1. #1
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    Ik heb 1 echtgenote, ik ben op tawhid betreffende me huwelijk ya Shaykh!

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #2

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Soms lijkt het alsof je een obsessie hebt met polygyny akhie.

  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Soms lijkt het alsof je een obsessie hebt met polygyny akhie.
    Beschrijf eens de obsessie zuster en waarom je dit vind.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Beschrijf eens de obsessie zuster en waarom je dit vind.
    Het zou toeval kunnen zijn, maar telkens als ik hier een kijkje neem zie ik wel een topic van jou die aan dit onderwerp gerelateerd is. Ik heb ooit gelezen dat je ook twee vrouwen hebt en het zou kunnen dat je vanuit je ervaring enthousiast bent over dit onderwerp, maar voor veruit de meesten is dit een ver van hun bed show. Velen strugglen met de basis, laat staan dat ze de verantwoordelijkheid van polygyny kunnen dragen. Maar goed, je mag natuurlijk alles bespreken en plaatsen wat je wil. Dit was me gewoon opgevallen oesafi.

  5. #5
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Honnete Bekijk reactie
    Het zou toeval kunnen zijn, maar telkens als ik hier een kijkje neem zie ik wel een topic van jou die aan dit onderwerp gerelateerd is. Ik heb ooit gelezen dat je ook twee vrouwen hebt en het zou kunnen dat je vanuit je ervaring enthousiast bent over dit onderwerp, maar voor veruit de meesten is dit een ver van hun bed show. Velen strugglen met de basis, laat staan dat ze de verantwoordelijkheid van polygyny kunnen dragen. Maar goed, je mag natuurlijk alles bespreken en plaatsen wat je wil. Dit was me gewoon opgevallen oesafi.
    Ik denk dat het gewoon opvalt meer niet. Je kunt makkelijk kijken in mijn topic lijst en dan zie je hoe weinig polygyny topics ik heb. En je kunt kijken in mijn reacties en je zult zien dat mijn reacties hierover weinig zijn.

    Je denkt dat vele struggelen met de basis maar wat heeft het huwelijk daarmee te maken? Sommige mensen bidden niet eens maar trouwen wel, waarom is dat wel ok maar een tweede vrouw trouwen is vreemd en niet gepast?

    Maar goed zuster, mijn topics over polygyny, in een lijst van rond 40 pagina’s aan topics van mij, zijn er wellicht 8 topics over polygyny en ruim 500 topics over hele andere zaken.

    Een obsessie is: van de 10 reacties, 9 over polygyny. Van de 10 topics, 9 over polygyny.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #6

    Reacties
    6.670
    11-05-2010

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik denk dat het gewoon opvalt meer niet. Je kunt makkelijk kijken in mijn topic lijst en dan zie je hoe weinig polygyny topics ik heb. En je kunt kijken in mijn reacties en je zult zien dat mijn reacties hierover weinig zijn.

    Je denkt dat vele struggelen met de basis maar wat heeft het huwelijk daarmee te maken? Sommige mensen bidden niet eens maar trouwen wel, waarom is dat wel ok maar een tweede vrouw trouwen is vreemd en niet gepast?

    Maar goed zuster, mijn topics over polygyny, in een lijst van rond 40 pagina’s aan topics van mij, zijn er wellicht 8 topics over polygyny en ruim 500 topics over hele andere zaken.

    Een obsessie is: van de 10 reacties, 9 over polygyny. Van de 10 topics, 9 over polygyny.
    Het zou goed kunnen dat het opvalt.

    Ik heb nergens gezegd dat niet bidden en trouwen en goede zaak is en dat polygyny perse ongepast is? Wat ik zei is dat dit onderwerp voor de meesten te ver weg ligt. Trouwen met één vrouw brengt namelijk niet dezelfde verantwoordelijkheden met zich mee als het huwen van meerdere vrouwen. Als je niet stabiel bent en te weinig imaan hebt, lijkt het mij niet bepaald verstandig om nog meer hooi op je vork te nemen door meerdere vrouwen te huwen. Velen kunnen nieteens de verantwoordelijkheid voor één huwelijk dragen, laat staan twee of meer. Als je dat wel kan en daar overeenstemming over is met je vrouw(en), moet je het lekker doen als dat je gelukkig maakt.

    Ik heb je topics/reacties niet geanalyseerd, maar ik geloof best dat je het meer hebt over andere zaken dan over dit onderwerp. Het is meer dat ik de frequentie hiervan in verhouding met de praktijk in disbalans vind. Maar goed.. nogmaals, dat is wat mij opvalt en wie ben ik. Je mag zelf weten wat je plaatst.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Positief of negatief?

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    3.377
    11-10-2018

    Iets goeds willen zoals een schriftelijk huwelijk op papier met meerdere vrouwen is geen obsessie. Ik ben het ermee eens dat het opvalt dat abdars een voorvechter ervan is. Maar dat komt omdat dergelijke huwelijken eerder uitzondering zijn dan regel. Zina is een voortvloeisel uit ta3adud afkeuren. Het zou Nederland sieren als ze ta3adud zouden toestaan. Het is al erg genoeg dat de meeste Nederlanders geen huwelijk registreren en dus minder de ernst ervan inzien. Dat mensen het niet aankunnen is een kul argument, want deze wereld zit vol tegenslagen en hoe meer mensen het proberen, hoe meer succes.
    The Prophet (ﷺ) said: Allah forgives my ummah those (bad deeds) their souls may whisper or suggest to them, as long as they do not act (on it) or speak (with it). Bukhari 6664

  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Up

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”