1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    opels zijn niet meer zo goed als vroeger doordat ze steeds overgenomen worden door andere landen..

    zo had eerst de amerkaanse bedrijf general motors overgenomen en daarna verkocht aan de fransen..

    toen die nog in duitse handen waren, waren ze nog van goede kwaliteit
    Dacht ook nog aan een opel corsa. Maar ik twijfel of ze technisch gezien wel goed zijn.
    Heavy

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Tot nu toe heb ik genoteerd:
    -Volkswagen polo of fox
    -Benzine km stand tussen 150 en 200
    -NAP dient aanwezig te zijn
    - distributie ketting in plaats van riem
    - goed onderhoudshistorie of later bouwjaar


    Probleem die ik heb is dat veel marktplaats auto's vaak import zijn. Dus weet niet of ik de stand met of zonder nap helemaal kan vertrouwen.
    NAP kan je opvragen typ op Google NAP opvragen. Of onderhoudshistorie wordt de km stand ook aangegeven het moet logisch zijn.

    Enkele aandachtspunten bij het kopen van een auto,

    Maak een proefrit, rem flink zie of de remmen werken,schakel snel ziet wat het koppelingspedaal snel opkomt en de versnelling pakt, is het pedaal hoog voordat ie de versnelling pakt dan is wellicht de koppelingsplaat versleten.

    Check alle elektrische ramen op werking, spiegels , airco , kachel, alle elektrische componenten.
    Check je handrem, of de auto op bedrijfs temperatuur is 90 graden, blijft ie op 80 is de thermostaat kapot.

    Check buiten bandenprofiel, check vooral of de motor olie lekt, check of de motor stationair draait zonder dat ie tikt, check koelwater als ie smerig is dan zit er wellicht olie in (duur grapje) lekke koppakking. Controleer de auto op roest . En koop elke auto met standaard nieuwe APK erbij anders salaam u aleicum...

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    NAP kan je opvragen typ op Google NAP opvragen. Of onderhoudshistorie wordt de km stand ook aangegeven het moet logisch zijn.

    Enkele aandachtspunten bij het kopen van een auto,

    Maak een proefrit, rem flink zie of de remmen werken,schakel snel ziet wat het koppelingspedaal snel opkomt en de versnelling pakt, is het pedaal hoog voordat ie de versnelling pakt dan is wellicht de koppelingsplaat versleten.

    Check alle elektrische ramen op werking, spiegels , airco , kachel, alle elektrische componenten.
    Check je handrem, of de auto op bedrijfs temperatuur is 90 graden, blijft ie op 80 is de thermostaat kapot.

    Check buiten bandenprofiel, check vooral of de motor olie lekt, check of de motor stationair draait zonder dat ie tikt, check koelwater als ie smerig is dan zit er wellicht olie in (duur grapje) lekke koppakking. Controleer de auto op roest . En koop elke auto met standaard nieuwe APK erbij anders salaam u aleicum...
    Haha sterk, kijk hier heeft een mens wat aan. Shoukran bro, veel nuttige informatie.
    Heavy

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    *schakel snel ziet wat het koppelingspedaal snel opkomt en de versnelling pakt, is het pedaal hoog voordat ie de versnelling pakt dan is wellicht de koppelingsplaat versleten.*

    Wat bedoel je hiermee?
    Heavy

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    1.896
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    *schakel snel ziet wat het koppelingspedaal snel opkomt en de versnelling pakt, is het pedaal hoog voordat ie de versnelling pakt dan is wellicht de koppelingsplaat versleten.*

    Wat bedoel je hiermee?
    Stel je schakelt van de 2 naar de 3de versnelling, laat het koppelingspedaal rustig omhoog gaan. Voel met je voet of de versnelling wordt gepakt .

    Als het koppelingspedaal bijna omhoog is en pakt de versnelling dan is het redelijk versleten. Bij een redelijk nieuw koppelingsplaat (in de versnellingsbak) dan zal je merken als je schakelt van de 2 naar de 3 of 3 naar 4, dat als je voeten een klein beetje oplift dat pakt ie meteen de versnelling...

    Ik heb de auto gezien die je wilt kopen motor is wel gereviseerd. Dat is wel goed.

    Maar persoonlijk zou ik daarvoor niet kiezen, zelfs met garantie. Daarnaast is de auto van 2008.. en de km stand is 144000.

