goede man haar benadert. Moedeloos. Ik richt me op de vrouw maar dit is natuurlijk de man die het veroorzaakt. Het is gewoon zonde dat vrouwen zoveel goede dingen minder laten wegen tegenover dingen waar je minder aan zal hebben.

    Dus ja dan worden ze 28, 29, 30 en verder. En wie heeft er nog interesse? Hopelijk een goede man die liever een oudere vrouw dan jong wilt. Maar iedereen weet dat dit bijna niet bestaat.

    Beperk jezelf niet is mijn tip. Goed is schaars en besef dat beter snel dan laat.

    Ameen

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    13
    29-07-2018

    Ik denk dat je hier niet moet zijn voor serieuze doeleinden. Je kunt het beste iemand ontmoeten via school, werk of via via. En trouwen is niet leeftijd gebonden. Ik schrik ook enorm van de enorme bekrompenheid en hokjesdenkers die generaliseren. Zehrma je bent 28, 29 of owee 30 plus dan ben je over tijd. Iedereen zn mektheb en die ene gast die hier een hele eisen verhaal opzet. Je kan heel goed generaliseren. 1 tip houd op met generaliseren en vertellen wrm iemand wel of niet een goede man trouwt. Een goede man is voor een goede vrouw. Vanuit islamitische oogpunt staat niets over leeftijd en onze eigen profeet is zelfs een mooie voorbeeld. Mohiem domme bekrompenheid van een niet ontwikkelde persoon zie ik terug in bepaalde reacties van ene lid wiewei die trouwen koppelt aan leeftijd en dan weer aan eisen. Sterker nog iedereen stelt eisen. En dat mag ook omdat je trouwt voor levenslang en niet voot het even

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    448
    01-08-2016

    Citaat Geplaatst door Wawei Bekijk reactie
    Oma en opa zou ik niet zeggen maar wanhopig zeg ik omdat het gewoon duidelijk is dat allerlei eisen worden opgegeven en dan met haar leeftijd geen eens aan een normale man komt. Opeens het besef dat het laten gaan van die ene goede man een grote fout was omdat hij niet voldeed aan allerlei vreemde eisen. Waarom zo laat en dan pas? En is het wel oprecht? Is ze dankbaarder geworden of is het gewoon uit noodzaak?

    Je hebt ook de vrome vrouw die waarde van goede karakter eigenschappen niet ziet en zich laat inpalmen door de man die indruk weet te maken met zijn weetjes, zijn gezellige en extraverte karakter. Voor deze vrouwen heb ik enigzins medelijden omdat het geen slechte vrouwen zijn. Ze laten zich gewoon trekken door niet essentiële dingen

    En de minst leuke is de gebroken vrouw die door slechte ervaring met een niet serieuze man er niet meer helemaal bij is als een goede man haar benadert. Gemoedsloos. Ik richt me op de vrouw maar dit is natuurlijk de man die het veroorzaakt. Het is gewoon zonde dat vrouwen zoveel goede dingen minder laten wegen tegenover dingen waar je minder aan zal hebben.

    Dus ja dan worden ze 28, 29, 30 en verder. En wie heeft er nog interesse? Hopelijk een goede man die liever een oudere vrouw dan jong wilt. Maar iedereen weet dat dit bijna niet bestaat.

    Beperk jezelf niet is mijn tip. Goed is schaars en besef dat beter snel dan laat.

    Ameen
    hhhh wallah dit is egt ziek. tegewoordig heb je ook veel vrouwe die aandachtverslaaft zijn dan rake ze snel uitgekeke totdat ze oud zijn dan pas denke ze shit tijd heeft niet stilgestaan en dan huilie huilie depresief wallah egt ziek
    Citaat Geplaatst door Bigups Bekijk reactie
    "een kech kan geen moeder zijn."

    -bigups

  7. #22
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Het is juist goed om eisen te stellen zowel man als vrouw. Niemand heeft tijd voor onzin. Je kunt toch pas interesse tonen in iemand wanneer hij/zij voldoet aan je wensen. Anders heeft het geeneens nut.

