1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Wat is de reden dan dat je dat niet wilt?

    Als je het wilt uitleggen..
    Ik krijg er geen gevoel bij die een vader heeft voor zijn eigen kinderen en dat wil ik haar kinderen niet aandoen. Ik gun zo een vrouw een man die met oprechte liefde en interesse voor de kinderen wil zorgen alsof het zijn eigen kinderen zijn. Natuurlijk zitten ze niet perse te wachten op een vader en die moeder zal dat ook niet belangrijk vinden. Maar voor mij is dat wel een cruciale element voor een gelukkig liefdevolle gezin.

    Maar het is absoluut niet dat ik gescheiden vrouwen ongeschikt vind voor het huwelijk.
    Het is gewoon dat ik zo iemand ongeschikt vind voor mij.

    Persoonlijk trouw ik het liefst met een vrouw dat op dezelfde level zit als mij. Samen voor het eerst huwen en samen onze kinderen krijgen. Dat is waar mijn voorkeur vooruit gaat.

    Maar goed je weet nooit hoe het leven kan lopen. Misschien brengt Allah iemand op mijn pad die toch mijn gedachten doet veranderen. Indien mijn gevoel goed ligt zal ik daar zeker niet van weglopen.
    Heavy

  2. #32
    /\

    Reacties
    278
    01-09-2018

    Liever een vrouw zonder kids, dank je wel.
    Maar dan niet trouwen. Felle tegenstander van het huwelijk.

  3. #33
    uitgedoofde ster

    Reacties
    673
    08-11-2002

    Ouders van de man accepteren het vaak niet. Mijn broer wilde ook trouwen met een gescheiden vrouw die kids had maar mijn ouders wilden er niks van weten. Hoezo ging hij andermans kids opvoeden en ervoor opdraaien?
    Oude generatie gedachtegoed..
    Alleen verloren zielen weten wat het is om teruggevonden te worden.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik krijg er geen gevoel bij die een vader heeft voor zijn eigen kinderen en dat wil ik haar kinderen niet aandoen. Ik gun zo een vrouw een man die met oprechte liefde en interesse voor de kinderen wil zorgen alsof het mijn eigen kinderen zijn. Natuurlijk zitten ze niet perse te wachten op een vader en die moeder zal dat ook niet belangrijk vinden. Maar voor mij is dat wel een cruciale element voor een gelukkig liefdevolle gezin.

    Maar het is absoluut niet dat ik gescheiden vrouwen ongeschikt vind voor het huwelijk.
    Het is gewoon dat ik zo iemand ongeschikt vind voor mij.

    Persoonlijk trouw ik het liefst met een vrouw dat op dezelfde level zit als mij. Samen voor het eerst huwen en samen onze kinderen krijgen. Dat is waar mijn voorkeur vooruit gaat.

    Maar goed je weet nooit hoe het leven kan lopen. Misschien brengt Allah iemand op mijn pad die toch mijn gedachten doet veranderen. Indien mijn gevoel goed ligt zal ik daar zeker niet van weglopen.
    Insjallah

    Bedankt voor je uitleg.

    Het is iets wat zeker persoonlijk is.
    Daarom denk ik dat het verstandig is om altijd goed na te denken of je bepaalde verantwoordelijkheden en bepaalde banden kan accepteren.
    Komt veel bij kijken
    Hierin spelen kinderen een belangrijke rol.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Insjallah

    Bedankt voor je uitleg.

    Het is iets wat zeker persoonlijk is.
    Daarom denk ik dat het verstandig is om altijd goed na te denken of je bepaalde verantwoordelijkheden en bepaalde banden kan accepteren.
    Komt veel bij kijken
    Hierin spelen kinderen een belangrijke rol.
    Klopt.
    Heavy

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    51
    11-11-2013

    Nope

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    1.636
    14-05-2012

    Citaat Geplaatst door inesjefayrouz Bekijk reactie
    Zo ontiegelijk veel voorbeelde gezien van mensen die andermans kinderen verzorgen en alles geven en uiteindelijk neige ze naar hun biologische ouders subhanallah al is het een eerste klas skayri
    inderdaad. En toch heb je er een aantal die in een soort fantasie leven en hier geen rekening mee houden.

