1. #31
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Het volgen van begeerten broeder, is een zeer gevaarlijke ernstige zaak. Khair in sha Allah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    323
    27-08-2020

    Waar gaat dit over ff serieus?
    -
    Als ik ga trouwen met een Marokkaanse man dan ben ik bereid om zijn taal te leren en ik leer hem dan Turks. Dat zou een leuke uitdaging worden,
    ….

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    866
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Als moslim dien je Arabisch te leren spreken en begrijpen, want Arabisch is de sleutel naar kennis.

    Verder zoekt de zuster een Marokkaanse broeder, die dus dezelfde taal spreekt als zij: Nederlands. Dus waar is het gebrek aan communicatie in haar kwestie broeder?

    De meeste in Nederland hebben Nederlands als eerste taal en hun Turks of Marokkaans of Arabisch is zwakker dan hun Nederlands. Dus in NL kom je niks tekort kwa communicatie met elkaar want jullie spreken dezelfde taal ongeacht afkomst broeder. Ze zoekt vast niet iemand die geboren en opgegroeid is in Marokko en dus geen Nederlands spreekt maar slechts darizja of berbers. Ze zoekt een goede broeder om mee te trouwen uit NL.

    Verder al zou zij een goede broeder trouwen die alleen de Arabisch taal spreekt en niet turks of Nederlands, dan kan dit huwelijk een zegen zijn voor haar waardoor ze heel snel Arabisch zal leren spreken, lezen en schrijven en zij dus kennis kan nemen van de grote geleerden en hun boeken zonder vertaler, die wellicht zaken verkeerd vertaald of slechts vertaald wat hij wil en dus kennis verkrijgen in het Nederlands en Engels zeer beperkt is.

    Verder zeg je dat het niet de bedoeling is dat mensen mixen. Als dat zo was, waarom mixte de sahaba en trouwde ze vrouwen van andere komaf en vrouwen trouwde met mannen van andere komaf? De profeet sallallaahu alayhi wa sallam trouwde met verschillende vrouwen en bracht zo de mensen en afkomsten bij elkaar.

    Baraka Allahu fiek akhi, innerlijke rust is wat belangrijk is. Rahat lbal. Ingelijks broeder.
    Als het religieuze kennis betreft ben ik het met jou eens. Voor wereldlijke kennis is Engels een betere keuze. De sleutel waar jij naar verwijst komt ook goed van pas om andere volkeren te arabiseren door bijvoorbeeld hadith aan te halen waarin beweerd wordt dat Arabisch de taal van het paradijs is. Voor mij heeft Arabisch precies dezelfde functie zoals alle talen dat hebben. Een communicatiemiddel zonder het een heilige status toe te schrijven.
    Verheug je op het goede maar wees vooral voorbereid op het slechte

  4. #34

    Reacties
    144
    17-12-2020

    Als je nageroepen wordt op straat door een Marokkaan die je wel ziet zitten, ga je naar hem toe, begin je een gesprek en zo komt het ene na het andere

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    323
    27-08-2020

    Citaat Geplaatst door Mirmiran Bekijk reactie
    Als je nageroepen wordt op straat door een Marokkaan die je wel ziet zitten, ga je naar hem toe, begin je een gesprek en zo komt het ene na het andere
    Nope
    ….

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    866
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Turksee. Bekijk reactie
    Waar gaat dit over ff serieus?
    -
    Als ik ga trouwen met een Marokkaanse man dan ben ik bereid om zijn taal te leren en ik leer hem dan Turks. Dat zou een leuke uitdaging worden,
    Elke taal die je leert is een aanwinst. Het kan altijd van pas komen. Er is trouwens niets mis met het mixen van etniciteit. Is alleen maar goed voor de genenpool. Heeft zeker de voorkeur vergeleken met een bloedverwant.
    Verheug je op het goede maar wees vooral voorbereid op het slechte

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    866
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door Turksee. Bekijk reactie
    Wa’aleykoum salaam,
    Mijn ouders zullen er zeker akkoord ermee gaan.
    We zijn tenslotte 1 ummah en er moet geen onderscheid gemaakt worden tussen afkomsten
    Als jouw ouders ermee instemmen dan heb je de hoogste drempel al overwonnen. De rest is bijzaak.
    Verheug je op het goede maar wees vooral voorbereid op het slechte

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    323
    27-08-2020

    Citaat Geplaatst door Mediterraneo Bekijk reactie
    Als jouw ouders ermee instemmen dan heb je de hoogste drempel al overwonnen. De rest is bijzaak.
    ….

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    323
    27-08-2020

    Zeker
    ….

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    57
    02-06-2014

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Als het de bedoeling was dat de gehele mensheid tot één geheel zou samensmelten, dan zouden we niet verdeeld zijn in rassen en culturen.
    Je kunt niet ontkennen dat God verschillende rassen en culturen gemaakt heeft en elke ras en cultuur heeft specifieke eigenschappen en specifieke talenten gekregen.
    Als je dit alleen laat samensmelten, dan vernietig je die specifieke eigenschappen, kenmerken en ook talenten die uiteindelijk van God komen.

    Juist in deze globale wereld wordt vermenging en het samensmelten van culturen gepromoveerd door de media en politiek.
    Dus globale machten willen nationale identiteit opheffen door de mens te vervreemden van zijn wortels en geschiedenis.

    Je kunt beter grondgebied verliezen, dan je taal verliezen. Het is beter dat de vijand jouw stad bezet en dan dat in jouw stad een andere taal gesproken wordt.
    Zolang jouw taal gesproken wordt in de stad bestaat de kans dat deze vroeg of laat bevrijd kan worden. De stad, het land, is van degene wiens taal daar gesproken wordt.

    De westerse wereld wil dat we mengen met andere rassen, zodat er een identiteitsloze massa ontstaat die haar geschiedenis niet kent en waar makkelijk mee gemanipuleerd kan worden op economisch en militair gebied.
    Wanneer sla je eens een keertje een boek open? Je praat echt zóoo ennoying veel, maar zegt altijd zó weinig. Wordt het geen tijd dat je je horizon een beetje verbreed en uit je tunnelvisies stapt? Dat gaat je echt verder brengen in je dunya en aghira.

    Je mag als persoon altijd een voorkeur hebben en als jij het bij jouw volk wil houden is dat helemaal top. Maar geef gewoon aan dat dat jouw persoonlijke voorkeur is en laat het geloof hierbuiten. Ik weet dat je de ziekte hebt om het geloof te misbruiken om jouw persoonlijke mening te onderbouwen, maar zo werkt het niet. Dat doe je bijv. ook altijd als je weer je ziekelijke behoefte hebt om vrouwen neer te halen. Hier een aya uit de Qor’aan die je misconceptie dat we in volkeren zijn geschapen om in onze eigen bubbel te blijven leven ontkracht:

    "O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend." [Surah 49 : Ayah 13]

    Denk eens een keertje eerst na voordat je een inhoudloze scriptie neertikt, SDS.

  11. #41
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mediterraneo Bekijk reactie
    Als het religieuze kennis betreft ben ik het met jou eens. Voor wereldlijke kennis is Engels een betere keuze. De sleutel waar jij naar verwijst komt ook goed van pas om andere volkeren te arabiseren door bijvoorbeeld hadith aan te halen waarin beweerd wordt dat Arabisch de taal van het paradijs is. Voor mij heeft Arabisch precies dezelfde functie zoals alle talen dat hebben. Een communicatiemiddel zonder het een heilige status toe te schrijven.
    Niemand weet welke taal er wordt gesproken in Jannah.

    Feit is: zonder de Arabische taal kun je niet bidden. Zonder de Arabische taal kun je de Qur’an niet lezen. Zonder de Arabische taal zijn de deuren naar (islamitische) kennis gesloten en zeer en zeer beperkt. Je bent dan afhankelijk van vertalingen en je weet niet of iets correct is vertaald of niet.

    De Arabische taal is niet zoals de Nederlandse, Marokkaanse, Turkse of Berberse taal. De Arabische taal is veel hoger en machtiger en dieper dan alle talen. Als de talen hetzelfde zijn, dan bid in de Nederlandse taal waarom Arabisch? Bid tarawih op zen Nederland of berbers? Of laat iedere volk zijn eigen Qur’an hebben in zijn eigen taal en laat hen in hun masajid de Qur’an reciteren en de Salat verrichten in de taal van hun eigen volk als de talen hetzelfde zijn?

