1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    door te vluchten zulke de insecten je altijd achtervolgen !!!!!!!!

    Waar je ook gaat zijn insecten !!!!! Zelfs al zit je bij de kaaba in Mekka en ben je enkel bezig met het aanbidden van Allah zullen er insecten zijn die je weg duwen tijdens taawaf en je vies aankijken ... en voordringen bij het drinken van zam zam water ..... en bijna op je hoofd stappen terwijl je sujuud wilt doen en niet een SORRY tegen je zeggen .....

    Wat mket je dan doen ???? Vluchten ??? En zo min mogelijk in de buurt van de kaaba gaan omdat er insecten zijn ????!

    Dus je gaat al die hasanaat laten liggen omdat die insecten je het leven MOEILIJK maken ?????

    Of ga je met fadjr richting de kaaba en en wanneer een insect je weg duwt ... dan zeg je zuster wil je aub niet duwen ???? En wanneer een zuster je vies aankijkt .... dat je haar dan recht in de ogen aan kijkt en laat zien dat je er niet van gediend bent .....

    En wanneer je sujuud doet en iemand stapt op je hoofd ... en geen sorry zegt ..... dat je dan op haar afstapt ... en zegt zuster je stond net op mn hoofd ..... dan zul je zien dat ze dan WEL sorry zal zeggen .. ze zal zeggen het was zo druk en het kon niet anders en zegt SORRY ... en dan zeg jiji ALLAH SAMAH!!!
    Tuurlijk laat je je niet doen. Je komt voor jezelf op IN DAT MOMENT en VERVOLGENS --> AFSTAND.

    Bij kaaba slaat mn man die insecten wel uit mn buurt en maakt ie plaats voor me. Daarvoor istie man.

    Jij wilt dat we als vrouwen gaan zitten vechten en duwen bij de kaaba. Lekkere 3ibada is dat. Het houdt je af van je werkelijke doel: de tawaf.

    Zo ook in life. Als je elk schorem gaat zitten bevechten zal je daardoor opgeslokt worden en met niets anders meer bezig zijn en van je doel afwijken. Je laat hen dus in principe je leven bepalen.

    Denker maarris goed over na.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    als je goed had gelezen ... heb ik gezegd dat een iedder juist zich zelf moet blijven ... maar ooo zich zelf moet trainen om weerbaarder te worden ... trainen in kleine stapjes !!!
    Met familie klopt wat jij zegt. Met de rest van de wereld lekker je eigen wereldje uitkiezen. Je hoeft heus niet met heel de wereld te mengen.

    Sommigen willen dat en zijn daarvoor gemaakt: zich met alles en iedereen willen en kunnen mengen.

    Anderen vinden geluk en rust in hun eigen veilige haventje en hebben niet meer nodig. Drm zeggik: mensen verschillen.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Met familie klopt wat jij zegt. Met de rest van de wereld lekker je eigen wereldje uitkiezen. Je hoeft heus niet met heel de wereld te mengen.

    Sommigen willen dat en zijn daarvoor gemaakt: zich met alles en iedereen willen en kunnen mengen.

    Anderen vinden geluk en rust in hun eigen veilige haventje en hebben niet meer nodig. Drm zeggik: mensen verschillen.
    kloot mensen verschillen ... en daarom zit de TS met een probleem en voelt zich ongelukkig !!!!! De k dat zij zelf slim genoeg is om jou advies te volgen door te vluchten ... denkbaar ze dat zelf al als optie had !!!!

    Zij wilt advies om hoe om te gaan met die personen. !!!!

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Kijk lieve mensen inoe wat de profeet saws gezegd heeft:

    مَثَلُ الْجَلِيسِ الصَّالِحِ وَالْجَلِيسِ السَّوْءِ كَمَثَلِ صَاحِبِ الْمِسْكِ، وَكِيرِ الْحَدَّادِ، لاَ يَعْدَمُكَ مِنْ صَاحِبِ الْمِسْكِ إِمَّا تَشْتَرِيهِ، أَوْ تَجِدُ رِيحَهُ، وَكِيرُ الْحَدَّادِ يُحْرِقُ بَدَنَكَ أَوْ ثَوْبَكَ أَوْ تَجِدُ مِنْهُ رِيحًا خَبِيثَةً
    Hopelijk begrijpen jullie arabisch want kennie goed vertalen.

