1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Verkiezing voorspelling

    Wie gaan de verkiezingen winnen volgens jullie.

    Ik ben ervan overtuigd dat Wopke Hoekstra gaat winnen. Helemaal niks met dat partij maar hij straalt zelfverzekerdheid uit en het gezonde midden. Net als Rutte, Samson, Balkenende enzovoort.

    Waarschijnlijk zal de PVV punten inleveren voor de FVD.
    Heavy

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Saba7_ Bekijk reactie
    Verwacht dat VVD de grootste blijft en niet alleen de PVV inlevert voor FVD maar zelfs DENK een zetel aan hen verliest. CDA en D66 gaan waarschijnlijk zetels krijgen van GL,PVDA en andere linkse partijen.
    Verwacht je dat VVD de grootste blijft? Vooral na de toeslagen schandaal?
    Heavy

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    12.487
    26-07-2020

    Klagen over Marokko Maar toch voor de kuffar stemmen. Wat een munafiqin
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  4. #4
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    De laatste jaren halen rechtse partijen wat meer stemmen dan de linkse.

    Maar het parlement is zo versnipperd, steeds meer afscheidingen, partijen dat het steeds een hele klus was voor Rutte om een kabinet te formeren.
    Bij de laatste verkiezingen haalden de rechtse partijen 77 zetels, dus de meerderheid.
    Maar, 20 zetels van de PVV vielen af, daar wil de VVD/CDA niet mee regeren.
    Zo ook de 2 zetels die FvD behaalde.
    De echte linkse partijen behaalde maar 46 zetels, PvdA, GL, SP, PvdD en 50+
    Maar er zijn ook partijen, officieel rechts, maar D66 steeds meer naar links geschoven, stemt veel meer mee met links dan de VVD.
    Zo ook CU, rechts, maar op bepaalde punten halen zij nog links in.

    De regering Rutte III moest al bestaan uit 4 partijen! Met vaak steun van SGP.
    D66 is met Robokop en nu nog meer met Kaag nog meer links op fundamentele punten.

    Nu doen er weer een paar nieuwe partijen mee, het is te hopen dat er een duidelijke uitslag komt, want anders gaan de onderhandelingen om tot een nieuwe regering te komen nog moeizamer, langer verlopen.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Saba7_ Bekijk reactie
    Ja, denk niet dat de gemiddelde Nederlander daar veel waarde aan hecht en de VVD stemmer ook niet. Als ze stemmen verliezen, zal dat meer te maken hebben met de maatregelen, die ondernemers etc. financieel raken.
    Dan zijn Nederlanders wel officieel grote bledder. Constant klagen over alles en nog wat van Rutte maar achteraf wel meerdere malen op hem stemmen.
    Heavy

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Klagen over Marokko Maar toch voor de kuffar stemmen. Wat een munafiqin
    Ten eerste paleisslaaf, ben ik werkend en woonachtig in Nederland. Ten tweede ben ik een in Marokko geboren Marokkaan en tot vandaag de dag nog een Marokkaanse en Nederlandse staatsburger.

    Kortom ik mag en kan me uitspreken over beiden werelden. Zal voor jou lastig te begrijpen zijn als de goedkope paleisknecht dat je bent. Maar dat is de situatie zoals het is.

    Weetje wat wel grappig is. Marokkanen die helemaal compleet Marokkaans zijn en anti Nederland in ieder aspect. Maar ondertussen wel op een forum Nederlands komen spreken met Marokkaanse Nederlanders.

    Das net als die haatpredikers hierzo. Constant haten op Moslims en Islam maar wel elke dag bij ze aanwezig zijn. Zie je zo hebben jullie weer wat gemeen, gezellige boel.
    Heavy

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Ik geloof niet echt in peilingen, dat weetje onderhand wel.
    Heavy

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door Saba7_ Bekijk reactie
    Ja, denk niet dat de gemiddelde Nederlander daar veel waarde aan hecht en de VVD stemmer ook niet. Als ze stemmen verliezen, zal dat meer te maken hebben met de maatregelen, die ondernemers etc. financieel raken.
    PvdA minister Asscher stelde de wet op. De Kamer ging daarmee in grote meerderheid akkoord.
    De verantwoordelijkheid ligt dus niet bij 1 partij.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    De laatste jaren halen rechtse partijen wat meer stemmen dan de linkse.