    Adviseer je om voor dat geld een nieuwere auto te kopen en met minder kilometers.
    Blijven zoeken...gewoon geduldig blijven.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    12.519
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Onzeker kind.
    Zegt degene die een topic open doet om te vragen wat ie moet kopen.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Zegt degene die een topic open doet om te vragen wat ie moet kopen.
    Each one, teach one. Wat is daar mis mee? Ik ben hier niet aan het bedelen voor geld.
    Heavy

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Stel je schakelt van de 2 naar de 3de versnelling, laat het koppelingspedaal rustig omhoog gaan. Voel met je voet of de versnelling wordt gepakt .

    Als het koppelingspedaal bijna omhoog is en pakt de versnelling dan is het redelijk versleten. Bij een redelijk nieuw koppelingsplaat (in de versnellingsbak) dan zal je merken als je schakelt van de 2 naar de 3 of 3 naar 4, dat als je voeten een klein beetje oplift dat pakt ie meteen de versnelling...

    Ik heb de auto gezien die je wilt kopen motor is wel gereviseerd. Dat is wel goed.

    Maar persoonlijk zou ik daarvoor niet kiezen, zelfs met garantie. Daarnaast is de auto van 2008.. en de km stand is 144000.

    Adviseer je om voor dat geld een nieuwere auto te kopen en met minder kilometers.
    Blijven zoeken...gewoon geduldig blijven.
    Klopt ik heb die al afgeschreven, ik kijk verder.
    Shoukran voor je uitleg bro, ik wist dat zelf niet.
    Heavy

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    15
    28-10-2020

    Citaat Geplaatst door Pricefighter Bekijk reactie
    Aygo is echt te klein of het nu een Peugeot Toyota of een Citroën aygo is, niet doen. Is ECHT te klein.
    Bij Aygos worden de cilinders en of drijfstangen krom is een kwaal bij deze auto’s.

    Volkswagen is goed, en inderdaad betrouwbaar, polo of Fox zijn prima auto’s als je van A naar B wilt. Kijk wel naar de NAP, bouwjaar hoe nieuwer hoe beter natuurlijk, maar als er een auto is waarvan het onderhoudshistorie beter is en iets ouder is, is ook goed. Neem een auto met een distributieketting ipv een riem Volkswagen heeft dat vaak, een ketting.
    Bro Nap word vaak mee gepromoot qua betrouwbaarheid, maar daar valt heel goed mee te sjoemelen.

    De bedenker ervan geeft dat ook toe.

    Als ik bijvoorbeeld vorig jaar op 15/4/2020 een NAP-check heb gehad en op 15/4/2021 staat de volgende, dan kan ik met de auto heel Europa dagelijks rond en net voor 15/4/2021 draai ik hem op zo'n manier terug dat het lijkt alsof ik maar 15000 km heb gereden ipv 80000 km.

    Sommige garages bevestigen dat ook, alleen de term NAP klinkt voor klanten als iets betrouwbaars, daarom bestaat het er nog.

    Ik zit zelf in de autohandel vanuit Duitsland, daar heb je de Tuv en de onderhoudsboekjes, als beide er niet zijn als je gaat kijken dan nooit kopen. In Duitsland haal je dezelfde auto als hier, netter en meer opties voor ongeveer € 1000 tot 1500 minder dan hier.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Saba7_ Bekijk reactie
    -
    Thnx
    Heavy

  11. #41
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Als je als man geen basis kennis hebt over auto’s dan ben je net een vrouw die niet kan koken.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  12. #42
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    opels zijn niet meer zo goed als vroeger doordat ze steeds overgenomen worden door andere landen..

    zo had eerst de amerkaanse bedrijf general motors overgenomen en daarna verkocht aan de fransen..

    toen die nog in duitse handen waren, waren ze nog van goede kwaliteit
    opel kadett lan .... wallah die Turken maken qaput.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    232
    04-05-2016

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    Als je als man geen basis kennis hebt over auto’s dan ben je net een vrouw die niet kan koken.
    waarom probeer je je nou zo te bewijzen meskine

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    280
    19-03-2013

    Ongeacht wat jouw budget is, zou ik nooit gaan voor een gloednieuwe auto. Zonde van je geld.

    Is het je eerste auto? Kijk even naar Japanse auto's. Filter op jouw voorkeuren en kijk naar het aanbod. En dan alles wat je aanspreekt, doorspitten. Je krijgt zo een beter beeld van wat je wel/niet belangrijk vindt.

    Een Aygo is mij te klein, maar ik snap die denigrerende reacties hier niet. Misschien is een Aygo voor jou wel ideaal.