  5. #35
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Zuster, alles wat je doet aan goed voor mensen dien je te doen omwille van Allah en dus niets van hen terug te verwachten. Daar ligt de fout in zoals ik dat kan halen uit je tekst. Je wordt gek en verdrietig als je ziet dat als jij mensen honing geeft, zij jou vergif terug geven. Weet dat als jij mensen honing geeft en beloning van hen verwacht of hun tevredenheid wilt in plaats van Allah de beloning vraagt en Zijn tevredenheid, dat je er verdrietig, bedrogen en ‘gebruikt’ eruit komt.

    Vernieuw je intentie en doe al het goede omwille van Allah alleen want daarin vind je het ware geluksgevoel. Deze issue is niet slechts bij jou maar was ook bij mij lang geleden en bij vele mensen die ik hoor klagen over waarom als zij goed zijn voor mensen zijn die mensen vaak niet dankbaar of hebben ze maling aan jou. Dus als ze je nodig hebben komen ze naar je toe, maar zodra ze hebben wat ze willen keren ze jou hun rug toe of als je hen nodig hebt, geven ze geen gehoor aan jou behoeften.

    Dat had ik allemaal achter me rug geworpen en had me intentie en doelstelling veranderd want je zult nooit alle mensen tevredenstellen. En je zult nooit alle mensen als dankbaren zien noch zul je geluk en tevredenheid vinden in de behandeling van mensen met jouw goed daden behalve bij weinig mensen. De meesten zullen ondankbaar zijn zoals wij allemaal nog erger ondankbaar zijn aan Allah voor alles wat Hij aan ons heeft gegeven. Denk daar goed over na. Wij verwachten dankbaarheid van de mensen die wij goed behandelen, maar zelf zijn wij super ondankbaar aan Allaah, de Bron van alle goedheid en gunsten. En dan worden wij gek en krankzinnig en verdrietig vanwege de ondankbaarheid van de mensen naar ons maar worden wij niet woedend en krankzinnig en verdrietig betreffende onze vreselijke ondankbaarheid en zonden jegens Allah.

    Degenen die claimen dat ze dankbaar zijn jegens Allah houden zichzelf voor de gek. Als jij of ik of welke mens dan ook woedend wordt en gek worden en gestrest en verdrietig vanwege ondankbare gedrag en slechte daden, dan dienen we te beginnen met het woedend worden op on zelf vanwege onze enorme ondankbaarheid jegens Allah en onze slechte daden en houding tegenover Hem, die ons alles heeft gegeven aan gunsten die ontelbaar zijn zoals ons leven onze ledematen onze gezondheid en rizq en geliefden en voeding etc etc etc. Als Allah tevreden is met Zijn dienaar en van hem houdt, zal
    hij uitroepen dat Hij van die en die houdt dus beveelt hij de engelen en de rest van Zijn schepping om ook van hem te houden. Dus een ieder die hem dan ziet zal van hem houden. Of respecteren of ontzag hebben voor hem of op afstand blijven met zijn kwaad. Etc. Als Allah van Zijn dienaar houdt, dan zal Hij zijn zicht worden, zijn tong en zijn hand etc.

    Wij vergeten dat de Asl van alle goedheid Allah is. Daar ligt ons probleem.

    Jaren doe ik wat ik kan aan ‘goed’ voor mensen en familie leden met de gedachten: ik wil niets terug, niet eens dank je wel en ik verwacht geen dankbaarheid noch dat ze mij prijzen of maar de gunsten herinneren en ik ga er vanuit dat ze toch gaan roddelen en dus heb ik mindset al zo geplaatst dat als ik iets doe, dat ik ondankbaarheid kan verwachten.