  8. #23
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Wawei Bekijk reactie
    Oma en opa zou ik niet zeggen maar wanhopig zeg ik omdat het gewoon duidelijk is dat allerlei eisen worden opgegeven en dan met haar leeftijd geen eens aan een normale man komt. Opeens het besef dat het laten gaan van die ene goede man een grote fout was omdat hij niet voldeed aan allerlei vreemde eisen. Waarom zo laat en dan pas? En is het wel oprecht? Is ze dankbaarder geworden of is het gewoon uit noodzaak?

    Je hebt ook de vrome vrouw die waarde van goede karakter eigenschappen niet ziet en zich laat inpalmen door de man die indruk weet te maken met zijn weetjes, zijn gezellige en extraverte karakter. Voor deze vrouwen heb ik enigzins medelijden omdat het geen slechte vrouwen zijn. Ze laten zich gewoon trekken door niet essentiële dingen

    En de minst leuke is de gebroken vrouw die door slechte ervaring met een niet serieuze man er niet meer helemaal bij is als een goede man haar benadert. Gemoedsloos. Ik richt me op de vrouw maar dit is natuurlijk de man die het veroorzaakt. Het is gewoon zonde dat vrouwen zoveel goede dingen minder laten wegen tegenover dingen waar je minder aan zal hebben.

    Dus ja dan worden ze 28, 29, 30 en verder. En wie heeft er nog interesse? Hopelijk een goede man die liever een oudere vrouw dan jong wilt. Maar iedereen weet dat dit bijna niet bestaat.

    Beperk jezelf niet is mijn tip. Goed is schaars en besef dat beter snel dan laat.

    Ameen
    Rizq ligt in de handen van Allah 3azza wa jal. Dat principe dat een oudere vrouw geen trouwkansen meer heeft is allang al achterhaald. Het zou jou zelfs verbazen hoeveel interesse dat er zelf in hun getoond wordt. Wat ik rondom mij zie is dat zulke vrouwen juist gehuwd worden door jongere mannen, zelfs 5 à 10 jaar jonger. Genoeg vrouwen die er jonger uitzien dan hun leeftijd. En het zijn niet alleen de vrouwen die ouder worden en ongetrouwd zijn maar dat geldt ook voor de mannen. En vruchtbaarheidsproblemen treffen zowel de man als de vrouw, ongeacht de leeftijd. En zeker in deze tijd met alle hormoonverstoorders. Bovendien is niet iedere oudere vrouw ongetrouwd omdat ze onrealistische eisen had.
    Sincerity is the face of the soul.

  9. #24
    From the South

    Reacties
    2.486
    06-09-2020

    Citaat Geplaatst door Tanjaouiia Bekijk reactie
    Hoezo krijgen 30-plussers meteen de label ‘wanhopig’, ‘oude oma/opa’ of andere benamingen met een negatieve lading??

    Iemand die 18 is en voor zijn/haar gevoel lang heeft gezocht naar zijn/haar toekomstige kan in sommige situaties zich ook gewoon wanhopig voelen.

    Trouwen is niet gebonden aan een bepaalde leeftijd.

    De een vindt zijn/haar ware veel eerder dan de ander, daar is niets mis mee. Zolang je maar gelukkig leeft. That’s what matters

    En voor sommige die weer gaan denken dat ik 30-plus ben en me waarschijnlijk aangesproken voel.. Uhmm nee.. Bekijk het leven vanuit een optimistische blik, zonder anderen naar beneden te halen. Je weet nooit wie, welke pad heeft bewandeld. En het belangrijkste nog.. je weet niet wat je eigen toekomst met zich mee zal brengen

    Moge Allah swt een ieder die wenst te trouwen zijn/haar wensen doen uitkomen. امين❤️
    Allahoema barek.

    Wat mensen vaak vergeten is dat wij plannen maar Allah 3azza wa jal plant ook. En wat hij voorbestemd heeft kan je niet versnellen of vertragen. En je dient het te accepteren met of tegen jouw wil.
    Sincerity is the face of the soul.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    10
    29-12-2018

    Voor de ladies doe aub hier geen enkele moeite. Ik kan mij niet voorstellen dat een man die er goed uitziet en een leuke karakter heeft dit forum nodig heeft om aan een vrouw te komen. Knoop dit maar in je oren ladies. Veel hebben hier grote vieze mond maar als ze op straat zouden lopen zou niemand naar ze kijken. Dus laat je hier niet onnodig gek maken!