    Iedere vertaling van de Qur’an is de Qur’an niet. De Qur’an is slechts in het Arabisch en de betekenissen kun je niet omzetten naar een andere taal. Het is de diepgaand en te machtig.

    Moge Allah ons ikhlas schenken.

    Ik snap niet wat er valt te discussiëren over zaken die voor een moslim glashelder horen te zijn.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Citaat Geplaatst door Rawaas. Bekijk reactie
    Wanneer sla je eens een keertje een boek open? Je praat echt zóoo ennoying veel, maar zegt altijd zó weinig.
    Dat doe je bijv. ook altijd als je weer je ziekelijke behoefte hebt om vrouwen neer te halen. Hier een aya uit de Qor’aan die je misconceptie dat we in volkeren zijn geschapen om in onze eigen bubbel te blijven leven ontkracht:

    Denk eens een keertje eerst na voordat je een inhoudloze scriptie neertikt, SDS.
    Hoezo praat ik vervelend en irritant? Jij zegt, dat ik te veel praat en dat ik irritant praat. Blijkbaar kan jij het niet hebben, dat ik als man hier het woord voer. Je wordt jaloers en je probeert mij naar beneden te halen door mij belachelijk te maken.
    Wie is hier wie aan het neerhalen? Hoe vaak heb je mij hier aangevallen en uitgescholden?

    Jij gaat zelfs zo ver, dat je de fouten van vrouwen tracht te bagatelliseren, zodat je een feministisch geïnspireerde houding kunt rechtvaardigen.

    Ik begrijp dat jij liever zelf hier het woord voert, in plaats van dat een broeder als ik dat doet.

    Je bent een dominante vrouw die redeneert vanuit het feministische perspectief. Je praat en interpreteert naar je passies en begeertes en deinst er niet voor terug mannen als ik aan te vallen en te vernederen. Zulke mensen zijn zelfs in staat om het geloof te verdraaien, zodat het aansluit bij hun passies en begeertes.

    Luister nooit naar de vrouw, ook niet als ze over het geloof praat. Het zijn slangenpraatjes die je op een verkeerde spoor proberen te brengen.
    Sterker door Strijd

  13. #43
    فاس العتيقة

    Reacties
    462
    25-07-2013

    Citaat Geplaatst door Turksee. Bekijk reactie
    Wa’aleykoum salaam,
    Mijn ouders zullen er zeker akkoord ermee gaan.
    We zijn tenslotte 1 ummah en er moet geen onderscheid gemaakt worden tussen afkomsten
    Wat je zegt klopt helemaal alleen zien we vaak iets anders in de praktijk.

    Ik hoop dat je een goede, vrome man kan vinden die je gelukkig maakt incha Allah.

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    866
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Niemand weet welke taal er wordt gesproken in Jannah.

    Feit is: zonder de Arabische taal kun je niet bidden. Zonder de Arabische taal kun je de Qur’an niet lezen. Zonder de Arabische taal zijn de deuren naar (islamitische) kennis gesloten en zeer en zeer beperkt. Je bent dan afhankelijk van vertalingen en je weet niet of iets correct is vertaald of niet.

    De Arabische taal is niet zoals de Nederlandse, Marokkaanse, Turkse of Berberse taal. De Arabische taal is veel hoger en machtiger en dieper dan alle talen. Als de talen hetzelfde zijn, dan bid in de Nederlandse taal waarom Arabisch? Bid tarawih op zen Nederland of berbers? Of laat iedere volk zijn eigen Qur’an hebben in zijn eigen taal en laat hen in hun masajid de Qur’an reciteren en de Salat verrichten in de taal van hun eigen volk als de talen hetzelfde zijn?

    Iedere vertaling van de Qur’an is de Qur’an niet. De Qur’an is slechts in het Arabisch en de betekenissen kun je niet omzetten naar een andere taal. Het is de diepgaand en te machtig.

    Moge Allah ons ikhlas schenken.

    Ik snap niet wat er valt te discussiëren over zaken die voor een moslim glashelder horen te zijn.



