1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Eén keer dan. Een verhaaltje over corona.

    https://struikelen.com/2020/12/15/ee...er-corona/amp/

    Het kan me niet schelen welke trucs er uitgehaald worden met cola en een PCR test om te bewijzen dat die test niet zou werken. Er worden mensen ziek en er gaan mensen dood, dat moet genoeg zeggen.

    Ik vind het schandalig dat mensen zeggen dat alles ligt aan die buitenlanders omdat die te weinig vitamine D zouden aanmaken waardoor ze een verhoogde kans hebben op ernstige klachten bij besmetting. En dat wij, witte mensen, ons daar dan maar niet druk over zou moeten maken of zo want na ons de zondvloed of zo.

    Van mij mogen dorre takken best nog een tijd blijven leven, als zij daar zelf zin in hebben en de mensen om ze heen van ze genieten.

    Ik geloof niet dat je HIV-positief wordt van vaccineren tenzij je een besmette naald gebruikt maar die kans is nihil in Nederland.
    Ik geloof niet dat alle medewerkers van alle ziekenhuizen in Nederland en het buitenland in een complot zitten en net doen alsof de ziekenhuizen vol zijn terwijl dat niet zo is. Ik geloof niet dat je een chip geïmplanteerd krijgt.
    Ik geloof niet dat er honderdduizenden “leiders van landen en grote bedrijven” van plan zijn om ons te veranderen in zombies of robots. Mensen die geloven in een Great Reset zijn wat mij betreft echt de weg een beetje kwijt.

    Het is ook lastig voor sommige mensen om het gevoel te hebben dat ze de controle over hun leven kwijt zijn, om zekerheden te zien verdwijnen in je leven. Maar daarmee is dit virus niet onderdeel van een groter plan. Wij mensen zijn te veel gaan geloven in de maakbaarheid van ons leven en soms blijkt dan ineens dat het leven níet zo maakbaar is. Niet iedereen kan daar even goed mee omgaan en dat snap ik goed, ik heb het te doen met de mensen die zo boos, zo bang en zo opstandig zijn.

    Ik neem ze niet serieus, de mensen die vinden dat je ZeLf OndErZOek MoEt dOen zonder dat ze überhaupt een idee hebben van wat goed onderzoek doen in feite betekent. Dat dat meer is dan in de fabeltjesfuik verhaaltjes lezen en – liever nog want lekker toegankelijk immers – filmpjes kijken van andere mensen die ook niet weten wat onderzoek doen inhoudt. Waar uitspraken van wetenschappers uit hun verband worden gehaald en stukken teksten worden weggeknipt.

    Als jij je nog nooit hebt afgevraagd welke ingrediënten in cola, paracetamol of een vegetarische burger zitten, waar die ingrediënten van gemaakt zijn en hoe ze inwerken op je lichaam, waarom doe je dan zo angstig en opgewonden over een vaccin?

    Als jij je wèl hebt laten vaccineren voor je verkansie zonder je daarover ook maar één vraag te stellen en nu ineens moeilijk doet omdat je je hebt laten beïnvloeden via sociale media, wie is er dan een schaap?

    Waarom vertrouw je de eigenaar van een restaurant wél, zonder uit te pluizen wat voor ingrediënten zij gebruikt heeft om jouw maaltijd te bereiden, en waarom zou je dan een dokter of een wetenschapper wantrouwen?

    Even de ingrediënten op een rijtje:

    Cola: zie*hier*de link naar de ingrediënten van coca cola. Deze lijst is niet volledig en de effecten op je lichaam moet je nog even ZeLf OndERzoEkEn.


    Paracetamol:*Wist je dat het werkingsmechanisme van paracetamol nog steeds onduidelijk is? Meer informatie lees je*hier. Deze informatie roept bij mee meer vragen op dan dat ik antwoorden krijg, trouwens. Je kunt natuurlijk veel diepgaander onderzoek doen hiernaar. Ik zou zeggen, succes ermee.

    Vegetarische burger: 52% gerehydrateerd soja-eiwit, 18% gerehydrateerd tarwe-eiwit, ui, plantaardige olie, scharrelkippenei-eiwit, kruiden, zout, maltodextrine, natuurlijke aroma’s, aardappelzetmeel, erwtvezel, gist, stabilisatoren (guarpitmeel, E401), moutextract, vitamine B12, ijzer.
    En wat is gereydrateerd?
    Welke kruiden?
    Wat is maltodextrine en hoe wordt het gemaakt?
    Welke natuurlijke aroma’s?
    Wat is guarpitmeel en E401?


