1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    "Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Ten eerste is zowat 40% van de nederlanders christen en dit speelt zelfs in de politiek een rol kijk naar christenunie sgp. Die zijn gewoon zwaar gelovig en verschillen daarvan dus niet veel met moslims.
    Kerk en staat is allang gescheiden in nederland maar dat wil niet zeggen dat de religie weg is uit nederland.

    En wat dacht je van joden vrijwel identiek geloofsovertuiging als de moslims.

    Maar wie worden er in nederland aangesproken alleen en alleen moslims.

    Wat betreft problemen op de werkvloer dit gaat jou toch niks aan.
    Zolang jij er niet door word beperkt dan boeit het jou toch niet.
    Zoveel moslims gewoon goed bezig geen problemen met werkgevers niks.

    Je bent gewoon een grote zuurpiet die zijn leven betekenis probeert te geven door andere omlaag te halen.

    Je kan religie niet verbannen uit de samenleving maar dat is ook niet wat jij wil want jij wil de ISLAAM verbannen.

    Christenen en joden zijn oke moslims niet."


    Mijn reactie abusievelijk in verkeerd onderwerp terecht gekomen.


    Eeuwenlang hebben ook christenen veel geweld gekend, onder elkaar en naar volken buiten Europa.
    Hadden zij ook de die drang mensen te dwingen zich te gedragen volgens hun geloof.

    Maar de tijden zijn veranderd, de mensen zijn ietsje gestegen op de ladder van beschaving.
    Daarbij, kennen de christen niet in hun bronnen van hun geloof de plicht om te strijden om alle mensen onder het gezag van hun god te brengen.
    Met geweld indien nodig, door overreding in dien mogelijk, zoals in de bronnen van de islam is te vinden.
    Ook kennen van de christenen niet het dogma dat hun god alle goederen heeft geschapen om vrome toewijding aan hem te ondersteunen.
    Ook niet dat hun god heeft toegestaan de mensen te doden die hun god niet is toegewijd, en hun goederen te nemen.
    Zoals in de islamitische bronnen wel wordt geregeld.
    Daar heet het, de (gestolen) goederen worden niet gebruikt om Allah toegewijd te zijn!
    Niet-moslims noemen het simpel met geweld roven, in de islam wordt het omschreven als Allah geeft terug uit handen van de ongelovigen aan de moslims!
    Maar gewoon objectief in de islam is stelen van de bezittingen van de ongelovigen toegestaan.
    Er is één manier om leven en goederen veilig te stellen, bekeren tot de islam of dhimmi worden.
    Dan wordt men dus tweederangsburger, gediscrimineerd op alle terreinen en geminacht.
    Bovendien financieel uitgekleed.

    Ik kan mij vergissen, staat het wel in de bronnen van het christendom, geef aan waar, leer graag bij.
    Ook voor de moslims is het natuurlijk inmiddels de 21e eeuw, maar moslims dienen zich eeuwig te houden aan wat duizenden jaren geleden op schrift is gesteld.
    Eerst bijbel en later koran/ahadith.
    Bovendien hebben christenen, op een klein aantal zeer orthodoxe groepen na, niet in heel veel handelingen in het dagelijks verkeer met niet- geloofsgenoten geloofsregels die volledig afwijken van hetgeen gebruikelijk is onder de overgrote meerderheid van de Nederlanders.
    Waarmede deze dan maar rekening moeten houden, zich daaraan aanpassen, hoewel zij daar van hun 21e eeuw visie mordicus op tegen zijn.
    Dat maakt dat er sprake is van een fundamenteel verschil.

    Ik heb diverse keren gewerkt met mensen uit deze oer orthodoxe christelijke geloofsrichtingen.
    Maar tot zij dat al pratende eens vertelden, had ik daar geen idee van.
    Op geen enkele wijze hadden zij zich derhalve gedragen dat je onmiddellijk dat kon waarnemen.
    Hadden zij geen zeer afwijkend gedrag.

    Dus wel degelijk een verschil.

    Ook gaf ik een ander verschil aan. Als een moslim/a iets niet mag doen van zijn/haar levensvisie, dan ook weigert dat te faciliteren voor iemand met een totaal andere levensvisie.
    Maar omgedraaid, als moslim/a iets doet of juist niet doet comform hun geloof dat botst met de levensvisie van de niet moslim, dan moet je dat wel faciliteren, respect voor hebben.
    Wie dat niet wil krijgt al gauw opmerkingen naar het hoofd, racist, islamhater.

