1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Mijn schoonmoeder is een narcist.

    2 jaar terug besloten we , ik en mijn vriendin , om te trouwen. Echter blijkt achteraf dat mijn schoonmoeder een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft. En toen begon dus alle ellende.

    Mijn vrouw heeft een vader,broertje en broer en haar moeder. Direct nadat bekend werd aan haar narcistische moeder dat mijn vrouw uit huis zou gaan , een eigen leven zou beginnen en dus trouwen , kon haar moeder niet omgaan met de nieuwe situatie waarbij zij dus macht verliest , zij was de dominante baas in huis die iedereen onderdrukt om haar narcisme te voeden. Dat kan dus vanaf dat moment niet meer. Mijn schoonmoeder kan er ook niet tegen dat er gesproken wordt over een onderwerp wat niks met haar te maken heeft. Alle onderwerpen moeten over haar gaan , ''want zij is de middelpunt van onze planeet..''.

    Toen we aankwamen met mijn vader en moeder voor kennismaking bij de ouders van mijn vrouw was er al een vreemde moeilijke situatie alsof er elk moment een bom kon ontploffen. Na de kennismaking gingen wij naar huis. Mijn schoonmoeder heeft toen blijkbaar aan mijn vriendin verteld van ''dat ik naar mijn schoonmoeder gekeken zou hebben en dat ik haar leuk zou vinden''. Dit is opnieuw typisch narcistische gedrag , narcisten zijn vaak ontrouw en vinden het doodnormaal om ervandoor te gaan met de vriend van haar eigen dochter.

    Mijn vriendin werd direct onderdrukt , haar telefoon werd kapot gegooit , ze sloten haar 2 weken lang om in haar eigen kamer waarbij contact met de buitenwereld niet mocht van haar moeder. Want mijn schoonmoeder ziet in dat ze macht gaat verliezen en dat mag dus niet gebeuren , ze kan haar eigen dochter daarna niet meer onderdrukken en onder haar duim houden. Toen ze inzag dat er geen ander weg was dan dat we met elkaar zouden gaan trouwen etc , heeft ze plots besloten om haar eigen dochter uit huis te zetten. Plots kregen we een telefoontje dat ze uit huis is gezet en dat we haar moeten ophalen.

    Ondertussen zijn we 2 jaar verder en is de ellende niet gestopt. In het begin wisten we niet dat haar moeder narcisme had. Naderhand zagen we in dat ze dat wel heeft na alle gebeurtennissen met haar moeder. De vader van mijn vriendin wordt al sinds 30 jaar gebruikt door die vrouw. Hij is mentaal helemaal op. Hij heeft geen eigen persoonlijkheid meer. Hij doet niets zonder toestemming van de vrouw. Zelfs iets terug schrijven via messenger of whatsapp gebeurt alleen met toestemming van zijn vrouw. Nu hebben ze ons volledig geblokkeerd en krijgen wij de narcistische ''stiltebehandeling''. Mijn vrouw zit hiermee , dat ze een moeder had die eigenlijk van binnen leeg is , ze kent geen empathie , ze kent geen liefde.

    We hebben zelfs een keer meegemaakt toen we samen met ons baby met de auto onderweg waren naar hun huis, die dus 1 uur verderop is , dat we plots moesten omdraaien want de narcist moeder stond het ineens niet toe dat we mochten komen. We hadden zelfs nog vermeld dat de baby honger had en we dus een probleem zouden krijgen als we terug naar huis moesten gaan. Dat boeide haar niks want andere mensen zijn alleen een object en ze heeft geen gevoel voor emphatie voor de ander , de wereld draait immers alleen om haar.

    We gaan volgende maand trouwen vanuit de gemeente , dit hebben we doorgegeven aan haar ouders , met de hoop dat de vader eventueel mee zou komen voor bijv getuige etc. De moeder reageerde direct met '' mij maakt het niets uit wat jullie gaan doen. '' , want onderwerp gaat niet over haar moeder en dus reageert ze weer op een vreemde manier. Heb gelezen dat narcisten de ander geen geluk en vreugde gunt, dus die reactie is dan begrijpelijk..