    Als het goed gaat is het natuurlijk top...maar als het niet goed gaat dan zijn de gevolgen erger.
    Hindoestanen die op de PVV stemmen beroepen zich op hindoenationalistische ideeën over moslims: hindoes die de moslims zien als bezetters en onderdrukkers van hindoes, India en mogelijk straks de rest van de wereld als ze niet worden gestopt. Zij kregen dat mee in hun opvoeding met eeuwenoude verhalen over de islamitische overheersing van Azië, zoals de mogols in India die hindoeschatten vernietigden.
    TJAH HITLER HEEFT ZIJN HAKENKRUIS TE DANKEN AAN HINDUS

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    122
    10-09-2019

    Zelfs gescheiden vrouwen hebben hoge eisen. Sommige eisen indirect een man die nooit getrouwd is en geen kinderen heeft.

  9. #39
    Ramadan mobarak

    Reacties
    111
    18-03-2004

    Moeilijk onderwerp... onderschat deze situatie zeer zeker niet! Ik ben voor het eerst getrouwd met een broeder die al 2 kleine kinderen had. Binnen een half jaar wilde hun moeder niet meer voor ze zorgen, en heb ik de complete zorg op me genomen met de hulp van Allah.

    Na 7 jaar ellende met de moeder die alles deed om ons dwars te zitten en alles te saboteren, zijn we gescheiden en zijn de kinderen van mijn ex-man alsnog bij mij gebleven voor een periode van 3 jaar.

    5 jaar na de scheiding dacht ik het weer aan te durven om opnieuw te trouwen. Deze man gaf aan geen problemen met mijn (eigen) 2 kinderen te hebben, en gaf aan dat dit absoluut geen probleem was. Bij het uiteindelijke samen wonen onder 1 dak bleek het totaal niet goed te gaan, en kreeg te maken met agressief egoïstisch gedrag. Totaal niet capabel om met deze situatie om te gaan. Ik heb nog bemiddeling geprobeerd, maar heeft helaas niet meer mogen baten. En helaas is hierdoor ook een einde aan het huwelijk gekomen.

    Voor mij hoeft t niet meer in ieder geval. Het is niet makkelijk, maar ik accepteer dat het nu eenmaal zo is. Wat ik wil zeggen is onderschat de verantwoordelijkheden niet die hierbij komen kijken. Het is verder ook wat makkelijker wanneer de kinderen nog klein zijn, wanneer ze de pubertijd hebben bereikt of net daarvoor, is het echt moeilijk om een nieuw persoon in hun leven te laten komen. Khair in sha Allah.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door BellaMariam Bekijk reactie
    Moeilijk onderwerp... onderschat deze situatie zeer zeker niet! Ik ben voor het eerst getrouwd met een broeder die al 2 kleine kinderen had. Binnen een half jaar wilde hun moeder niet meer voor ze zorgen, en heb ik de complete zorg op me genomen met de hulp van Allah.

    Na 7 jaar ellende met de moeder die alles deed om ons dwars te zitten en alles te saboteren, zijn we gescheiden en zijn de kinderen van mijn ex-man alsnog bij mij gebleven voor een periode van 3 jaar.

    5 jaar na de scheiding dacht ik het weer aan te durven om opnieuw te trouwen. Deze man gaf aan geen problemen met mijn (eigen) 2 kinderen te hebben, en gaf aan dat dit absoluut geen probleem was. Bij het uiteindelijke samen wonen onder 1 dak bleek het totaal niet goed te gaan, en kreeg te maken met agressief egoïstisch gedrag. Totaal niet capabel om met deze situatie om te gaan. Ik heb nog bemiddeling geprobeerd, maar heeft helaas niet meer mogen baten. En helaas is hierdoor ook een einde aan het huwelijk gekomen.

    Voor mij hoeft t niet meer in ieder geval. Het is niet makkelijk, maar ik accepteer dat het nu eenmaal zo is. Wat ik wil zeggen is onderschat de verantwoordelijkheden niet die hierbij komen kijken. Het is verder ook wat makkelijker wanneer de kinderen nog klein zijn, wanneer ze de pubertijd hebben bereikt of net daarvoor, is het echt moeilijk om een nieuw persoon in hun leven te laten komen. Khair in sha Allah.
    als er kinderen in het spel zijn dan vind ik dat je heeeeel heeeeel heeel langzaam te werk mket gaan !!!!!

    Vele mensen zijn verblind door liefde of wat dan ook en denken het wel aan te kunnen om hoor andermans kinderen te zorgen !! Maar geloof me dat is heeeeeel moeilijk en je moet echt van goede huize komen omdat te kunnen !!!!



