1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    46
    05-02-2017

    ´ langzame zelfmoord ´

    ik kan geen woorden vinden om te vertellen hoe ik mij voel, de pijn die er door mij heen gaat..2 jaar nadat ik depressief was en ik weer de trigger krijg om terug te vallen.
    terug vallen in een hel van een periode waarbij ik niets anders kon doen dan denken..
    ik heb geen idee hoe ik mijn hoofd boven water kan houden, maar we doen het voor mama en oma..de twee belangrijkste mensen in mijn leven.
    zo ik doe wat er verwacht wordt van mij want ik wil mensen niet teleurstellen.
    we gaan door tot het einde..
    nachten dat ik wakker lig en bid tot Allah subhana wa tala, de tranen die over mijn wangen stromen en de pijn in mijn hart die ik enkel rust geef door het gebed te verrichten.
    ik sta op met tranen in mijn ogen, ik doe wat ik moet doen..en vlieg weer naar werk, waar allerlei mensen van alles willen van mij.
    maar er wordt niet gevraagd wat ik wil of voel..hoofdpijn, wallen onder mijn ogen en ik straal niet meer..
    overdag een masker op om mezelf sterk te houden, snachts komt alle ellende naar boven.
    i cant imagine a day without feeling shit like this..
    een langzame zelfmoord..een uitweg..een bevrijding..

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.788
    13-08-2005

    Wees sterk.. Het komt goed! We gaan ooit allemaal dood. Dus daar moeten we ons geen zorgen over maken.
    We moeten niet ons zelf doden, want ooit zullen we toch allemaal 1 voor 1 doodgaan.

    Ik wil je hierbij bemoedigen om sterk te blijven en ik hoop dat God's zon binnenkort tenvolle in jouw hart zal schijnen!
    Sterker door Strijd

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    46
    05-02-2017

    dankjewel voor deze hele mooie reactie. You got a beautiful soul! allahuma bareek.

    ik hoop oprecht het allermooiste voor jouw in dit leven en in het hiernamels.
    Moge Allah van jou houden Allahuma ameen.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    46
    05-02-2017

    moeilijke vraag...hierover zit ik al tijdje over na te denken.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    Ik zou zeggen relativeren. Als je vanaf vandaag gaat leven alsof er elk moment een bom op je huis gaat vallen, of dat je naar de kraan loopt en geen water meer uitkomt net zoals dat in Syrie gebeurt dan leef je een stuk beter. Of de mensen die 20 jaar celstraf krijgen omdat ze basisbehoefte vragen dan voel je je een stuk beter jij met je baan je huis je eigen kleren je eigen kledingkast je eigen auto (nieuw waarschijnlijk). Ik denk dat je veel beter zult voelen

  6. #6
    Verbannen

    Reacties
    1.322
    26-02-2020

    En als je je nog steeds niet beter voelt. Allah swt heeft antwoord op alle vormen van ondankbaarheid.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    46
    05-02-2017

    hier kan je wel een normale reactie plaatsen? maar oke gair in shaa Allah ieder struggelt met zijn eigen problemen en issues!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.443
    27-05-2017

    Als je jezelf niet kunt verhelpen en ten einde raad bent moet je professionele hulp gaan zoeken.

    Moge Allah jou (emotionele) wonden genezen en jou gelukkiger en sterker maken, en jou een (emotioneel) stabiele toekomst tegemoet laten gaan.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    47
    09-10-2009

    Allah geeft Zijn zwaarste beproevingen aan Zijn sterkste dienaren. Je vraagt je misschien soms af waarom JIJ al deze dingen mee moet maken, je vraagt je misschien soms af waarom JOU dit moet overkomen, kun jij dit wel allemaal aan? Allah subhanahu wa ta’ala geeft je het antwoord want Hij zegt:

    “Allah belast geen ziel boven haar vermogen.” (Soerat al-Baqarah: 286)

    Luister goed: Hoe geweldig is het dat Allah Zijn vertrouwen in JOU heeft gelegd? Hij heeft jou SPECIAAL uitgekozen ondat JIJ degene bent die deze beproeving aan kan. Hoe zwaarder de beproeving des te groter je beloning. De beloning kan van alles zijn. Elke beproeving is een momentopname, het heeft een BEGIN en het heeft een EIND. Het is niet voor eeuwig. Tijdens deze momentopname worden je zonden kwijtgescholden, je wordt geleid naar je “lotsbestemming”, je krijgt de beloningen en Allah zal over jou tevreden zijn. Als Allah vertrouwen in JOU heeft dan moet JIJ ook vertrouwen in Allah hebben. Wees sterk en wees niet bang, Allah is met je. Make the rest of your life the best of your life!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    47
    09-10-2009

    Een mooie dua aan het eind van soerat al-Baqarah

    2-286-Allah belast niemand dan volgens zijn vermogen. Voor hem is hetgeen (de beloning) dat hij doet en voor hem is hetgeen (de bestraffing) wat hij doet. (Zeg) “Onze Heer, bestraf ons niet als wij vergeten of als wij fouten maken. Onze Heer, belast ons niet zoals U degenen vóór ons belast heeft. Onze Heer belast ons niet met wat wij niet kunnen dragen en scheld ons kwijt en vergeef ons en wees ons genadig. U bent onze Meester en help ons tegen het ongelovige volk.”

    Uitspraak in het Nederlands:
    2-286-La yukallifu Allahu nafsan illa wus’aha laha ma kasabat wa’alayha ma iktasabat rabbana la tu-akhithna in naseena aw akhta/na rabbana wala tahmil ‘alayna isran kama hamaltahu ‘ala allatheena min qablina rabbana wala tuhammilna ma la taqata lana bihi wao’fu ‘anna waighfir lana wairhamna anta mawlana faonsurna ‘ala alqawmi alkafireena

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    412
    09-01-2020

    Je wordt beproefd en Allah zal jou niet meer geven dan je aankan, Dus haal die negativiteit uit je hoofd dat komt van shitan de vervloekte..