1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    110
    31-10-2019

    Trouwobsessie

    Waarom hebben velen dat? Zie er geen meerwaarde in. Het zal een last voor mij zijn.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    36
    19-09-2020

    Sommige willen gwn geliefd zijn
    Sommige doen 't voor die status van kijk mij nou kan een dikke feest geven
    Andere doen 't weer om Deen te praktiseren met hen echtgenoot(e)

    Everybody thinks different..

    Moge Allah ons allen voorzien van een vrome partner-- waarmee we voortleven in Jannah El firdaous.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    354
    26-03-2019

    .
    trouwobsessie? De enige vorm van liefde die er kan zijn is in een huwelijk waar er dus duidelijke afspraken zijn en elkaars rechten bekend staan en beschermd worden.
    En niet die relaties zonder basis waar je van je verantwoordelijkheden in no time kunt ontsnappen. Natuurlijk is alles wat verkeerd is vuurwerk en glitters, men moet niet naïf zijn, that's satan doing his magic out there.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Ik heb een obsessie met trouwen, eigenlijk wil ik trouwen, maar heb dit deel van mijn leven momenteel niet onder controle.

    Waarom? Ten eerste heb ik een verkeerd beeld gekregen van vrouwen door wat je tegenwoordig allemaal ziet etc.
    Ook ben ik onzeker geworden in het stichten van een gezin in deze maatschappij. De overheid en instellingen werken je tegen.
    Kinderen opvoeden volgens traditionele normen en waarden, is een grote uitdaging.

    Als man heb je steeds minder autoriteit in deze maatschappij. Wat stelt het nog voor om een man te zijn, als vrouwen niet meer gehoorzaam zijn en iedereen doet wat hij of zij wil?

    Soms weet je het niet meer, hoe en wat..
    Sterker door Strijd

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    4.576
    03-01-2013

    Citaat Geplaatst door welgesteld Bekijk reactie
    Waarom hebben velen dat? Zie er geen meerwaarde in. Het zal een last voor mij zijn.
    +

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    110
    31-10-2019

    Van trouwen komt rouwen mensen.

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Klopt, ik kom het vanuit vrouwlijke kant veel meer tegen dan mannelijk. En dat meen ik echt. Wat mij wel opvalt is dat vrouwen veel pogingen doen en veel manieren bedenken maar allemaal niet de juiste manier of niet de manier die een man aantrekt. Zo heb je bijvoorbeeld laatste tijd veel van die FB sebabgroepen die met jou gaan willen bellen etc voordat ze je accepteren etc. @dames: Wij mannen trouwen omdat het MOET, NIET omdat wij dat willen. Een vrouw beperkt een man namelijk in zo veel dingen na een huwelijk... Dus aub DONT even try

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    726
    23-08-2020

    Een ieder heeft zo zijn reden. Belangrijkste is dat er in Islam haast op wordt gezet. En dat is niet zomaar.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    110
    31-10-2019

    Citaat Geplaatst door Krimmos Bekijk reactie
    Klopt, ik kom het vanuit vrouwlijke kant veel meer tegen dan mannelijk. En dat meen ik echt. Wat mij wel opvalt is dat vrouwen veel pogingen doen en veel manieren bedenken maar allemaal niet de juiste manier of niet de manier die een man aantrekt. Zo heb je bijvoorbeeld laatste tijd veel van die FB sebabgroepen die met jou gaan willen bellen etc voordat ze je accepteren etc. @dames: Wij mannen trouwen omdat het MOET, NIET omdat wij dat willen. Een vrouw beperkt een man namelijk in zo veel dingen na een huwelijk... Dus aub DONT even try
    Dat met het beperken ben ik vooral met je eens. Ook financiele offers die je moet doen etc. etc.

    Hoe kan je het als man nog leuk vinden?

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    119
    26-07-2020

    Mensen zijn ook als de dood om alleen te eindigen.

  11. #11
    Wandering Soul

    Reacties
    432
    20-01-2017

    Citaat Geplaatst door welgesteld Bekijk reactie
    Van trouwen komt rouwen mensen.
    En scheiden is lijden.
    Don't fall in love with words.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Uiteindelijk moet je trouwen!

    Of je het wilt of niet, het moet gebeuren, net als werken.
    Sterker door Strijd

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    110
    31-10-2019

    Citaat Geplaatst door CoveredSecrets Bekijk reactie
    En scheiden is lijden.
    Juist ja. Treurig eigenlijk.. En niet meer scheiden omdat de man de vrouw al wekenlang in elkaar timmert, maar omdat de man vindt dat mevrouw het eitje op de zondag te zacht heeft gekookt.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    110
    31-10-2019

    Citaat Geplaatst door SDS Bekijk reactie
    Uiteindelijk moet je trouwen!

    Of je het wilt of niet, het moet gebeuren, net als werken.
    Niets moet meer. Voortschrijdend inzicht houdt dat met terugwerkende kracht tegen

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.998
    09-09-2008

    Eerlijk ? Ik heb niks met trouwen, ik vind het prima zo.
    Offline