1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    430
    05-07-2017

    Hoogmoedig

    De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei:

    “Degene die in zijn hart het gewicht van een atoom aan hoogmoed heeft, zal het Paradijs niet binnentreden.”
    Een man zei toen: “Maar de mens heeft graag dat zijn kleding en zijn schoenen mooi zijn.” Daarop zei de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem):

    “Voorzeker, Allah is Mooi en Hij houdt van schoonheid. Hoogmoed betekent minachting van het recht en neerkijken op de mensen.”
    Overgenomen door meerdere personen!!

  2. #2
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Abdullah ibn Mas’ud reported: The Prophet, peace and blessings be upon him, said, “No one who has the weight of a seed of arrogance in his heart will enter Paradise.” A man said, “But a man likes to have nice clothes and nice shoes.” The Prophet said, “Verily, Allah is beautiful and He loves beauty. Arrogance is to disregard the truth and to look down upon people.”

    Source: Ṣaḥīḥ Muslim 91

    Grade: Sahih (authentic) according to Muslim

    عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالُ ذَرَّةٍ مِنْ كِبْرٍ قَالَ رَجُلٌ إِنَّ الرَّجُلَ يُحِبُّ أَنْ يَكُونَ ثَوْبُهُ حَسَنًا وَنَعْلُهُ حَسَنَةً قَالَ إِنَّ اللَّهَ جَمِيلٌ يُحِبُّ الْجَمَالَ الْكِبْرُ بَطَرُ الْحَقِّ وَغَمْطُ النَّاسِ

    91 صحيح مسلم كتاب الإيمان باب تحريم الكبر وبيانه

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Er ging wat mis, excuus:

    Salaamoe alaikoem zuster, jazaki Allahu khairan. Zet altijd de Hadith bron erbij, zodat je jezelf beschermt tegen het perongeluk verspreiden van een zwakke Hadith plus anders moslims kunnen het dan verder delen met zekerheid en bron vermelding dat het authentiek is in sha allah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Abdullah ibn Amr reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “Whoever has the weight of a mustard seed of arrogance in his heart, Allah will throw him down on his face in Hellfire.”

    Source: Musnad Aḥmad 7015

    Grade: Sahih (authentic) according to Al-Arna’ut

    عن عبد الله بن عمرو أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالُ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ مِنْ كِبْرٍ أَكَبَّهُ اللهُ عَلَى وَجْهِهِ فِي النَّارِ

    7015 مسند أحمد

    11/590 المحدث شعيب الأرناؤوط خلاصة حكم المحدث إسناده صحيح على شرط البخاري فيتخريج المسند

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #5
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Abdullah ibn Hanzalah reported: Abdullah ibn Salaam, may Allah be pleased with him, passed by the market carrying bundles of firewood. It was said to him, “What makes you do this? Allah does not need you to do this.” Abdullah said, “I want to be purged of arrogance. I heard the Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, say: One will not enter Paradise with the weight of a seed of arrogance in his heart.”

    Source: al-Mu’jam al-Kabīr 21130

    Grade: Hasan (fair) according to Al-Mundhiri

    عن عَبْد اللَّهِ بْن حَنْظَلَةَ أَنَّ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ سَلامٍ رضي الله عنه مَرَّ فِي السُّوقِ وَعَلَيْهِ حِزْمَةُ حَطَبٍ فَقِيلَ لَهُ مَا يَحْمِلُكَ عَلَى هَذَا وَقَدْ أَغْنَاكَ اللَّهُ عَنْ هَذَا قَالَ أَرَدْتُ أَنْ أَدْمَغَ الْكِبْرَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ لا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ مَنْ فِي قَلْبِهِ خَرْدَلَةٌ مِنْ كِبْرٍ

    21130 المعجم الكبير للطبراني

    4/40 المحدث المنذري خلاصة حكم المحدث إسناده حسن في الترغيب والترهيب

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #6
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Bukayr ibn al-Ashajj reported: Abdullah ibn Salaam, may Allah be pleased with him, came out from behind a building while carrying a bundle of firewood. When people saw him, they said, “O Abu Yusuf, your son and your servant are enough to help you with this!” Abdullah said, “I want to compel my heart. Is it too proud to reject this?”