    Maar het parlement is zo versnipperd, steeds meer afscheidingen, partijen dat het steeds een hele klus was voor Rutte om een kabinet te formeren.
    Bij de laatste verkiezingen haalden de rechtse partijen 77 zetels, dus de meerderheid.
    Maar, 20 zetels van de PVV vielen af, daar wil de VVD/CDA niet mee regeren.
    Zo ook de 2 zetels die FvD behaalde.
    De echte linkse partijen behaalde maar 46 zetels, PvdA, GL, SP, PvdD en 50+
    Maar er zijn ook partijen, officieel rechts, maar D66 steeds meer naar links geschoven, stemt veel meer mee met links dan de VVD.
    Zo ook CU, rechts, maar op bepaalde punten halen zij nog links in.

    De regering Rutte III moest al bestaan uit 4 partijen! Met vaak steun van SGP.
    D66 is met Robokop en nu nog meer met Kaag nog meer links op fundamentele punten.

    Nu doen er weer een paar nieuwe partijen mee, het is te hopen dat er een duidelijke uitslag komt, want anders gaan de onderhandelingen om tot een nieuwe regering te komen nog moeizamer, langer verlopen.
    Jij zal ongetwijfeld op FVD stemmen. Al hoewel ik je soms vrij extreem vind in je perceptie jegens Islam dus het zou zomaar de PVV kunnen zijn.
    Heavy

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Jij zal ongetwijfeld op FVD stemmen. Al hoewel ik je soms vrij extreem vind in je perceptie jegens Islam dus het zou zomaar de PVV kunnen zijn.
    Ik moet je teleurstellen, geen van beide.

    M.b.t tot de islam ben ik niet extreem. Ik begrijp dat jij dat idee hebt, omdat ik uitga van de koran en hadith.

    Terwijl veel moslims, zeker in Europa, met de meer aan deze tijd aangepaste lezing.
    Omdat bepaalde verzen en hadith inmiddels ook bij steeds meer moslims controversieel zijn geworden.
    Op zich is dat natuurlijk een goede zaak, maar uiteindelijk zijn de bronnen van de islam voor eeuwig geldend.
    Je ziet ook waar salafistisch ingestelde militante moslimgroepen de macht grijpen dat hun handelingen overeenkomen met de handelingen tot het Osmaanse rijk instortte.
    Ook zijn terug te vinden in de hadith waar zij zich ook op beroepen.

    Als moslims derhalve protesteren, stellen dat is niet de islam of zelfs in strijd met de islam is dat niet altijd juist.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Ik moet je teleurstellen, geen van beide.

    M.b.t tot de islam ben ik niet extreem. Ik begrijp dat jij dat idee hebt, omdat ik uitga van de koran en hadith.

    Terwijl veel moslims, zeker in Europa, met de meer aan deze tijd aangepaste lezing.
    Omdat bepaalde verzen en hadith inmiddels ook bij steeds meer moslims controversieel zijn geworden.
    Op zich is dat natuurlijk een goede zaak, maar uiteindelijk zijn de bronnen van de islam voor eeuwig geldend.
    Je ziet ook waar salafistisch ingestelde militante moslimgroepen de macht grijpen dat hun handelingen overeenkomen met de handelingen tot het Osmaanse rijk instortte.
    Ook zijn terug te vinden in de hadith waar zij zich ook op beroepen.

    Als moslims derhalve protesteren, stellen dat is niet de islam of zelfs in strijd met de islam is dat niet altijd juist.
    Heftig, er hoeft maar iets gezegd te worden over Islam en jij veranderend weer in Paul van Loon.
    Heavy

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Heftig, er hoeft maar iets gezegd te worden over Islam en jij veranderend weer in Paul van Loon.
    Jij schrijft toch over mijn volgens jou extreme perceptie van de islam?
    Ik leg uit waarom jij dat m.i. ten onrechte denkt.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    Jij schrijft toch over mijn volgens jou extreme perceptie van de islam?
    Ik leg uit waarom jij dat m.i. ten onrechte denkt.
    Je had gewoon kunnen spreken over je partij keuze en waarom. Niet ieder islam gerelateerde uitspraak is een uitnodiging naar jou toe om je gedragen als een zogenaamde Islamoloog.
    Heavy

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Je had gewoon kunnen spreken over je partij keuze en waarom. Niet ieder islam gerelateerde uitspraak is een uitnodiging naar jou toe om je gedragen als een zogenaamde Islamoloog.
    Mijn reactie was zuiver over de politiek.
    Jij begon over mijn idee over de islam.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell