1. #1
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium

    Having a soft tone with your wife

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ja maar dan ga je zitten liegen in andere woorden. Als een vrouw daar achter komt nou dan ben je helemaal niet meer jarig.

  3. #3
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    Ja maar dan ga je zitten liegen in andere woorden. Als een vrouw daar achter komt nou dan ben je helemaal niet meer jarig.
    Je dient simpelweg je vrouwen te waarderen en de meeste doen dit sowieso niet eens op minimale niveau laat staan dat ze het leven van ‘overdrijven’ bereiken.

    Zij die hun vrouwen veel complimenteren en heel lief zijn voor hen, het lijkt dan op overdrijven in complimenteren omdat je denkt dat je te lief bent voor haar, maar als we de werkelijke waarde van onze vrouwen zouden kennen en de moeites die ze dragen en doen iedere dag voor ons en het huis en de kids, en hiernaast ook nog eens ons heethoofden gehoorzamen dan zijn de complimenten die we ‘overdreven’ noemen, in werkelijkheid ‘te min’ voor wat ze werkelijk doen voor ons en de sabr die ze hebben met ons.

    Maar dit is mijn kijk erop. Ieder heeft een andere kijk en ervaring.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Je dient simpelweg je vrouwen te waarderen en de meeste doen dit sowieso niet eens op minimale niveau laat staan dat ze het leven van ‘overdrijven’ bereiken.

    Zij die hun vrouwen veel complimenteren en heel lief zijn voor hen, het lijkt dan op overdrijven in complimenteren omdat je denkt dat je te lief bent voor haar, maar als we de werkelijke waarde van onze vrouwen zouden kennen en de moeites die ze dragen en doen iedere dag voor ons en het huis en de kids, en hiernaast ook nog eens ons heethoofden gehoorzamen dan zijn de complimenten die we ‘overdreven’ noemen, in werkelijkheid ‘te min’ voor wat ze werkelijk doen voor ons en de sabr die ze hebben met ons.

    Maar dit is mijn kijk erop. Ieder heeft een andere kijk en ervaring.
    Jouw kijk is niet hetzelfde als een ander. Jouw kijk is niet leidend. Jouw kijk is niet de realiteit. Iedereen heeft zijn eigen realiteit.

  5. #5
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    Jouw kijk is niet hetzelfde als een ander. Jouw kijk is niet leidend. Jouw kijk is niet de realiteit. Iedereen heeft zijn eigen realiteit.
    That is what I said.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    That is what I said.
    Maar deze topic gaat niet over jouw kijk erop. Maar over wat je heb gepost. Vervolgens kom je met jouw kijk erop en verkondigen alsof dat de feiten zijn... -_-'

  7. #7
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    Maar deze topic gaat niet over jouw kijk erop. Maar over wat je heb gepost. Vervolgens kom je met jouw kijk erop en verkondigen alsof dat de feiten zijn... -_-'
    Is er een Aya of Hadith geplaatst dat we onze eigen kijk er niet op mogen hebben? Het is een advies, die kun je accepteren of verwerpen en je mag je eigen kijk erop hebben als jouw kijk voor jou zelf beter werkt. Je bent dus vrij om goed advies te geven en je kijk op hoe om te gaan met je echtgenote, zolang je maar niet in strijd bent met de Islam.

    Voor mij werkt wat voor mij werkt. Jij hebt issues met wat er op het plaatje staat, wellicht heb je een betere manier van omgang met jouw echtgenote waar we van kunnen profiteren? Marhba biha.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Is er een Aya of Hadith geplaatst dat we onze eigen kijk er niet op mogen hebben? Het is een advies, die kun je accepteren of verwerpen en je mag je eigen kijk erop hebben als jouw kijk voor jou zelf beter werkt. Je bent dus vrij om goed advies te geven en je kijk op hoe om te gaan met je echtgenote, zolang je maar niet in strijd bent met de Islam.

    Voor mij werkt wat voor mij werkt. Jij hebt issues met wat er op het plaatje staat, wellicht heb je een betere manier van omgang met jouw echtgenote waar we van kunnen profiteren? Marhba biha.
    Ik geef aan dat wat er op het plaatje staat liegen is. Ik praat toch geen chinees. Kijk naar me eerste reactie. Dit is discussie voor het discussie voeren. Gaat nergens over.... Zeggen dat ze mooi is terwijl je dat niet meent, haar aardig vind terwijl je dat niet meent. Puur en alleen om haar gerust te stellen. Is dat halal dan?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    56
    09-06-2020

    BarakAllahou fiek

  10. #10
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    Ik geef aan dat wat er op het plaatje staat liegen is. Ik praat toch geen chinees. Kijk naar me eerste reactie. Dit is discussie voor het discussie voeren. Gaat nergens over.... Zeggen dat ze mooi is terwijl je dat niet meent, haar aardig vind terwijl je dat niet meent. Puur en alleen om haar gerust te stellen. Is dat halal dan?
    Ik ging ervan uit dat je hier bekend mee was. Hierbij:

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dit is zeer goed om te doen !!!!!!