    Source: al-Zuhd wal-Raqā’iq 819

    عن بكير بن الأشج أَنَّ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ سَلَامٍ رضي الله عنه خَرَجَ مِنْ حَائِطٍ لَهُ بِحُزْمَةِ حَطَبٍ يَحْمِلُهَا فَلَمَّا أَبْصَرَهُ النَّاسُ قَالُوا يَا أَبَا يُوسُفَ قَدْ كَانَ يَعْنِي فِي وَلَدِكَ وَعَبِيدِكَ مَنْ يَكْفِيكَ هَذَا قَالَ أَرَدْتُ أَنْ أُجَرِّبَ قَلْبِي هَلْ يُنْكِرُ هَذَا

    819 الزهد والرقائق لابن المبارك

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door Riffia-Metalsia Bekijk reactie
    De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) zei:

    “Degene die in zijn hart het gewicht van een atoom aan hoogmoed heeft, zal het Paradijs niet binnentreden.”
    Een man zei toen: “Maar de mens heeft graag dat zijn kleding en zijn schoenen mooi zijn.” Daarop zei de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem):

    “Voorzeker, Allah is Mooi en Hij houdt van schoonheid. Hoogmoed betekent minachting van het recht en neerkijken op de mensen.”
    Is dat reminder of doel je op iemand

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Abdullah ibn Amr reported: The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “Whoever has the weight of a mustard seed of arrogance in his heart, Allah will throw him down on his face in Hellfire.”

    Source: Musnad Aḥmad 7015

    Grade: Sahih (authentic) according to Al-Arna’ut

    عن عبد الله بن عمرو أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ مَنْ كَانَ فِي قَلْبِهِ مِثْقَالُ حَبَّةٍ مِنْ خَرْدَلٍ مِنْ كِبْرٍ أَكَبَّهُ اللهُ عَلَى وَجْهِهِ فِي النَّارِ

    7015 مسند أحمد

    11/590 المحدث شعيب الأرناؤوط خلاصة حكم المحدث إسناده صحيح على شرط البخاري فيتخريج المسند
    Kijk naar jezelf : hoe jij hier mensen omlaag haalt en en iedereen voor alles uitmaakt. Maar dat is normaal voor jouw soort ! denken dat ze betere moslims zijn dan anderen !
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door mohand_serieus Bekijk reactie
    Kijk naar jezelf : hoe jij hier mensen omlaag haalt en en iedereen voor alles uitmaakt. Maar dat is normaal voor jouw soort ! denken dat ze betere moslims zijn dan anderen !
    Ik ben de slechtste moslim, dus maak je niet druk om mij. Doe du3a voor mij en loop door.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik ben de slechtste moslim, dus maak je niet druk om mij. Doe du3a voor mij en loop door.
    Ga hier met vrouwen pmen en tegen anderen roepen...stop met zina. Hypocriet !
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  11. #11
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Werd tijd dat ik jou negeer, zodat ik mezelf niet uit laat lokken noch me tijd te verspillen aan jou door je op je plaats te zetten en je schaamteloze leugenachtige tong te vernederen.

    Laat ons Ramadan af vasten op een goede manier. Yahdiek Allah.

    Dit bericht is verborgen omdat mohand_serieus is opgenomen in je negeerlijst.
    Bekijk reactie

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    11.691
    06-05-2008

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Werd tijd dat ik jou negeer, zodat ik mezelf niet uit laat lokken noch me tijd te verspillen aan jou door je op je plaats te zetten en je schaamteloze leugenachtige tong te vernederen.

    Laat ons Ramadan af vasten op een goede manier. Yahdiek Allah.

    Dit bericht is verborgen omdat mohand_serieus is opgenomen in je negeerlijst.
    Bekijk reactie
    leugenaar ?


    Jij chat hier prive met vrouwen !
    Ondertekening verwijderd door een Moderator
    Klik hier voor meer info

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    430
    05-07-2017

    Citaat Geplaatst door Mrwrong2 Bekijk reactie
    Is dat reminder of doel je op iemand
    Had het gewoon geplaatst. Geen doel op niemand Alhamdoelilah!
    Overgenomen door meerdere personen!!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    430
    05-07-2017

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Er ging wat mis, excuus:

    Salaamoe alaikoem zuster, jazaki Allahu khairan. Zet altijd de Hadith bron erbij, zodat je jezelf beschermt tegen het perongeluk verspreiden van een zwakke Hadith plus anders moslims kunnen het dan verder delen met zekerheid en bron vermelding dat het authentiek is in sha allah.
    Salaam ik las het had het geplaatst.
    Overgenomen door meerdere personen!!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door Riffia-Metalsia Bekijk reactie
    Had het gewoon geplaatst. Geen doel op niemand Alhamdoelilah!
    I love it. When some one talk about the deen.