1. #16
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Citaat Geplaatst door Dkja Bekijk reactie
    En hoveel vrienden heb jij dan. Een of een paar?
    Een paar, alhamdoulillah.
    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Ze heeft mij als vriend, en dat was het eigenlijk wel
    Jou kan ik missen als kiespijn, maar dat heeft ook wel wat.
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    379
    16-01-2021

    Citaat Geplaatst door Pythagoras Bekijk reactie
    Een paar, alhamdoulillah.
    Jou kan ik missen als kiespijn, maar dat heeft ook wel wat.
    Niet verkeerd. Ik klonk nogal negatief misschien. Ik kan goed met mensen overweg maar ik hoef geen vaste contacten. Maar dat heeft z'n redenen
    dordles

  3. #18
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Citaat Geplaatst door Dkja Bekijk reactie
    Niet verkeerd. Ik klonk nogal negatief misschien. Ik kan goed met mensen overweg maar ik hoef geen vaste contacten. Maar dat heeft z'n redenen
    Als je de behoefte niet hebt, is het prima. Dan heb je er zelf geen last van. Khair in sha Allah.
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Pythagoras Bekijk reactie
    Een paar, alhamdoulillah.
    Jou kan ik missen als kiespijn, maar dat heeft ook wel wat.
    Dacht doe eens aardig tegen haar .. krijg je stront terug. Niet zo vreemd dat niemand vrienden met je wil zijn

  5. #20
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Dacht doe eens aardig tegen haar .. krijg je stront terug. Niet zo vreemd dat niemand vrienden met je wil zijn
    Aparte manier van aardig doen heb jij. Haha, shut up. Loser.
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Pythagoras Bekijk reactie
    Aparte manier van aardig doen heb jij. Haha, shut up. Loser.
    Beetje dollen, dat is wat vrienden doen.
    Haha nog steeds een grote bek..stinkerd

  7. #22
    Valar Morghulis

    Reacties
    2.911
    15-11-2009

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Beetje dollen, dat is wat vrienden doen.
    Haha nog steeds een grote bek..stinkerd
    Alleen tegen jou, speknek.
    Saïdjah's vader had een buffel, waarmede hy zyn veld bewerkte.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    4.978
    11-01-2009

    Niet persé. Maar wel vriendinnen en je huwelijksleven gescheiden houden.

  9. #24
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Reborn Bekijk reactie
    Een man die dat verwacht of eist is n smetta
    Well, zo kun je het zien. Maar wat nou als hij het netjes uitlegt aan je en met een goede reden komt?

    Citaat Geplaatst door Ontspan. Bekijk reactie
    Zou vanzelfsprekend moeten zijn, enkel als vrienden slechte invloed hebben
    Denk wel dat in bepaalde gevallen vrienden indirect veel invloed hebben op een huwelijk
    Invloed op een huwelijk hangt denk ik deels af van of je het over je huwelijk hebt of dat afzijdig houdt.

    Over het algemeen denk ik ook dat vrienden invloed op elkaar hebben. Waar je mee omgaat raak je mee besmet. Het ligt er ook aan hoe vaak je ze ziet/spreekt.

    Citaat Geplaatst door Wolkenridder Bekijk reactie
    Je dient je vrienden altijd zorgvuldig uit te kiezen, voor of na het huwelijk.
    En bovendien hoe mensen kun je echte vrienden noemen? Vaak zijn het er niet meer dan 2.
    Dat klopt en dat klopt ook. Vaak zijn ze maar op 1 hand te tellen ja.

  10. #25
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door Abdul_Karim Bekijk reactie
    Vrienden verlaten om een partner zegt dat het nooit vrienden zijn geweest, heerlijk egoïstisch.
    Het eisen is niet beter, waar is zo iemand bang voor.
    Misschien niet per se egoïstisch als de persoon het doet voor de partner, maar wel een tikkeltje aanhankelijk.

    Goede vraag...

    Citaat Geplaatst door Pythagoras Bekijk reactie
    Ik ga me eerder zorgen maken als iemand geen vrienden heeft. Het is maar trouwen, hoor. Je leven gaat gewoon door.
    De één heeft er meer behoefte aan dan de ander. Het leven gaat inderdaad gewoon door en een beetje ruimte voor elkaar is wel fijn.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    35
    07-03-2007

    Vriendinnen waar je jaren lang mee bevriend bent: lief & leef. En nadat ze iemand hebben: je laten gaan! Zogenaamd te druk om af te spreken. Vervolgens contact laten doodbloeden. Zijn geen vrienden!! Sommige mensen ben je liever kwijt dan rijk

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Heren verwachten jullie van jullie potentiële vrouw dat ze afstand neemt van haar vriendin(nen)?

