1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Saba7_ Bekijk reactie
    Mensen kijken neer op iemand die bescheiden en te lief is. Krijgen vaak minder respect, aanzien etc. dan iemand die zichzelf op een voetstuk plaatst. Ik denk niet eens dat het bewust is.

    Gewoon trouw aan jezelf blijven, en duidelijk zijn over je grenzen.
    het is niet eens zo zeer dat ze neerkijken ..... weet je dat ZELFS respectvolle mensen over grenzen gaan van ANDEREE mensen ... en niet eens BEWUST!!!!

    Dat komt omdat de grenzen niet GESTELD zijn ......

    Ik zal je een voorbeeld geven ..... soms word je gebeld en heb je geen zin om op te nemen ..... stel persoon A belt .... dan denk je heeeee dat kan wel wachten !!!!! Die bel ik morgen wel .... want die IS EN DOET niet zo moeilijk!!!!!!


    En stel persoon P BELT ... dan denk oooooo mket wel ff opnemen ..... als heb je geen ZIN!!!


    Dat komt omdat beide personen JOU een OMGANGS Manker hebben aangeleerd !!!! En aan die manier pas jiji je AAN !!!!!

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door Zandkoningin Bekijk reactie
    Hhahahah doe ik sowieso. De mensen waarmee ik omga en die ik zelf kan kiezen (vrienden) zijn mensen die mij geen verhoogde bloeddruk bezorgen maar toch kom je vaak mensen tegen zoals op het werk. Is het nu echt zo moeilijk om mensen in hun waarde te laten en respectvol om te gaan met elkaar? Ik vind daar niks moeilijk aan maar als je mij zoekt dan zal je mij vinden.

    Het stoort mij dat het veel energie van mij vraagt maar zulke mensen ban ik ook uit mijn leven. Er zijn mensen die echt niet kunnen praten wollah. Als ze praten dan kwetsen ze alleen maar. Terwijl ik wel iemand ben die mijn woorden wikt en weegt. Maar als je mijn bloeddruk verhoogt dan ben ik ook genadeloos.
    Als het collegas zijn gwn als collegas met hen omgaan. Zakelijk. Samenwerken. En klaar.

    Ik herken mezelf in jou hoor. Ik ben ook de liefheid zelve. Maar ik observeer in stilte. En als ik zie dat die andere persoon gewoon niet deugt, verban ik em zonder enige commentaar.

    Ik ben hooggevoelig, misschien jij ook? Ik kan niet vertoeven in slechte sfereb/energieen omdat ik dat intens voel.

    Dus ik kies eieren voor mn geld en vertoef in sferen die bij mn aard passen. Met collegas beperk ik me tot werkgerelateerde praat op zakelijke manier. Met vrienden en familie laat ik die liefheid meer vloeien.

    Wat 3amoe tanger zegt klopt ook wel, je moet grenzen aangeven. Maar word geen bitch aub.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Je sluit jezelf niet buiten maar je sluit de ander buiten jouw personal space.

    Heb het over vrienden/collegas.

    Familie is een ander verhaal.

    Iedere ziel is anders. Trek gwn de zielen dichtbij je die met de jouwe klikken --> die dus ook zachtaardig zijn. En houd je ver van die gemenerikken --> die gaan je ziel vervuilen tot je zelf zo'n verbitterde heks wordt.
    het leven is een JUNGLE!!!!!! En om te overleven in de JUNGLE.... zul je de HELE OERWOUD moeten TROSEREN!!!!!

    En je moet ELKE CONFRONTATIE.. met OOGEHEVEN hoofd trotseren. !!! TROSEREN met respect uiteraard

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    3.758
    25-01-2019

    Iemand 4 zinnen
    Effe moe
    Sim sala bim ewa kim

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Malikatoe arraml!

    Asset maar vrienden en collegas zijn, prijs de Heer. Gewoon skippen die handel. Salam en salam. Of goedemorgen en goedenavond.

