1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Klopt, maar het is per man verschillend. Zo zie je een jonge ongetrouwde man zonder kids, verantwoordelijker en verstandiger en volwassener zijn dan een man die getrouwd was en kids heeft en op leeftijd is.

    En andersom. Ervaring is 1, maar ben je wijzer geworden van de ervaring en volwassener en heb je werkelijk begrepen wat verantwoordelijkheid en zorg dragen is? Dat is een andere topic.
    ja klopt ze zijner ZEKER en ze zouden misschien wel VERSTADIGER kunnen zijn .... maar jiji hebt zelf kinderen en je weet DONDERS goed dat het heel complex is !!! En jou KINDEREN zijn nog GEEN PUBERS !!!! Zodra kinderen pubers zijn en je komt. Daar aan als VERDTANDIGE man ZONDER ervaring .. dan zal het wel ff MOEIKJK worden

    De tijd vliegt en een jaar is zo voorbij !!!!

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Ik kan nu al zeggen over me zelf !!! Als ik 12 jaar zou zijn en dr zou een andere man in ons huis komen ... dan zou er een GROTE oorlog ONTSTAAN !!! Ik ken me zelf .. sterker nog ik zou ZLEFS MET HEN VECHTEN !!!!!!

    Maar ik ben wel een persoon die voor rede vatbaar is en al ik als 12 jarige jongen genoeg tijd zou krijgen om te WENNEN ... dan zou ik met de tijd WEL BIJ kunnen draaien ... maar zelf in dat jaar zouden er ZWARE confrontaties komen !!! Ik zou zelfs zo ver gaan dat ik mn EIGEN MOEDER DR LEVEN kapot zou maken !!!!! En dan heb ik het over als ik 12 jaar zou zijn !!!!

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Dus de advies die geef is EIGENLIJK geen ALGRMEEN advies ... maar meer een advies van UIT MN ZELF .... en als ik eerlijk ben en ik kijk naar mn leeftijdgenoten en hoe die waren als puber ??? Die zouden ook zo zijn !!!!!!!!

    Maar stel dr zou een andere vrouw komen en ik zou daar met mn vader zijn !!!!! Dan zou er OOK oorlog komen met die NIEUWE vrouw ... maar dan zou mn vader TEGENWICHT kunnen geven ... maar zou misschien ZELFS het HUID verlaten !!! En ME ergens laten OPVANGEN !!!

    Ik zou naar een UITWEG ZOEKEN.... soort van vlucht gedrag !!!!!


    Ik zou zeer zeker VEEL tijd nodig moeten hebben om er aan te KUNNEN wennen ..... maar op de een op de andere dag een andere man of vrouw in huis ????? Dat is een OORLOGSVERKLARING voor mij als ik 12 jaar zou zijn

  4. #49
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    ja klopt ze zijner ZEKER en ze zouden misschien wel VERSTADIGER kunnen zijn .... maar jiji hebt zelf kinderen en je weet DONDERS goed dat het heel complex is !!! En jou KINDEREN zijn nog GEEN PUBERS !!!! Zodra kinderen pubers zijn en je komt. Daar aan als VERDTANDIGE man ZONDER ervaring .. dan zal het wel ff MOEIKJK worden

    De tijd vliegt en een jaar is zo voorbij !!!!
    Ik heb kids walhamdoelilah. Het is als ze nog klein zijn moeilijker dan als ze zelfstandiger worden. De oudere kids helpen mama en papa dan met de jongere kids zoals flesje geven, luiers verschonen enz. Het heeft ook te maken in welke omgeving je ze opvoed en met wie je ze in contact laat komen en waar je ze naar laat kijken op internet etc etc.

    Als men trouwt met een vrouw of man die kids heeft, je dient die kids gewoon te behandelen als je eigen kids. Ik snap niet waarom er mensen zijn die andermans kids slecht behandeld of niet naar hen omkijkt.

    Het zijn moslim kids en je dient ze te beschermen, te leren en te onderhouden. En als ze dankbaar zijn Alhamdoelilah en als ze ondankbaar zijn, je beloning is bij Allah. En dat ze contact gaan zoeken met hun biologische vader of moeder, dat dien je slechts aan te sporen gezien het hun vader of moeder is en de familiebanden dienen niet gebroken te worden. Als het een goede vader of moeder is, Alhamdoelilah. En aslan, als een moslim vrouw hertrouwd, dan dienen de kids te gaan naar de biologische vader Wallahu a3lam.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Ik weet van me zelf dat ik een GOEDE band zou kunnen opbouwen als ik bij een ANDERE gezin zou komen ... maar ik WIl dan wel de tijd HEBBEN om ze voor mij te winnen ... en ze ZELF de tijd GEVEN zodat ze naar me toe TREKKEN ... en zelf INEENS zeggen ... he kom hier slapen ......