    Ze hebben ons onderhand alweer , in opdracht van de schoonmoeder , geblokkeerd , opnieuw krijgen we de stiltebehandeling.

    We hebben aan haar vader vermeld dat hij de slachteroffer is van een narcist , of die dat gaat begrijpen zal de tijd laten zien. Hij word namelijk al 30 jaar onderdrukt ,vernederd psychologisch gemarteld, waarbij de narcist nooit liefde had tegenover haar man , waarbij de kans groot is dat zijn vrouw vele malen is vreemdgegaan omdat dat heel normaal is voor de narcist.

    Dit wou ik even vermelden. Zijn er hier meer mensen die een narcist kennen?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Toevoeging:

    Toen *we nog niet wisten dat ze een narcistische persoonlijkheidsstoornis had , hadden we zoals altijd weer ruzie met die schoonmoeder die ons constant slecht behandelde en neerhaalde.

    We waren in hun huis om te melden dat we gaan trouwen. Dat vond de schoonmoeder niet leuk want dan kan ze haar dochter en mij niet meer neerhalen en ze gunt niemand vreugde. Dus wat deed ze , ze zei dat ze eten zou bestellen voor ons. Achterons rug heeft ze aan haar man doorgegeven dat ons eten (kapsalon) volgespoten diende te worden met sambal.

    Ik begon te eten en proefde het eten niet. Kwam alleen maar sambal in me mond. Toen begon ik door te draaien en schreeuwde heel hard vieze vuile kk ho.erenkinderen dat jullie zijn. En nog veel meer scheldwoorden op een zeer luide toon waarbij de buren heel hard tegen de muur bonkten. Ik had haar vader weggeduwd en die schoonmoeder die uit het niets in het gezicht van mijn vriendin had gespuugd , heb ik in haar gezicht terug gespuugd.

    Nadat we uit hun huis waren schreeuwde ik opnieuw met vieze vuilen hoe.renkinderen etc waarbij de hele straat dat duidelijk hoorde. De narcist wilt dat de buitenwereld haar leventje als ''perfect'' ziet , dus toen ik openbaar zo hard zat te roepen en schelden was ze gechoqueerd en deed ze de deur snel dicht.

    Een enal ellende , het zal ook nog is nooit goedkomen er bestaat geen medicatie voor deze probleem.

    We hebben geprobeerd haar man wakker te schudden met dat die is getrouwd met een duivelse vrouw , maar of die dat zal begrijpen weten we niet. De narcist haalt iniedergeval de gehele familie uit elkaar. Mijn vriendin heeft door haar geen contact meer met haar vader broer broertje. En zij mogen ook geen contact met mijn vriendin nemen van haar moeder

    Ze liegt ook glashard alsof het dood normaal is. Alsof haar leven ervanaf hangt. Ik wens niemand zulke kennissen of mensen die ze goed kennen. Dit noem ik hell on earth

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Ten eerste een man die problemen heeft met een schoonmoeder en met een schoo moeder in conflict komt is typische vrouwelijke gedrag …… een man laat zich nooit en te nimmer uit de tent lokken doot schoon famillie …..

    Wat ik ook vies vind is dat jiji die famillie verder wilt ONTWRICHTEN door je PIJLEN op de schoonvader te richten die la 39 jaar als een HONd leeft en door hem zahma wakker te willen schudden …. Hij leeft als een HOND ? Ewa laat hem dan lekker als een hond leven ????


    Jiji laat je keer op keer uit de tent lokken en dat weet je schoonfamilie … en juist omdat je je uit de tent laat lokken zien ze je Als ZWAK ….

    Kijk je hebt je vrouw en je hebt je kind …. Safi … zet je vrouw en je kiind af bij je schoonfamilie ga naar binnen groet ze ff en neem hoogstens een Bakie thee en zeg dat je nog wat dingen te doen hebt en ga weg … Safi waneer je vrouw klaar is en naar huis wilt gaan dan haal je dr weer op …..

