1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door mnl1 Bekijk reactie
    Als Farid alleen al rentevrij bankieren regelt heeft ie zijn taak al goed volbracht. Iets wat met strategisch stemmen nooit zal gebeuren.
    hoe ga je dat REGELEN???? Al zou hij 20 zetels hebben !!!!!


    Begrijpen jullie dat NIET ????

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Niet rond de pot draaien. Als je iets in de naam van islam uitspreekt, gelieve het met bronnen en bewijzen je argumenten bij te staven zodat je geloofwaardig klinkt.
    Je wilt een theologische discussie starten op basis van bronnen, daaruit komt weer een ander discussie. Een gebied waar ik niet in zal gaan, puur omdat deze kwestie al breed is besproken. Ik vroeg je slechts of je zo een systeem ontkent, iets waar ik nog geen antwoord op heb.
    Heavy

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    12.487
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    hoe ga je dat REGELEN???? Al zou hij 20 zetels hebben !!!!!


    Begrijpen jullie dat NIET ????
    Ze denken echt dat ze iets betekenen in dit samenleving
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    hoe ga je dat REGELEN???? Al zou hij 20 zetels hebben !!!!!


    Begrijpen jullie dat NIET ????
    Elke discussie over stemmen zou in beginsel over de religieuze legitimering moeten gaan. Daar schuilt immers het gevaar. Maar laten we deze kwestie dit keer eens vanuit een praktische invalshoek bekijken. Want telkens wanneer iemand theologische argumenten aandraagt om stemmen af te raden, reageert men met de vraag wat het alternatief dan zou moeten zijn. ‘Zien jullie niet dat rechtse partijen in opmars zijn en de Islam bestreden wordt’, klinkt het in pro-stemmen kringen. Moeten we dan met de handen over elkaar gaan zitten wachten tot ze onze moskeeën hebben gesloten? ‘Haast je op 21 maart naar het stemhokje’, roept men van de preekgestoelten. Want stemmen is de oplossing voor onze problemen.

    Is dat zo? Welk praktisch doel wordt daarmee bereikt? Waarom kan niemand van de voorstanders van stemmen inzichtelijk maken welk praktisch voordeel de moslims dan zullen behalen door te participeren in democratische verkiezingen? Zij kunnen dat niet omdat dat voordeel er gewoonweg niet is. Tenzij je die enkele stageplekken die islamitische raadsleden voor moslimpubers regelen als ‘voordeel’ beschouwt.

    In de wetgevende organen die een democratie kent draait het om de macht van de meerderheid. Een piepkleine minderheidsgroep zal zijn belangen nooit kunnen behartigen in dat systeem. Zeker niet als de rest van de deelnemers vijandig is jegens die groep en zijn uiterste best doet om hen dwars te zitten.

    Zie hoe DENK de afgelopen dagen in de Tweede Kamer tevergeefs geprobeerd heeft debatten aan te vragen over de beveiliging van moskeeën, het lot van de Rohingya in Myanmar en discriminatie in de samenleving. Niemand had interesse. Zelfs partijen die dit soort onderwerpen doorgaans zelf agenderen, lieten de fractieleden van DENK in hun hemdje staan. Als je niet eens in staat bent een debat af te dwingen, denk je dan dat je wetten kunt tegenhouden die schadelijk zijn voor moslims, of wetten kunt maken die voordeel opleveren voor hen?

    “Minderheidsgroepen die te maken hebben met geïnstitutionaliseerde uitsluiting en tegenwerking van de overheid, zullen hun belangen niet kunnen verdedigen door te participeren in diezelfde instituties die hen bestrijden”.

    Een minderheidsgroep verdedigt zijn rechten niet door te participeren in een bestaand politiek systeem. In zo’n systeem zal je als minifractie in een gefragmenteerde partijenstelsel geen enkele invloed kunnen uitoefenen.

