1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    12.513
    26-07-2020

    Lang leven de huisvrouwtjes
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  2. #17
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Ik heb dit ook een lange tijd gedacht

    Maar nee, ik denk dat de eisen naar elkaar toe enorm verschilt en beide partijen niet genoegen nemen met minder. We weten te goed wat we wel willen en dat maakt het vinden van een match lastig.
    Is toch een beetje raar dit, een match... zit allemaal tussen je oren. De perfecte match bestaat niet.

  3. #18
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Is toch een beetje raar dit, een match... zit allemaal tussen je oren. De perfecte match bestaat niet.
    Perfectie bestaat niet maar de juiste match wel.
    *Account niet meer in gebruik*

  4. #19
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Ik ben er van overtuigd dat ik met de wil van Allaah zal trouwen in de toekomst. Waarom ik nu nog ongetrouwd ben?

    1. Omdat het mijn eigen keus is.
    2. Omdat ik wil trouwen met de man die het beste bij mijn leven en wensen past.

    Simpel dus!
    *Account niet meer in gebruik*

  5. #20
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Perfectie bestaat niet maar de juiste match wel.
    En wanneer kom je tot die conclusie dat je een een goede match bent voor elkaar? Ik ben van mening dat je elkaar leert kennen tijdens een huwelijk, en niet de pré fase van elkaars eigenschappen onder de loep brengen. Je leert van elkaar, je groeit als persoon, krijgt meer levenservaring en inzicht wanneer je ouder wordt. Als beiden partijen serieus zijn en echt willen trouwen, dan ben je een match.

  6. #21
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Ik ben er van overtuigd dat ik met de wil van Allaah zal trouwen in de toekomst. Waarom ik nu nog ongetrouwd ben?

    1. Omdat het mijn eigen keus is.
    2. Omdat ik wil trouwen met de man die het beste bij mijn leven en wensen past.

    Simpel dus!
    Als ik zo frappant mag zijn, wat zijn jouw wensen in een man/huwelijk?

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    12.513
    26-07-2020

    Feministen die steeds natte dromen hebben van een man. Haha tfo 3likom
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    4.576
    03-01-2013

    Misschien heb je ergens wel gelijk

  9. #24
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    En wanneer kom je tot die conclusie dat je een een goede match bent voor elkaar? Ik ben van mening dat je elkaar leert kennen tijdens een huwelijk, en niet de pré fase van elkaars eigenschappen onder de loep brengen. Je leert van elkaar, je groeit als persoon, krijgt meer levenservaring en inzicht wanneer je ouder wordt. Als beiden partijen serieus zijn en echt willen trouwen, dan ben je een match.
    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    En wanneer kom je tot die conclusie dat je een een goede match bent voor elkaar? Ik ben van mening dat je elkaar leert kennen tijdens een huwelijk, en niet de pré fase van elkaars eigenschappen onder de loep brengen. Je leert van elkaar, je groeit als persoon, krijgt meer levenservaring en inzicht wanneer je ouder wordt. Als beiden partijen serieus zijn en echt willen trouwen, dan ben je een match.
    Slechts omdat mensen willen trouwen maakt dar van hen nog geen match. Was het maar zo simpel. Dan had je niet zoveel scheidingen. Wat een huwelijk succesvol is veel complexer en gaat veel dieper dan slechts een trouw wens hebben. Indien dit het geval was dan was bijna iedereen getrouwd of niet ongelukkig getrouwd.

    Wat een huwelijk succesvol maakt naast eigenschappen is mooi aansluiten op elkaar. Compatibel zijn. Daarnaast moet je bekend zijn met copingstijlen en denkproces van de ander. Visie is ook hierin heel belangrijk. Je moet bekend zijn met alle aspecten van financiën tot intimiteit en kijk op opvoeding doelen etc. Alles wat aan bod komt in een huwelijk! Alle factoren die kunnen leiden naar een scheiding en wrijvingen in een huwelijk.

