1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    5
    28-03-2021

    Belangrijk!! Ervaringen uitvaart verzorgers overleden moslims in Nederland

    Asaalaamoe aleikoemwa rahmatoe Allah.

    Ik heb bewust gekozen om in dit hoekje dit belangrijke onderwerp aan te snijden simpelweg omdat nadat ik een account aan had gemaakt het mij opviel dat hier de meest actieve leden zitten op dit moment van schrijven.

    Ik vind dit een van de belangrijkste zaken op dit moment waarin we als Ummah eenheid in moeten tonen en onze steentje aan moeten bijdragen.

    Vooral in deze tijden van Fitna van de jongeren, en de onwetendheid, koppigheid,en ma3rifa acties van onze oudere generatie.

    Insha Allah is dit de juiste hoekje, dat ook tijdens de andere dagen/momenten van de dagen volop bezocht word, zodat we Insha Allah allemaal een waardige afscheid van onze geliefden kunnen krijgen
    alsook dat onze geliefden als ze afscheid van ons nemen, dit met respect kunnen doen opdat we op een waardige manier kunnen rouwen.

    In mijn inziens zijn het juist ook de vrouwen die we vandaag de dag nodig hebben om deze grote onrecht een halt toe te roepen.
    Wij mannen zijn daar helaas links of rechtsom vaak te zwak voor of zijn te bang voor/vanwege onze positie in de gemeenschap.

    Het is mij namelijk jaren geleden al opgevallen dat er met name een partij is die keer op keer onze overledenen als varkens heen en weer brengt naar moskeeën en begraafplaatsen.
    Stiekem ging ik er vanuit dat de familieleden vroeg of laat zelf de tekortkomingen melden bij de betrokkenen.

    Dit terwijl ik er al vanuit ga dat velen van ons en dan met name door of vanwege de mening van hun ouders of opa en oma het laten voor wat het is.
    Vaak proberen deze ouders vooral uit schaamte en of achterklap er een punt achter te zetten en verschuilen zich achter het feit dat Allah zal afrekenen met de onrechtplegers.

    Dat is natuurlijk ook zo, en ik geloof ook zeker dat sommige ouders ook werkelijk waar alleen die mening/reden om er niets mee te doen er op nahouden.

    Maar ondanks welke reden dan ook, siert het ons niet om dit continue te laten gebeuren. We zijn namelijk GEEN varkens!
    zelfs de meest zondige moslim verdient een waardige uitvaart.

    Ik ben nog teveel in shock om nu mijn eigen ervaring met deze partij hier op te schrijven maar kan jullie verzekeren dat ik er in elk geval alles aan gedaan wil hebben dat
    niemand van onze gemeenschap dit ooit hoeft mee te maken.

    Ik wil jullie daarom vragen om zoveel mogelijk nare ervaringen van wiens uitvaart dan ook met mij te delen.
    Dit kan hier op dit forum/in deze topic, maar ook anoniem op mijn hiervoor gemaakte email adres:

    klachtenuitvaart (apestaartje) gmail punt com.

    Moge Allah onze overledenen vergeven, en hun het paradijs schenken en moge Allah ons helpen om onze dienstverleners in welke tak dan ook te zuiveren valle soorten slechtheid, of het nu de bekende alma3rifa is, of financieel gewin.


    Amin.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    5
    28-03-2021

    Citaat Geplaatst door Cataleya_ Bekijk reactie
    Walikoum Salam warahmatullah

    Wel erg hoor als zoiets nog steeds gebeurt, elke moslim verdient een waardige uitvaart dat in lijn staat met de etiquette van het geloof en heel goed dat u zich hiermee bezig houd Allahuma barek, het isheel goed om dat soort dingen in kaart te brengen

    Ja helaas nog steeds...

    Net voor de onze werd er zelfs zogenaamd per ongeluk een lichaam van iemand die naar nador moest mee gestuurd met een lichaam die naar Fes ging.