    Ja, je kunt met drie zetels regelmatig plaatsnemen achter de interruptiemicrofoon en met strakke oneliners Wilders en Rutte voor paal zetten. En ja, je mag zo nu en dan tijdens plenaire vergaderingen plaatsnemen achter de centrale spreektafel om je gal te spuwen op de kopstukken van rechtse partijen. En, moet ik je meegeven, verstandig om de hoogtepunten van dat betoog dan vervolgens op facebook te plaatsen en je achterban de indruk te geven dat je voor ze aan het strijden bent. Maar welk praktisch voordeel levert dat de moslims op?
    https://imaan.home.blog/2019/03/03/h...-voor-stemmen/

  5. #20
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Ik heb het hier al ooit eerder aangekaart
    maar ik snap niet dat de moslimgeleerden
    de Koran niet zodanig gaan interpreteren
    dat het laten betalen van rente door moslims aan moslims haram is
    maar het betalen van een redelijke rente door moslims aan niet-moslims halal.

    Wanneer meer moslims in de Westerse wereld
    een huis gaan kopen op basis van een hypotheek
    zou dat op den duur een enorme verbetering betekenen
    voor de positie van moslims in de wereld ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    12.487
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Je wilt een theologische discussie starten op basis van bronnen, daaruit komt weer een ander discussie. Een gebied waar ik niet in zal gaan, puur omdat deze kwestie al breed is besproken. Ik vroeg je slechts af je zo een systeem ontkent, iets waar ik nog geen antwoord op heb.
    Zoals ik al zei, zou je alstublieft je argmunt met bewijzen kunnen bij staven.

    Want hoe ik het bekijk, een huis kopen aan 100 euro maar er 150 euro voor betalen is het zelfde als een huis die je wilt kopen aan het 100 euro maar uiteindelijk ook 150 euro voor betaalt.

    Leg me het verschil eens uit. En gelieve me bewijzen te geven wrm het 2de wel mag. Eerste weet ik al.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Ik heb het hier al ooit eerder aangekaart
    maar ik snap niet dat de moslimgeleerden
    de Koran niet zodanig gaan interpreteren
    dat het laten betalen van rente door moslims aan moslims haram is
    maar het betalen van een redelijke rente door moslims aan niet-moslims halal.

    Wanneer meer moslims in de Westerse wereld
    een huis gaan kopen op basis van een hypotheek
    zou dat op den duur een enorme verbetering betekenen
    voor de positie van moslims in de wereld ...
    Hans Islamoloog geeft hierbij nogmaals wijze raad aan de academische islamitische instituten hoe ze Islam het beste kunnen praktiseren.
    Heavy

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Er is een man die de STEMVEEEEEEE een rit naar marokko aan wil bieden !!!!!

    Met een bus ........ maar die bus heeft geen motor !!!!!!

    Dus we zorgen er voor dat die persoon een mooie positie bij de reisbureau krijgt !!!!!!!

    En wanneer hij op z’n plek zit ...... dan staan we allemaal te kijken en zien dat de reis niet door kan gaan !!!!

    Ja want zonder motor komt die bus niet vooruit !!!!!!!

    Snappen jullie dat niet !!!!!!!!

    Ja oké azarkan kan 4 jaar lang lekker gaan bekvechten met wikders en smeken op een bus reis naar Marokko ... maar dat gaat niet gebeuren !!!!!


    De volgende verkiezingen gaat hij de STEMVEE een reis naar Marokko aanbieden met een vliegtuig ........

    Maar die vliegtuig heeft geen vleugels !!!!!!


    En de verkiezingen daarop gaat hij de STEMVEE een reis aanbieden op een boot ......

    Maar die boot heeft geen stuur !!!!!!!



    Maar dat maakt azarkan HELEMAAL niks uit !!!!!

    Weet je waarom ???? Omdat hij weet dat jullie STEMVEE zijn !!!!!!! Die eens in de zoveel tijd goed. Van achteren mket worden GENOMEN !!!!!! En wanneer hij jullie goed van achteren gaat nemen mket hij NATUURLIJK EEN MOOI verhaal in elkaar KNUTSELEN!!!

