1. #706
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Helpertje Bekijk reactie
    Niemand kan je verplichten om tegen het voorkomen van schendingen van dierenrechten te zijn. Hoe werkt dat verplichten, staat er de hele dag iemand jou in de gaten te houden of je wel dierlijke producten consumeert?

    Allemaal aannames die je ter plekke uit je reet tevoorschijn haalt, kom met bewijzen. Alleen die laatste zin klopt, vind jij het niet kwaadaardig als er onnodig miljoenen mensen worden geslacht?
    Dieren zijn er voor ons zoals Allah zegt. Wij gebruiken hen als voeding, als rijdieren en als kleding. Mensen niet. Mensen doden is haram tenzij met recht, terwijl Allah zegt dat wij verplicht zijn dieren te offeren met Eid al Adha en Hij zei dat wij dieren mogen eten en hen gebruiken als rijdieren en voor melk kaas en honing enz.

    Bespaar me je emotie, islam is duidelijk walhamdoelilah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #707
    MVC Lid

    Reacties
    3.779
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door Helpertje Bekijk reactie
    En dan zijn er personen die mensen met leeuwen vergelijken...
    Wanneer jij je homopraktijken goedpraat haal je ook de chimpansees erbij, of niet. Maar vleeseters mogen leeuwen er niet bij halen.

  3. #708
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-01-2021

    Both Saif and Ahmed are comfortable with their choices and the exceptions they make, a growing movement in North America The Vegan Muslim Initiative believes they shouldn’t have to.

    Started in 2016 by Sammar Hakim, an Australian living in Texas and Canadian Elysia Ward, the initiative aims at educating Muslims on the benefits of going vegan. They also strongly believe that Muslims who choose to become vegetarian or vegan do not need to kill an animal, even during Eid al-Adha.

    Hakim said he believes the point of Eid al-Adha is to sacrifice what you value most as long as it helps those in need.

    “To show your sincerity on how much you want to help the poor, there are many other ways; you can give them plant-based foods, you can give them money,” he said. “I think this practice (sacrificing an animal) has to be re-examined.”

    According to Ali Jomha, Imam at Al-Rashid Mosque, the sacrifice is part of the Sunnah, customs and traditions based on the teachings and sayings of the Prophet Mohammad, but not mandatory.

    “Anyone who is financially able, they should do the sacrifice of a cow or sheep or any cattle that is Islamically allowed,” he said. “It is encouraged to do it, the Prophet did it and taught us to do it.

    The Vegan Muslim Initiative started with 12 members in 2016 and has now grown to a following of close to 10,000 globally.

    He believes the community of Muslims going completely vegan or vegetarian is fast growing and for those opposed to it, “it’s just a matter of engaging and educating.”


    https://www.thestar.com/edmonton/201...nce%20to%20God.
    Ⓥegan

  4. #709
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Juhal.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #710
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-01-2021

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Wanneer jij je homopraktijken goedpraat haal je ook de chimpansees erbij, of niet. Maar vleeseters mogen leeuwen er niet bij halen.
    We hebben het hier over veganisme, niet homoseksualiteit. Daarbij hoef je ook niks goed te praten want het gaat niet om een slechte handeling tegen een ander persoon zonder toestemming, wat wel het geval is bij de dierenindustrie. En voor je geaardheid kun je niet kiezen of veranderen.Ik heb trouwens nog nooit iemand de vergelijking met chimpansees horen gemaakt.
    Je kunt inderdaad niet de vergelijking met leeuwen maken want die kunnen het niet begrijpen en kan niet naar de winkel gaan om een alternatief te kopen. En het is überhaupt een drogredenen om te zeggen dan een andere groep het ook doet om een misdaad goed te praten, ook als het om mensen ging ipv leeuwen.
    Ⓥegan

  6. #711
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    De gouden regel is dat je alles met mate eet.

    Als je 1000 bananen achter elkaar gaat eten ga je misschien dood, ik bedoel maar.

    Veedieren moeten goed behandeld worden. Maar de mensen nog beter. Als de mens goed behandeld wordt, dan kun je pas effectief zijn in andere zaken zoals vee en niet andersom.

    Wallahu a3lam

    Wasalaam
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  7. #712
    MVC Lid

    Reacties
    129
    25-01-2021

    Citaat Geplaatst door khattabi_bilal Bekijk reactie
    De gouden regel is dat je alles met mate eet.

