1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.787
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Rutte wil door: 'Ik ben strijdbaar'

    VVD-leider Mark Rutte wil aanblijven, ondanks de partijen die zeggen niet met hem in een kabinet te willen.





    "Ik ben strijdbaar", zegt hij tegen de camera's van de NOS en RTL Nieuws. Dat nu ook zijn coalitiegenoot Gert-Jan Segers van de ChristenUnie niet met hem in een nieuw kabinet te willen stappen, verandert daar niets aan.

    Toch raken de woorden van Segers hem wel, zegt hij. "Met Gert-Jan Segers heb ik de afgelopen jaren zo goed samengewerkt." Rutte wil het gesprek over de formatie "op de inhoud" voeren. De partijen die tot een regeerakkoord komen, gaan er zelf over wie ze naar voren schuiven voor ministersposten, en ook het premierschap, zegt de VVD-voorman.

    In een zwaar debat dat donderdag begon en in de vroege uurtjes van vrijdag pas afliep, kreeg Rutte naast felle woorden van andere partijleiders, ook een motie van afkeuring voor zijn voeten. Die werd door alle partijen, behalve de VVD, gesteund. De voltallige oppositie zei zelfs het vertrouwen in hem op, maar die motie haalde net geen meerderheid.

    Toch wil de liberaal door, "omdat we in Nederland voor hele grote vraagstukken staan, en ik ervan overtuigd ben dat we altijd als land in staat zijn over die grote vraagstukken tot compromissen te komen".

    De partijtop van de VVD liet zaterdag al weten Rutte volop te steunen. Ook veel VVD-prominenten spreken zich in artikelen en op sociale media uit voor de VVD-leider. De andere coalitiepartijen, D66 en CDA, houden zich nog even stil.

    Ze willen het Paasweekeinde gebruiken voor "bezinning", waarna de moeizame formatie van start zal gaan.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Rutte is zeer inspirerend bezig. Een voorbeeld voor velen die liegend en doormiddel van bedriegen aan de macht willen blijven. Ik ben het vergeten en betrouwbare bronnen alsof het een journalist is voor de Telegraaf. Geweldig kerel, een goede reflectie van het volk. Enerzijds hebben we een volk die stemt op deze Bilderberg slaaf, anderzijds hebben we een volk die stemt op Wilders de NSB nazaat.

    Voor degenen met oogkleppen op, dit is waar Nederland voor staat.
    Heavy

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    631
    27-10-2020

    Alles beter dan geert wilders.

  4. #4
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Rutte is zeer inspirerend bezig. Een voorbeeld voor velen die liegend en doormiddel van bedriegen aan de macht kan blijven. Ik ben het vergeten en betrouwbare bronnen alsof het een journalist is voor de Telegraaf. Geweldig kerel, een goede reflectie van het volk. Enerzijds hebben we een volk die stemt op deze Bilderberg slaaf, anderzijds hebben we een volk die stemt op Wilders de NSB nazaat.

    Voor degenen met oogkleppen op, dit is waar Nederland voor staat.
    Heb jij Rutte ooit
    horen klagen ...
    Mocrowatcher at 1,5 meters

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    718
    23-08-2020

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Heb jij Rutte ooit
    horen klagen ...
    Rutte is geprogrammeerd. Satanistische bochel.

  6. #6
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Wat een poppenkast zeg.
    *Account niet meer in gebruik*

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Heb jij Rutte ooit
    horen klagen ...
    Die heeft niks te klagen met de elite aan zijn zijde.
    Heavy

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Die heeft niks te klagen met de elite aan zijn zijde.
    Broeder je hebt gelijk Rutte is niet goed. Maar andere rechtse partijen zijn nog veel erger.
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  9. #9
    Wrbrdr zndr brd

    Reacties
    4.654
    13-02-2007

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Die heeft niks te klagen met de elite aan zijn zijde.
    Zijn nieuwe imago,
    met een badmuts op de fiets,
    vind ik overigens niks ...
    Mocrowatcher at 1,5 meters

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door ejsnah Bekijk reactie
    Zijn nieuwe imago,
    met een badmuts op de fiets,
    vind ik overigens niks ...
    Als je nou eens wat minder zuipt, dan zou je zien dat het een muts is. Overigens indrukwekkend dat een muts geen muts herkent.
    Heavy

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Broeder je hebt gelijk Rutte is niet goed. Maar andere rechtse partijen zijn nog veel erger.
    Één pot nat, allebei erg op hun eigen manier. De één is een Bilderberg lobbyist en de ander een lobbyist voor Israël en co. Beiden uit hetzelfde hout gesneden, lekker vroeger samen lunchen en belangrijke punten bespreken. Wat is Nederland erop vooruit gegaan? Etnisch profileren is toegestaan bij de politie. Makelaars en uitzendbureaus hadden vrij spel op etniciteiten wijzigen. De belastingdienst heeft gezinnen met een buitenlands achtergrond compleet geruïneerd. Agenten die monddood worden gemaakt als ze ook maar iets durven te zeggen over de racistische cultuur binnen het korps. Ik kan zo eigenlijk wel doorgaan, maar dat doe ik liever niet. Het is namelijk wel duidelijk zo dat Rutte gaat over lijken en slechts regeert voor een macht dat niet gezien kan worden.

    Hele tijd types als Erdogan pesten maar ondertussen zitten we opgescheept met een corrupte leider die doet een liegen en bedriegen.
    Heavy