1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Protesten na opschorting Taraweeh-gebeden (video)

    In meerdere regio's in Marokko wordt geprotesteerd tegen de opschorting van de nachtelijke Taraweeh-gebeden tijdens de naderende vastenmaand Ramadan.





    Op sociale netwerken werd de afgelopen dagen opgeroepen tot protesten. Tientallen burgers gingen vanmiddag de straat op in de wijk Bir al-Shifa in het Noord-Marokkaanse Tanger.



    De groep demonstranten begon relatief klein maar kreeg bijval naarmate de groep zich door de straten van de woonwijk begaf. De groep demonstranten scandeerde leuzen waarin ze het nut van de voorgenomen coronamaatregel aan de kaak stelden.


    Na het middaggebed kwamen bij meerdere moskeeën in de stad mensen bijeen om te demonstreren.

    Ordediensten anticipeerden op het protest met een grote politieaanwezigheid bij drukbezochte gebedshuizen.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    881
    14-05-2020

    Citaat Geplaatst door Cataleya_ Bekijk reactie
    Ik vraag mij af of deze mensen snappen dat niet het gebed verboden is maar de moskeeën sluiten omdat we midden in een pandemie zitten
    Wat jij zegge ?

    Pandemie dan is islam de remedie

    Open de moskeeën

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    7.219
    26-11-2019

    Wordt echt moeilijk

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    879
    28-01-2014

    De enige reden waarom ze maar de moskee willen is voot de show de rest van het jaar doen ze allemaal haram.

    Trouwens profeet Mohammed vrede zij met hem raade ze medegeselen aan om thuis de tarawrej gebed to doen

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    881
    14-05-2020

    Citaat Geplaatst door youngstar Bekijk reactie
    De enige reden waarom ze maar de moskee willen is voot de show de rest van het jaar doen ze allemaal haram.

    Trouwens profeet Mohammed vrede zij met hem raade ze medegeselen aan om thuis de tarawrej gebed to doen
    ga spelen

    Jij hebt het zeker nooit gebeden hè

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    881
    14-05-2020

    Citaat Geplaatst door Cataleya_ Bekijk reactie
    Er moet maar 1 besnotte covid gevalletje tussen zitten en ze hebben al die oude opa's en oma's liggen
    Je kunt ook thuis bidden, maak gebruik van deze isolement om ons te richten naar onze Heer Allah
    tarawieh gebed heeft mijn leven gered

  7. #7
    888888

    Reacties
    28.393
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Je krijgt je vrijheid nooit meer terug, pas met wapens krijg je dit terug. Lockdowns zijn de grootste vergissing van de laatste 200 jaar.

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    31-01-2013

    Marokko heeft schijt overheid... Ze zijn nep

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    31-01-2013

    Ze doen alleen waar ze zin hebben

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    31-01-2013

    Volk hebben ze schijt...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    512
    29-12-2019

    volk heeft schijt aan het volk

    Narrated Abdurrahman bin 'Awe "I have heard Allah's Messenger saying, 'If you hear about it (an outbreak of plague) in a land, do not go to it; but if the plague breaks out in a country where you are staying, do not run away from it'.( Al Bukhari)

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    879
    28-01-2014

    touzi2

    Ga zelf spelen jij bent zeker 1 van die gasten die naar de moskee gaat voor de show kinderen naar de moskee brengen die daar gaan spelen rennen en huppelen gewoon voor de show kijk mensen ik voed mij kinderen goed op ik breng ze naar de mokee. Hou toch op zeg

    Check eens wat profeet Mohammed vrede zij met hem heeft gezegt.

  13. #13
    je m'en fous

    Reacties
    340
    07-08-2007

    Een van de symptomen van het virus is het (nog) langer worden van sommige tenen.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    879
    28-01-2014

    Kaaggrijptkraag

    Maar wel slapen en eten bij de ongelovige

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    879
    28-01-2014

    Roky

    Het volk heeft schijt aan hun mede mens vies volk. Ze willen zwake en ouderen in gevaar brengen voor hun "kijk naar mij ik ga naar de moskee" show. Als het niet voor de show was zouden ze aan de zwakkere denken en thuos bidden met hun gezin en weten dat Allah alles weet en snapt en bij Allah bidden om hun tataweeh te accepteren. Buiten Allah om hoeft niemand perse te weten dat jij taraweeh bid. Buurman Ahmed en hassan hoeven het niet de weten is tussen mij en allah