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    .
    calm down, dit is maar dunya de tijd hier is best beperkt en je hoeft niet alles uit het lijstje weg te strepen. Het enige wat men dient te wensen is het goede, hetgeen je niet zal demotiveren en afwenden van je daadwerkelijk doel. Want volop kindjes maken en de beste romantische serie namaken zijn niet onze doelen.
    Stress less and live more.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    283
    20-07-2018

    Citaat Geplaatst door Rotterdam2020 Bekijk reactie
    Voor de ladies doe aub hier geen enkele moeite. Ik kan mij niet voorstellen dat een man die er goed uitziet en een leuke karakter heeft dit forum nodig heeft om aan een vrouw te komen. Knoop dit maar in je oren ladies. Veel hebben hier grote vieze mond maar als ze op straat zouden lopen zou niemand naar ze kijken. Dus laat je hier niet onnodig gek maken!
    Ik vind het jammer dat je oordeelt zuster. Ten eerste draait het niet om uiterlijk. De sleutel tot een goed huwelijk omvat niet de uiterlijk maar heeft andere aspecten die belangrijker zijn. Als jij uiterlijk erg belangrijk vindt dan zeg ik ga er voor. Weet dat er ook zusters en broeders zijn die andere aspecten belangrijker vinden.

    Ten tweede; er zijn broeders en zusters die er goed uit zien en verzorgd zijn maar de tijd niet vinden of hebben om iemand in het dagelijks leven tegen te komen. Of niet uit een omgeving komt om iemand tegen te komen. Niet voor iedereen is dit weggelegd.

    Ten derde; zijn er broeders die schaamte kennen of zich ongemakkelijk voelen om een zuster buiten het internet aan te spreken.

    Uiterlijk is wat je ogen zien. Maar geef je hart en ziel de tijd om iemands innerlijk in te zien alvorens je een oordeel hebt over iemand. Een persoon is niet volmaakt vanwege zijn uiterlijk. Want uiterlijk zegt niet alles. En uiterlijk kan je zoeken maar wie zegt dat daar het geluk in zit?

    Een goed en oprecht persoon vinden is goud waard. Dat zul je pas beseffen als je het ervaart..

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    10
    29-12-2018

    Citaat Geplaatst door Younes2018 Bekijk reactie
    Ik vind het jammer dat je oordeelt zuster. Ten eerste draait het niet om uiterlijk. De sleutel tot een goed huwelijk omvat niet de uiterlijk maar heeft andere aspecten die belangrijker zijn. Als jij uiterlijk erg belangrijk vindt dan zeg ik ga er voor. Weet dat er ook zusters en broeders zijn die andere aspecten belangrijker vinden.

    Ten tweede; er zijn broeders en zusters die er goed uit zien en verzorgd zijn maar de tijd niet vinden of hebben om iemand in het dagelijks leven tegen te komen. Of niet uit een omgeving komt om iemand tegen te komen. Niet voor iedereen is dit weggelegd.

    Ten derde; zijn er broeders die schaamte kennen of zich ongemakkelijk voelen om een zuster buiten het internet aan te spreken.

    Uiterlijk is wat je ogen zien. Maar geef je hart en ziel de tijd om iemands innerlijk in te zien alvorens je een oordeel hebt over iemand. Een persoon is niet volmaakt vanwege zijn uiterlijk. Want uiterlijk zegt niet alles. En uiterlijk kan je zoeken maar wie zegt dat daar het geluk in zit?

    Een goed en oprecht persoon vinden is goud waard. Dat zul je pas beseffen als je het ervaart..
    Uiteraard is innerlijk bepalend. Daar ben ik het volkomen met jou eens. Oordelen en mensen in hokjes plaatsen zie ik vooral terug in de reacties van sommige mannelijke leden die op dit forum gereageerd hebben. Namelijk dat je vanaf een bepaalde leeftijd als vrouw een pensioenleeftijd hebt bereikt. En dat vrouwen die eisen stellen zichzelf tegenkomen, zelfs geen kids kunnen baren als ze 30 plus zijn et cetera. Mijn buurvrouw is 42 en heeft nu haar 5e kind gekregen. En als kers op de taart als je dan nog niet getrouwd bent ligt het aan jezelf. Allemaal verklaringen en redenen bedenken voor anderen. Zij weten hoe het is en zij kennen slechts hun waarheid. Referentiekader is heel beperkt.Maar puntje bij paaltje scoren deze mannen zowel niet op uiterlijk en al helemaal niet op innerlijk. Allah swt is de beste planner voor iedereen.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    444
    30-05-2020