    Voor een moslim is het inderdaad glashelder. Dat is juist ook het probleem. Je bekijkt het subjectief. Voor jouw is de Arabische taal veel hoger en machtiger en dieper dan alle talen. Zo'n uitspraak kunnen Joodse schriftgeleerden ook doen. De Thora is immers in het Hebreeuws en rechtstreeks van JHWH ontvangen. Het Sanskriet wordt door Hindoes ook als een heilige taal beschouwd omdat het de taal van hun geschriften is.
    Om op het Arabisch terug te komen; jij weet donders goed dat het Arabisch pas na het ontstaan van de islam een sterke ontwikkeling heeft doorgemaakt. Aanvankelijk kende het oud-Arabisch veel minder letters. Het had ook geen mogelijkheid om korte klinkers weer te geven. Geschreven tekst was hierdoor moeilijk te lezen en kon zelfs tot verschillende interpretaties leiden. Het kende ook nog geen diakritische tekens.
    Mooie voorbeelden hiervan zijn de oude Koran manuscripten of pre-islamitische poëzie. Genoeg bewijzen dus om te constateren dat het Arabisch qua ontwikkeling niet verschilt van andere talen. Ook al kenden de Arabieren een rijke traditie wat poëzie betreft. Het was wel heel regionaal verbonden. Dankzij de latere ontwikkelingen zoals het invoeren van diakritische tekens is het Arabisch toegankelijker geworden.
    Verheug je op het goede maar wees vooral voorbereid op het slechte

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    57
    02-06-2014

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Hoezo praat ik vervelend en irritant? Jij zegt, dat ik te veel praat en dat ik irritant praat. Blijkbaar kan jij het niet hebben, dat ik als man hier het woord voer. Je wordt jaloers en je probeert mij naar beneden te halen door mij belachelijk te maken.
    Wie is hier wie aan het neerhalen? Hoe vaak heb je mij hier aangevallen en uitgescholden?

    Jij gaat zelfs zo ver, dat je de fouten van vrouwen tracht te bagatelliseren, zodat je een feministisch geïnspireerde houding kunt rechtvaardigen.

    Ik begrijp dat jij liever zelf hier het woord voert, in plaats van dat een broeder als ik dat doet.

    Je bent een dominante vrouw die redeneert vanuit het feministische perspectief. Je praat en interpreteert naar je passies en begeertes en deinst er niet voor terug mannen als ik aan te vallen en te vernederen. Zulke mensen zijn zelfs in staat om het geloof te verdraaien, zodat het aansluit bij hun passies en begeertes.

    Luister nooit naar de vrouw, ook niet als ze over het geloof praat. Het zijn slangenpraatjes die je op een verkeerde spoor proberen te brengen.
    Dat je een man bent, maakt totaal geen verschil voor mij. Als een vrouw zoveel onzin produceerde als jij, had ik haar op precies hetzelfde gewezen. Weer zo’n rare aanname die maar opnieuw laat zien dat je een complex hebt. Ik val je niet aan noch scheld ik je uit. Dat jij kritiek of feedback als zodanig ervaart, zegt meer over jou. Doe daar wat aan, want zo blijf je kwijnen in je koppigheid en kom je geen meter vooruit. Stap eens een keer uit je waardesysteem en accepteer dat je het niet altijd juist hebt. Dat je moeite hebt om door een vrouw gecorrigeerd te worden, was me niet ontgaan, maar in deze topic laat je maar weer zien dat je zelfs na een hele discussie met en MAN die je duidelijk op zaken wijst nog steeds een hard hoofd hebt. Is hij dan ook jaloers op jou omdat hij je tegenspreekt, grapjas?

    De rest van je reactie is verder wel grappig. Daar schets je exact wat jij constant doet en projecteer je dat op mij. JIJ bent degene die het geloof misbruikt, uit eigen begeerten praat, onterecht oordeelt over mensen, haat op vrouwen maar ze wel al te graag als lustobject beschouwt etc. Moge Allaah jou leiden en je hart een beetje verzachten. Ik ben zeker niet dominant aangelegd, maar iemand als jij die een complex heeft ervaart dat logischerwijs wel zo, omdat je het lastig vindt om tegengesproken te worden.

    Je laatste alinea is al helemaal hilarisch. Wat een vrouw zegt afdoen als slangenpraatjes. Dit is al de tweede keer dat je dit zegt. Is dit je standaard levensmotto ofzo? Zoveel wijsheid bevat je ook. Arme jongen.. Moge Allah je genezen van je complex. Lijkt me best een zwaar leven zo.

    Maareh.. mabrouk el eid nog he!