    Wat is jouw reactie daarop, problemen op de werkvloer gaan jou niet aan!
    Dat geeft al aan dat voor jou alles een kant op moet. De niet-moslim moet maar faciliteren wat de moslim/a wil.
    Andersom is er geen enkel begrip voor mensen in niet-moslimlanden die een heel andere visie hebben, normen en waarden op fundamentele punten.
    Lekker makkelijk dan dat jij zegt, gewoon leven en laten leven, maar wel zoals de moslim wil!

    Zie wat jij schrijf ik wil anderen naar beneden halen! Ook weer alleen jouw kant op!
    Als moslims mag je je leefregels van duizenden jaren geleden die nooit mogen veranderen superieur achten aan de leefregels hier in Europa die in de vorige eeuw wel met de tijd zijn meegegaan.
    Maar als niet=moslims in niet=moslimlanden menen dat hun moderne normen en waarden beter zijn dan die van duizenden jaren geleden, juist de reden om na zoveel tijd te gaan veranderen, dan wil ik volgens jou moslims omlaag halen.

    Naar mijn mening is in deze tijd, in een land waar meer dan de helft het geloof achter zich heeft gelaten er geen probleem dat groepen nog wel gelovig zijn.
    Maar wel dat geloof een privé zaak is, waar men niet andere mensen mee moet lastig vallen.
    Dat is ook een verschil met christendom en islam.
    De islam is een religie die in feite alles wat een mens zo in het dagelijks leven doet voorschrijft, gebiedt, verbiedt.
    In islamitische landen zie je ook dat de cultuur is dat alles en iedereen 24/24 in het teken staat van het geloof.
    Van de christenen merk je het niet eens, ze gaan 1 keer per week naar de kerk op hen vrije dag, dat is het.
    Dus geen gedoe met bidruimtes, rond kledingvoorschriften, weigeren de algemeen gebruikelijke beleefdheidsregels te praktiseren, in de sport eisen van afzonderlijke douche ruimtes.
    Je vergelijkt dus appels met peren als je stelt, christenen en moslims hebben tot op grote hoogte dezelfde leefregels - waar! - maar over christenen zeurt men niet.
    Met christenen heb je al die problemen niet die ik noemde, en er zijn er nog meer.
    Dus de vergelijking klopt niet.
    Zoals ik steeds zeg, gaat niet om mensen, moslims, maar om de islam, waarvan de leefregels nooit mogen veranderen, met de totaal andere omstandigheden waaronder wij hier leven.
    En botsen met de normen en waarden hier onder totaal andere omstandigheden zoveel eeuwen later.
    De visie op heel veel zaken die hier wel zijn verander met de tijd.

    Zou fijn zijn als je nog een reageert op wat ik schrijf. Ik begrijp dat jij trouw wil blijven aan het geloof waarin jij bent opgevoed.
    Dat je is verteld dat jouw normen en waarden uit lang vervlogen tijden superieur zijn, omdat deze van een bovennatuurlijke entiteit komen.
    Maar wellicht dat je je toch nog een kunt proberen je te verplaatsen in de overgrote meerderheid van de mensen hier in Europa.
    Waar veel mensen niet geloven in welke god ook die mensen in de loop der eeuwen hebben aanbeden.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door Maquis Bekijk reactie
    "Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Ten eerste is zowat 40% van de nederlanders christen en dit speelt zelfs in de politiek een rol kijk naar christenunie sgp. Die zijn gewoon zwaar gelovig en verschillen daarvan dus niet veel met moslims.
    Kerk en staat is allang gescheiden in nederland maar dat wil niet zeggen dat de religie weg is uit nederland.

    En wat dacht je van joden vrijwel identiek geloofsovertuiging als de moslims.

    Maar wie worden er in nederland aangesproken alleen en alleen moslims.

    Wat betreft problemen op de werkvloer dit gaat jou toch niks aan.
    Zolang jij er niet door word beperkt dan boeit het jou toch niet.
    Zoveel moslims gewoon goed bezig geen problemen met werkgevers niks.

    Je bent gewoon een grote zuurpiet die zijn leven betekenis probeert te geven door andere omlaag te halen.

    Je kan religie niet verbannen uit de samenleving maar dat is ook niet wat jij wil want jij wil de ISLAAM verbannen.

    Christenen en joden zijn oke moslims niet."


    Mijn reactie abusievelijk in verkeerd onderwerp terecht gekomen.


    Eeuwenlang hebben ook christenen veel geweld gekend, onder elkaar en naar volken buiten Europa.
    Hadden zij ook de die drang mensen te dwingen zich te gedragen volgens hun geloof.