    Ik geloof niet dat het coronavirus “maar gewoon een griep” is en ik feliciteer iedereen die daarin kan geloven omdat deze mensen dus blijkbaar nog niemand in hun omgeving hebben gehad die is overleden aan het virus, een lange ziekenhuisopname achter de rug heeft of te maken heeft met Long-Covid.

    Het is een pertinente leugen dat de ziekenhuizen leeg zouden zijn. Het is gewoonweg niet waar dat er bij een gemiddelde griep-epidemie meer of evenveel mensen dood gaan en de IC’s voller zijn.

    Ik ken overigens wél sterfgevallen: vijf gezonde mensen in de leeftijd van 50-65 die samen in een auto gingen zitten, drie ervan zijn dood en één ligt nog in het ziekenhuis.
    Een gezonde hondenvriendin van een jaar of vijftig die door haar kapper werd besmet is sinds een week of drie weer thuis na een lange ziekenhuisopname. Maar ze weet niet meer hoe ze het koffiezetapparaat moet aanzetten en kan alleen in korte zinnen communiceren. Het lijkt wel alsof ze in één klap een flinke alzheimer te pakken heeft. Ik hoop dat ze herstelt.
    Een schoolpleinmoeder, 100% gezond, nog geen veertig jaar oud. Haar gezin was ziek in het voorjaar. Nog steeds heeft zij problemen met haar temperatuur; zonder enige reden fluctueert haar temperatuur tussen de 35 en 39 graden. Ze is steeds moe, heeft spierpijn, kan zich slecht concentreren en zit nu dus al sinds april ziek thuis.

    Ook ik ben soms boos op de overheid. Omdat ze die grote bedrijven voordeeltjes gunden en bijvoorbeeld vliegverkeer zo belangrijk vinden terwijl ze bleven bezuinigen op de zorg. Maar het heeft niet zo veel zin om boos te blijven. Ik kijk liever naar wat we wél nog hebben. Nederlanders hebben het altijd nog zó veel beter dan heel veel andere mensen, ook in coronatijd.

    Onze kerstboom staat en hij ziet er prachtig uit.

    We gaan weliswaar niet meer naar musea deze wintervakantie maar opa en oma kunnen, mits we allemaal klachtenvrij blijven, gewoon een keertje op bezoek komen. We wonen nog steeds in een fijn huis met een bos om de hoek. Ik kan thuis werken. We gaan koekjes bakken. Zonne mag aan haar boek schrijven zo veel ze wil nu de scholen vanaf morgen dicht zijn en ze hoeft geen instructies meer te volgen over spellingsregels die ze al lang kent en toepast. En misschien kunnen we zelfs wel een dagje of twee – drie naar het boshuisje van familie toe, zijn we er toch even uit.

    Zonne mag wél af en toe afspreken met haar vriendinnetjes. En we gaan zelfgemaakte wafels eten. Puzzels maken. Lekker dansen op foute kerstmuziek. We maken een bucketlist en gaan iedere dag grabbelen en we maken er iets van met elkaar.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  2. #2
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Ga aub
    Weg

    Alstublieft tief eens op met je kk onzin.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    Ga aub
    Weg

    Alstublieft tief eens op met je kk onzin.
    Ga weg
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  4. #4
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Ga weg
    jij ga weg

    Met je corona onzin.

    Jullie hebben mij helemaal ziek gemaakt met deze kk onzin over corona die opeens dicteert dat ik minder vlees en meer gras moet gaan eten enzo.

    Wil je je leven doorbrengen met een figuur als een verwijfde homofiel door alleen gras te eten, dan moet je dat zelf weten jongen.

    Laat de rest met rust en kom niet opeens met een of ander ezel beleid dit zegt dat alles duirder moet worden want de volksgezondheid.

    Opgerot voordat het volk jullie gaat resetten
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    jij ga weg

    Met je corona onzin.

    Jullie hebben mij helemaal ziek gemaakt met deze kk onzin over corona die opeens dicteert dat ik minder vlees en meer gras moet gaan eten enzo.

    Wil je je leven doorbrengen met een figuur als een verwijfde homofiel door alleen gras te eten, dan moet je dat zelf weten jongen.

    Laat de rest met rust en kom niet opeens met een of ander ezel beleid dit zegt dat alles duirder moet worden want de volksgezondheid.

    Opgerot voordat het volk jullie gaat resetten
    Haha

    Koekoek

    Niet flauwvallen
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''