    Als je 1000 bananen achter elkaar gaat eten ga je misschien dood, ik bedoel maar.

    Veedieren moeten goed behandeld worden. Maar de mensen nog beter. Als de mens goed behandeld wordt, dan kun je pas effectief zijn in andere zaken zoals vee en niet andersom.

    Wallahu a3lam

    Wasalaam
    Er bestaat geen 'met mate' voor het steunen van een moord en martelindustrie. Je zegt ook niet ik ben met mate racist.

    Veedieren worden niet goed behandeld, het is per definitie al mishandeling om personen gevangen te houden.

    Het hoeft niet te blijven bestaan, die dieren zijn door mensen gefokt om enkel voor de industrie te dienen, en worden daarvoor door de mens kunstmatig voortgeplant.

    Ⓥegan

  8. #713
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Vandaag lekker kip gegeten. Hamdoulillah
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  9. #714
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Citaat Geplaatst door Helpertje Bekijk reactie
    Er bestaat geen 'met mate' voor het steunen van een moord en martelindustrie. Je zegt ook niet ik ben met mate racist.

    Veedieren worden niet goed behandeld, het is per definitie al mishandeling om personen gevangen te houden.

    Het hoeft niet te blijven bestaan, die dieren zijn door mensen gefokt om enkel voor de industrie te dienen, en worden daarvoor door de mens kunstmatig voortgeplant.

    Slechte en onderdrukkende veehouderij heeft zijn weerslag op de kwaliteit van het vlees, daar ben ik van overtuigd. Maar zo ook heeft het slecht en onderdrukkend behandelen van de mensen zijn effect op de levenskwaliteit. Mensen komen massaal om van de honger en dan zeg jij geen vlees eten? Het is de luxe en ijdelheid om zonder vlees te leven. Eskimos leven op alleen visvlees.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  10. #715
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Vandaag lekker kip gegeten. Hamdoulillah
    Ok vandaag dus niet halal..
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  11. #716
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Ok vandaag dus niet halal..
    Altijd halal Hamdoulillah. Het is of te wel zelf, of bij mijn slager. Ik ga naar in vertrouwelijke slager. Voor de rest ga ik naar niemand. En als je wilt weten hoe het smaakte, het smaakte heerlijk hamdoulillah
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  12. #717
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Altijd halal Hamdoulillah. Het is of te wel zelf, of bij mijn slager. Ik ga naar in vertrouwelijke slager. Voor de rest ga ik naar niemand. En als je wilt weten hoe het smaakte, het smaakte heerlijk hamdoulillah


    6 maanden mochten ze maar slachten
    Wat was de reden...
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  13. #718
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Slachthuis Casablanca is eerste openbare halal-slagerij in Marokko

    Het slachthuis "Les Abattoirs de Casablanca" heeft van het Marokkaanse Instituut voor Standaardisatie (IMANOR) het label van openbare halal-slagerij gekregen. Hiermee is het bedrijf uit Casablanca het eerste openbare halal-slachthuis van*Marokko.

    Door de toekenning van dit keurmerk voor slachtdiensten zal Les Abattoirs de Casablanca een sterkere positie op de internationale halalmarkt in kunnen nemen.

    "Het halal-label dat door IMANOR wordt toegekend, zal Abattoirs de Casablanca een internationaal erkende nationale basis geven, waardoor klanten kunnen genieten van een gebruiksrecht en het halal-karakter van alle producten die door de Abattoirs worden geleverd", meldt IMANOR in zijn evaluatie van de slagerij uit*Casablanca.

    Het slachthuis heeft nu ook een halal-certificaat van IMANOR ontvangen. Sinds 2016 worden halal-bedrijven in Marokko erkend door het




    Mmm lekker, dat wordt veel halal vlees opsmullen mmmm
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  14. #719
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie


    6 maanden mochten ze maar slachten
    Wat was de reden...
    I don't GIVE A.....
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  15. #720
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie


    6 maanden mochten ze maar slachten
    Wat was de reden...
    Wij hebben de Qur’an en Sunnah en de Ottomanen vervangen de Qur’an en Sunnah niet. Wat halal is en goed is halal en goed dus wat de Ottomanen deden moeten ze zelf weten.

    Slachten en eten en dieren gebruiken voor werkzaamheden zoals sjouwen en erop rijden, is allemaal halal. Ze zijn voor ons geschapen en wij dienen hen te slachten en te gebruiken en te behandelen volgens de voorschriften van Allah.

    Khalas.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”