    Maar de tijden zijn veranderd, de mensen zijn ietsje gestegen op de ladder van beschaving.
    Daarbij, kennen de christen niet in hun bronnen van hun geloof de plicht om te strijden om alle mensen onder het gezag van hun god te brengen.
    Met geweld indien nodig, door overreding in dien mogelijk, zoals in de bronnen van de islam is te vinden.
    Ook kennen van de christenen niet het dogma dat hun god alle goederen heeft geschapen om vrome toewijding aan hem te ondersteunen.
    Ook niet dat hun god heeft toegestaan de mensen te doden die hun god niet is toegewijd, en hun goederen te nemen.
    Zoals in de islamitische bronnen wel wordt geregeld.
    Daar heet het, de (gestolen) goederen worden niet gebruikt om Allah toegewijd te zijn!
    Niet-moslims noemen het simpel met geweld roven, in de islam wordt het omschreven als Allah geeft terug uit handen van de ongelovigen aan de moslims!
    Maar gewoon objectief in de islam is stelen van de bezittingen van de ongelovigen toegestaan.
    Er is één manier om leven en goederen veilig te stellen, bekeren tot de islam of dhimmi worden.
    Dan wordt men dus tweederangsburger, gediscrimineerd op alle terreinen en geminacht.
    Bovendien financieel uitgekleed.

    Ik kan mij vergissen, staat het wel in de bronnen van het christendom, geef aan waar, leer graag bij.
    Ook voor de moslims is het natuurlijk inmiddels de 21e eeuw, maar moslims dienen zich eeuwig te houden aan wat duizenden jaren geleden op schrift is gesteld.
    Eerst bijbel en later koran/ahadith.
    Bovendien hebben christenen, op een klein aantal zeer orthodoxe groepen na, niet in heel veel handelingen in het dagelijks verkeer met niet- geloofsgenoten geloofsregels die volledig afwijken van hetgeen gebruikelijk is onder de overgrote meerderheid van de Nederlanders.
    Waarmede deze dan maar rekening moeten houden, zich daaraan aanpassen, hoewel zij daar van hun 21e eeuw visie mordicus op tegen zijn.
    Dat maakt dat er sprake is van een fundamenteel verschil.

    Ik heb diverse keren gewerkt met mensen uit deze oer orthodoxe christelijke geloofsrichtingen.
    Maar tot zij dat al pratende eens vertelden, had ik daar geen idee van.
    Op geen enkele wijze hadden zij zich derhalve gedragen dat je onmiddellijk dat kon waarnemen.
    Hadden zij geen zeer afwijkend gedrag.

    Dus wel degelijk een verschil.

    Ook gaf ik een ander verschil aan. Als een moslim/a iets niet mag doen van zijn/haar levensvisie, dan ook weigert dat te faciliteren voor iemand met een totaal andere levensvisie.
    Maar omgedraaid, als moslim/a iets doet of juist niet doet comform hun geloof dat botst met de levensvisie van de niet moslim, dan moet je dat wel faciliteren, respect voor hebben.
    Wie dat niet wil krijgt al gauw opmerkingen naar het hoofd, racist, islamhater.

    Wat is jouw reactie daarop, problemen op de werkvloer gaan jou niet aan!
    Dat geeft al aan dat voor jou alles een kant op moet. De niet-moslim moet maar faciliteren wat de moslim/a wil.
    Andersom is er geen enkel begrip voor mensen in niet-moslimlanden die een heel andere visie hebben, normen en waarden op fundamentele punten.
    Lekker makkelijk dan dat jij zegt, gewoon leven en laten leven, maar wel zoals de moslim wil!

    Zie wat jij schrijf ik wil anderen naar beneden halen! Ook weer alleen jouw kant op!
    Als moslims mag je je leefregels van duizenden jaren geleden die nooit mogen veranderen superieur achten aan de leefregels hier in Europa die in de vorige eeuw wel met de tijd zijn meegegaan.
    Maar als niet=moslims in niet=moslimlanden menen dat hun moderne normen en waarden beter zijn dan die van duizenden jaren geleden, juist de reden om na zoveel tijd te gaan veranderen, dan wil ik volgens jou moslims omlaag halen.

