1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Aan de verheerlijkers van polygynie in deze tijd:

    In tegenstelling tot sommige mannen van tegenwoordig die zo fanatiek ta3adod propageren dat je bijna zou denken dat het onderdeel uitmaakt van de osol van de dien (de fundamenten van het geloof, waarop alles gestoeld is)....

    Dus in tegenstelling tot deze mensen, vaak selefies, die doen assof je een slechte moslim bent als je het niet wenst en het afraadt....

    Speciaal voor deze selefies: hier het advies van izjen grote moe7adith... je weet wel... diegene die je in de meeste (nlse) boeken in de voetnoten terugvindt als referentie/bron die onderscheid maakt tussen de verschillende soorten ahadith (sa7ieh, hasan, da3ief, authentiek, goed, zwak, etc). Dus die grote geleerde/wetenschapper die een ENORME plaats inneemt in de islamitische wetenschap en door iedereen gerespecteerd wordt.

    Deze sheig, die dus de expert bij uitstek is als het gaat om a7adith van de afgelopen eeuw(en).

    Deze sheig, waar ik zielsveel van houd omdat hij naast zijn enorme kennis iets heeft waar het vele selefies aan ontbreekt: namelijk inzicht en wijsheid en overzicht en zachtheid en menselijkheid en intelligentie en betrokkenheid.

    Deze sheig is natuurlijk... [tromgeroffel] sheig Al Albani rahimahoellah.

    Niemand minder dan hem zegt het volgende over ta3adod:

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    DISCLAIMER: Gelieve deze topic vrij van discussie te laten.

    Ik zal in mijn vrije tijd stukje bij beetje bovenstaande audio vertalen voor degenen die geen arabisch kennen om zodoende een andere kant van de medaille te laten zien en de blik op deze kwestie te verruimen en meer gebalanceerd te maken.

    Twistzieken worden dus gevraagd zich te onthouden van deze topic.

    Laten we de sheig laten spreken en onze eigen woorden onthouden.

    Bvd.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Hij wordt gevraagd: "Heeft u enig advies over ta3addod van vrouwen, en in het bijzonder in deze tijd?" (Let op: dit ging 3ad om zijn tijd, laat staan deze tijd!)

    Waarop een andere toevoegt: "Velen die verdedigingen van de islam schrijven (tegen tegenstanders, of als weerlegging op twijfels etc) zeggen: dat de islam ta3adod van vrouwen enkel omwille van bepaalde redenen voor heeft geschreven. Klopt het dat ta3adod van vrouwen enkel voorgeschreven is met die redenen of heeft de moslim een (vrije) keus?"

    Weet je wat de sheig antwoordde?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Lees en huiver en verruim je blik. Hij antwoordt:

    "Ongetwijfeld heeft de moslim een keus. Maar wij zeggen op zo'n vraag altijd: wij adviseren een getrouwde man die een vrouw heeft waar hij genoeg aan heeft, niet om aan haar een 2e toe te voegen. Wij adviseren dit niet. En dit gaat niet in tegen de Woorden van Allah: "Trouwt dan met de vrouwen (niet de vrouwelijke wezen) die jullie aanstaan, twee, drie of vier."


    [wordt vervolgd].

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    https://youtu.be/Lrj0uN4cy6o

    Niet zo denigrerend selefie zeggen. Alsof salaf iets slechts is. (In de ogen van de lezers)

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door Mrwrong2 Bekijk reactie
    https://youtu.be/Lrj0uN4cy6o

    Niet zo denigrerend selefie zeggen. Alsof salaf iets slechts is. (In de ogen van de lezers)
    Alles behalve. Ik acht mezelf een selefia inshallah. Ik spreek hier gewoon de soort selefies aan die ik in "mijn eigen kringen" zie, die eenzijdig bericht geven over ta3adod. Daarom wil ik hier de andere zijde laten zien die vreemd genoeg niet of nauwelijks vertaald/verspreid wordt.

    Maar laat deze selefie-discussie voor een andere topic barakallahoe fiek. Zie disclaimer.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.784
    14-10-2008

    TS houdt van censuur, en heeft ditzelfde topic inclusief alle reacties die haar ontmaskerden verwijderd en het topic opnieuw geopend.

    Wat heb je te verbergen TS, je weet dat je baatil verkondigt, daarom doe je aan censuur.

    Feminazi's en modernisten kunnen zich beter met iets anders gaan bezighouden dan met deze religie die ze willen aanpassen.

    Polygynie is altijd al een onderdeel van de Islam geweest en zal dit ook blijven. Vroeger, deze tijd en in de toekomst.

    We hebben geen toestemming nodig van al-Albani als Allah het heeft toegestaan.

  8. #8
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Ik snap niet zo goed waarom je de andere topic verwijderd hebt, of denk je werkelijk dat je hiermee je valse claims kunt ontlopen? Topics openen en denken dat je geen andere meningen zult ontvangen en de vrijheid van leden ontnemen om hun eigen zijde te plaatsen met betrekking tot de topic aan de hand van dezelfde Shaykh Al Albani en andere grote salafi geleerden, is fout. Je bent dan verkeerd op een forum. Hier zul je hebt tegen gas ontvangen als je valse dingen claimt zoals in dit geval.

    Je zei:

    De Nederlandse salafi Da3wah wordt gedomineerd door mannen. Daarop was gereageerd dat de hele da3wah sinds begin tot het aanbreken van het uur gedomineerd was en wordt door mannen, of waren de profeten vrouwen? Of keren de mensen wereldwijd terug naar vrouwelijke grote geleerden of mannelijke grote geleerden? De man is niet gelijk aan de vrouw en Allah heeft met wijsheid gekozen voor mannen om deze zaak op hun schouders te dragen en niet vrouwen. Je claim was dus baatil.