    Familie is pas lastig. Bij familie komt dat wat tanger zegt meer van pas. De rest gwn lekker filteren en uitkiezen zoals je de lekkere glimmende appeltjes uitkiest op de markt. Die neem je mee. De rest laat je lekker liggen en keer je de rug toe.

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    het leven is een JUNGLE!!!!!! En om te overleven in de JUNGLE.... zul je de HELE OERWOUD moeten TROSEREN!!!!!

    En je moet ELKE CONFRONTATIE.. met OOGEHEVEN hoofd trotseren. !!! TROSEREN met respect uiteraard
    Je kunt in die jungle blijven en insecten van je af blijven slaan.

    Of... je kunt een beter leefklimaat opzoeken

    Ik onttrek me ebe3da uit die jungle en zoek izjen lekker vredig strandje op met helderblauwe zee.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door Aladdinn Bekijk reactie
    Iemand 4 zinnen
    Effe moe
    Samengevat: wees lief.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Malikatoe arraml!

    Asset maar vrienden en collegas zijn, prijs de Heer. Gewoon skippen die handel. Salam en salam. Of goedemorgen en goedenavond.

    Familie is pas lastig. Bij familie komt dat wat tanger zegt meer van pas. De rest gwn lekker filteren en uitkiezen zoals je de lekkere glimmende appeltjes uitkiest op de markt. Die neem je mee. De rest laat je lekker liggen en keer je de rug toe.
    in het leven heb je Ook de mensen nodig die ver van je af staan !!!!! Ook die mensen heb je nodig ..... stel je werkt in een bedrijf met een paar mensen die je gaat .... dan kan je ze negeren en van je afsluiten !!!!!!!!

    Maar die mensen kunnen er voor zorgen dat je leven moeilijker word op je werk !!!!

    Dus je denkt dat je rust zult hebben omdat je hun wegduwt uit je leven ... en je zegt tegen je zelf ... hmmmmm heerlijk eindelijk rust !!!!!

    Maar wat krijg je daarvoor terug ?!??? Dat die SLECJTE mensen lekker de makkelijke klusjes krijgen ... en je de klote klusjes waardoor je alsnog GESTREST raakt ... welles waar niet DIRECT door die mensen .... maar wel INDIRECT. !!!!!!


    Dus weglopen is in mij ogen altijd een VERLIES scenario !!!!!

    Confrontatie op een respectvolle manier zorgt er voor dat je in het VELD blijft staan ... en gewoon MEESPEELT met de Wedsrijd ... maar wel OP JOU manier !!!!

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Je kunt in die jungle blijven en insecten van je af blijven slaan.

    Of... je kunt een beter leefklimaat opzoeken

    Ik onttrek me ebe3da uit die jungle en zoek izjen lekker vredig strandje op met helderblauwe zee.
    neeee sorry !!!! Wanneer die insecten mij zien .... moeten ze denken ..... heeeee kom we gaan een ander slachtoffer zoeken !!!! Niet IK ga weg ... maar HUN moeten weg gaan .... en als ze niet weg willen gaan !!! ... dan moeten. Ze maar weten tot hoe ver ze kunnen gaan !!!! Zo blijf ik me zelf en blijf ik in MIJN eigen OMGEVING!!!!

    Ik BEN HIER .....!!!!!! EN IK BLIJF HIER !!!!!!!! Dat is wat ieddereen goed in de oren moet gaan knopen !!

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    neeee sorry !!!! Wanneer die insecten mij zien .... moeten ze denken ..... heeeee kom we gaan een ander slachtoffer zoeken !!!! Niet IK ga weg ... maar HUN moeten weg gaan .... en als ze niet weg willen gaan !!! ... dan moeten. Ze maar weten tot hoe ver ze kunnen gaan !!!! Zo blijf ik me zelf en blijf ik in MIJN eigen OMGEVING!!!!

    Ik BEN HIER .....!!!!!! EN IK BLIJF HIER !!!!!!!! Dat is wat ieddereen goed in de oren moet gaan knopen !!
    Ja maar jij bent tanger en zij is malikatoe arraml. Zoals ik zei: ieder zn aard. Jij bent meer van de confrontatie. Sommigen zijn daar niet voor gemaakt of ze worden er diepongelukkig van.

