1. #16
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Up!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  2. #17
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Hier alles goed lieverd! hamdl!!

    Fijn dat alles goed gaat met jou schat, leuk dat je er weer bent! Mine number one fan from story one! ❤❤❤
    Allahoma baarik ❤ jou verhalen wil ik echt niet missen!
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  3. #18
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Gaan we weer foto's plaatsen als we wat verder zijn in het verhaal? eerst de personages beter leren kennen
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.620
    31-07-2019

    Citaat Geplaatst door pureglossy Bekijk reactie
    Oops! Haha sorry schat, ❤❤

    Ik twijfelde nog want ik wist niet of er nog echt wel behoefte aan was. maar kijk eens aan

    Natuurlijk is er behoefte aan, dit is mijn leukste bezigheid als ik de baby aan het voeden ben hahah
    Married and children!

  5. #20
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Noeniie Bekijk reactie
    Leuk dat je weer bent begonnen! <3
    ❤❤

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  6. #21
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Allahoma baarik ❤ jou verhalen wil ik echt niet missen!
    Zo lief!

    Citaat Geplaatst door prinses3arbia Bekijk reactie
    Gaan we weer foto's plaatsen als we wat verder zijn in het verhaal? eerst de personages beter leren kennen
    Hahaha is goed! Jij bent de prof daarin ❤❤

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  7. #22
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Citaat Geplaatst door Emiras Bekijk reactie
    Natuurlijk is er behoefte aan, dit is mijn leukste bezigheid als ik de baby aan het voeden ben hahah
    Haha i know! ❤

    “We are, as a species, addicted to story. Even when the body goes to sleep, the mind stays up all night, telling itself stories.”
    - Jonathan Gottschall -


  8. #23
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Zachtjes roerde ik het gist door de berg meel heen. Ik deed er een beetje zout bij en bad dat de Marokkaanse pannenkoeken oftewel begrir dit keer wel zouden lukken. Het moest! Vandaag zouden namelijk de gasten arriveren die de hand van Mina zouden vragen. Hoe gek en dubbel het ook voelde, als ik aan de woorden dacht van onze moeder begreep ik het enigzins wel. We hebben maar al te vaak dames in de buurt gekend die niet om hand gevraagd werden om de meest belachelijke redenen. Geen hoofddoek, gaat nog naar school, heeft geen vader, en ga zo maar door. Ik snap ma wel, en.. Mina snapte het gelukkig ook. Het was een grote dag voor haar en alles was al in de puntjes geregeld. Juist omdat onze vader pril is overleden heeft ma besloten alleen haar broers en de broers van pa uit te nodigen. De vrouwen zouden ook komen, maar in ieder geval geen verdere familie. Gelukkig begrepen zij het ook.

    "Aya.. ga je die pan nog heet laten worden of wat?". Zei ma terwijl ze naar een koekenpan wees. Ik schrok uit gedachten en gauw deed ik wat ma vroeg. Salima was bezig het huis te ordenen en in het bijzonder de huiskamer. Mina was in haar kamer zichzelf aan het voorbereiden. Het ging met moeite en tranen "Hoe kan ik mezelf nu optutten voor een man als onze vader pas overleden is?" waren haar woorden. Het zag en leek ook nogal vreemd. Ik bakte de begrir maar af en ik hoorde onze familie al arriveren. Gelukkig maar, zo is ma niet alleen als de gasten zo arriveren dacht ik bij mezelf. Ik streek mijn schort glad en haalde mijn zwarte plukken uit het gezicht. Gauw keek ik in het eeuwenoude spiegeltje wat in de keuken hing en zag dat mijn haar van boven onder de meel zat. Vast omdat ik steeds mijn hoofddoek naar voren schoof. Oef!! Als er een haar in één van die begrir dingen zit hangt mijn moeder me op! Uit paniek begon ik de pannekoeken te inspecteren, maar voordat ik het wist griste Salima het bord weg om naar binnen te brengen naar de huiskamer...