    Ervan uitgaande dat je iemand huwt met 3akl die haar vriendschappen zorgvuldig uit kiest en haar prioriteiten kent natuurlijk.

    Andersom mogen de vrouwen de vraag ook beantwoorden. Ik vind het wel gezond en prima als hij af en toe wat met zijn vrienden gaat doen. Ervan uitgaande dat hij natuurlijk ook wijs daarin is en normale/goede vriend(en) heeft. Ik las ergens dat dit toch niet vanzelfsprekend is bij iedereen.
    Van mij mag ze absoluut vriendinnen hebben. Ik moet er niet aan denken dat ze de hele dag thuis zit en op mij wacht om haar te komen vermaken. Hell no, gewoon eten op tafel, s*ks in de avond en een schoon huis. De rest boeit niet, al loopt ze op Kruiskade haar ding te doen... No problemo

  13. #28
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Pupa Bekijk reactie
    Heren verwachten jullie van jullie potentiële vrouw dat ze afstand neemt van haar vriendin(nen)?

    Ervan uitgaande dat je iemand huwt met 3akl die haar vriendschappen zorgvuldig uit kiest en haar prioriteiten kent natuurlijk.

    Andersom mogen de vrouwen de vraag ook beantwoorden. Ik vind het wel gezond en prima als hij af en toe wat met zijn vrienden gaat doen. Ervan uitgaande dat hij natuurlijk ook wijs daarin is en normale/goede vriend(en) heeft. Ik las ergens dat dit toch niet vanzelfsprekend is bij iedereen.
    Mijn man mag zijn vrienden behouden ervan uitgaande dat hij normale en beschaafde vrienden heeft. Natuurlijk zal dit ook voor mij gelden, maar zou mijn man mij adviseren om van een bepaald persoon afstand te doen in verband met slecht gedrag zal ik hier gehoor aan gegeven. Maar er is een verschil tussen trouwen en je hele bestaan opgeven voor de ander (ongeacht geslacht) en elkaar vermanen. Wel moet je onthouden dat je als getrouwd bent het huwelijk prioriteit heeft. Dit betekent dat mijn huwelijk voor alles komt en mijn man ook voor vrienden. Andersom geldt dit ook voor hem.

    Je moet ook het verschil herkennen tussen een red flag (het isoleren) en oprecht geadviseerd worden indien iemand niet deugt. Want je hebt ook mannen die willen dat je afstand neemt van je familie en vrienden om me te isoleren om je vervolgens je te mishandelen.
    *Account niet meer in gebruik*

  14. #29
    one of the people.

    Reacties
    417
    10-10-2012

    Citaat Geplaatst door rdamgirly17 Bekijk reactie
    Vriendinnen waar je jaren lang mee bevriend bent: lief & leef. En nadat ze iemand hebben: je laten gaan! Zogenaamd te druk om af te spreken. Vervolgens contact laten doodbloeden. Zijn geen vrienden!! Sommige mensen ben je liever kwijt dan rijk
    Oei dat is wel sneu. Nodigen ze dan zelfs niet uit voor speciale gelegenheden of at least 1x in het jaar elkaar even zien en bijkletsen?

    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Mijn man mag zijn vrienden behouden ervan uitgaande dat hij normale en beschaafde vrienden heeft. Natuurlijk zal dit ook voor mij gelden, maar zou mijn man mij adviseren om van een bepaald persoon afstand te doen in verband met slecht gedrag zal ik hier gehoor aan gegeven. Maar er is een verschil tussen trouwen en je hele bestaan opgeven voor de ander (ongeacht geslacht) en elkaar vermanen. Wel moet je onthouden dat je als getrouwd bent het huwelijk prioriteit heeft. Dit betekent dat mijn huwelijk voor alles komt en mijn man ook voor vrienden. Andersom geldt dit ook voor hem.

    Je moet ook het verschil herkennen tussen een red flag (het isoleren) en oprecht geadviseerd worden indien iemand niet deugt. Want je hebt ook mannen die willen dat je afstand neemt van je familie en vrienden om me te isoleren om je vervolgens je te mishandelen.


    Betreft je tweede alinea, dat is ziek. Moge Allah ons behoeden voor zulke mensen.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    160
    17-12-2020

    Als je toekomstige je gaat verbieden of je relaties met vriendinnen saboteert. Dan moet je kei hard wegrennen. Zo iemand wilt je isoleren en alleen voor zichzelf houden. Daar valt niet mee te leven op langer termijn.

    Oe moe me noe?