    Hey kan zijn dat je zeer onzeker bent en ten alle tijden bij je vrouw wilt zijn zodat je ZAHMA de controle hebt en weet wat er gebeurt …. Maar begrijp dat dat geen controle is …… ware controle is dat je je vrouw af kunt zetten en wetende dat alles oké is ……


    En wat betreft die kapsalon en jou uit spattingen Ewa dat is pure zwakte …. Je schoon moeder heeft een VAL voor je uitgezet om een reactie uit te LOKKEN en dat is haar goed gelukt ….. juist op dat moment had je COOL moeten blijven dat zou haar juist gek maken …… maar jiji deed het tegen over gestelde …..


    Maar wat ik nu ga zeggen is nog hey ALLER BELANGRIJKSTE!!!!!!

    Kijk als jou vrouw een beetje normaal kan denken dat weet ze dat de situatie met haar moeder een grote probleem is !!!!! En die druk voelt ze heeeeel erg …… dus wat zij NU NODIG heeft is een ROTS die ten ALLE tijden COOL blijft en ALLES ONDER CONTROLE heeft …..

    Nu zit hou vrouw met de DRUK can dr moeder EN MET DE DRUK van dr EIGEN man … dus ze zit nu TUSSEN 2 VUREN!!!!!!

    Dat gaat haar OP BREKEN EN ZE GAAT misschien wel een AFKEER van jullie BEIDEN krijgen … het kan haar misschien TE VEEL WORDEN EN WILT dan van BEIDE DRUK verlost worden …. Ja ik hoor je denken van Neeee je geeft haar geen DRUK …..geloof me JIJI bent nu ook een druk Factor al de k ke van njet …..

    Zorg er voor dat je dd VEILIGE haven word voor je vrouw zodat geef haar het gevoel dat jij als een ROTS bent en dat jr jaar STEUNT maar njet ACTIEF deel neemt in deze ZIEKE situatie …..

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    En nog iets ….. je zegt dat jullie onderweg waren en dat je schoo moeder AF BELDE …… broer dat jullie dan nog de schoonmoeder bellen en IN PANIEK en zeggen dat jullie kind moet eten !!!! Broer dat is pure zwakte wat je dan toont ….. net als of je bij ze aan het smeken bent ….. door dat te zeggen straal je HULPELOOSHEID uit …. Keer op keer trap je in hij valletjes ….. je vrouw voelt zich zwaar slecht ….. maar wat doe jiji ???!! Jiji laat haar bellen en zet nog EXTRA DRUK OO HAAR …..

    Wat had jiji moeten doen toen je vrouw werd gebeld ???? Toen je vrouw die telefoontje kreeg zag je dat haar hart kapot ging toch ???

    Toen had jiji moeten zeggen Schatje maak je niet druk !!!!!!! Toen had je meteen een afslag moeten pakken en naar een restantent moeten rijden en ergens wat eten bestellen … en aan de restaurant vragen of ze wat waxine lichtjes er bij wouden doen ….. dan je auto bij een gras veldje parkeren en samen met je vrouw en kind een romantische etentje met ze hebben …. En NIET over de voorval beginnen …… tenzij je vrouw er over begint …. En tijdens die maaltijd zeg je tegen je vrouw dat alles goed komt en dat ze zich niet druk hoeft te maken en dat je er voor haar zult zijn ….. dan voelt je vrouw zich pas veilig …… ze gaat dan rust bij jou voelen …..

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    En nog iets ….. je zegt dat jullie onderweg waren en dat je schoo moeder AF BELDE …… broer dat jullie dan nog de schoonmoeder bellen en IN PANIEK en zeggen dat jullie kind moet eten !!!! Broer dat is pure zwakte wat je dan toont ….. net als of je bij ze aan het smeken bent ….. door dat te zeggen straal je HULPELOOSHEID uit …. Keer op keer trap je in hij valletjes ….. je vrouw voelt zich zwaar slecht ….. maar wat doe jiji ???!! Jiji laat haar bellen en zet nog EXTRA DRUK OO HAAR …..