    Je zei: de meeste Salafis in NL hebben een verziekt beeld over de deen in vele vlakken. En wie ben jij dan, heb jij afgestudeerd bij de grote geleerden dat jij geen verziekt beeld hebt in vele zaken betreffende de Deen? Kijk slechts jouw topic titel en je eerste reactie, dat vertelt mij voldoende over jouw mindset. Jij plaatst een Fatwa van de Shaykh en vervolgens verdraai je zijn hele bedoeling en doet het overkomen alsof polygyny niet van deze tijd is maar makrooh is bij de Shaykh, dat is pas ziek.

    Dat je de details en uitleg van de Shaykh wilt bekend maken, Allahoema baarik plaats het. Zodat iedereen kan profiteren in sha Allah en zodat ze weten hoe belangrijk het is om goed aan de voorwaarden te voldoen en je niet te haasten naar iets op basis van begeerten en vervolgens vernietig je hiermee je eerste huwelijk omdat je het simpelweg niet aan kunt.

    Je zei je gaat de Shaykh laten spreken, verwijder dan de topic en open het opnieuw met de werkelijk topic titel: het gevaar van het praktiseren van polygyny zonder te voldoen aan de voorwaarden - Shaykh al-Albani.

    Want daar spreekt hij over. Verder heeft hij meerdere Fatawa waarin hij wel toestemming geeft zelfs aan iemand die vroeg mag je een tweede vrouw nemen omwille van lust/plezier? Hij zei ja, maar hij adviseerde om het niet slechts op lust te laten leunen, maar verwek kids en sticht een gezin etc.

    Ik zie geen verschil tussen jou en degenen die Fatawa knippen en plakken, gezien je valse topic titel en je valse claims in je eerste reactie. Maar plaats in sha Allah de gehele Fatwa. Vervolgens zal ik daarna ook andere Fatawa van hem plaatsen uit zijn tijd natuurlijk en van andere grote fiqh geleerden. Hij is een grote muhadith rahimahulah en Ibn baz rahimahulah was een grote geleerde bekend in fiqh.

    Als er een tijd is waarin polygyny juist aanbevolen is (volgens de voorwaarden uiteraard) dan is dat deze tijd waarin de norm zina en relaties nemen is en overal om ons heen verleidingen zijn enz enz. Zoals Shaykh Salih as Suhaymi hafidahulah zo mooi zegt over polygyny. Ga zijn Fatawa checken hierover. Ik zal ook in sha Allah verschillende Fatawa plaatsen, zowel in Engels/NL en Arabisch. Dan heeft men de volle plaatje en ik zal niet zoals jou dingen valselijk claimen met valse titels en dingen roepen zoals de salafi da3wah wordt gedomineerd door mannen, alsof de Islam niet altijd gedragen werd door mannen van begin tot eind. Alsof Allah in plaats van mannelijke profeten vrouwelijke profeten zond. Alsof de boeken van kennis voor tulab al 3ilm zijn geschreven door vrouwelijke geleerden. Alsof de Ummah in het verleden tot aan het heden terug keren voor kennis naar vrouwen in plaats van naar mannelijke grote geleerden. Wie dragen de salafi da3wah sinds begin tot einde als dat niet de mannen zijn en wie deden aan jarh wa ta3diel in het beschermen van de deen van Allah als het niet de mannen waren? Heb je een ahadith verzameling van vrouwen? Vertel mij?

    Zeg niet meer ‘deze tijd’ en zeg ook niet meer ‘gedomineerd door mannen’. Baraka Allahu fieki. Dat komt heel erg feministisch over en die beeld wil ik niet krijgen over iemand die claimt Salafiyyah te zijn.

    Een ieder zou de Arabisch taal moeten leren begrijpen, dan beschermen ze zichzelf tegen vertalers met bepaalde agenda’s.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #9
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Questions and Answers on Plural Marriage with Shaykh Saalih as Suhaymee

    https://m.youtube.com/watch?v=knhwIUhz9wU

    Marrying a second wife, without the first one knowing it-Shaykh Saalih ibn Sad as-Suhaymee

    https://m.youtube.com/watch?v=NmAWcFZJUHs

    Hating Polygamy and Seeking Divorce Due to It - Shaykh 'Ubayd al-Jābirī

    https://m.youtube.com/watch?v=7nYp6LhW2sg

    Polygyny for the Sake of Enjoyment - Shaykh al-Albaani

    https://m.youtube.com/watch?v=u-W-g2UHF3A

    shaykh bin uthaymeen : marriage with several wives

    https://m.youtube.com/watch?v=UrtTCggipt4

    Polygyny (het trouwen met meerdere vrouwen)

    https://forums.marokko.nl/showthread...066&highlight=

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #10
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Wives Preventing Polygyny (having more than one wife at one time) – Shaykh al-Albaani

    https://abdurrahman.org/2010/09/04/w...ting-polygyny/

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #11
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    The foundation of marriage is polygyny (Having more than one wife) – Shaykh ibn Baaz

    https://abdurrahman.org/2014/10/06/t...aykh-ibn-baaz/

    Polygyny (Having more than one wife) is the Sunnah – Shaykh Bin Baaz

    https://abdurrahman.org/2014/10/06/p...aykh-bin-baaz/

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”