    Om de kinderen te beschermen vind ik dat je de eerste jaar appart moet wonen !!! Zoiezo 1 jaar !!!!

    Op deze manier geef je de kan laten aan de kinderen om te wennen aan die nieuwe man of vrouw !!!! In dat jaar kan je als ouder van de kindern heeeeeeeel goed zien hoe die nieuwe persoon zich gedraagt !!!!! En op deze manier zal de schock voor de kinderen MINIMAAL zijn !!! Want jaaaa INEENS een nieuwe persoon in huis BRENGT zeer veel stress met zich mee ....

    Dus in dat eerste jaar kunnen de kinderen wennen en die nieuwe persoon komt een paar keer lang en gaat paar keer dingen doen met het gezin maar is er NIET 24/7..... als je iet dat het goed gaat dan kan je de bezinken OPVOEREN !!!!

    En misschien zeggen de kinderen later zelf wel waarom komt hij/zij niet slapen .... minimaal 1 jaar maar kan ook 2 jaar worden ...

    Maar kan ook ZIJN dat je na 6 maanden ZIET dat die man of vrouw NIET geschikt is !!!!! En het moooe hier van is dat WANEER je de relatie VERBREEKT zzz dat de consequenties voor de kindern MINIMAAL zal ZIJN .....

    En op deze manier kan je meerdere keren scheiden en het OPNIEUW proberen omdat het niet heeeeel erg belastend was ..

    Want ik kan heeeel goed BEGRIJOEN dat jiji het NU niet meer met een andere man wilt PROBEREN omdat de KLAP zeeer ZWAAR voor jou was !!!!!!!

    Op de manier zoals ik het beschrijf zal de KLAP een stuk minder zijn !!!!!!! En vooral voor de kinderen !!!!!

    Hij of zij kan gewoon z’n eigen huis behouden en over dag een paar keer per weeek langs komen .. op valige gaan .... af en toe de kinderen weg brengen of ophalen ... en het MOOIE is dat de kindern ZELF kunnen BEPALEN in hoe verre ze de CONTACT willen OPVOEREN !!!!

    Het is zeer moeilijk voor een kind als er INEENS een andere man of vrouw 24/7 door het huis heen Loopt!!!!

    En alles doe je natuurlijk WEL HALAL met feest en alles .......

  11. #41
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Vele mannen verwarren lusten of liefde met het ‘aan kunnen van de verantwoordelijkheden’.

    Voordat ze trouwen, gaat het vol vertrouwen en dan in de beginfase van het huwelijk ook, vervolgens gaat het achteruit.

    Iemand die een vrouw en haar kinderen op zijn schouders neemt, dient er serieus mee om te gaan en de verantwoordelijkheden te dragen en de kids op te voeden en te onderwijzen, omwille van Allah.

    Maar vele denken helaas niet zo. Dat is triest. Moge Allah meer mannen opwekken die goede gescheiden vrouwen met kinderen op zich nemen, voor hen zorgen en hen onderhouden en rechtvaardig zijn en beschermend. Zo beschermt men de Ummah in plaats gescheiden vrouwen laten rotten en werken en mixen met mannen vanwege werken en reizen zonder mahram en het opvoeden van de kids.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  12. #42
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    als er kinderen in het spel zijn dan vind ik dat je heeeeel heeeeel heeel langzaam te werk mket gaan !!!!!

    Vele mensen zijn verblind door liefde of wat dan ook en denken het wel aan te kunnen om hoor andermans kinderen te zorgen !! Maar geloof me dat is heeeeeel moeilijk en je moet echt van goede huize komen omdat te kunnen !!!!



    Om de kinderen te beschermen vind ik dat je de eerste jaar appart moet wonen !!! Zoiezo 1 jaar !!!!

    Op deze manier geef je de kan laten aan de kinderen om te wennen aan die nieuwe man of vrouw !!!! In dat jaar kan je als ouder van de kindern heeeeeeeel goed zien hoe die nieuwe persoon zich gedraagt !!!!! En op deze manier zal de schock voor de kinderen MINIMAAL zijn !!! Want jaaaa INEENS een nieuwe persoon in huis BRENGT zeer veel stress met zich mee ....