    Je kunt over het algemeen gwn je kringen uitkiezen, zelfs op werk. En de rest van de lelijke mensen waarmee je enige verbinding niet kunt vermijden: die ga je gwn diplomatisch mee om.

    Het werkt voor mij heel goed.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    neeee sorry !!!! Wanneer die insecten mij zien .... moeten ze denken ..... heeeee kom we gaan een ander slachtoffer zoeken !!!! Niet IK ga weg ... maar HUN moeten weg gaan .... en als ze niet weg willen gaan !!! ... dan moeten. Ze maar weten tot hoe ver ze kunnen gaan !!!! Zo blijf ik me zelf en blijf ik in MIJN eigen OMGEVING!!!!

    Ik BEN HIER .....!!!!!! EN IK BLIJF HIER !!!!!!!! Dat is wat ieddereen goed in de oren moet gaan knopen !!
    Trouwens, muggen misschien. Wacht maar tot izjen teek zich in je vastzuigt. Vaak merk jet pas achteraf. Asset kwaad al geschied is.

    Dan blijf je bijv. achter met ziekte van lyme.

  12. #27
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Vriendelijkheid en respect tonen zien mensen zonder manieren en verstand als een zwakte. Wat zij niet beseffen is dat het eigenlijk sterkte is. Want het goed behandelen van mensen en gedragscodes in acht nemen vergt discipline. En dat kan niet iedereen.
    *Account niet meer in gebruik*

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    1
    25-02-2021

    Blijven in de Sahara gaat je goed doen

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Trouwens, muggen misschien. Wacht maar tot izjen teek zich in je vastzuigt. Vaak merk jet pas achteraf. Asset kwaad al geschied is.

    Dan blijf je bijv. achter met ziekte van lyme.
    door te vluchten zulke de insecten je altijd achtervolgen !!!!!!!!

    Waar je ook gaat zijn insecten !!!!! Zelfs al zit je bij de kaaba in Mekka en ben je enkel bezig met het aanbidden van Allah zullen er insecten zijn die je weg duwen tijdens taawaf en je vies aankijken ... en voordringen bij het drinken van zam zam water ..... en bijna op je hoofd stappen terwijl je sujuud wilt doen en niet een SORRY tegen je zeggen .....

    Wat mket je dan doen ???? Vluchten ??? En zo min mogelijk in de buurt van de kaaba gaan omdat er insecten zijn ????!

    Dus je gaat al die hasanaat laten liggen omdat die insecten je het leven MOEILIJK maken ?????

    Of ga je met fadjr richting de kaaba en en wanneer een insect je weg duwt ... dan zeg je zuster wil je aub niet duwen ???? En wanneer een zuster je vies aankijkt .... dat je haar dan recht in de ogen aan kijkt en laat zien dat je er niet van gediend bent .....

    En wanneer je sujuud doet en iemand stapt op je hoofd ... en geen sorry zegt ..... dat je dan op haar afstapt ... en zegt zuster je stond net op mn hoofd ..... dan zul je zien dat ze dan WEL sorry zal zeggen .. ze zal zeggen het was zo druk en het kon niet anders en zegt SORRY ... en dan zeg jiji ALLAH SAMAH!!!

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Ja maar jij bent tanger en zij is malikatoe arraml. Zoals ik zei: ieder zn aard. Jij bent meer van de confrontatie. Sommigen zijn daar niet voor gemaakt of ze worden er diepongelukkig van.

    Je kunt over het algemeen gwn je kringen uitkiezen, zelfs op werk. En de rest van de lelijke mensen waarmee je enige verbinding niet kunt vermijden: die ga je gwn diplomatisch mee om.

    Het werkt voor mij heel goed.
    als je goed had gelezen ... heb ik gezegd dat een iedder juist zich zelf moet blijven ... maar ooo zich zelf moet trainen om weerbaarder te worden ... trainen in kleine stapjes !!!