1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door DubbD Bekijk reactie
    Een echte atlasleeuw:

    Selim Amallah legt keuze voor Marokko uit

    De Marokkaans-Belgische voetballer Selim Amallah van Standard heeft er niet voor gekozen om voor de Rode Duivels te spelen. Roberto Martinez volgde hem wel een tijdje, maar dit mocht niet baten. Amallah koos voor de nationale ploeg van Marokko. De speler legt zijn keuze uit

    Middenvelder Selim Amallah had voor hij koos om voor Marokko uit te komen ook contact met de Belgische bondscoach Roberto Martinez, maar zijn keuze had hij al gemaakt.

    "Het was voor mij van kleinsaf duidelijk dat ik voor Marokko zou kiezen. Ik had via een tussenpersoon contact met Martínez, maar eigenlijk heb ik nooit getwijfeld", zegt hij aan Het Laatste Nieuws.

    Amallah voelt zich gewoon thuis in Marokko. "We keken thuis altijd naar de Marokkaanse nationale ploeg - de periode van Chamakh en Boussoufa. Ik kan het niet uitleggen, maar als ik naar ginder reis, voel ik me thuis. Het is een gevoel. Ik heb de juiste keuze gemaakt, al waren de Rode Duivels natuurlijk ook een mooie ervaring geweest."
    Rojola men tofola
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    https://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5766133

    Nu begrijpt ik wel azulis zeggen dat Nederland hen alles heeft gegeven.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Vraag aan hem vanwaar zijn ouders komen, zijn grootouders, zijn overgrootouders. Dan heb je direct een antwoord.
    Dus jouw definitie is waar je ouders en overgrootouders vandaan komen?
    Prima verder, hoewel definitie technisch onzinnig omdat we dan uiteindelijk allemaal sub sahara Afrikanen zijn aangezien daar mensen oorspronkelijk vandaan komen, maar dat terzijde.
    Of als we jouw versie van waar mensen vandaan komen gebruiken, midden oosten ergens dan neem ik aan?
    Dan zijn Marokkanen toch eigenlijk uiteindelijk nooit echte Marokkanen als we ver genoeg terug gaan?

    Hoeveel generatie vind jij dat we terug moeten om te kunnen zeggen, ik ben Marokkaan of ik ben Nederlander etc?
    3? 4? 5?
    En wat als 8 generaties terug 1 van de voorouders niet Marokkaans maar Algerijns was? Of 7 of 6 of 5 of 4 generaties terug etc?
    Waar ligt de grens?

    Daarnaast, kan ik dus aannemen dat iemand met Marokkaanse ouders en voorouders, die zich meer gedraagt als bv 'Nederlander' wel een echte Marokkaan is?
    En 1 die Marokkaanse voorouders heeft, maar afstand heeft gedaan van het Marokkaanse paspoort?

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dus jouw definitie is waar je ouders en overgrootouders vandaan komen?
    Prima verder, hoewel definitie technisch onzinnig omdat we dan uiteindelijk allemaal sub sahara Afrikanen zijn aangezien daar mensen oorspronkelijk vandaan komen, maar dat terzijde.
    Of als we jouw versie van waar mensen vandaan komen gebruiken, midden oosten ergens dan neem ik aan?
    Dan zijn Marokkanen toch eigenlijk uiteindelijk nooit echte Marokkanen als we ver genoeg terug gaan?

    Hoeveel generatie vind jij dat we terug moeten om te kunnen zeggen, ik ben Marokkaan of ik ben Nederlander etc?
    3? 4? 5?
    En wat als 8 generaties terug 1 van de voorouders niet Marokkaans maar Algerijns was? Of 7 of 6 of 5 of 4 generaties terug etc?
    Waar ligt de grens?

    Daarnaast, kan ik dus aannemen dat iemand met Marokkaanse ouders en voorouders, die zich meer gedraagt als bv 'Nederlander' wel een echte Marokkaan is?
    En 1 die Marokkaanse voorouders heeft, maar afstand heeft gedaan van het Marokkaanse paspoort?
    We leven vandaag. Niet 10 generaties geleden of 10 generaties vooruit.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Aad de Mos haalt hard uit: 'PSV ziet Marokkaanse spelers als prinsjes'

    https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=385433

    Nu is ie oppeens Marokkaans? Neen! Ik als Marokkaan zijnde neem afstand van zulke mensen. Hij koos voor Nederland dus voelt ie zich Nederlands. Hou die landverrader maar bij.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    We leven vandaag. Niet 10 generaties geleden of 10 generaties vooruit.
    Als we vandaag leven, waarom doet het er dan toe waar je grootouders en ouders geboren zijn?
    Als je af gaat op vandaag doet het er alleen toe waar je zelf geboren en getogen bent.
    Jij zoekt criteria die jou uitkomen

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Als we vandaag leven, waarom doet het er dan toe waar je grootouders en ouders geboren zijn?
    Als je af gaat op vandaag doet het er alleen toe waar je zelf geboren en getogen bent.
    Jij zoekt criteria die jou uitkomen
    We leven vandaag. Het is wat het is. Als je hem over straat ziet lopen zeg je daar een marokkaantjes, niet daar een Nederlander. Zijn ouders in Marokko Geboren. Dus is zijn afkomst Marokko. Maar ik neem afstand van hem. Heeft niets met mij te maken.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    We leven vandaag. Het is wat het is. Als je hem over straat ziet lopen zeg je daar een marokkaantjes, niet daar een Nederlander. Zijn ouders in Marokko Geboren. Dus is zijn afkomst Marokko. Maar ik neem afstand van hem. Heeft niets met mij te maken.
    Het is maar met welke criteria je kijkt hoor.
    Dat bepaal je ook helemaal zelf.
    Maar ik kan net zo goed kijken naar iemand met Marokkaanse ouders en een Algerijn denken te zien, of een Jordaniër, een Griek.
    Alleen dan hebben we het enkel over uiterlijk.

    Maar een ieder die zichzelf wil beschouwen als Marokkaan, mij best hoor.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Het is maar met welke criteria je kijkt hoor.
    Dat bepaal je ook helemaal zelf.
    Maar ik kan net zo goed kijken naar iemand met Marokkaanse ouders en een Algerijn denken te zien, of een Jordaniër, een Griek.
    Alleen dan hebben we het enkel over uiterlijk.

    Maar een ieder die zichzelf wil beschouwen als Marokkaan, mij best hoor.
    Ik beschouw mezelf als Marokkaan omdat ik het gwn ben. Simpel toch?
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Ik beschouw mezelf als Marokkaan omdat ik het gwn ben. Simpel toch?
    Wat jij wilt
    Je hebt vermoed ik een Marokkaan paspoort, dus ben je het ook ja.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Wat jij wilt
    Je hebt vermoed ik een Marokkaan paspoort, dus ben je het ook ja.
    Klopt. Een groen boekje met "koninkrijk van Marokko".
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Zijn oud ploeggenoot heeft hem ook van langs gegeven van je medelandgenoot moet je het hebben . Zodra ze een kans zien om een wit voetje te halen halen ze elkaar naar beneden . Nou kan je niet het marokkaans of marokko de schuld van geven . Hij koos voor nederland dus hij is een nederlander .
    Als je besluit om te gaan dansen met de duivel in het bleke maanlicht. Let wel dat de duivel beslist wanneer de dans stopt en niet jij

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Klopt. Een groen boekje met "koninkrijk van Marokko".
    Je hebt ook een Nederlands paspoort?

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    1.537
    27-12-2015

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Snotneusje gedraagt zich als een vedette van 33.. en dat geflirt met ajax maak je ook geen vrienden mee in Eindhoven, of het nou trollen is ofnie.
    Lekker op laten tiefen en je verlies pakken als PSV zijnde.
    Ihataren... had 40 mil kunnen opbrengen... kan nu nog ongeveer 15 mil opbrengen. Spelers met een klote mentaliteit moeten voortaan zsm weg. Helaas is niet iedereen als Ziyech.
    There is no God but Allah, and Mohammed (sav) is his messenger.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door Amiri Bekijk reactie
    Ihataren... had 40 mil kunnen opbrengen... kan nu nog ongeveer 15 mil opbrengen. Spelers met een klote mentaliteit moeten voortaan zsm weg. Helaas is niet iedereen als Ziyech.
    Ook gewoon selecteren op mentaliteit idd..2 kansen maximaal anders moet je er geen tijd en energie meer insteken.
    Die constante media aandacht voor hem werkt ook alleen maar averecht, heeft effect op de prestatie.

    Vooral die kut neus van een Valentijn loopt de boel telkens weer op te stoken, smerig ventje