    Stemvee houden van MOOIE verhalen !!!!

    Die willen de REALITEIT niet onder ogen zien !!!!!

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Crescent Bekijk reactie
    Elke discussie over stemmen zou in beginsel over de religieuze legitimering moeten gaan. Daar schuilt immers het gevaar. Maar laten we deze kwestie dit keer eens vanuit een praktische invalshoek bekijken. Want telkens wanneer iemand theologische argumenten aandraagt om stemmen af te raden, reageert men met de vraag wat het alternatief dan zou moeten zijn. ‘Zien jullie niet dat rechtse partijen in opmars zijn en de Islam bestreden wordt’, klinkt het in pro-stemmen kringen. Moeten we dan met de handen over elkaar gaan zitten wachten tot ze onze moskeeën hebben gesloten? ‘Haast je op 21 maart naar het stemhokje’, roept men van de preekgestoelten. Want stemmen is de oplossing voor onze problemen.

    Is dat zo? Welk praktisch doel wordt daarmee bereikt? Waarom kan niemand van de voorstanders van stemmen inzichtelijk maken welk praktisch voordeel de moslims dan zullen behalen door te participeren in democratische verkiezingen? Zij kunnen dat niet omdat dat voordeel er gewoonweg niet is. Tenzij je die enkele stageplekken die islamitische raadsleden voor moslimpubers regelen als ‘voordeel’ beschouwt.

    In de wetgevende organen die een democratie kent draait het om de macht van de meerderheid. Een piepkleine minderheidsgroep zal zijn belangen nooit kunnen behartigen in dat systeem. Zeker niet als de rest van de deelnemers vijandig is jegens die groep en zijn uiterste best doet om hen dwars te zitten.

    Zie hoe DENK de afgelopen dagen in de Tweede Kamer tevergeefs geprobeerd heeft debatten aan te vragen over de beveiliging van moskeeën, het lot van de Rohingya in Myanmar en discriminatie in de samenleving. Niemand had interesse. Zelfs partijen die dit soort onderwerpen doorgaans zelf agenderen, lieten de fractieleden van DENK in hun hemdje staan. Als je niet eens in staat bent een debat af te dwingen, denk je dan dat je wetten kunt tegenhouden die schadelijk zijn voor moslims, of wetten kunt maken die voordeel opleveren voor hen?

    “Minderheidsgroepen die te maken hebben met geïnstitutionaliseerde uitsluiting en tegenwerking van de overheid, zullen hun belangen niet kunnen verdedigen door te participeren in diezelfde instituties die hen bestrijden”.

    Een minderheidsgroep verdedigt zijn rechten niet door te participeren in een bestaand politiek systeem. In zo’n systeem zal je als minifractie in een gefragmenteerde partijenstelsel geen enkele invloed kunnen uitoefenen.

    Ja, je kunt met drie zetels regelmatig plaatsnemen achter de interruptiemicrofoon en met strakke oneliners Wilders en Rutte voor paal zetten. En ja, je mag zo nu en dan tijdens plenaire vergaderingen plaatsnemen achter de centrale spreektafel om je gal te spuwen op de kopstukken van rechtse partijen. En, moet ik je meegeven, verstandig om de hoogtepunten van dat betoog dan vervolgens op facebook te plaatsen en je achterban de indruk te geven dat je voor ze aan het strijden bent. Maar welk praktisch voordeel levert dat de moslims op?
    https://imaan.home.blog/2019/03/03/h...-voor-stemmen/
    met feiten maak je STEMVEE niet WAKKER !!!!!!

    Weet je waarom ???? Omdat stemvee gewoon van achteren genomen wilt worden !!!!!! Ze willen in een bubbel blijven leven !!!

    Die bubbel geeft ze een veillig GEVOEL !!!! Juist GEVEOEL !!!!!!