    Zo KUNNEN die kinderen hij EIGEN gevoel en EIGEN EMOTIE kanaliseren..... stel dr is een dag dat het HUN helemaal TE VEEL word dan kan ik er voor KIEZEn om IPV 5 uur door te brengen bij hun ... gewoon ff langs kom en gedag zeg en een bakkie koffie dring en een kort praatje maan en dan maar mn eigen HUIS ga .... en waneer ik weg ben dan kunnen ze ZELF met hun EIGEN EMOTIE DEALEN ...... en VERWERKEN ......

    Dus het is zeg maar een meeste van DRUK op de KETEL .... en DRUK AF van de KETEL .....
    Door daar METERN 24/7 te zij .... BLijft de DRUK op de KETEL ...... en door die DRUK kan het ALLE kanten op gaan !!!! .....

    Soms kan een man de OERFECTE man zijn .. maar door alles DAAROM heen kn het ervoor zorgen dat er zo veel bij komt kijken dat de RELATIEA STUK LOOPT ...... dus mijn voorkeur is RUTSIG opbouwen .....

    Als can 0 begint kan je opschalen naar 5 en als je ziet dat het ff niet gaat kun je weer afschalen naar 3 ..... en daarna weer opschalen naar 4 of 5 ... als je daarna op schaal 8 zit kan je weer afschalen naar 4 ... en zo kan je dat een jaar VOLHOUDRN .....

    Als je meteen ALL IN gaat dan is er geen weg TERUG ... dan is het ... DIT OF NIKS ....

  6. #51
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik heb kids walhamdoelilah. Het is als ze nog klein zijn moeilijker dan als ze zelfstandiger worden. De oudere kids helpen mama en papa dan met de jongere kids zoals flesje geven, luiers verschonen enz. Het heeft ook te maken in welke omgeving je ze opvoed en met wie je ze in contact laat komen en waar je ze naar laat kijken op internet etc etc.

    Als men trouwt met een vrouw of man die kids heeft, je dient die kids gewoon te behandelen als je eigen kids. Ik snap niet waarom er mensen zijn die andermans kids slecht behandeld of niet naar hen omkijkt.

    Het zijn moslim kids en je dient ze te beschermen, te leren en te onderhouden. En als ze dankbaar zijn Alhamdoelilah en als ze ondankbaar zijn, je beloning is bij Allah. En dat ze contact gaan zoeken met hun biologische vader of moeder, dat dien je slechts aan te sporen gezien het hun vader of moeder is en de familiebanden dienen niet gebroken te worden. Als het een goede vader of moeder is, Alhamdoelilah. En aslan, als een moslim vrouw hertrouwd, dan dienen de kids te gaan naar de biologische vader Wallahu a3lam.
    ik heb het niet over zelfstandig KWA aanmelden en flesje geven ..... jonge KINDERN kunnen sneller AANPASSEN wat EMOTIE betreft ........ maar oudere kinderen NIET .......

    Als je hijra doet met jonge kindern dan zullen ze snel dat leven in een ander land op pakken ...... ga je met oudere kindern HIJRA doen dan is het super moelik voor doe kindern .... zelfs zo erg dat ze liievwr zonder ouders in NL blijven ....

    Jonge kindern oassen zich snel aan aan een nieuwe man ... maar oudere kindern ..... MOEILIK. Allah o A3lam ......

    En klopt bij jonge kindern zou je bv na 6 maanden in kunnne trekken ... het ligt er maar net aan ..... kijk die kindern kunnen zich snel aanpassen ... maar dan heeft de moeder en de vader van dr kinderen OOK de TIJD om te kijken of die nieuw man wel GESCHIKT is ... en OF hij het wel aan kan ..... misschien zie je als moeder in die 6 maanden dat die man een HEETHOOFD is en een kort LONTJE heeft ...... dan is de stap om ALLES AF TE BLAZEN ..... misschien wat MAKKELIJKER

  7. #52
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    ik heb het niet over zelfstandig KWA aanmelden en flesje geven ..... jonge KINDERN kunnen sneller AANPASSEN wat EMOTIE betreft ........ maar oudere kinderen NIET .......

    Als je hijra doet met jonge kindern dan zullen ze snel dat leven in een ander land op pakken ...... ga je met oudere kindern HIJRA doen dan is het super moelik voor doe kindern .... zelfs zo erg dat ze liievwr zonder ouders in NL blijven ....

    Jonge kindern oassen zich snel aan aan een nieuwe man ... maar oudere kindern ..... MOEILIK. Allah o A3lam ......

