1. #1
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Khalid Kasem nieuwe presentator van talkshow De vooravond

    Dat de advocaat geen enkele journalistieke ervaring heeft, zien bekenden van hem niet als bezwaar. ‘Het is een wonderboy’, zegt rapper en vriend Ali Bouali, beter bekend als Ali B. ‘Hij gaat het bizar goed doen voor iemand die nog nooit televisie heeft gemaakt.’ En Peter R. de Vries, voormalig zakenpartner, maakt zich evenmin zorgen. ‘Ik heb zijn screentests gezien: die jas zit hem als gegoten.’

    De vleiende woorden doen misschien vermoeden dat Kasem een vliegende start heeft gehad. Niets is minder waar. Als kind van een Marokkaanse gastarbeider groeit hij op in Nieuwegein. Na het overlijden van zijn moeder, als Kasem 9 is, glijdt hij snel af. Hij komt als minderjarige in aanraking met justitie wegens mishandeling en diefstal.

    Met horten en stoten voltooit Kasem de mavo en een mbo-opleiding. Pas op 24-jarige leeftijd ontsteekt er een vlammetje. Naast zijn functie bij ABN Amro, waar hij leiding geeft op een hypotheekafdeling, volgt hij een rechtenstudie. Op 30-jarige leeftijd wordt hij beëdigd als strafrechtadvocaat.

    Eind mei 2020 lijkt het alsof hij zijn plek in de schijnwerpers definitief heeft verworven. De advocaat staat op het punt om een contract te tekenen bij BNNVara om De vooravond te presenteren. Maar een bericht in het AD zet een streep door die plannen. Justitie verdenkt hem er volgens de krant van informatie te lekken aan Ridouan T., hoofdverdachte in het Marengoproces. Afgelopen februari oordeelde de deken dat er voor het lekken geen bewijs is. Sindsdien lijkt Kasem zich te herpakken. Het besmeurde blazoen is schoongeveegd en de donkere wolken trekken weg.

    Dat de publieke omroep met Kasem een meer diverse doelgroep hoopt aan te boren, is volgens vriend Bouali evident. ‘Toen ik jonger was, zag ik Najib Amhali, de eerste knuffel-Marokkaan, en ik keek naar hem op. Je identificeert je makkelijker met iemand die op je lijkt. Veel jonge jongens zullen Khalid straks zien zitten en denken: dat wil ik ook. Daarom is dit een belangrijke stap voor de Marokkaanse gemeenschap. Er loopt nog veel meer talent rond.’

    https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...oten~b74955d4/
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.065
    29-01-2011

    Ontzettend mooi voor Khalid.
    Mensen met een leeg bord scheppen op.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    De twee presentatoren die zijn afgedankt; leiding BNN/Vara miste de "urgentie".
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Kijk die onzin niet , voor mijn part zetten ze daar Pino neer

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    379
    16-01-2021

    Herken z'n gezicht. Met de familie van Nouri was hij volgens mij.
    dordles

  6. #6
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Dkja Bekijk reactie
    Herken z'n gezicht. Met de familie van Nouri was hij volgens mij.
    Hij is woordvoerder van die familie.

    Hij kan goed spreken maar
    dat is iets anders dan goed interviewen.

    Mijn zegen heeft hij, onder de voorwaarde
    dat hij zijn vriend "Peter weet het beter"
    niet uitnodigt in zijn talkshow ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    379
    16-01-2021

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Hij is woordvoerder van die familie.

    Hij kan goed spreken maar
    dat is iets anders dan goed interviewen.

    Mijn zegen heeft hij, onder de voorwaarde
    dat hij zijn vriend "Peter weet het beter"
    niet uitnodigt in zijn talkshow ...
    Dat is zo. Kwam over als een welgemanierde fatsoenlijk iemand maar dat is wat anders dan een scherp en op zijn tijd een harde interviewer te zijn. Misschien zie ik wel wat voorbij komen. Kijk geen televisie meer.
    dordles