1. #1

    Reacties
    144
    17-12-2020

    Turkse Joden bezorgd over Israëlische aanvallen op Palestina


    De opperrabbijn van de Joodse gemeenschap, Izak Haleva, spreekt de pers toe.

    “Wij volgen met grote droefheid en bezorgdheid de ontwikkelingen aan de vooravond van Eid al-Fitr in Jeruzalem, dat heilig is voor alle Abrahamitische religies die wij volledig respecteren,” aldus een verklaring van het Turkse Opperrabbinaat eind maandag te midden van nieuwe Israëlische aanvallen op Palestijnen en de Gazastrook.

    “We bidden voor een vreedzame Ramadan Bayram met een geest van solidariteit,” voegde de Turkse Joodse gemeenschap eraan toe.

    Eerder op dezelfde dag doodde een Israëlische aanval negen mensen in het noorden van Gaza, volgens het ministerie van Volksgezondheid van de Gazastrook. Drie van de negen gedode burgers waren kinderen, aldus het ministerie.

    Honderden Palestijnse betogers raakten maandag gewond bij aanvallen van de Israëlische politie in de heilige plaats van Jeruzalem, de Al-Aqsa Moskee, na dagen van invallen en aanvallen tegen vreedzame gelovigen tijdens de maand van de Ramadan.

    Vijftig van de gewonden werden naar ziekenhuizen gebracht, vertelde een medische bron maandag aan Anadolu Agency (AA).

    Israëlische veiligheidstroepen vuurden rubberkogels, traangas en verdovingsgranaten af, waarbij honderden gewonden vielen in de aanloop naar een bijeenkomst om “Jeruzalem Dag” te vieren, ter herdenking van de Zesdaagse Oorlog van 1967.

    De demonstranten namen wraak door stenen en andere voorwerpen naar de politie te gooien. Palestijnen meldden dat er granaten op het moskeecomplex waren afgevuurd, waarbij tientallen gewonden vielen.

    Sinds vrijdag heeft de politie voortdurend Palestijnse gelovigen in de moskee aangevallen, waarbij in het weekeinde bijna 300 gewonden vielen. De meeste verwondingen werden veroorzaakt door rubberen kogels die door de Israëlische politie werden afgevuurd, meldde de Palestijnse Rode Halve Maan.

    Heiligste plaats

    De aanval op de derde heiligste plaats van de Islam en rond Oost-Jeruzalem valt samen met het besluit van Israël om Palestijnen uit hun huizen te zetten op land dat wordt opgeëist door joodse kolonisten, waardoor verschillende landen hun veroordeling hebben uitgesproken voor zowel het geweld bij Al-Aqsa als de uitzettingen.

    De spanningen in Jeruzalem zijn de afgelopen weken opgelopen doordat Palestijnen hebben geprotesteerd tegen de beperkingen die Israël oplegt aan de toegang tot delen van de Oude Stad tijdens de islamitische heilige maand Ramadan, en nadat de autoriteiten verschillende Palestijnse gezinnen hebben bevolen hun huizen te verlaten om plaats te maken voor Israëlische kolonisten.

    Sabah

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    1.105
    01-05-2018

    Wanneer gaat sultan Erdogan Israëlische ambassade sluiten?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door al-filastini Bekijk reactie
    Wanneer gaat sultan Erdogan Israëlische ambassade sluiten?
    Nooit, alleen maar praatjes. Dit is hoe ze mensen al tientallen jaren voor de gek houden. Lekker moorden en roven. Mensen worden boos. Beetje zielig lopen doen en als het is afgekoeld weer verder gaan. Niks zal voor de mensen veranderen totdat zij het zelf veranderen. Degene die vertrouwen op deze munafiqeen die zichzelf leiders noemen, zijn bij voorbaat al verloren.
    Heavy

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Vandaag heb ik geleerd dat er Turkse joden zijn.
    Bekendste Turkse jood was ataturk.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Vandaag heb ik geleerd dat er Turkse joden zijn.
    Je hebt zelfs Turken met Turkse lichamen, maar met een Nederlandse innerlijk (ziel of hoe je het ook wilt noemen). Ik schrok er zelf van toen ik dat ontdekte.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  6. #6
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Aflate Bekijk reactie
    Vandaag heb ik geleerd dat er Turkse joden zijn.
    verschil is, marokkaanse joden gingen massaal palesrina bezetten en de Turkse joden bleven in Turkije..
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    verschil is, marokkaanse joden gingen massaal palesrina bezetten en de Turkse joden bleven in Turkije..
    palesrina !!!

    Alles wat deze Adnan Oktar wannabe zegt dient twee of meer keer gecontroleerd te worden.

    Emigration from Turkey to Israel
    https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...rkey_to_Israel

  8. #8
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    palesrina !!!

    Alles wat deze Adnan Oktar wannabe zegt dient twee of meer keer gecontroleerd te worden.

    Emigration from Turkey to Israel
    https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...rkey_to_Israel
    1 miljoen marokkaanse joden vergelijken met paar duizend Turkse joden

    een asielzoeker die mij gaat attenderen op spelfouten.. moet niet gekker worden amk
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    1.105
    01-05-2018

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    1 miljoen marokkaanse joden vergelijken met paar duizend Turkse joden

    een asielzoeker die mij gaat attenderen op spelfouten.. moet niet gekker worden amk

    Gaat sultan reccip de ambassade nog dichtgooien of gaat hij weer die iftar met transgenders bij Israëlische ambassade doen ?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    een asielzoeker die mij gaat attenderen op spelfouten.. moet niet gekker worden amk
    Precies, ga je schamen ataschurk

  11. #11
    Verbanden

    Reacties
    595
    02-02-2021

    Een oorlog is nooit goed want dan vallen er naast israëlische ook heel veel palestijnse doden.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Anti-Soortisme Bekijk reactie
    Een oorlog is nooit goed want dan vallen er naast israëlische ook heel veel palestijnse doden.
    De doden vallen al jaren, zoveel mogelijk Zionisten verjagen of vermoorden zodat de Palestijnen terug kunnen naar hun huizen en leven in vrijheid. Log uit en ga weg als je terroristen wilt verdedigen.
    Heavy

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Mods zijn echt hypocriet. Als iemand hier daesh verdedigd dan zehma blokkeren, maar als iemand zionisten verdedigd dan is er niks aan de hand.

    Bannen deze terreursympathisanten hierzo.
    Heavy

  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    631
    27-10-2020

    Citaat Geplaatst door al-filastini Bekijk reactie
    Gaat sultan reccip de ambassade nog dichtgooien of gaat hij weer die iftar met transgenders bij Israëlische ambassade doen ?
    En jij dan? Jij doet iftar met transgender geert wilders en moenafik tdm dat is nog veel erger.

  15. #15
    Verbanden

    Reacties
    595
    02-02-2021

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Mods zijn echt hypocriet. Als iemand hier daesh verdedigd dan zehma blokkeren, maar als iemand zionisten verdedigd dan is er niks aan de hand.

    Bannen deze terreursympathisanten hierzo.
    De bedoeling van die bril is dat je hem op je kop zet.