1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    193
    09-06-2016

    Eczeem baby

    Salaam moeders,

    Iemand een aanrader voor eczeem bij een baby?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Salam.
    Mijn dochtertje heeft er ook erge last van gehad, atopische eczema, nu alhamdoulilah is ze erover gegroeid (4jaar)
    Ik raad je aan om naar de kinderarts en dermatoloog gaan. Je moet eerst de oorzaak weten van de eczeem want het kan ook een allergische reactie op iets zijn.
    De dermatoloog zal je dan geschikte zalf mee geven.

    Tips voor nu zijn niet te vaak douchen of in bad, 2x per week maximum, parfumvrije producten gebruiken, heel weinig zeep gebruiken en goed droogdeppen na het douchen. En de huid altijd goed gehydrateerd houden.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  3. #3
    Chamaliya.

    Reacties
    2.321
    05-02-2013

    Wa aleikom Salam,

    Ik weet niet wat je al allemaal hebt uitgeprobeerd, maar bij mijn nichtje hebben de meeste hormoonzalfjes niet gewerkt voor op langer termijn. Het enige wat gewerkt heeft voor op langer termijn was een zalfje van Marokko (Locapred 0,1 % crème Désonide) en zouttherapie. Desonide is volgens mij ook gewoon verkrijgbaar in NL, wellicht dat je de huisarts/dermatoloog ernaar kan vragen of via Google het één en ander erover kunt vinden. Wel eerst altijd de bijsluiter lezen, en instructies van de arts opvolgen. Hoop dat je wat zult vinden.

    Moge Allah je baby genezing schenken! <3

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Olijf olie werkt goed .... echte olijf olie

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door Marocaine001 Bekijk reactie
    Salaam moeders,

    Iemand een aanrader voor eczeem bij een baby?
    Salaam,


    Probeer de “De tuinen dode zee creme” of douche bad.

    De Tuinen Dode Zee Bad & Douche hydrateert en verzorgt, is zeepvrij en pH-neutraal. Dode Zee mineralen bevatten een hoog gehalte magnesium. Ze zijn kalmerend, ondersteunen de huidbarrière en helpen om vocht vast te houden. De producten zijn mild en hypo-allergeen.

    https://eczeem-psoriasis.nl/product/...ee-bad-douche/

    Wat ook helpt is uw kind meenemen naar de zee, laat uw kind een beetje in het water spelen, eczeem zal direct verdwijnen, soubhanallah.

    Mvg

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Ik raad je aan om een afspraak te maken bij je huisarts en zo doorverwezen te worden naar het ziekenhuis. En sowieso niet wassen met wasverzachter en geen douchegel en normale zeep gebruiken. Als je meer wilt weten PM mij je vragen.
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    147
    23-07-2021

    Vermijd suikers voor je baby. Verhoog vetinname, procentueel gezien...alleen de melksuikers van borstvoeding zijn goed aangezien deze niet worden opgenomen door het lichaam maar worden gebruikt door de darmbacteriën van je baby om een goede darmflora op te bouwen.
    Ruzies/geschreeuw thuis tussen jou en je man of evt andere...stress is funest, verergert de aandoening van je baby.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    5
    03-03-2021

    Pura Zwarte zaad olie helpt en Aleppo zeep.
    Vermijd geparfumeerd producten zoals zwitsal.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Probiotica helpt ook!
    Ik open geen pm's van mensen die ik niet spreek. Dus doe vooral geen moeite.