    Citaat Geplaatst door Wawei Bekijk reactie
    Oma en opa zou ik niet zeggen maar wanhopig zeg ik omdat het gewoon duidelijk is dat allerlei eisen worden opgegeven en dan met haar leeftijd geen eens aan een normale man komt. Opeens het besef dat het laten gaan van die ene goede man een grote fout was omdat hij niet voldeed aan allerlei vreemde eisen. Waarom zo laat en dan pas? En is het wel oprecht? Is ze dankbaarder geworden of is het gewoon uit noodzaak?

    Je hebt ook de vrome vrouw die waarde van goede karakter eigenschappen niet ziet en zich laat inpalmen door de man die indruk weet te maken met zijn weetjes, zijn gezellige en extraverte karakter. Voor deze vrouwen heb ik enigzins medelijden omdat het geen slechte vrouwen zijn. Ze laten zich gewoon trekken door niet essentiële dingen

    En de minst leuke is de gebroken vrouw die door slechte ervaring met een niet serieuze man er niet meer helemaal bij is als een goede man haar benadert. Gemoedsloos. Ik richt me op de vrouw maar dit is natuurlijk de man die het veroorzaakt. Het is gewoon zonde dat vrouwen zoveel goede dingen minder laten wegen tegenover dingen waar je minder aan zal hebben.

    Dus ja dan worden ze 28, 29, 30 en verder. En wie heeft er nog interesse? Hopelijk een goede man die liever een oudere vrouw dan jong wilt. Maar iedereen weet dat dit bijna niet bestaat.

    Beperk jezelf niet is mijn tip. Goed is schaars en besef dat beter snel dan laat.

    Ameen
    Voordat je iemand wanhopig kunt noemen, dien je eerst te achterhalen waarom die bepaalde persoon al zijn eisen/wensen op een bepaalde leeftijd laat vallen.

    Iemand die zijn/haar eisen/wensen laat vallen puur om z.s.m. te trouwen aangezien zijn/haar vrienden getrouwd zijn, kan inderdaad wanhopig zijn.

    Echter iemand die zijn/haar eisen/wensen laat vallen, omdat hij/zij met de tijd erachter komt dat sommige eisen/wensen er eigenlijk helemaal niet toe doen.. kan je niet als wanhopig bestempelen. Die wist gewoon niet beter en is met de tijd wijzer geworden. Sommige hebben bepaalde kennis op een vroege leeftijd meegekregen en sommige komen er pas achteraf achter..

    Wat je verder benoemt over de vrouwen, komt helaas ook voor bij de mannen.
    En het is zeker niet zo dat de schuld altijd bij de man ligt. Zowel vrouwen als mannen maken fouten.

    Vergeet niet dat er Alhamdoulilah ook goede vrouwen (ook 25-plussers) zijn die gewoon netjes wachten op een goede/nette man.

    Verder bestaat het zeker wel, dat een man een oudere vrouw wil of een oudere man die liever een 30 plusser wilt. Misschien niet als je kijkt naar je eigen omgeving, maar het bestaat zeker.

    Belangrijkste is dat er een goede klik is en samen gelukkig leven met Islam als leidraad.

    Goed is zeker schaars, maar beperk jij juist jezelf dan niet als je anderen geen kans geeft doordat je een bepaalde gedachtegang hanteert als het neerkomt op leeftijd? (Wat op zich zeker kan en mag als dat een van je eisen/wensen zijn. Iedereen wenst iets terug te vinden in de ander.)

    Mijn tip: Blijf optimistisch, doe aan zelfreflectie en blijf geloven dat Allah swt je dromen waarmaakt. (Niets persoonlijks, gewoon een algemene tip).

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    17
    25-02-2021

    Ja lid Delectable.