1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    788
    05-01-2015

    Iemand bekend met psychose??

    Ken je iemand of heb je zelf ooit een psychose gehad?

    Pm mij in sha Allah.
    Elhamdoulileh

  2. #2
    Okay doei

    Reacties
    5.150
    17-01-2007

    Up

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door jaouaaad Bekijk reactie
    up
    iswa

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    788
    05-01-2015

    Bedankt voor het uppen
    Elhamdoulileh

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Allaahi chafihom ameen. Ik denk dat het belangrijk is om deskundige hulp te zoeken.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    788
    05-01-2015

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Allaahi chafihom ameen. Ik denk dat het belangrijk is om deskundige hulp te zoeken.
    Ameen, zijn we mee bezig denk aan medicatie maar vroeg me af wat er nog meer kan zoals bijv hijamma roqya
    Elhamdoulileh

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    9.425
    26-12-2013

    Citaat Geplaatst door Sundaeijs Bekijk reactie
    Ameen, zijn we mee bezig denk aan medicatie maar vroeg me af wat er nog meer kan zoals bijv hijamma roqya
    Ligt denk ik ook aan de oorzaak van de psychoses. Psychoses hebben volgens mij vooral met de hersenen te maken, mensen met schizofrenie krijgen bv ook psychoses. In dat geval moet je denk ik vooral een psychiater zoeken. Het kan okk komen door bepaald medicijngebruik. Dan moet je daar weer naar kijken.

    Hijama is denk ik altijd goed.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.620
    31-07-2019

    Ik ken iemand die vaak psychoses heeft gehad, was een famillielid.
    Diegene was zowiezo aangemeld bij de ggz. Ze kreeg ook opdrachten om gevoelens op papier te zetten etc.
    Vanuit famillie moet er meer begrip en steun zijn. In de marokkaanse cultuur praten wij hier veel te weinig over. Bijvoorbeeld als je op ziekenbezoek gaat bij iemand die dat heeft, zou het goed zijn om niet over alleen koetjes en kalvjes te praten.
    Geef steun en erkenning vanuit islamitsch opzicht. En vraag hoe diegene zich voelt, of er dingen zijn die diegene triggert zodat je binnen de famillie misschien een oplossing kan bedenken voor het probleem. Vraag hoe het gaat met slapen, want dat is vaak een groot probleem etc. Ga je bijvoorbeeld op bezoek bij diegene in de instelling kan je qoran meenemen en even 5 minuten lezen, want op zo een moment van een psychose bidden ze meestal niet meer.
    Dit onderwerp is echt iets wat mij veel bezig houdt, zou heel graag iets willen doen voor de mentale zorg voor moslimas. Bespreekbaar maken, schaamte etc zijn een groot probleem bij ons. Mensen verwijten zo iemand ook vaak door te zeggen dat ze geen sabr hebben, of dat de ziekte niet bestaat in de islam.
    Moge Allah alle zieke moslims genezen.
    Ik heb trouwens ooit een docu gezien over een man die een "ziekenhuis" had in somalie voor mensen met mentale problemen. Vreselijk vreselijk zielig...
    Married and children!

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.620
    31-07-2019

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ligt denk ik ook aan de oorzaak van de psychoses. Psychoses hebben volgens mij vooral met de hersenen te maken, mensen met schizofrenie krijgen bv ook psychoses. In dat geval moet je denk ik vooral een psychiater zoeken. Het kan okk komen door bepaald medicijngebruik. Dan moet je daar weer naar kijken.

    Hijama is denk ik altijd goed.
    Ja hijama op de kruin van het hoofd schijnt goed te zijn, moet je wel haren scheren. Bij zo een hijama kliniek weten ze dit vast wel welke plekken goed zijn...
    Married and children!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    788
    05-01-2015

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Ligt denk ik ook aan de oorzaak van de psychoses. Psychoses hebben volgens mij vooral met de hersenen te maken, mensen met schizofrenie krijgen bv ook psychoses. In dat geval moet je denk ik vooral een psychiater zoeken. Het kan okk komen door bepaald medicijngebruik. Dan moet je daar weer naar kijken.

    Hijama is denk ik altijd goed.
    Deze persoon is al opgenomen psycholoog is aan het uitzoeken waar het door komt. Het vermoeden is een kortdurende psychose en hopelijk mag hij zo snel mogelijk weer naar huis in sha Allah.
    Elhamdoulileh

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    788
    05-01-2015

    Up
    Elhamdoulileh

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    2.393
    19-07-2021

    Citaat Geplaatst door Sundaeijs Bekijk reactie
    Ken je iemand of heb je zelf ooit een psychose gehad?

    Pm mij in sha Allah.
    een keer had ik zoveel peper gegeten gedept met olijfolie dat mijn darmen in opstand kwamen. Ik werd gewoon een firedragon in de toilet naeriiii …

    Door de dampen kreeg ik last van psychoses. De ruften die ik liet icm diarree hadden me dingen laten zien die ongelofelijk waren.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5
    15-07-2023

    Salaam,

    Ik heb dit meegemaakt met iemand die close met mij is. Medicatie, therapie & sabr is het enige dat je uit een psychose kan halen.

    Alhamdulilah gaat het nu heel goed met diegene dus ik vertrouw erop dat anderen die dit doen ook inshallah beter worden

  14. #14
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Nr 1 trigger is soft drug. Dont do drugs kids. En als slaap en voeding en no drugs stabiel is. Islam alles nakijken

  15. #15
    Spread love!

    Reacties
    1.361
    18-01-2018

    Kan djinn zijn... helaas. Sterkte.