1. #1
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.327
    19-09-2019

    Abdelkader Benali: ‘Ik ben mijn leven niet zeker in dit land'

    Schrijver Abdelkader Benali was, mede vanwege zijn Marokkaanse komaf, gevraagd te spreken met Dodenherdenking. In de middag van 18 januari lag deze reputatie van bruggenbouwer echter al in duigen.

    Aanleiding voor de omslag waren uitspraken van Benali uit 2006, toen hij voor Vrij Nederland vanuit Beiroet verslag deed van de Libanonoorlog met Israël. Daar liep hij tijdens een borrel journalist Harald Doornbos tegen het lijf, die vier jaar later in HP/De Tijd optekende wat Benali die avond over Joden in Amsterdam-Zuid had gezegd: „En het vervelendste is: het zijn zoveel Joden! Amsterdamse Joden. Je voelt je als Marokkaan nauwelijks op je gemak. Het lijkt Israël wel. Heel irritant allemaal. Zoveel Joden, dat voelt gewoon gek aan.”

    Kwalificeer je die uitspraken zelf als antisemitisch?
    „Ze kunnen natuurlijk wel als zodanig worden gelezen. Maar het was nooit de bedoeling om daarmee Joodse mensen te demoniseren. Die opmerkingen zijn ironisch getoonzet. We noemen dat een grap.”

    „Uiteindelijk is het niet de vraag of je dat wel of niet mag zeggen, dat is een theoretische discussie, maar wat de consequenties zijn als zoiets wel wordt gezegd. Het probleem is de cancel culture. Als iemand stoom afblaast en hij maakt een slechte grap, is dat een reden om iemand het recht om te spreken te ontnemen? Dat vind ik absoluut niet. Daarnaast: in onze maatschappij mag iedereen alles zeggen, maar een Marokkaan mag niks zeggen.”

    Denk je dat je wel weg kunt komen met een uitspraak als: ‘Amsterdam Nieuw-West lijkt Fez wel. Heel irritant. Zoveel Marokkanen. Dat voelt gewoon gek.’
    „Ja hoor. Je kunt alles zeggen over moslims. Het zijn geen echte Nederlanders. Ze moeten weg. Je kunt zélfs zeggen dat ze gesteriliseerd moeten worden. Zonder consequenties. Je verliest je baan niet. Nederlanders hebben islamofobie en racisme totaal geïnternaliseerd. Niemand doet er iets aan.

    „Marokkanen weten dat er in Nederland twee maten gelden: voor witte Nederlanders en voor niet-witte Nederlanders. Dat geldt ook voor de uitspraken die we kunnen doen. Dus we zijn al heel stil.”

    „Bij mij filteren ze meteen alle abstractie eruit. Marokkaan, bam, het kan maar één kant op. En dan zie ik veel intelligente mensen meegaan met de hordes. Ik ben mijn leven gewoon niet zeker in dit land.”

    https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/02...enali-a4038393
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  2. #2
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.327
    19-09-2019

    Benali is een jankerd.

    Stel dat volgend jaar bij
    de herdenking van de aanslag
    op de moskee in Christchurch
    de Nederlandse ambassadeur
    gevraagd wordt een lezing te houden.

    En kort daarvoor wordt bekend dat hij
    zo'n zelfde flauwe grap als Benali
    maar dan over moslims heeft getwitterd.

    Dan zoeken ze ook een ander hoor ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    grap; iets dat gezegd of gedaan wordt waar je om moet lachen

    een grap heeft een verrassende pointe, dat waarom het grappig wordt.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  4. #4
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Denk je dat je wel weg kunt komen met een uitspraak als: ‘Amsterdam Nieuw-West lijkt Fez wel. Heel irritant. Zoveel Marokkanen. Dat voelt gewoon gek.’

    „Ja hoor. Je kunt alles zeggen over moslims. Het zijn geen echte Nederlanders. Ze moeten weg. Je kunt zélfs zeggen dat ze gesteriliseerd moeten worden. Zonder consequenties. Je verliest je baan niet. Nederlanders hebben islamofobie en racisme totaal geïnternaliseerd. Niemand doet er iets aan
    .

    „Maar het is een complex verhaal. Mijn vader groeide op met Joden. Die woonden in Marokko en spraken Berbers. Dus als ze zeggen dat Marokkanen antisemitisch zijn, raakt dat me in mijn ziel. Ik vind het hypocriet. Omdat ik denk: wie heeft de Joden nou vermoord?”
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Ja zijn geen leuke opmerkingen die hij heeft gemaakt.
    Kan kwetsend zijn.
    Ook al bedoelt hij het niet zo
    Vrijheid van meningsuiting betekend niet dat je alles kan zeggen.