    Dus in dat eerste jaar kunnen de kinderen wennen en die nieuwe persoon komt een paar keer lang en gaat paar keer dingen doen met het gezin maar is er NIET 24/7..... als je iet dat het goed gaat dan kan je de bezinken OPVOEREN !!!!

    En misschien zeggen de kinderen later zelf wel waarom komt hij/zij niet slapen .... minimaal 1 jaar maar kan ook 2 jaar worden ...

    Maar kan ook ZIJN dat je na 6 maanden ZIET dat die man of vrouw NIET geschikt is !!!!! En het moooe hier van is dat WANEER je de relatie VERBREEKT zzz dat de consequenties voor de kindern MINIMAAL zal ZIJN .....

    En op deze manier kan je meerdere keren scheiden en het OPNIEUW proberen omdat het niet heeeeel erg belastend was ..

    Want ik kan heeeel goed BEGRIJOEN dat jiji het NU niet meer met een andere man wilt PROBEREN omdat de KLAP zeeer ZWAAR voor jou was !!!!!!!

    Op de manier zoals ik het beschrijf zal de KLAP een stuk minder zijn !!!!!!! En vooral voor de kinderen !!!!!

    Hij of zij kan gewoon z’n eigen huis behouden en over dag een paar keer per weeek langs komen .. op valige gaan .... af en toe de kinderen weg brengen of ophalen ... en het MOOIE is dat de kindern ZELF kunnen BEPALEN in hoe verre ze de CONTACT willen OPVOEREN !!!!

    Het is zeer moeilijk voor een kind als er INEENS een andere man of vrouw 24/7 door het huis heen Loopt!!!!

    En alles doe je natuurlijk WEL HALAL met feest en alles .......
    Jouw advies is dus:

    Trouwen maar minimaal 1 jaar gescheiden wonen.. Om de kids te laten wennen?

    Als de desbetreffende man of vrouw taqwa hebben en een levend hart, dan zullen de kids juist blij zijn met zijn of haar komst, door de goede omgang die ze hebben met de kids en hun Vader of moeder.

    Gesprek aan gaan met de kids, vertellen dat het moeilijk is zonder vader of moeder die gescheiden is van jouw vader of moeder. Ik ben niet gekomen om zijn of haar plaatst te vervangen, want dat kan ik nooit. Maar ik ben de nieuwe echtgenoot of echtgenote van jullie vader of moeder en hier is helemaal niets mis mee.

    Ik behandel jullie als mijn eigen kinderen en in sha Allah gaan we vele goede jaren tegemoet. Etc.

    Kids the good side of life laten zien, spelen met ze, naar buiten gaan met ze, extra zorg voor ze dragen want ze komen uit een gescheiden gezin dus ik vind dat er voorzichtig met ze moet worden omgegaan want ze zijn vast gevoelig en hebben wantrouwen.

    Zo zullen ze in no time wennen. Maar hoeveel doen dit? Men denkt vaak slechts aan zichzelf en hun tijdelijke genot in dunya, maar ze vergeten akhira en dat dit hetzelfde kan overkomen met hun eigen kids.

    Men dient hun begeerten correct toe te passen, moment van serieus zijn en verantwoordelijkheden dragen, moment van spelen en grappen, moment van onderwijzen en discipline waar nodig en momenten waar je je begeerten en lusten in kunt praktiseren in halal.

    Moge Allah echte mannen en vrouwen laten op staan die beseffen dat dit leven tijdelijk is en zich kunnen plaatsen in de situatie van anderen, zodat ze besef krijgen en zich gedragen zoals het hoort.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Zoiezo vind ik dat een man zelf ook al kinderen uit een ander huwkijk moet hebben ... puur om het feit dat hij 0000000 ervaring heeft met kinderen !!!!! En de kinderen in wind leven hij komt zijn al gevormd TERWIJL hij alles nog moet leren ....

    Ja er zijn misschien wel mannen die het aan kunnen zonder soef kindern te hebben maar denk dat dat heeeeeel WEING zijn !!!!!

    En deze generatie zijn ZELF nog kleine kinderen

  14. #44
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Klopt, maar het is per man verschillend. Zo zie je een jonge ongetrouwde man zonder kids, verantwoordelijker en verstandiger en volwassener zijn dan een man die getrouwd was en kids heeft en op leeftijd is.

