1. #1
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Partij voor de Dieren komt met slachtbelasting

    De Partij voor de Dieren heeft een initiatiefwet opgesteld die moet zorgen dat op het slachten van dieren belasting wordt geheven. Dat heeft de partij vrijdag bekendgemaakt. Zodra een dier wordt afgevoerd naar het slachthuis, moet belasting worden betaald. In het geval van een rund gaat het om ruim 340 euro, voor een geslacht schaap ruim 16 euro en voor een varken moet bijna 9 euro belasting worden betaald, als het aan de partij ligt.

    Volgens Lammert van Raan, Tweede Kamerlid voor de Partij voor de Dieren, legt de initiatiefwet de kosten bij de vervuiler. „De vleesindustrie in ons land is enorm vervuilend en de kosten die dat de maatschappij bezorgt, daar wordt op dit moment door de hele samenleving aan meebetaald."

    Van Raan denkt dat de wet „eind dit jaar” kan worden ingevoerd indien ze voldoende politieke steun geniet. Nederland zou dan het eerste land ter wereld worden dat zo’n slachtbelasting heft.

    https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/04...log-2-a4034174
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Ik vraag mij altijd af wat het is dat deze figuren elke band met de realiteit heeft doen verliezen.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  3. #3
    888888

    Reacties
    28.393
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik vraag mij altijd af wat het is dat deze figuren elke band met de realiteit heeft doen verliezen.
    Agenda 21, Agenda 2030, Th great reset. Allemaal een pot nat. En ze zeggen allemaal hetzelfde, dus ga er ook maar vanuit dat VVD, CDA, D66 hierin meestemt.

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  4. #4
    888888

    Reacties
    28.393
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    961
    06-12-2011

    Goede vooruitzichten in nederland, korten op ww, duurder vlees, mooie vooruitzichten met de huidige partijen die de burger verder willen uitkleden in de huidige crisis.

    Btw je schiet hier helemaal niets mee op, nederland is een klein land begrenst aan anderre landen waar ze niet doorgeslagen zijn op het punt van diervriendelijkheid. Nederlandse slachthuizen en boeren worden hiermee t meest getroffen

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door 33875 Bekijk reactie
    Agenda 21, Agenda 2030, Th great reset. Allemaal een pot nat. En ze zeggen allemaal hetzelfde, dus ga er ook maar vanuit dat VVD, CDA, D66 hierin meestemt.
    Als die andere partijen daarmee instemmen is het wel heel erg gesteld met de politiek in NL.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  7. #7
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik vraag mij altijd af wat het is dat deze figuren elke band met de realiteit heeft doen verliezen.
    ik ben het een keer met je eens.

    Ik ben echt een vlees liefhebber. Ik zal dat niet gaan veranderen.

    Ik haat al die linkse partijen vanwege deze onzin.

    Kut globalisten
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  8. #8
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    De biefstuk wordt duur.
    Het speklapje blijft goedkoop ...
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  9. #9
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    De biefstuk wordt duur.
    Het speklapje blijft goedkoop ...
    Gewoon oprotten met meer goverment control over het volk.

    Ik begin hier echt zwaar van af te knappen. Er bestaat zoiets als overreguleren en je bevolking plaatsen in een communistische cage system.

    Zoals mongooltje Alex Jones ooit zei: 1776 will commense again, the republic will rise again
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  10. #10
    Verbanden

    Reacties
    595
    02-02-2021

    En terecht, dierenmoord is ook moord. Maar jammer dat hij te laf is om dat te benoemen en alleen vervuiling als argument gebruikt.

  11. #11
    Verbanden

    Reacties
    595
    02-02-2021

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik vraag mij altijd af wat het is dat deze figuren elke band met de realiteit heeft doen verliezen.
    Wat is er zogenaamd onwaar in wat hij zegt?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6.065
    29-01-2011

    Over 10 jaar bestaan boeren niet meer.
    Mensen met een leeg bord scheppen op.

  13. #13
    888888

    Reacties
    28.393
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Anti-Soortisme Bekijk reactie
    Wat is er zogenaamd onwaar in wat hij zegt?
    Dieren zijn lekker.

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  14. #14
    888888

    Reacties
    28.393
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Vooral in de zomer met een BBQ, hmmm lekkere Shwaa

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  15. #15
    Verbanden

    Reacties
    595
    02-02-2021

    Citaat Geplaatst door 33875 Bekijk reactie
    Dieren zijn lekker.
    Ik zie nergens staan dat hij dieren vies noemt