    Je leert elkaar BETER kennen in een huwelijk maar je hebt zeker de mogelijkheid om elkaar VOOR het huwelijk te leren kennen. Wat de meeste mensen doen is maffenden zonder over het huwelijk na te denken. Ze gaan ervan uit dar twee verschillende karakters wel samen zullen smelten met tijd. Dat is niet altijd het geval! Ste dat je met een man trouwt die je behoeftes niet eens tegemoet kan komen? Daar zit je dan! Heb zelf kandidaten afgewezen niet omdat ze slecht waren maar ik zou nooit een goede vrouw kunnen zijn voor hen omdat ik mezelf niet kon vinden in hun beeld van hun ideale vrouw. Kon ook denken ah joh het komt vanzelf. Nee, ik was bekend met wie ik ben als persoon en dar zou geheid leiden naar een ongelukkig huwelijk en zelfs ongelukkig nageslacht! Daarom moet je voordat je überhaupt denkt aan trouwen JAREN ervoor je huiswerk doen en het begint met jezelf leren kennen, groeien, je leven inrichten en beginnen met de toekomst. Dan weet je wie je bent en wat voor leven je wil leiden daarnaast wordt je ook bekend wat voor partner daarbij aansluit. Een succesvol huwelijk begint dus niet alleen met een trouw wens hebben.

    Heel veel mensen willen rijk worden en veel geld, wie zegt dat ze geschikt zijn voor het beheren van enorm veel geld? Iets willen maakt je niet geschikt!
    *Account niet meer in gebruik*

  10. #25
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Als ik zo frappant mag zijn, wat zijn jouw wensen in een man/huwelijk?
    Mijn wensen hou ik liever hier voor me. Geen zin in gezeik van sommige mannelijke leden hier.Kan het je wel hoeken.
    *Account niet meer in gebruik*

  11. #26
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Ik ben er van overtuigd dat ik met de wil van Allaah zal trouwen in de toekomst. Waarom ik nu nog ongetrouwd ben?

    1. Omdat het mijn eigen keus is.
    2. Omdat ik wil trouwen met de man die het beste bij mijn leven en wensen past.

    Simpel dus!
    Voor minder moet je ook echt niet gaan. Want dat zul je in de praktijk dalijk heel moeilijk vol kunnen gaan houden.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    12.513
    26-07-2020

    Asfoureh de gescheidde moeder die depressief op m.nl achter iemand zoekt die haar uitblust. Tabundjemak
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Is toch een beetje raar dit, een match... zit allemaal tussen je oren. De perfecte match bestaat niet.
    Een match staat niet gelijk aan de perfecte match.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    818
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    En wanneer kom je tot die conclusie dat je een een goede match bent voor elkaar? Ik ben van mening dat je elkaar leert kennen tijdens een huwelijk, en niet de pré fase van elkaars eigenschappen onder de loep brengen. Je leert van elkaar, je groeit als persoon, krijgt meer levenservaring en inzicht wanneer je ouder wordt. Als beiden partijen serieus zijn en echt willen trouwen, dan ben je een match.
    Juist omdat het huwelijk nog veel verassingen met zich meebrengt, lijkt het me meer dan logisch dat je de juiste match zoekt voor het huwelijk.
    Alleen al deze gedachtegang dat het wel goedkomt met jouw partner kan verschillen. Misschien is zijn idee wel dat jij zult aanpassen aan zijn manier van leven. Hier begint het dus al...
    Wat is jouw visie op het huwelijk? Terwijl je dit ook gewoon voor het huwelijk kan vragen. Bespaart een hoop ellende.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  15. #30
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Juist omdat het huwelijk nog veel verassingen met zich meebrengt, lijkt het me meer dan logisch dat je de juiste match zoekt voor het huwelijk.
    Alleen al deze gedachtegang dat het wel goedkomt met jouw partner kan verschillen. Misschien is zijn idee wel dat jij zult aanpassen aan zijn manier van leven. Hier begint het dus al...
    Wat is jouw visie op het huwelijk? Terwijl je dit ook gewoon voor het huwelijk kan vragen. Bespaart een hoop ellende.
    Precies! Dat is een grote fout die veel mensen maken: enorm veel voor elkaar invullen en ervan uitgaan dat alles wel goed zal verlopen. Wanneer het stroef verloopt of leid naar scheiding maakt men elkaar uit voor ‘slecht’. De ander hoeft niet slecht te zijn, jullie waren gewoon niet gemaakt voor elkaar!
    *Account niet meer in gebruik*