    Wat had jiji moeten doen toen je vrouw werd gebeld ???? Toen je vrouw die telefoontje kreeg zag je dat haar hart kapot ging toch ???

    Toen had jiji moeten zeggen Schatje maak je niet druk !!!!!!! Toen had je meteen een afslag moeten pakken en naar een restantent moeten rijden en ergens wat eten bestellen … en aan de restaurant vragen of ze wat waxine lichtjes er bij wouden doen ….. dan je auto bij een gras veldje parkeren en samen met je vrouw en kind een romantische etentje met ze hebben …. En NIET over de voorval beginnen …… tenzij je vrouw er over begint …. En tijdens die maaltijd zeg je tegen je vrouw dat alles goed komt en dat ze zich niet druk hoeft te maken en dat je er voor haar zult zijn ….. dan voelt je vrouw zich pas veilig …… ze gaat dan rust bij jou voelen …..
    Een baby kan opeens honger krijgen dat gebeurt wel is. Toen haar moeder haar opbelde en opeens op dat moment tegen haar dochter zei van dat we terug naar huis moesten gaan schold zij haar moeder uit voor h.oer en nog allerlei scheldwoorden, wat begrijpelijk is. Stuur je ons terug ? Prima alleen laat dat kind erbuiten. Laat dat kind eten en dan zijn we weer weg. We nemen geen magnetron mee in onze auto dus was ff paniek.

    Mijn vrouw wilt zelf niet meer naar haar moeder omdat die moeder van haar van binnen leeg is. Ze heeft geen gevoel voor liefde en geen empathie voor de ander. Enige wat die moeder doet is iedereen terroriseren.

    En over die man, hopelijk redt hij zichzelf van die duivelse narcist. Zoniet dan zal die een hond blijven zonder eer en mijn vrouw zonder haar familie.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    We worden al sinds 2 jaar geterroriseerd, ze heeft geluk gehad dat ik haar gezicht niet in elkaar had getimmerd. Een mens kan zoiets niet aan vandaar dat contact sindskort volledig stop is gezet

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Nog iets, ik heb me vrouw ook af en toe gedropt bij haar ouders met onze baby. Echter iedere keer dat ze daar is krijgt ze heftige ruzie , wat weer psychisch problemen kan veroorzaken bij de baby. Die ziet mensen schreeuwen en ruzie maken is geen gezonde omgeving.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    Een baby kan opeens honger krijgen dat gebeurt wel is. Toen haar moeder haar opbelde en opeens op dat moment tegen haar dochter zei van dat we terug naar huis moesten gaan schold zij haar moeder uit voor h.oer en nog allerlei scheldwoorden, wat begrijpelijk is. Stuur je ons terug ? Prima alleen laat dat kind erbuiten. Laat dat kind eten en dan zijn we weer weg. We nemen geen magnetron mee in onze auto dus was ff paniek.

    Mijn vrouw wilt zelf niet meer naar haar moeder omdat die moeder van haar van binnen leeg is. Ze heeft geen gevoel voor liefde en geen empathie voor de ander. Enige wat die moeder doet is iedereen terroriseren.

    En over die man, hopelijk redt hij zichzelf van die duivelse narcist. Zoniet dan zal die een hond blijven zonder eer en mijn vrouw zonder haar familie.
    yen eerste is jou vrouw “denk “ zelf ook voor **** uit gemaakt door haar moeder in dt leven ?

    Wanneer je vrouw dr eigen moeder vóór **** uit maakt dan moet je haar aanpakken …. Want de kans is groot dat ze dat later bij jullie dochter ook gaay doen !!! Je vrouw is beschadigd !!!!!!

    Ten 2e je zegt PANIEK ???? Een man moest in tijden van PANIEK juist cool en de controle. Hebben !!! Je praat o er magnetron ?????

    Leven stopt niet zonder magnetron !!!! Je pakt de eerste afslag gaat bij de eerste de beste restaurant naar binnen … gooit €20 op tafel en legt de situatie uit en vraagt vriendelijk of ze de eten willen opwarmen !!!

