1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Rutte: heb niet gelogen over Omtzigt, herinnerde het verkeerd

    Premier Mark Rutte herinnerde zich niet dat hij het in zijn gesprek met de voormalige verkenners over CDA-Kamerlid Omtzigt had gehad.



    "Ik heb niet gelogen", zei hij donderdag in de Tweede Kamer. Rutte zei vorige week dat hij in zijn gesprek met de verkenners niet over Omtzigt sprak.

    "Uit het verslag blijkt dat het wel over hem is gegaan. Dat roept terecht veel vragen op. Ik heb me dat achteraf verkeerd herinnerd, en betreur dat ten zeerste", aldus Rutte.

    Zijn verklaring kwam Rutte op hoongelach uit de Tweede Kamer te staan, maar de premier hield er aan vast. "Ik weet werkelijk niet wat ik hoor", zei SP-leider Lilian Marijnissen.

    "Ik heb de afgelopen uren gedacht: welke verdediging zal hij brengen? Maar dat hij geen herinneringen heeft en naar eer en geweten heeft gehandeld, had ik niet kunnen bedenken. Hoe ziet hij zelf nog dat hij geloofwaardig verder kan?"

    Pieter Omtzigt
    CDA-Kamerlid Omtzigt wordt op handen gedragen door veel kiezers. Meer dan 342.000 voorkeurstemmen kreeg hij. Maar in Den Haag heeft hij niet alleen fans.

    Omtzigt staat bekend als kritisch Kamerlid. De toeslagenaffaire was aanleiding dat er in de ministerraad ‘niet op vriendelijke toon’ over hem werd gesproken.

    Dat bleek tijdens de verhoren van de parlementaire commissie die onderzoek deed naar de uit de hand gelopen fraudebestrijding bij de kinderopvangtoeslag.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    135
    18-02-2021

    Selectief geheugen deze man. Hij liegt zoveel dat hij het niet meer kan onthouden

  3. #3
    je m'en fous

    Reacties
    340
    07-08-2007

    Aftreden.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.489
    31-01-2013

    Hahahah garvedame was vies ventje is het

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Rutte: 'Ik heb erover nagedacht en besloten dat ik mijn bron niet ga onthullen'



    Rutte laat aan de Kamer weten dat hij niet gaat vertellen wie hem vanochtend de informatie over zijn verslag gaf.*"Ik kreeg vanmorgen om half acht een niet gevraagd telefoontje van iemand die via via had gehoord dat ik Pieter Omtzigt toch had genoemd. Ik ga deze bron niet onthullen. Bij verdere vragen erover, zal ik niet nader ingaan op die bron."

    SP-leider Marijnissen vindt het tijd om een streep te trekken en vraagt, net als GroenLinks-leider Jesse Klaver, nogmaals waarom Rutte de naam niet wil prijsgeven. Rutte legt de vraag naast zich neer. PVV-leider Wilders vindt het ook genoeg geweest.

    Rutte geeft aan dat ook hij soms fouten maakt, en die toegeeft. "Het is aan Nederland, en aan de Kamer om te beoordelen of je daarmee om kan gaan."
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  8. #8
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    rutte is in een dag 40 jaar ouder geworden

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Iedere keer als Rutte in het nauw komt dan laat zijn geheugen hem in de steek...

    Deze gast is gewoon een professionele leugenaar.
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012







    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door Saba7_ Bekijk reactie
    Waarom zijn mensen verbaast Rutte is al zo vaak weggekomen met leugens, door de onschuld zelve te spelen. Gaat nu ook gebeuren.
    Wacht jij ook nog steeds op die beloofde 1000 euro van Rutte
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Wacht jij ook nog steeds op die beloofde 1000 euro van Rutte
    O ja

    https://www.businessinsider.nl/1-000...-spijt-660309/
    Premier Mark Rutte biedt zijn excuses aan voor de verkiezingsbeloftes die hij deze kabinetsperiode niet heeft kunnen waarmaken. “Duizend euro voor werkend Nederland, niet morrelen aan de hypotheekrenteaftrek en geen geld meer naar de Grieken. Laat ik daar volstrekt helder over zijn: ik zeg daar sorry voor.”
    Sorry....
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Rutte-doctrine

    Rutte-doctrine verwijst naar de visie van Nederlands minister-president Mark Rutte dat interne discussies tussen ambtenaren onderling en met bewindspersonen niet gedeeld hoeven te worden met journalisten en met de Tweede Kamer.

    Volgens Rutte is dit om vrijuit te kunnen discussiëren zonder bang te hoeven zijn om aangekeken te worden op onverstandige ideeën.

    Critici verwijten dat dit bijdraagt aan een cultuur van verhullen en misleiden
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door Redactie Bekijk reactie
    Premier Mark Rutte herinnerde zich niet dat hij het in zijn gesprek met de voormalige verkenners over CDA-Kamerlid Omtzigt had gehad.



    "Ik heb niet gelogen", zei hij donderdag in de Tweede Kamer. Rutte zei vorige week dat hij in zijn gesprek met de verkenners niet over Omtzigt sprak.

    "Uit het verslag blijkt dat het wel over hem is gegaan. Dat roept terecht veel vragen op. Ik heb me dat achteraf verkeerd herinnerd, en betreur dat ten zeerste", aldus Rutte.

    Zijn verklaring kwam Rutte op hoongelach uit de Tweede Kamer te staan, maar de premier hield er aan vast. "Ik weet werkelijk niet wat ik hoor", zei SP-leider Lilian Marijnissen.

    "Ik heb de afgelopen uren gedacht: welke verdediging zal hij brengen? Maar dat hij geen herinneringen heeft en naar eer en geweten heeft gehandeld, had ik niet kunnen bedenken. Hoe ziet hij zelf nog dat hij geloofwaardig verder kan?"

    Pieter Omtzigt
    CDA-Kamerlid Omtzigt wordt op handen gedragen door veel kiezers. Meer dan 342.000 voorkeurstemmen kreeg hij. Maar in Den Haag heeft hij niet alleen fans.

    Omtzigt staat bekend als kritisch Kamerlid. De toeslagenaffaire was aanleiding dat er in de ministerraad ‘niet op vriendelijke toon’ over hem werd gesproken.

    Dat bleek tijdens de verhoren van de parlementaire commissie die onderzoek deed naar de uit de hand gelopen fraudebestrijding bij de kinderopvangtoeslag.
    En de man heeft ook nog gelijk ook nog als je te maken hebt met de domme nederlandse schapenvolk die op hun blijven stemmen . Niet boos op rutte worden wees maar boos op jezelf sommige mensen vragen er gewoon om belazerd te worden en dat is de nederlandse volk .
    Als je besluit om te gaan dansen met de duivel in het bleke maanlicht. Let wel dat de duivel beslist wanneer de dans stopt en niet jij