    En khol bij jonge kindern zou je bv na 6 maanden in kunnne trekken ... het ligt er maar net aan ..... kijk die kindern kunnen zich snel aanpassen ... maar dan heeft de moeder en de vader van dr kinderen OOK de TIJD om te kijken of die nieuw man wel GESCHIKT is ... en OF hij het wel aan kan ..... misschien zie je als moeder in die 6 maanden dat die man een HEETHOOFD is en een kort LONTJE heeft ...... dan is de stap om ALLES AF TE BLAZEN ..... misschien wat MAKKELIJKER
    Na3am, daarom zei ik: het is belangrijk waar je je kids opvoed en met wie je ze in contact laat komen en dat je goed bijhoudt wat je kids doen en met wie ze omgaan etc.

    Men onderschat het opvoeden van kids op jongere jaren, het is namelijk zaden planten waar ze later van profiteren in sha Allah. Maar vele helaas, als vb, vinden dat hun dochter van 16 nog te jong is voor hijab en salat etc. En dan kijken ze raar op als ze weigeren te bidden of hijab te dragen als ze 25 jaar zijn.

    Ik zeg altijd: liever armoedig in een land van moslims waarin je je kids leert en weg kunt houden van slechte invloeden dan rijk leven in landen van kuffaar waarin ze overal aangespoord worden om de islam de rug toe te keren.

    Moge Allah onze kinderen beschermen en ze leiden en ons allen.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    844
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ze denken geen man nodig te hebben akhi en ik doel niet op feministische vrouwen,maar op Islamitische vrouwen. Hier zijn er genoeg van zelfs salafiyaat die gescheiden zijn en kids hebben met hun ex man, het zij kaafir man of moslim man die erg nalatig is en geen jaloezie heeft en de kids juist verboden zaken liet doen en hierdoor de vrouw is gescheiden, omwille van Allah en niet omwille van dunya.

    Waarom zou men niet met zo’n vrouw willen trouwen die haar zelf bedekt en de Sunnah volgt en haar en haar kids onder zijn vleugel nemen? De Deen en de volgers ervan blijven voortleven tot het aanbreken van het Uur.

    Die vrouwen hebben het moeilijk en hebben dan geen keus dan werken en ze worden zelfs bedreigd de kids te verliezen omdat haar ex man claimt dat ze extreem is met haar niqab een kids verbieden muziek te luisteren en hen Sinterklaas en kerst verbied etc. Hoor vele van dit soort situaties broeder, vergis je niet.

    Wie helpt deze zusters door met ze te trouwen en zorg te dragen voor hen en hun kids? Laten ze deze vrouwen over aan de kuffaar en fitan die hen breekt en beproevingen waaraan ze wellicht zullen bezwijken en toch uit nood hun niqab opgeven om te kunnen werken en voorzien voor hun kids?

    Moge Allah de oprechte en rechtvaardige broeders, meerdere vrouwen te laten trouwen zodat ook deze “vergeten” vrouwen gekkerd worden en beschermt worden in hun kuisheid en Deen en hun kids die een vaderfiguur hebben van wie ze mannelijkheid leren en de Deen in plaats van de kuffaar die deze kids van hun “extreme” moeders willen afpakken met de hulp van hun kaafir ex echtgenoten of dwaze afgedwaalde moslims ex echtgenoten.

    Vrouwen die voor polygynie openstaan zijn erg zeldzaam. Welke vrouw is bereid om haar partner met een andere vrouw te delen? Ongeacht of ze gescheiden zijn of nog niet getrouwd. Ik denk niet dat ze zich massaal zullen aanmelden. Dit zie ik dus niet als een oplossing voor het probleem. Althans, als jullie dit als een probleem zien.
    Verheug je op het goede maar wees vooral voorbereid op het slechte

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    142
    03-07-2008

    Ja waarom niet. Als ze je maar gelukkig maakt
    Voor de grootste uitdaging ga naar

    http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2815970

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    684
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door LZN Bekijk reactie
    .
    Nooit. Het is sunnah om een maagd te trouwen.

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    13
    18-06-2021

    Is toch geen mashakil.

  12. #57
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw zo leuk is of je zo doet smelten dat je de kinderen die een andere man bij haar heeft ingebracht voor lief neemt.

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    684
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw zo leuk is of je zo doet smelten dat je de kinderen die een andere man bij haar heeft ingebracht voor lief neemt.
    Inderdaad

  14. #59
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Ongeacht geslacht: het vermijden van mensen met bagage is verstandig indien je zelf nog niet getrouwd bent geweest en zelfs gescheiden zonder kinderen. Je haalt onnodige stress en een ondankbare taak op je hals. Je zal ook voor altijd te maken hebben met de ex van de man/vrouw.
    *Account niet meer in gebruik*

  15. #60
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Liefde voelen voor andermans kinderen is ook heel anders dan voor je eigen kids. Het idee dat k te maken zou krijgen met kinderen uit een vorig huwelijk van een man maakt mij misselijk. Het zijn niet mij kids dus wil ook niet de kinderen van een andere vrouw over mijn vloer.
    *Account niet meer in gebruik*