    Ik doe het in sha Allah voor Allah (hoop ik) om mijn beloning van Hem te verkrijgen in dunya of in akhira en de beste beloning die ik graag wil van Hem, is dat Hij mijn Deen en eer beschermt, mij niet zal vernederen in dunya of in akhira, mijn zonden zal bedekken en vergeven, en dat hij mijn hart beter en mooier maakt en mijn daden en gedrag en leven in dunya. Dit geeft veel rust in mijn hart door niet te verwachten dat men dankbaar zal zijn etc in plaats van dankbaarheid verwachten en goed gedrag etc waardoor ik dus een klap op me hart krijg als ik het tegenovergestelde tref.

    Voor de rest zou niets anders jou moeten boeien behalve de tevredenheid van Allah behalen. De profeet sallallaahu alayhi wa sallam was het beste tegen de mensen maar toch werd hij geslagen, beledigd, aangevallen en aanslagen werden gedaan op zijn leven. Sta dus niet versteld als dat de situatie was van profeten en al die ellende en ondankbaarheid en slechtheid van de mensen weerhield hen niet door te gaan met goede te verrichten omwille van Allah aza wa jal. Want zij verlangen naar de beloning van Allah en niet van de mensen.

    Hopelijk zal dit hierboven je in sha Allah beter laten voelen en denken. Allahoema yassir. Deze wereldse leven is een beproeving, die je kunt doorstaan of je kunt eraan bezwijken. Wij verwachten dankbaarheid van de mensen voor miezerige goede daden terwijl wij ondankbaar zijn jegens Allah ondanks Hij ons ontelbare gunsten geeft die gigantisch is grootte zijn.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Tuurlijk laat je je niet doen. Je komt voor jezelf op IN DAT MOMENT en VERVOLGENS --> AFSTAND.

    Bij kaaba slaat mn man die insecten wel uit mn buurt en maakt ie plaats voor me. Daarvoor istie man.

    Jij wilt dat we als vrouwen gaan zitten vechten en duwen bij de kaaba. Lekkere 3ibada is dat. Het houdt je af van je werkelijke doel: de tawaf.

    Zo ook in life. Als je elk schorem gaat zitten bevechten zal je daardoor opgeslokt worden en met niets anders meer bezig zijn en van je doel afwijken. Je laat hen dus in principe je leven bepalen.

    Denker maarris goed over na.
    waarom afstand ... misschien is die zuster die op je hoofd stond wel een hele goede zuster !!!!! Ze is niet perfect maar kan wel een goede zuster zijn !!!!!

    Verschil is NU enkel dat je hebt laten zien wat je grenzen zijn !!!! Soooooo misschien zit je 2 dagen later wel met haar in de hotel te eten en hebben julle de grootste plezier en zijn jullkie de hele dag om elkaar grapjes aan het lachen !!!! En komt die zelfde zuster die op je hoofd stond jou een fles water brengen omdat je jou water was vergeten !!!!

    VERSHIL is nu ENKEL .... dat die zuster WEET dat ze niet OVER je heen kan gaan LOPEN !!!!!

    Kijk dat die zuster niet de behendigheid om wat voor reden dan ook om siert tegen je te zeggen toen ze op je hoofd stond .... hoeft niet te betekenen dat zij de GROOTSTE SAYTANA is ..... dus je drukt meteen bij ELKE witte wasje MENSEN weg !!! En sluit ze UIT .... omdat er IETS was dat je niet BEVIEL ????

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    waarom afstand ... misschien is die zuster die op je hoofd stond wel een hele goede zuster !!!!! Ze is niet perfect maar kan wel een goede zuster zijn !!!!!

    Verschil is NU enkel dat je hebt laten zien wat je grenzen zijn !!!! Soooooo misschien zit je 2 dagen later wel met haar in de hotel te eten en hebben julle de grootste plezier en zijn jullkie de hele dag om elkaar grapjes aan het lachen !!!! En komt die zelfde zuster die op je hoofd stond jou een fles water brengen omdat je jou water was vergeten !!!!