    Naar mijn mening is in deze tijd, in een land waar meer dan de helft het geloof achter zich heeft gelaten er geen probleem dat groepen nog wel gelovig zijn.
    Maar wel dat geloof een privé zaak is, waar men niet andere mensen mee moet lastig vallen.
    Dat is ook een verschil met christendom en islam.
    De islam is een religie die in feite alles wat een mens zo in het dagelijks leven doet voorschrijft, gebiedt, verbiedt.
    In islamitische landen zie je ook dat de cultuur is dat alles en iedereen 24/24 in het teken staat van het geloof.
    Van de christenen merk je het niet eens, ze gaan 1 keer per week naar de kerk op hen vrije dag, dat is het.
    Dus geen gedoe met bidruimtes, rond kledingvoorschriften, weigeren de algemeen gebruikelijke beleefdheidsregels te praktiseren, in de sport eisen van afzonderlijke douche ruimtes.
    Je vergelijkt dus appels met peren als je stelt, christenen en moslims hebben tot op grote hoogte dezelfde leefregels - waar! - maar over christenen zeurt men niet.
    Met christenen heb je al die problemen niet die ik noemde, en er zijn er nog meer.
    Dus de vergelijking klopt niet.
    Zoals ik steeds zeg, gaat niet om mensen, moslims, maar om de islam, waarvan de leefregels nooit mogen veranderen, met de totaal andere omstandigheden waaronder wij hier leven.
    En botsen met de normen en waarden hier onder totaal andere omstandigheden zoveel eeuwen later.
    De visie op heel veel zaken die hier wel zijn verander met de tijd.

    Zou fijn zijn als je nog een reageert op wat ik schrijf. Ik begrijp dat jij trouw wil blijven aan het geloof waarin jij bent opgevoed.
    Dat je is verteld dat jouw normen en waarden uit lang vervlogen tijden superieur zijn, omdat deze van een bovennatuurlijke entiteit komen.
    Maar wellicht dat je je toch nog een kunt proberen je te verplaatsen in de overgrote meerderheid van de mensen hier in Europa.
    Waar veel mensen niet geloven in welke god ook die mensen in de loop der eeuwen hebben aanbeden.

    Dit bedoel ik nou in plaats van een punt te maken ben jij in je tekst aan het klagen over moslims + je levensverhaal er nog bij.
    Hou het gewoon kort en simpel.



    Wat ik uit jou tekst haal is dat jij je iriteert aan de gewoontes van moslims.
    Jij noemt bijvoorbeeld dat moslims niet samen douchen.
    Mijn vraag hier is stoort dit jou?
    Weerhoudt dit jou ervan om wel met andere te gaan douchen.

    Moslims dwingen hun levenswijze niet op anderen.

    Jij zegt dat moslims in het verleden geweld gebruikten om hun geloof op te dringen.

    Dit heeft het christendom ook gedaan.
    Maar wat maakt vroeger nou uit jij moet leren in het nu te leven.
    Geen moslim in nederland gebruikt geweld om hun geloof op te dringen.


    Het enige wat ik hier zie is persoon die andere niet accepteert en juist zijn levenswijze wil doordrukken.


    In nederland zijn er wetten wie zich daar aan houdt is verder vrij om te leven hoe die will.
    Jij wil daar blijkbaar verandering in zodat je moslims juist kan onderdrukken.


    Facist ben je gewoon.




    Groet.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Maquis is een bot

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    1.081
    25-05-2005

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Maquis is een bot

    Geloof ik best maar waarom?
    Waarschijnelijk om te de-islamiseren.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Geloof ik best maar waarom?
    Ga 5/6 jaar terug en je ziet precies dezelfde reacties(columns) van hem, onder de nickname Leonidas

    Geen idee wat heb beweegt om ons lastig te blijven vallen met a4tjes vol bullshit waar niemand geïnteresseerd in is


    “Waarschijnelijk om te de-islamiseren”

    Zou kunnen idd

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Morrokito Bekijk reactie
    Je kan zeker zorgen hebben over een ander geloof. Dat is hun keus en vrijheid. Die mensen kunnen op de ChristenUnie of SGP stemmen, aangezien deze partijen geen sympathie voor de Islam hebben.
    Gelet op het partijprogramma moet de PVV verboden worden. Naar mijn mening biedt de wet daar de ruimte voor. Zie de politieke partij CP86 die in 1998 verboden werd vanwege het aanzetten tot vreemdelingenhaat.
    Ik zou graag af willen van de PVV, maar of er ruimte is ze te verbieden weet ik niet.
    Ben geen jurist en misschien zijn de wetten hieromtrent ook veranderd sindsdien.

