1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    WHO: geen kinderen inenten maar vaccins naar arme landen

    Om de coronapandemie onder de duim te krijgen zouden rijke landen armere landen van vaccins moeten voorzien voordat ze overgaan tot het inenten van kinderen.





    De chef van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), Tedros Adhanom Ghebreyesus, heeft dat gezegd.

    Tedros wil dat de landen die al ver zijn met het inenten van hun bevolking vaccins geven aan Covax, een internationaal programma dat vaccins beschikbaar stelt aan armere landen. De WHO-baas begrijpt wel waarom sommige landen kinderen en adolescenten willen vaccineren, maar doet een dringend beroep op hen dit te heroverwegen.

    Tedros wees erop dat het tweede jaar van de pandemie veel dodelijker dreigt te worden dan het eerste, waarbij vooral de situatie in India erg zorgwekkend is. Daar overlijden de laatste dagen volgens officiële cijfers meer dan 4000 mensen per dag aan Covid-19, maar dat aantal ligt vermoedelijk aanzienlijk hoger.

    Maar ook in landen als Nepal, Sri Lanka, Vietnam, Cambodja, Thailand en Egypte is de toestand nijpend, aldus Tedros. Volgens hem gaat momenteel maar 0,3 procent van de vaccinproductie naar landen met lagere inkomens.

    Op veel plekken zijn te weinig doses om zorgpersoneel te vaccineren en worden ziekenhuizen overspoeld met mensen die dringende zorg nodig hebben.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Lijkt mij logisch dat landen die met het geld dat door de eigen burgers is opvebracht ook alle burgers vaccineerd.

    De situatie in veel delen van de wereld is nijpend.
    Helaas ja en ook al heel lang.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Heb brief gekregen om me te laten vaccineren.
    Hoppakee meteen in de prullenbak ermee.
    Heavy

  4. #4
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Lijkt mij logisch dat landen die met het geld dat door de eigen burgers is opvebracht ook alle burgers vaccineerd.

    De situatie in veel delen van de wereld is nijpend.
    Helaas ja en ook al heel lang.
    gadverdamme
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    gadverdamme
    De waarheid is hard, maar het is de waarheid.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  6. #6
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    De waarheid is hard, maar het is de waarheid.
    je bent een heel smerige mannetje, belichaamt egoïsme 100 procent.

    Als het aan jouw lag dan zouden we amper mogen ademen enkel omdat je denkt dat jij er alleen recht op hebt

    Als ik jouw reacties lees dan ben ik blij dat ik moslim ben. Want zoals jij druist gewoon tegen alles wat humaan is in.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    je bent een heel smerige mannetje, belichaamt egoïsme 100 procent.

    Als het aan jouw lag dan zouden we amper mogen ademen enkel omdat je denkt dat jij er alleen recht op hebt

    Als ik jouw reacties lees dan ben ik blij dat ik moslim ben. Want zoals jij druist gewoon tegen alles wat humaan is in.
    Ik geef aan dat vaccins gekocht met geld opgebracht door de Nederlanders bestemd is voor de Nederlanders.
    Alle Nederlanders want ik discrineer niet naar religie en ras.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  8. #8
    riffia

    Reacties
    1.465
    16-08-2015

    arme landen hebben eten, schoon water, onderdak, enz nodig en niet die vieze vaccines gif. corona is een vieze gore leugen. dat is een feit.
    ik verkoop chinese drugs. 15 euro per gram. het is een nieuwe drugs. speciale plastic zakje krijg je erbij. korting is mogelijk als je trouwe klant bent. bestellingen graag via pm.

    geen 4 mei voor mij! let op wegen corona tijdelijk geen chinese drugs meer beschikbaar! #stopcorona

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik geef aan dat vaccins gekocht met geld opgebracht door de Nederlanders bestemd is voor de Nederlanders.
    Alle Nederlanders want ik discrineer niet naar religie en ras.
    Dus alle inwoners van Nederland, zelfs de illegalen en asielzoekers?
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Dus alle inwoners van Nederland, zelfs de illegalen en asielzoekers?
    Ik heb het over Nederlanders.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik heb het over Nederlanders.
    Google zegt dit:

    “Bent u in of na 1985 geboren en is uw moeder Nederlands, dan bent u Nederlander.”

    Ik ben toch niet happig op een vaccin spuitje dus maakt niet uit.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    Google zegt dit:

    “Bent u in of na 1985 geboren en is uw moeder Nederlands, dan bent u Nederlander.”

    Ik ben toch niet happig op een vaccin spuitje dus maakt niet uit.
    Wie conform de wet de nl nationaliteit heeft.
    Een illegaal is hier in strijd met de wet.

    Vaccin kan je leven redden en van mensen om jou heen.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Wie conform de wet de nl nationaliteit heeft.
    Een illegaal is hier in strijd met de wet.

    Vaccin kan je leven redden en van mensen om jou heen.
    Ah vandaar dat mijn moeder een uitnodiging heeft gehad om te vaccineren. Het is wel een spuitje hè, spuit 11 zeggen sommigen.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  14. #14
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door 3ayashaLihud Bekijk reactie
    Een experimentele vaccin kan je leven beschadigen en beschermt niemand om je heen. Je kan altijd het virus doorgeven aan andere, gevaccineerd ofniet.
    je bent echt slim
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Heb brief gekregen om me te laten vaccineren.
    Hoppakee meteen in de prullenbak ermee.
    Ben je een 60 plusser?