    VERSHIL is nu ENKEL .... dat die zuster WEET dat ze niet OVER je heen kan gaan LOPEN !!!!!

    Kijk dat die zuster niet de behendigheid om wat voor reden dan ook om siert tegen je te zeggen toen ze op je hoofd stond .... hoeft niet te betekenen dat zij de GROOTSTE SAYTANA is ..... dus je drukt meteen bij ELKE witte wasje MENSEN weg !!! En sluit ze UIT .... omdat er IETS was dat je niet BEVIEL ????
    Ik bleef gwn in jouw metafoor. Tuurlijk ban ik niet om een wissewasje of een foutje/ongelukje.

    Ik observeer mensen zoals ik zei. En als ik zie dat ze niet deugen verban ik ze. Mensen hebben namelijk INVLOED op elkaar. Goed OF slecht. Ik kies liever de mensen die een goede invloed op me hebben als mijn gezelschap en vermijd mensen met slechte manieren/taal/gedrag etc. want dat zal jou besmetten. Zie die hadith boven.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Ik bleef gwn in jouw metafoor. Tuurlijk ban ik niet om een wissewasje of een foutje/ongelukje.

    Ik observeer mensen zoals ik zei. En als ik zie dat ze niet deugen verban ik ze. Mensen hebben namelijk INVLOED op elkaar. Goed OF slecht. Ik kies liever de mensen die een goede invloed op me hebben als mijn gezelschap en vermijd mensen met slechte manieren/taal/gedrag etc. want dat zal jou besmetten. Zie die hadith boven.
    wanneer je bv op de werkvloer zit dan kan je niet ieddereen verbannen !!!! Je zit dagekijks op elkaars lip!!!!

    Als je in de zorg werkt en zit met 4 Colegas op een afdeling en 2 zijn shayateen. Wat ga je dan doen ???? Negeren ???? Dat kan niet want je moet samen werken !!!! Dan blijft enkel ONTSLAG ... nemen over!!!!! Dus vluchten zoals je zegt !!!

    Of je veranderd je strategie en zorgt dat mensen jou grenzen weten ... en Verder gewoon jullie taken zullen uitvoeren !!!!

    Of je blijft passief en laat die mensen je keer op keer kwetsen !!!!!!

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    wanneer je bv op de werkvloer zit dan kan je niet ieddereen verbannen !!!! Je zit dagekijks op elkaars lip!!!!

    Als je in de zorg werkt en zit met 4 Colegas op een afdeling en 2 zijn shayateen. Wat ga je dan doen ???? Negeren ???? Dat kan niet want je moet samen werken !!!! Dan blijft enkel ONTSLAG ... nemen over!!!!! Dus vluchten zoals je zegt !!!

    Of je veranderd je strategie en zorgt dat mensen jou grenzen weten ... en Verder gewoon jullie taken zullen uitvoeren !!!!

    Of je blijft passief en laat die mensen je keer op keer kwetsen !!!!!!
    Nou, ik ben daar dus heel goed in: diplomatisch negeren. Das ook een vorm van grenzen aangeven Passive agressive om in jouw termen te blijven Dat moet ts leren. Haar liefheid geven aan wie het verdient. En beter gezelschap opzoeken.

    Wat abdars daar zegt klopt in die zin dat je datgene aan liefheid wat je doet, doet uit hoop op beloning van Allah. Maar we zijn geen christenen dat wanneer iemand je linkerwang slaat, jij zijn rechterwang streelt.

    Je kiest gwn aan wie je die sadaqa geeft. Die liefheid. Die geef je aan lieve mensen.

    Gemene mensen geef je de treatment die bij hen past. Collegas --> zakelijke treatment. Vrienden --> verbannen en betere vrienden zoeken.

  10. #40
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Nou, ik ben daar dus heel goed in: diplomatisch negeren. Das ook een vorm van grenzen aangeven Passive agressive om in jouw termen te blijven Dat moet ts leren. Haar liefheid geven aan wie het verdient. En beter gezelschap opzoeken.

