1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.303
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Parijs: 'Turkije schoffeerde Von der Leyen opzettelijk'

    Turkije heeft de voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, "opzettelijk geschoffeerd" door haar te dwingen aan de zijkant te gaan zitten tijdens een bezoek aan president Recep Tayyip Erdogan in Ankara.





    Dat zegt de Franse minister van Europese zaken, Clement Beaune. "Dat Turkije Von der Leyen geen stoel gaf naast president Erdogan en EU-Raadsvoorzitter Charles Michel, was een belediging door Turkije", zei Beaune op de Franse televisie.

    "Turkije heeft zich slecht gedragen. Het is een Turks probleem dat opzettelijk tegen ons is gedaan. We moeten geen schuldgevoelens onder Europeanen aanwakkeren", voegde hij eraan toe.

    Het feit dat Von der Leyen aan de kant werd geschoven, leidde tot verwijten vanuit Europese hoofdsteden aan het adres van Turkije, maar ook tot boosheid in Brussel.

    Turkije verdedigt zich door te wijzen op de verwarring die ontstaat als er twee Europese leiders zijn van wie de verantwoordelijkheden onduidelijk zijn.

    Ook op sociale netwerken wordt beweerd dat de situatie door de pers wordt overdreven en dat de ongemakkelijke stoelendans te wijten is aan onenigheid tussen de twee EU-bewindslieden. Geen van beiden heeft namelijk een gelijkwaardige rol aan de democratisch gekozen president van Turkije, maar beiden wilden graag naast het Turkse staatshoofd plaatsnemen.

    Sofagate
    Von der Leyen werd tijdens het bezoek afgescheept met een plaats op de bank tegenover Erdogans buitenlandminister, enkele meters van Erdogan en Michel vandaan. De zichtbaar ontstemde en langtenige commissievoorzitter vroeg daarvoor nog tevergeefs aandacht. Michel, de voorzitter van de raad van EU-regeringsleiders zweeg en dat werd hem door velen aangerekend. De affaire wordt inmiddels sofagate genoemd.

    Michel verklaarde zaterdag uit schaamte slecht te slapen. "Ik maak er geen geheim van dat ik niet goed heb kunnen slapen sinds dat moment, omdat de beelden zich blijven afspelen in mijn hoofd", aldus Michel. Hij voegde daaraan toe dat als hij de tijd terug kon draaien en het ongedaan kon maken, hij dat zou doen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Schofferen en beledigen moet kunnen volgens de moraalridders in Parijs. Hoe vaak hebben ze Erdogan wel niet beledigd via cartoons e.d.
    Niet zeiken als ze een koekje van eigen deeg krijgen...
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Waarom moet deze Turken nieuws op marokko.nl?

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    512
    29-12-2019

    profeet vzmh schofferen vinden deze kruisvaarders geen probleem

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Terecht. Weg met die koloniale bloedzuigers. Erdogan is gewoon de hedendaagse Ottomaanse keizer. Macron mag nog niet eens ze veters strikken. Doet ze nog steeds pijn dat Constantinopel door Ottomanen is veroverd.

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door Kaaggrijptkraag Bekijk reactie
    Schofferen hoort er bij.

    Europa doet niets anders dan Turkije schofferen. Decennia’s lang.

    De coup was ook gesteund door Europa.

    Ze moeten niet zo janken met hun schwalbe, slechte verliezers.

    Alleen die Fransen kunnen wat tegengas bieden.

    Ze weten ook dat Turkije verder elke EU land oprolt militair gezien.

    Tijden zijn veranderd en dat is positief voor de moslimgemeenschap en minder positief voor de ongelovigen.
    aldus Sheikh Plofkraakjes

    Sifr misda9iya

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door Kaaggrijptkraag Bekijk reactie
    Ik ga een paar kop op je spenderen, je gaat zien a telg van Iblis.

    5 jaar 2 jaar 8 jaar..... je dag komt
    jij ook al

    Die dayouth had een keer 1000 euro op me gezet.

    Geef me gewoon 5 duizend euro en ik kom zelf wel.

    Oke?

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door Kaaggrijptkraag Bekijk reactie
    Ik geef je 10 k alleen om een kogel door je heen te jassen.

    Maar jij zou never nooit durven te komen.

    Dan schakelen we de Kees Spekmannetjes maar in.

    Ik zeg je het is dat er geen actie is ondernomen maar de intentie is er.
    Jij gaat nooit veilig zijn. Elke moment kan ik besluiten om je te vinden.

    Mihiem jij denkt ik kan alles zeggen via internet, ewa blijf maar tof doen en ga maar door jongen, ik heb alle tijd.
    Oqsimo billaah jij bent te ver gegaan en nu gaan wij dat ook, want je kan wel ver staan maar deen 7yatek ik ga je vinden
    Bel me.

    Van 5k naar 10k naar 20k

    Wow je bent echt rijk

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door Kaaggrijptkraag Bekijk reactie
    Ik ga je locatie achterhalen en opzoeken en voor je neus staan. Niks bellen of fake gedoe. Ik ga je uitkleden zoals een kontenlikker van m6 betaamt.
    Leg de situatie wel uit aan ouaali en mag hij het op zijn kanaal droppen. Hoe dan ook jij gaat bekend worden.
    oke ik ben echt bang.

    Ga weg

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Dat maakt helemaal niks uit. Volgens Frankrijk moet je gewoon kunnen worden bespot en beledigd. Dus ze moet het juiste voorbeeld nemen en dit gedrag met een glimlach omarmen. Maar goed hypocrieten, je verwacht niks anders van ze.

    Alleen maar losers nemen dit soort figuren serieus.
    Heavy

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door M139 Bekijk reactie
    Waarom moet deze Turken nieuws op marokko.nl?
    Volgende keer gaan we weer praten over je vrienden uit Israël, don't worry ah vuile Zionist hahaha.
    Heavy

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Volgende keer gaan we weer praten over je vrienden uit Israël, don't worry ah vuile Zionist hahaha.
    ahahahahahha

    Pater Jay, take it easy ... dadelijk ga je flauw vallen

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Citaat Geplaatst door Kaaggrijptkraag Bekijk reactie
    Ewa Rabbijn
    hey vriend, alles goed

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Fayadan2021 Bekijk reactie
    Vader zoon en de heilige geest. Amen
    Wist niet dat je grappen mocht maken over Shirk.
    Ach ja, jij bent vast een spek en bonen Moslim.
    Heavy

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door M139 Bekijk reactie
    ahahahahahha

    Pater Jay, take it easy ... dadelijk ga je flauw vallen
    Laat jij ook voor 10k je geslachtsdeel zien aan Bilal Wahib ah vuile Netanyahu lover?
    Heavy