    Heb je geem eten bij je dan vraag je of ze wat groeten koken en het voor je praken en betaalt gewoon die menu af … Safi probleem opgelost …

    Bij een Italiaan bestel je spaghettie en. Daagt of ze het voor je klein snijden ……

    Door de schoonmoeder te vragen voor eten voor je kind ben je zwak en geef je haar dr zin … namelijk jullie uit de tent lokken en vernederen … jullie lopen als een stel blinden in de val …..

    Een baby gaat njet dood als het een maaltijd wat later krijgt …… ja ze gaan ff huilen … geen probleem …..

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Trouwens alle adviezen die ik je gaf moet je NIET opvolgen !!!!!

    Ik heb wat dieper lopen nadenken … je vrouw is beschadigd en de hele leven lang gecontroleerd !!!!!!

    De reden waarom ze bij jou is is omdat ze bij jou het zelfde controle gedrag VOELT!!! Maar dan in een andere vorm ……

    Dat is wat je vaak bij beschadigde vrowien ziet ziet … de dag dat ze dat niet voelen dan worden den ze juist opstandig …. Stel een man is niet zoals ze gewend is dan kan ze niet functioneren…..

    Stel je hebt een vrouw die beschadigd is en ze komt een man tegen die hey tegen overgestlede is van wat ze gewend is dan wilt ze die man niet ….. en zal ze zo en man slecht behandelen ….

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    We worden al sinds 2 jaar geterroriseerd, ze heeft geluk gehad dat ik haar gezicht niet in elkaar had getimmerd. Een mens kan zoiets niet aan vandaar dat contact sindskort volledig stop is gezet
    correctie je laat je terroriseren!!!!

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    Nog iets, ik heb me vrouw ook af en toe gedropt bij haar ouders met onze baby. Echter iedere keer dat ze daar is krijgt ze heftige ruzie , wat weer psychisch problemen kan veroorzaken bij de baby. Die ziet mensen schreeuwen en ruzie maken is geen gezonde omgeving.
    simpele oplossing …zeg tegen je vrouw dat waneer ze voelt dat het de verkeerde kant op gaat .. dus zeg maar dat her RICHTING een ruzie op gaat … dat ze jou belt nog voordat we ruzie is dat je haar ophaalt …..

    Je mket anticiperen op situaties ….. en leren van voorgaande situatie en dan een plan van aanpak maken …….

    Ik zie een patroon en dat is dat jullie elke keer in een val lopen en laten uitlokken …. En dat weten hun ook !!!!!!

    Je laat je keer op keer mee slepen in een EMOTIONELE ACHTBAAN …… vrouwen willen van nature een rit in een emotionele achtbaan ….. jiji moet dat njet doen …..

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    simpele oplossing …zeg tegen je vrouw dat waneer ze voelt dat het de verkeerde kant op gaat .. dus zeg maar dat her RICHTING een ruzie op gaat … dat ze jou belt nog voordat we ruzie is dat je haar ophaalt …..

    Je mket anticiperen op situaties ….. en leren van voorgaande situatie en dan een plan van aanpak maken …….

    Ik zie een patroon en dat is dat jullie elke keer in een val lopen en laten uitlokken …. En dat weten hun ook !!!!!!

    Je laat je keer op keer mee slepen in een EMOTIONELE ACHTBAAN …… vrouwen willen van nature een rit in een emotionele achtbaan ….. jiji moet dat njet doen …..
    Mijn vrouw geeft aan dat ze niet werd onderdrukt. Het begon pas voor haar nadat ze vanuit mij zelfvertrouwen kreeg, nagels laten doen, makeup, mooiere kleding, haren laten doen. Toen pas brak de hell los en zag haar moeder haar eigen dochter als een dreiging. Toen begon haar moeder uit het niets geweld te gebruiken tegen haar dochter van 21 jaar oud.

    Want volgens haar moeder mag haar dochter geen zelfvertrouwen hebben. Haar dominante moeder moet de baas zijn....