    En andersom. Ervaring is 1, maar ben je wijzer geworden van de ervaring en volwassener en heb je werkelijk begrepen wat verantwoordelijkheid en zorg dragen is? Dat is een andere topic.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Jouw advies is dus:

    Trouwen maar minimaal 1 jaar gescheiden wonen.. Om de kids te laten wennen?

    Als de desbetreffende man of vrouw taqwa hebben en een levend hart, dan zullen de kids juist blij zijn met zijn of haar komst, door de goede omgang die ze hebben met de kids en hun Vader of moeder.

    Gesprek aan gaan met de kids, vertellen dat het moeilijk is zonder vader of moeder die gescheiden is van jouw vader of moeder. Ik ben niet gekomen om zijn of haar plaatst te vervangen, want dat kan ik nooit. Maar ik ben de nieuwe echtgenoot of echtgenote van jullie vader of moeder en hier is helemaal niets mis mee.

    Ik behandel jullie als mijn eigen kinderen en in sha Allah gaan we vele goede jaren tegemoet. Etc.

    Kids the good side of life laten zien, spelen met ze, naar buiten gaan met ze, extra zorg voor ze dragen want ze komen uit een gescheiden gezin dus ik vind dat er voorzichtig met ze moet worden omgegaan want ze zijn vast gevoelig en hebben wantrouwen.

    Zo zullen ze in no time wennen. Maar hoeveel doen dit? Men denkt vaak slechts aan zichzelf en hun tijdelijke genot in dunya, maar ze vergeten akhira en dat dit hetzelfde kan overkomen met hun eigen kids.

    Men dient hun begeerten correct toe te passen, moment van serieus zijn en verantwoordelijkheden dragen, moment van spelen en grappen, moment van onderwijzen en discipline waar nodig en momenten waar je je begeerten en lusten in kunt praktiseren in halal.

    Moge Allah echte mannen en vrouwen laten op staan die beseffen dat dit leven tijdelijk is en zich kunnen plaatsen in de situatie van anderen, zodat ze besef krijgen en zich gedragen zoals het hoort.
    kinderen zijn EXTREEM opstandig als het komt op een ANDERE MAN in huis ..... zelfs wanneer die man EXTREEM veel TAQWA heeft en EXTREEM goed is in de omgang .... een kind en dan bedoel ik de MEESTE kinderen Zullen zich EXTREEM AFZETREn tegen die man .... dat zie je zelfs bij dr ONGELOVIGE bij wie het normaal is om een relatie aan te gaan .....

    Kijk Je geeft niet ALLEEN de kindern de kans om aan deze situatie te wennen maar ook de moeder en de man ZELF ....... het is niet NIKS dat waneer je een jongen bent van een jaar of 12 en er INEENS een man in huis zit die met je MOEDER bezig is in de slaap kamer en ineens doornheg huis ROND loopt!!!!!!

    Ik brn van MENING dat het ooo METEEN goed kan gaan ...... maar mijn voorkeur gaat naar rustig OPBOUWEN !!!!!!!

    Zoals de vrouw HIERBIVEN had beschreven was HET FINAAL fout gegaan ..... ja kon ook goed gaan ..... Tuurlijk moet je op Allah vertrouwen ..... maar in mijn ogen is er NIKS MIS MEE als ik bv op 15 minuten afstand zou wonen ... en dan door de week overdag tijd door brengen .. en als er wat SPANNING is dat ik dan naar mn eigen huis kan gaaan .... en dan ga ik proberen een dagje book ze door te brengen en daar te slapen en in dr ochtend naar mn werk en dan bv een kaar dagen later weer proberen !!!!!

    In kind heeft liever dat z’n EIGEN vader die een JUNK en ALCHOLIST is in z’n huis dan een VREEMDE MAN die ma sha Allah de OERFECTE man is In huis .......


    Ik kan me herinneren toen ik 10 jaar was ofzo en mn zis ging TROUWEN en dr had kwam vagen !!! Ik HATE die man !!!!!! en BARSTE in TRANEN uit ... als ik die man zag voelde ik woede !!!!!!

    Uit eindelijk welde het wel natuurlijk .... maar ik weeet NKET hir ik ZOU REAGEREN als mn EIGEN moeder zou trouwen en er INEENS een ANDERE man i met z’n BEHAARDE reet door het huis zou lopen !!!!

    Ik ken me zelf en er zou GEHIED OORLOG ontstaan !!!! En ja dat is slecht van mij maar op die leeftijd WIST ik NIET wat WIJSHEID WAS !!!!!!!