    Maar wat ik me afvraag is hoe het kan dat deze dame wel in 1stekamer komt. Nadat ze zulke opmerkingen maakt.
    Kan iemand me dat uitleggen?

    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  6. #6
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.327
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Ja zijn geen leuke opmerkingen die hij heeft gemaakt.
    Kan kwetsend zijn.
    Ook al bedoelt hij het niet zo
    Vrijheid van meningsuiting betekend niet dat je alles kan zeggen.

    Maar wat ik me afvraag is hoe het kan dat deze dame wel in 1stekamer komt. Nadat ze zulke opmerkingen maakt.
    Kan iemand me dat uitleggen?

    Alleen als jij me eerst uitlegt
    waarom de bananen krom zijn ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Alleen als jij me eerst uitlegt
    waarom de bananen krom zijn ...
    Natuurlijk

    Als de*bananen*beginnen te groeien, wordt de bloemtros steeds zwaarder. Door de zwaartekracht gaat de tros naar beneden hangen. Maar de*bananen*willen naar boven blijven groeien, tegen de zwaartekracht in. Zo groeit de*banaan krom!
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  8. #8
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.327
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Natuurlijk

    Als de*bananen*beginnen te groeien, wordt de bloemtros steeds zwaarder. Door de zwaartekracht gaat de tros naar beneden hangen. Maar de*bananen*willen naar boven blijven groeien, tegen de zwaartekracht in. Zo groeit de*banaan krom!
    Potverdorie!
    En ik maar denken
    dat Erdogan er achter zat ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Potverdorie!
    En ik maar denken
    dat Erdogan er achter zat ...
    Ok je ging het uitleggen

    ERDOGANfanboy

    Hoe kan dat ?
    Dat een dame met zulke uitspraken in de 1stekamer komt?
    Zulke uitspraken als Benali die had gemaakt dan was zijn carriere voorbij..denk ik

    Waardoor behandelen we mensen niet hetzelfde?
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    En hoe kan dit dan?


    Wilders discrimineert moslims

    "Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen."
    Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

    "Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland."
    Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

    "We moeten de immigratie van moslims stoppen."
    Geert Wilders De Limburger, 4 september 2004

    "Ik wil moskeeën afbreken…" (..) "Ik ga er als eerste met cement en stenen heen om die moskeeën dicht te metselen”.
    Geert Wilders De Limburger, 4 september 2004

    "Artikel 23 van de grondwet blijft bestaan maar islamitische scholen mogen niet worden opgericht. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden."
    Onafhankelijkheidsverklaring Groep Wilders, 13 maart 2005

    "We lijden in dit land aan een gelijkheidssyndroom. Ongelijke gevallen hoeven niet gelijk te worden behandeld. De islam is een ongelijk geval (..) Daarom behandelen we de islam anders. Ik wil niet toegeven aan een cultuur die ons wezensvreemd is. Geen islamonderwijs dus. Dat is het principe."
    Geert Wilders, De Volkskrant, 13 maart 2005

    "Niet alleen respect voor de wet maar ook respect voor de waarden (is fundamenteel aan de Nederlandse samenleving), met wellicht een uitzondering, ik geloof dat mensen wiens enig doel het is, om alles waar wij voor staan kapot te maken, ons wettelijk systeem om willen zetten in bijvoorbeeld Sharia en Islamitische wetgeving en onze democratie willen vervangen met iets anders, mensen die ook geweld willen gebruiken om hun islamo-fascistische doeleinden te bereiken, die mensen verdienen volgens mij niet dezelfde rechten onder de grondwet."
    Geert Wilders, BBC-Hardtalk interview, 22 maart 2006

    "Zo lang niet duidelijk is dat de Nederlandse moslimgemeenschap de orde en spelregels van de Nederlandse rechtsstaat van harte accepteert, ontbreekt het fundament van vertrouwen dat noodzakelijk is om grondwettelijke rechten en vrijheden in dezelfde mate toe te kennen als aan andere groepen in Nederland die deze orde en spelregels hebben gevormd en dragen."
    Klare Wijn (partijprogramma PVV), 31 maart 2006

    "We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…"
    Geert Wilders, interview in De Pers, 13 februari 2007