    Een paar uur later, nadat alle gasten hadden gegeten en Mina onderhand haar toekomstige huwelijkspartner gezien had verzamelde we ons drieën in de keuken. Salima keek naar Mina en wilde wat zeggen, maar zweeg. Ik keek naar Mina die voor zich uit keek en speelde met haar vlecht die uit haar hijab stak. "Salima, Aya,... zeg gewoon eerlijk. Wat vinden jullie van deze mensen?" Zei ze. Ik pakte een glaasje thee en sipte ervan af op de hoop dat Salima iets zou zeggen. Salima keek me echter aan en trok haar wenkbrauwen omhoog. "Ehmm.. hij is twee keer jou leeftijd. Ehmm.. maar hij.. is wel ok toch?". Zei Salima maar. Ik keek haar boos aan en zwoer in gedachten haar eens een flinke mep dezer dagen te verkopen. Mina keek naar de grond en knikte. Ik legde mijn glas thee weg en ging naast haar zitten. "Vind je hem leuk?". Zei ik. Mina moest ineens geforceerd lachen. "Leuk? Ik ken die man pas twee uurtjes maar..". Zei ze. Inderdaad, een wel hele domme vraag van mij. "Maar.. hij praat wijs. Ik bedoel we hadden het over geschiedenis en jullie weten hoe gek ik was op dat vak op school.. en.. hij weet veel over het geloof. Dat is fijn, voor onze kinderen." Zei Mina. Salima en ik keken elkaar aan en Salima kwam erbij zitten. "Ja.. dat is zeker fijn, en zus.. liefde kan altijd nog later komen." Zei Salima. Eindelijk iets verstandigs dacht ik bij mezelf. "Salima heeft gelijk Mina. Ja, hij is wat ouder, maar hij zag er verzorgd uit en weet je wat ik zo lief vond trouwens?". Zei ik. De dames keken me allebei nieuwsgierig aan. "Wat?" Zeiden ze samen in koor. Ik glimlachte "Het is echt superlief dat hij een etentje wil geven, een sadaka voor onze vader volgende week bij hun thuis. Hoe lief is dat Mina?". Zei ik. Mina glunderde en knikte hevig. "Ja.. ja.. dat is zeker lief!". Zei ze terwijl ze opstond om terug te gaan naar de huiskamer. Terug naar de man waar ze straks een toekomst mee zou opbouwen. Wat zou pa trots zijn geweest. Ik dacht stiekem aan mijn eigen partner. Wie zou het zijn? Stiekem fantaseerde ik over hem. Hij moet zeker veel over het geloof weten, en hij moet beleefd zijn en lief en.. van wandelen houden! Ik werd een beetje rood en Salima had het al in de gaten. "Waar denk je aan Aya?". Zei ze. Ik keek weer serieus en zei niks..

    Een volgende dag hebben we het hele huis opgeruimd. Het was officieel, Mina zou over een paar maanden trouwen. Ondanks dat we nog vol verdriet zaten waren we ook ontzettend blij en gelukkig voor onze zus. Ze zou straks net als papa een leegte achterlaten. En hoewel ze in dezelfde stad zou wonen, het zou toch niet hetzelfde zijn. Ze zou voorgoed van iemand anders worden en andersom ook. Nadat we alles hadden schoongemaakt trok ik al het water naar buiten de straat op. Ik duwde hard met de trekker totdat ie zowaar uit mijn handen schoot. Hij kwam per ongeluk tegen een been van een dame en ik schrok en ging gauw excuses maken. "Waar zijn je ogen!" Snauwde ze boos. Inderdaad! Haar witte broek zat onder een flinke grote vlek en ik bood duizendmaal mijn excuses aan. Ze maakte allerlei opmerkingen die ik niet begreep en hoorde wat Nederlandse woordjes vallen. Onze buren kwamen ook uit Nederland en soms leerde ze wat, maar.. de slechte woorden dan. Een jongeman die druk bezig was met zijn mobiel keek me aan en schudde zijn hoofd. "Smehlie gti.. smehlie". Zei ik. Ineens herkende ik ze beide, zij waren laatst nog langs geweest om te condoleren, althans hun vader. Hun zaten er totaal ongeïnteresseerd bij. Had dan niet gekomen dacht ik nog bij mezelf. De jongen keek me vreemd aan. "Jij bent toch pas je vader verloren?" Zei hij. Zijn stem klonk zacht en rustig. Ik knikte en was onderhand zo rood als een kreeft geworden. Hij praatte tegen de jongedame in hun taal en ze keek me aan. "Me3liesh.. me3liesh.." Zei ze waarop ze beiden weg liepen. Ik keek hen na en ging daarna gauw naar binnen..