    Maar ik heb wel een kleine aanvulling !!!

    Vele mannen maken de fout om lief te praten waneer een vrouw geïrriteerd is of beetje chagrijnig is en opgefokt is om wat voor reden dan ook en dat op de man afreageren door kort af te doen of door TEGEN TE WERKEN ..... dan denken mannen .. weet je wat laat ik lief praten MISSCHIEN dat ze dan BIJ DRAAIT!!!!!

    Ik raaad dit JUST af ... door dit te doen gaat ze je JUIST minder respecteren en VOELT en DENKT ze BEWUST of ONBEWUST dat ze lieve woorden kan krijgen door slechte gedrag .....


    Je mket JUIST zorgen dat je EXTRA lief praat wanneer ALLES z’n gangetje gaat en alles goed gaat dan gaat ze VOELEN en begrijpen dat waneer ze NOTMAAL doet dat ze dan goed word behandeld .....

    Ik zie vaak waneer een vrouw kort af doet of raar doet .. dat een man dan zegt . Wat is er schatje ??? Wat zit je dwars schatje ???? ...... nooit doen !!!!!!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    dus ik moet nooit zeggen ''prinsesje, schatje, liefde van me toch,, wat heb ik nou weer niet goed gedaan?''

    Dus dit boven moet ik niet meer doen?? Ik dacht dat je dit juist wel moest doen?
    Sterker door Strijd

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    dus ik moet nooit zeggen ''prinsesje, schatje, liefde van me toch,, wat heb ik nou weer niet goed gedaan?''

    Dus dit boven moet ik niet meer doen?? Ik dacht dat je dit juist wel moest doen?
    je mket dir juist wel doen maar enkel bij goed gedrag ..... njet waneer ze raar doet !!!! Vele mannen maken de fout door ook lief te doen waneer ze raar doet !!!

    Dan graaf je je eigen graf.. en maakt niet uit of een vrouw mooi of lelijk is ... want in een andere topic zei je dat je geen mooie vrouw wilt ... maar bro als je dit doet bij een lelijke vrouw dan heb je de zelfde hoofdpijn

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    juist niet

    bij een lelijke vrouw kun je dit wel doen...!

    een lelijke vrouw wordt gelijk opgevrolijkt en dan is er niets meer aan de hand...

    geloof me, lelijke vrouwen hebben niet van dit soort issues....

    een lelijke vrouw kan jou als man uiteindelijk op aangename en mooie manier verassen! !
    Sterker door Strijd

  15. #15
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Dit is zeer goed om te doen !!!!!!

    Maar ik heb wel een kleine aanvulling !!!

    Vele mannen maken de fout om lief te praten waneer een vrouw geïrriteerd is of beetje chagrijnig is en opgefokt is om wat voor reden dan ook en dat op de man afreageren door kort af te doen of door TEGEN TE WERKEN ..... dan denken mannen .. weet je wat laat ik lief praten MISSCHIEN dat ze dan BIJ DRAAIT!!!!!

    Ik raaad dit JUST af ... door dit te doen gaat ze je JUIST minder respecteren en VOELT en DENKT ze BEWUST of ONBEWUST dat ze lieve woorden kan krijgen door slechte gedrag .....


    Je mket JUIST zorgen dat je EXTRA lief praat wanneer ALLES z’n gangetje gaat en alles goed gaat dan gaat ze VOELEN en begrijpen dat waneer ze NOTMAAL doet dat ze dan goed word behandeld .....

    Ik zie vaak waneer een vrouw kort af doet of raar doet .. dat een man dan zegt . Wat is er schatje ??? Wat zit je dwars schatje ???? ...... nooit doen !!!!!!
    Alles heeft een balans. Als ik boos ben, dan wil ik dat mijn vrouw mij tevreden stelt en als mijn vrouw boos is, dan wil ik haar tevredenstellen.

    Je dient je vrouw goed en zacht te behandelen want vrouwen zijn over het algemeen fragiele. Maar een vrouw die haar Deen kent en haar plichten en rechten en taqwa heeft voor Allah, over haar dient men zich geen zorgen te maken.

    Het zal juist liefde vergroten tussen elkaar als er balans is. Een vrouw die haar stem verheft tegen haar man, dat is fout. Ik accepteer dat niet, maar zolang je normaal doet en redelijk bent, zal het ook nooit zo ver komen dat ze haar stem verheft tegen je, laat staan dat ze je gaat negeren.

    Daarom: zoek een vrouw wiens Deen en akhlaq goed is en je zult gelukkig zijn. Dat is namelijk de beste genieting in dit wereldse leven: een goede vrouw.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”