    Overigens verwacht ik ook wel onrust in de samenleving als de PVV verboden wordt, maar aan de andere kant denken PVV stemmers nu dat wat Wilders zegt en voorstelt normaal is.
    Dat moeten we ook niet willen.

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Ik zou graag af willen van de PVV, maar of er ruimte is ze te verbieden weet ik niet.
    Ben geen jurist en misschien zijn de wetten hieromtrent ook veranderd sindsdien.

    Overigens verwacht ik ook wel onrust in de samenleving als de PVV verboden wordt, maar aan de andere kant denken PVV stemmers nu dat wat Wilders zegt en voorstelt normaal is.
    Dat moeten we ook niet willen.
    PVV is VVD
    VVD is PVV
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    PVV is VVD
    VVD is PVV
    Nee dat is niet waar.

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Nee dat is niet waar.
    Onderzoek het maar
    Wie was o.a de mentor van Rutte?
    Welke partij heeft Wilders gezeten?

    O ja en Frits Bolkestein
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    7.552
    12-09-2017

    Citaat Geplaatst door yoesoef Bekijk reactie
    Dit bedoel ik nou in plaats van een punt te maken ben jij in je tekst aan het klagen over moslims + je levensverhaal er nog bij.
    Hou het gewoon kort en simpel.



    Wat ik uit jou tekst haal is dat jij je iriteert aan de gewoontes van moslims.
    Jij noemt bijvoorbeeld dat moslims niet samen douchen.
    Mijn vraag hier is stoort dit jou?
    Weerhoudt dit jou ervan om wel met andere te gaan douchen.

    Moslims dwingen hun levenswijze niet op anderen.

    Jij zegt dat moslims in het verleden geweld gebruikten om hun geloof op te dringen.

    Dit heeft het christendom ook gedaan.
    Maar wat maakt vroeger nou uit jij moet leren in het nu te leven.
    Geen moslim in nederland gebruikt geweld om hun geloof op te dringen.


    Het enige wat ik hier zie is persoon die andere niet accepteert en juist zijn levenswijze wil doordrukken.


    In nederland zijn er wetten wie zich daar aan houdt is verder vrij om te leven hoe die will.
    Jij wil daar blijkbaar verandering in zodat je moslims juist kan onderdrukken.


    Facist ben je gewoon.




    Groet.
    Ik wilde niet zeer expliciet de zaken waarom hier sprake is van een botsing tussen de wetten in de bronnen van de islam en onze wetten/regels, noremen en waarden.
    Ook meende ik dat jij als moslim heel goed zou weten waar ik op doelde.
    Wat je deed was niets anders dan niet ingaan op wat ik schreef, bewust verdraaien, om de hete brij heen draaien.
    Omdat dit niet opschiet heb ik nu klip en klaar die zaken genoemd.

    En kom jij met het verhaal hou het kort en simpel!
    Dat heb ik steeds gedaan, maar jij vlucht daar steeds voor.

    Nu heb ik dus duidelijk aangegeven waar en hoe die botsing plaatsvindt.
    En zelfs nu verdraai jij mijn woorden. Het zal mij een rotzorg zijn of en met hoeveel zij douchen.
    Wat heb dit genoemd als een van de vele voorbeelden waar in het dagelijkse verkeer in de gemeenschap steeds weer moslims zich niet willen aanpassen aan de algemeen geldende regels.
    Dat er steeds weer wordt geëist dat er voor deze kleine minderheid speciale zaken moeten worden geregeld.
    Dit omdat jij kwaad stelde christenen worden wel geaccepteerd maar moslims niet.
    Appels en peren!
    Dat heb ik uitgelegd. Jij gaat daar niet op in, jij doet alsof wat ik stel niet waar is.
    Moslims zijn wel degelijk bezig de overgrote meerderheid lastig om zoveel van hun afwijkende leefregels te faciliteren.
    Alleen voor die kleine groep moslims.
    Dan krijg je weer die uitvlucht dat die leefregels de niet moslims wordt opgedrongen!
    Terwijl je donders goed begrijpt dat het mogelijk maken totaal anders is dan ook zelf moeten praktiseren.
    Want het is duidelijk dat jij vindt dat al die niet-moslims zich maar hebben aan te passen aan jouw leefregels, deze dienen te faciliteren.