  9. #24
    Storyteller ❤

    Reacties
    4.786
    11-01-2011

    Ik ben in de wolken. Nee. Ik meen het. Is dit wat ze liefde noemen? Echte liefde? Liefde als in houden van en die hele mikmak? Pfff.. volgens Rachid ben ik een volslagen idioot. "Het is geen trouwmateriaal a sahbi, welke wijf is dat die je in een club tegen komt?? Dump haar man". Waren zijn woorden. Maar hij kon zeggen wat hij wilde, springen wat hij wilde en zeuren wat hij wilde. Ik heb mijn hart geloof ik verloren aan haar. Nora. Thuis zagen ze al dat er iets aan de hand was. Ik ging namelijk niet meer uit. Natuurlijk tot grote blijdschap van mijn moeder en.. vader. Geen late nacht tripjes meer, op tijd thuis, Nora heeft me gewoon veranderd.

    Het is nu drie weken later en we spraken echt iedere dag af. Uit eten, bios, wandelen, maakt niet uit wat het was, zolang we bij elkaar waren, waren we gelukkig. "Je gaat me nu eens vertellen wat je met mijn zoon hebt gedaan". Zei ma plagerig in de huiskamer. Ik glimlachte en keek haar aan. "Walow mama, écht er is niks". Zei ik. "Maak dat maar de kat wijs!". Zei ze lachend. Ik lachte mee en observeerde haar hoe gelukkig ze erbij zat. Pa was naar de moskee en mijn zusje was op haar kamer. Ik kan het mijn moeder toch vertellen? Dit is serieus. Ik was stapel op Nora en zij op mij. Ja! We kennen elkaar drie weken, maar wat geeft dat. En ma.. ma zou het Fantastich vinden als ik met dit nieuws aan zou komen. Ze zeurt immers al zo lang wanneer ik mijn huisje, boompje en beestje zou stichtten. Met Nora wilde ik dat maar al te graag doen!

    "Mama.. kan ik je wat vertellen en wil je dat dan voor jezelf houden?". Zei ik. Ma keek me aan en zette de televisie zachter. "Ja.. wat is er zoon?". Zei ze. Ik keek haar aan en stond op om naast haar te zitten. "Je weet toch dat je altijd zegt dat ik me moest settelen? Eigen huis? Vrouw? Enz?". Zei ik. De ogen van ma werden zo groot als ik weet niet wat en ze zette dit keer zelfs de tv helemaal uit. "Zied.. wat heb je me te zeggen Farid?". Zei ze. Ik glimlachte en pakte haar hand. "Mama, ik heb iemand leren kennen". Zei ik. Ik kon amper verder gaan of ze jubelde al helemaal op haar stoel van vreudge. "Ga je trouwen???" Zei ze. Ik keek haar geschrokken aan en schudde mijn hoofd. "Wacht ma, je gaat te snel! Eerst moet je haar leren kennen". Zei ik. Ma keek me aan en glimlachte. "Jallah vertel wat over haar, wie is ze? Waar komt ze vandaan? Hoe ziet ze eruit? Heb je een foto?". Ma bombardeerde mij met zoveel vragen en ik werd er dizzy van. "Ma.. ok ze is een jaar jonger als ik. Woont in Utrecht, alleen haar ouders wonen in Amsterdam. Ze is lief, zorgzaam en ze komt uit Tunesië". Zei ik trots. De grote glimlach op mijn moeders gezicht veranderde in een donderwolk.

    "Woont ze alleen?". Zei ma. Ik keek vreemd en knikte. "Wat is dit voor een meisje?? Iemand die alleen woont? Is dit zo'n straatmeisje die je uit zo'n duivelse tent hebt leren kennen?? En uit Tunesië? Nooit! Nooit dat ik mijn zoon huw aan zo'n iemand tenzij ze net als wij ras Marokkaanse is. Ik ben zwaar teleurgesteld in je Farid!". Zei ma. Ze stond op en flikkerde met een harde knal de afstandsbediening op de tafel. Ik kon mijn oren niet geloven....

  10. #25
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  11. #26
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium


    Aya
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  12. #27
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium


    Nora
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  13. #28
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium



    Farid
    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  14. #29
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium


    Moeder van Farid



    Afstandbediening Allah ira7mo

    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna

  15. #30
    المملكة المغربية ♥️

    Reacties
    21.305
    10-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Zussen van Ayah (Links zit Mina en rechts zit Salima)

    Moge Allah azza wa jall jullie harten vullen met zijn liefde & barmhartigheid.♥️Allah ya7afdék Vôtre Majesté Vive Sidna