    Het draait hun om het GEVOEL ... of die gevoel nou echt is of niet daar maakt NIET uit voor hun

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Zoals ik al zei, zou je alstublieft je argmunt met bewijzen kunnen bij staven.

    Want hoe ik het bekijk, een huis kopen aan 100 euro maar er 150 euro voor betalen is het zelfde als een huis die je wilt kopen aan het 100 euro maar uiteindelijk ook 150 euro voor betaalt.

    Leg me het verschil eens uit. En gelieve me bewijzen te geven wrm het 2de wel mag. Eerste weet ik al.
    Ik ben niet economisch geleerd om daar met jou in details over te treden. Dat laat ik over aan mensen die er wel verstand van hebben. Dat is ook datgene wat ik in mijn oorspronkelijke reactie heb aangekaart. Dat zo een systeem in twijfel trekken als het komt van Allah, gelijk staat aan de Kennis van Allah in twijfel trekken. Zoals de eerste economische richtlijn binnen Islam, dat rente haram is voor de Moslims. Iets waar ik nog steeds niet zeker van ben of jij deze kwesties überhaupt erkent. Je houding namelijk dat je deze kwestie wilt betwijfelen in de vorm van een discussie met mij aangaan over economische Islamitische gerelateerde kwesties.

    Dus nogmaals vraag ik jou, erken jij het Islamitische economische systeem, ja of nee?
    Heavy

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    met feiten maak je STEMVEE niet WAKKER !!!!!!

    Weet je waarom ???? Omdat stemvee gewoon van achteren genomen wilt worden !!!!!! Ze willen in een bubbel blijven leven !!!

    Die bubbel geeft ze een veillig GEVOEL !!!! Juist GEVEOEL !!!!!!

    Het draait hun om het GEVOEL ... of die gevoel nou echt is of niet daar maakt NIET uit voor hun
    Wat is je punt?
    Heavy

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    12.487
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik ben niet economisch geleerd om daar met jou in details over te treden. Dat laat ik over aan mensen die er wel verstand van hebben. Dat is ook datgene wat ik in mijn oorspronkelijke reactie heb aangekaart. Dat zo een systeem in twijfel trekken als het komt van Allah, gelijk staat aan de Kennis van Allah in twijfel trekken. Zoals de eerste economische richtlijn binnen Islam, dat rente haram is voor de Moslims. Iets waar ik nog steeds niet zeker van ben of jij deze kwesties überhaupt erkent. Je houding namelijk dat je deze kwestie wilt betwijfelen in de vorm van een discussie met mij aangaan over economische Islamitische gerelateerde kwesties.

    Dus nogmaals vraag ik jou, erken jij het Islamitische economische systeem ja of nee?
    Ik snap niet wrm je op de man speelt. Ik vraag jou of je met bewijzen uit de koran of sunnah kunt komen. Je spreekt over kennis van Allah subhanahu wa ta3ala. Maar bewijs het eens. Ik vraag je de zoveelste keer om bewijzen die je niet wilt of mss niet eens kunt geven..
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Ik snap niet wrm je op de man speelt. Ik vraag jou of je met bewijzen uit de koran of sunnah kunt komen. Je spreekt over kennis van Allah subhanahu wa ta3ala. Maar bewijs het eens. Ik vraag je de zoveelste keer om bewijzen die je niet wilt of mss niet eens kunt geven..
    Op de man spelen? Wat moet dit voorstellen dan? Doe jij je nu soms voor als advocaat van de duivel of wat?
    Heavy

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    12.109
    09-06-2009

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Hans Islamoloog geeft hierbij nogmaals wijze raad aan de academische islamitische instituten hoe ze Islam het beste kunnen praktiseren.
    Geïnspireerd door Hans Jansen de pseudo Arabist.
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wat is je punt?
    Jiji bent intelligent .... dus je weet heel goed wat mijn punt is