    "Ik zou niet graag willen dat een groeiend aantal mensen, wellicht in de toekomst een meerderheid, van de bevolking of van het kabinet uit moslims bestaat".
    Geert Wilders, NOVA, 28 februari 2007

    "De Tweede Kamer verzoekt de regering een immigratiestop in te voeren voor migranten uit moslimlanden, geen nieuwe moskeeën meer toe te staan, alle islamitische scholen te sluiten, de boerka te verbieden en criminele moslims – indien nodig na denaturalisatie – het land uit te zetten."
    PVV Tweede-Kamermotie, 30 800 VI Vaststelling van de begrotingsstaten Nr. 127, 6 september 2007

    “Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al."
    Geert Wilders, HP/De Tijd, 12 december 2007

    "Voer onmiddellijk een totale immigratiestop in voor mensen uit moslimlanden". "sluit alle islamitische scholen, die scholen waar apartheid heerst".
    PVV-inbreng Algemene Politieke Beschouwingen,
    19 september 2007

    "Artikel 23 van de Nederlandse grondwet, waarin staat dat iedere groep in Nederland eigenscholen mag oprichten, moet komen te vervallen voor moslims." "Ik ben een warm pleitbezorger voor de vrijheid van onderwijs, maar niet voor islamitische scholen"
    Martin Bosma in De Morgen, 2 oktober 2008

    "Maximaal helft van elke straat allochtoon" (..) "Geen migranten uit moslimlanden er bij, criminele Antillianen en Marokkanen het land uit en mensen die de wet aan de laars lappen keihard straffen. Ik ga een stapje verder dan Leefbaar.''
    Geert Wilders interview in AD, zaterdag 7 maart 2009

    "Maar als je ook maar dénkt aan invoeren van de sharia, het meppen van homo´s, als je ook maar één millimeter over de schreef gaat, dan pakken we je op en gooien je het land uit!"
    Geert Wilders op een partijbijeenkomst van de PVV,
    Binnenlands Bestuur, 29 mei 2009.

    "But if you indeed start committing crimes, become violent or want to install Sharia or play Jihad or anything like that, we believe that there is no room for you in the Netherlands."
    Geert Wilders ABC Sydney interview op de PVV-website,
    25 juni 2009

    "Als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen". Op de vraag van de interviewer hoeveel van de moslims in Europa de door Wilders geschetste problemen vertegenwoordigen, zegt hij: "Miljoenen. Tientallen miljoenen."
    Geert Wilders in een interview met de Deense televisie,
    13 juni 2009
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  12. #12
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.327
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Ok je ging het uitleggen

    ERDOGANfanboy

    Hoe kan dat ?
    Dat een dame met zulke uitspraken in de 1stekamer komt?
    Zulke uitspraken als Benali die had gemaakt dan was zijn carriere voorbij..denk ik

    Waardoor behandelen we mensen niet hetzelfde?
    Jij vergelijkt meloenen met bananen.

    Nanninga wordt vanwege die uitspraken
    ook niet uitgenodigd als spreekster voor de Dodenherdenking.

    En Benali's uitspraken zijn geen beletsel
    om voor Denk gekozen te worden in de Eerste Kamer ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Hoe kan dit?

    VVD-leider Mark Rutte heeft als staatssecretaris van Sociale Zaken gemeenten aangezet tot rassendiscriminatie. Dit oordeel heeft de rechtbank van Haarlem geveld over een oproep van Rutte.



    Hij wordt minister president...

    Raar toch
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Jij vergelijkt meloenen met bananen.

    Nanninga wordt vanwege die uitspraken
    ook niet uitgenodigd als spreekster voor de Dodenherdenking.

    En Benali's uitspraken zijn geen beletsel
    om voor Denk gekozen te worden in de Eerste Kamer ...
    Nee ze word gekozen als eerste kamer lid
    Het volk stemt op haar
    Ook al doet ze zulke extreem /antisemitische uitspraken

    Dit is zo krom als een banaan
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Deze man zegt wat velen hier al jaren melden. Namelijk dat Joden de untouchables zijn, maak een grap daarover en zie hoe snel ze je aan de schandpaal nagelen. Komt er weer zo een jankjood op televisie die aangifte tegen je heeft gedaan en kom je bijna nergens fatsoenlijk aan de bak.

    Want gij zult de Joden eren of anders zullen wij ons geheel tegen u keren.

    Je zult bijna gaan denken dat Hitler ergens misschien een punt had, als we kijken naar wat voor "bijzondere" status zij bezitten.
    Heavy