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    Mijn vrouw geeft aan dat ze niet werd onderdrukt. Het begon pas voor haar nadat ze vanuit mij zelfvertrouwen kreeg, nagels laten doen, makeup, mooiere kleding, haren laten doen. Toen pas brak de hell los en zag haar moeder haar eigen dochter als een dreiging. Toen begon haar moeder uit het niets geweld te gebruiken tegen haar dochter van 21 jaar oud.

    Want volgens haar moeder mag haar dochter geen zelfvertrouwen hebben. Haar dominante moeder moet de baas zijn....
    birko ik heb je topics gemist man !!!!!



    Maar broer dt moeder is ook dr BAAS ….. zolang zij vallen klaar legt voor jullie en jullie er als een stel BLINDEN in trappen is zij dr BAAS …. Want zij bepaalt de SPEL … zij legt de PIONEN klaar voor de spel ….. zij deelt de toegang kaarten uit voor de emotione achtbaan ……. Zij ie de PUPPET MASTER …….

    Toen jullie onderweg waren en ze de afspraak had afgezegd …. Hadden jullie een simpele antwoord moeten geven … namelijk : GEEN PROBLEEM !!! En we komen wel een ANDERE KEER !!!!!

    Paar minuten later dan raakt die schoonmoeder in paniek !!! En gaat denken huhhhh geen reacties ??? Ze gaat dan willen weten wat jullie daarna hebben gedaan ……. En gaat je vrouw daarna bellen en vragen strellen ….. dan zegt je vrouw ohhhhh we hebben gewoon een afslag gepakt en hebben wat eten hij een restaurant gehaald den geven daarna romantische diner gehad op een gras veldje …….

    Maar dat mket je vrouw ENKEL zeggen als w naar gevraagd word ….. anders is het alsof je Zahma jaloers wilt maken … en dan ben je nog zieliger dan hun ….. gewoon je ding doen ouwe ….. en stay cool as Ice !!!!!! Als een rots die alles onder controle heeft …….

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    birko ik heb je topics gemist man !!!!!



    Maar broer dt moeder is ook dr BAAS ….. zolang zij vallen klaar legt voor jullie en jullie er als een stel BLINDEN in trappen is zij dr BAAS …. Want zij bepaalt de SPEL … zij legt de PIONEN klaar voor de spel ….. zij deelt de toegang kaarten uit voor de emotione achtbaan ……. Zij ie de PUPPET MASTER …….

    Toen jullie onderweg waren en ze de afspraak had afgezegd …. Hadden jullie een simpele antwoord moeten geven … namelijk : GEEN PROBLEEM !!! En we komen wel een ANDERE KEER !!!!!

    Paar minuten later dan raakt die schoonmoeder in paniek !!! En gaat denken huhhhh geen reacties ??? Ze gaat dan willen weten wat jullie daarna hebben gedaan ……. En gaat je vrouw daarna bellen en vragen strellen ….. dan zegt je vrouw ohhhhh we hebben gewoon een afslag gepakt en hebben wat eten hij een restaurant gehaald den geven daarna romantische diner gehad op een gras veldje …….

    Maar dat mket je vrouw ENKEL zeggen als w naar gevraagd word ….. anders is het alsof je Zahma jaloers wilt maken … en dan ben je nog zieliger dan hun ….. gewoon je ding doen ouwe ….. en stay cool as Ice !!!!!! Als een rots die alles onder controle heeft …….
    Je begrijpt volgens mij niet dat die vrouw problemen heeft met haar brein en dus invalide is. Enige uitweg is hard wegrennen.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    Je begrijpt volgens mij niet dat die vrouw problemen heeft met haar brein en dus invalide is. Enige uitweg is hard wegrennen.
    ik begrijp je heel goed a BIrko te butcher….weg rennen kan …. Maar her is dr moeder …. Gepaste afstand op een gezonde manier is beter …. Probeer jiji gepaste afstand te nemen en laat je vrouw op een gezonde manier contact te houden …..