    Wat abdars daar zegt klopt in die zin dat je datgene aan liefheid wat je doet, doet uit hoop op beloning van Allah. Maar we zijn geen christenen dat wanneer iemand je linkerwang slaat, jij zijn rechterwang streelt.

    Je kiest gwn aan wie je die sadaqa geeft. Die liefheid. Die geef je aan lieve mensen.

    Gemene mensen geef je de treatment die bij hen past. Collegas --> zakelijke treatment. Vrienden --> verbannen en betere vrienden zoeken.
    Wij zijn geen christenen inderdaad dus we volgen geen vervalste godsdienst. In ons geloof dienen wij bv de familiebanden te onderhouden en dit betekend niet dat wij de banden goed houden met degenen die de banden met ons ons goed houden, maar juist de banden behouden met degenen die de banden willen verbreken.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Nou, ik ben daar dus heel goed in: diplomatisch negeren. Das ook een vorm van grenzen aangeven Passive agressive om in jouw termen te blijven Dat moet ts leren. Haar liefheid geven aan wie het verdient. En beter gezelschap opzoeken.

    Wat abdars daar zegt klopt in die zin dat je datgene aan liefheid wat je doet, doet uit hoop op beloning van Allah. Maar we zijn geen christenen dat wanneer iemand je linkerwang slaat, jij zijn rechterwang streelt.

    Je kiest gwn aan wie je die sadaqa geeft. Die liefheid. Die geef je aan lieve mensen.

    Gemene mensen geef je de treatment die bij hen past. Collegas --> zakelijke treatment. Vrienden --> verbannen en betere vrienden zoeken.
    Had je dit niet 100000 pagina’s eerder kunnen zeggen .... want wat jiji ni zegt is toch precies wat ik jou kaulo hoofd duidelijk wou maken !!!!!


    Jiji wilt gewoon praten en discussies voeren !!!! Maar uit deze reactie van jou heeft je te kennen dat je het eigenlijk gewoon eeens bent met mij !!!


    Bij dese neeem ik die dikke vette Marokkaanse koeien reet niet meer serieus ik aankomende onderwerpen en topics

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Wij zijn geen christenen inderdaad dus we volgen geen vervalste godsdienst. In ons geloof dienen wij bv de familiebanden te onderhouden en dit betekend niet dat wij de banden goed houden met degenen die de banden met ons ons goed houden, maar juist de banden behouden met degenen die de banden willen verbreken.
    Ik zei al: dit geldt niet voor familie. Familie is het lastigst. De rest is peanuts: afstand.

    Bij familie komt wat tanger zei van pas: grenzen aangeven.

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Had je dit niet 100000 pagina’s eerder kunnen zeggen .... want wat jiji ni zegt is toch precies wat ik jou kaulo hoofd duidelijk wou maken !!!!!


    Jiji wilt gewoon praten en discussies voeren !!!! Maar uit deze reactie van jou heeft je te kennen dat je het eigenlijk gewoon eeens bent met mij !!!


    Bij dese neeem ik die dikke vette Marokkaanse koeien reet niet meer serieus ik aankomende onderwerpen en topics
    Jij kunt gwn niet lezen, doei tanger

  14. #44
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Ik zei al: dit geldt niet voor familie. Familie is het lastigst. De rest is peanuts: afstand.

    Bij familie komt wat tanger zei van pas: grenzen aangeven.
    Zo was de profeet sallallaahu alayhi wa sallam niet zuster ondanks hij werd aangevallen en geslagen en beledigd. Hij ging door met het grootste level van goedheid naar de mensen: da3wah naar Islam.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Zo was de profeet sallallaahu alayhi wa sallam niet zuster ondanks hij werd aangevallen en geslagen en beledigd. Hij ging door met het grootste level van goedheid naar de mensen: da3wah naar Islam.
    Euhm wie heeft het over da3wa. Ts heeft het gwn over vriendschappen/collegas you name it --> gezelschappen. Daarover heeft de profeet saws bovengenoemde hadith gezegd.