    Dan stel jij dat ik in het verleden blijf hangen, waar de christenen ook niet echt lieve jongens waren.
    Dat heb ik ook nadrukkelijk uitgelegd.
    Een islamitisch dogma de bronnen van de islam zijn EEUWIG geldend. Mogen NOOIT veranderen.
    Ik gebruik maar even kapitalen. Derhalve wat moslims 1400 jaar in 3 werelddelen hebben gedaan.
    Die overheersing over alle niet moslims in de hele wereld staat in de koran/ahadith, voor eeuwig.
    Het is alleen gestopt omdat het laatste koloniale islamitische rijk is ingestort, men dus eenvoudig niet meer de militaire macht heeft om de opdracht die op elke moslim rust gewapender hand te praktiseren.
    Maar zie al die salafitische fanatieke gewapende groepen in de wereld die zich daarop nog steeds baseren/
    En nog steeds bezig zijn de mensen met geweld die regels op te leggen.

    Ik heb het uitgelegd maar je vlucht er weer voor, ja de christenen hebben ook vele eeuwen huisgehouden onder elkaar en in andere werelddelen, maar voor zover bekend hebben zij dat niet gedaan omdat de bijbel dat als opdracht aan christenen, laat staan voor eeuwig.
    Was niet meer het geweld dat mensen over de gehele wereld heel normaal vonden eeuwen lang, recht van de sterkste.
    Maar inmiddels zijn veel mensen iets gestegen qua beschaving, dus laten dat geweld na.
    Dat is het grote verschil.
    En nee, natuurlijk verwacht ik niet dat ineens de moslims in Nederland mede burgers collectief te lijf gaan.

    Ook nog dat bekende trucje de niet-moslims die niet inzien waarom zij zich moeten aanpassen, in de zin van islamitische leefregels die botsen met de normen en waarde, visie van de 21e eeuw in Europa, dat nota bene jij die verwijt dat zij eisen dat die kleine minderheid zich aan hen moet aanpassen!
    Terwijl het andersom is. Dus weer die gedachte onze leefregels zijn superieur dus iedereen moet zich aan ons aanpassen/ onze leefregels faciliteren.
    Als een niet-moslim bezwaar heeft als een ambtenaar, dus in functie weigert zich te houden aan de algemeen gangbare begroetings - en beleefdheidsregels te practiseren,
    en de burger dwingt zich aan te passen aan haar leefregels, dan lees je hier ook, wat een gezeur, wat maakt men nou drukte om een lid tegengesteld geslacht weigeren geen hand te geven.
    Maar zelf maakt het ze dus wel enorm veel uit! Want ze weigeren het.
    Ook weer omdraaien van het probleem.

    En dan het bekende besluit wie niet ziet waarom in Europa men zich moet aanpassen aan een kleine minderheid gewoon uitschelden voor facist.
    Slaat nergens op maar klinkt lekker natuurlijk.
    Wat een zwakte bod.

    Ik vroeg je al, kun je in enige mate ook inleven in de overgrote meerderheid van de Europeanen die geen moslim zijn?
    Dat zij zich aan de hier algemeen gangbare normen en waarden houden?
    Nee, natuurlijk. dat begrip is er nooit.
    Alles moet altijd van de niet-moslims komen.

    Gelukkig weet ik dat lang niet alle moslims zo denken.
    Daarom wel hun geloof als privezaak zien, zoals ook veel christenen en daarom niet andersdenkenden met hun leefregels lastig vallen.
    "Immigration laws are the only laws that are discussed in terms of how to help people who break them."

    Thomas Sowell

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Nogmaals Maquis is een Orientalist/imperialist.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Onderzoek het maar
    Wie was o.a de mentor van Rutte?
    Welke partij heeft Wilders gezeten?

    O ja en Frits Bolkestein



    https://www.parlement.com/id/vkdobr4...t_wilders_2004

    Op 3 september 2004 stapte Tweede Kamerlid*Geert Wilders*uit de fractie van de*VVD.
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    9.754
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door Reallover Bekijk reactie
    Onderzoek het maar
    Wie was o.a de mentor van Rutte?
    Welke partij heeft Wilders gezeten?

    O ja en Frits Bolkestein
    Dat Wilders uit de VVD komt maakt de PVV niet hetzelfde als de VVD.
    Standpunten lopen behoorlijk uiteen.

    Denk is toch ook niet hetzelfde als de pvda?

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    26.511
    27-01-2012

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Dat Wilders uit de VVD komt maakt de PVV niet hetzelfde als de VVD.
    Standpunten lopen behoorlijk uiteen.

    Denk is toch ook niet hetzelfde als de pvda?
    Jawel denk is pvda



    Standpunten

    https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

    59 procent ...is hoog
    ''Niet de integratie is mislukt, maar de acceptatie is mislukt.''