1. #76
    Moeder van 2..♥️

    Reacties
    902
    13-04-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Een ieder is vrij om een maagd te willen of een gescheiden vrouw of gescheiden man etc, zolang ze allemaal kuis zijn in sha Allah.

    Maar het gevaar is het denigreren van kuise gescheiden vrouwen, alsof zij minderwaardig zijn omdat ze geen maagd meer zijn. Men vergeet dat de vrouwen van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam ook geen maagden waren, zijn zij ook minder waardig dan maagden vrouwen?

    Maagde kuise vrouw en een ontmaagde kuise vrouw die haar maagdelijkheid verloren had doormiddel van halal, niets mis mee walhamdoelilah. Moge Allah hen beschermen en zegenen. Zij die gescheiden kuise vrouwen denigreren omdat ze geen maagd meer zijn: zeg hetzelfde over de moeders der gelovige radia lahu 3anhoem of zwijg.

    Wie een maagd wilt trouw een maag, wat voor profijt heeft het om te vertellen dat je een maagd zou willen of een gescheiden vrouw etc? Wie wat wilt doet het en praat niet veel. Jazakumu lahu khairan. Deze reactie is algemeen dus ik doel op niemand specifiek, baraka Allahu fiekoem.

    Mooi geschreven!

  2. #77
    Moeder van 2..♥️

    Reacties
    902
    13-04-2020

    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Er zijn altijd uitzonderingen maar dat maakt te nog steeds niet de norm. Over het algemeen zijn gescheiden vrouwen nooit zoals een vrouw die nooit getrouwd is geweest. Ze zal een man altijd vergelijken met de vorige man. Hoe slecht hij ook was! De profeet vrede zij met hem was ook de beste man die geleefd heeft.

    SubhanAllah, ik lees jou reacties en zit maar met 1 vraag.. waar baseer jij, jou uitspraken op? Heb je het zelf meegemaakt? Iets wat je niet kent, spreek er dan niet zo over alsof je er alles van weet en het allemaal zeker weet! Moge Allah swt ons allen leiden in scha Allah.

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    591
    19-02-2021

    Ik wil ook een maagdelijke en kuise man, yallah.

  4. #79
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door xGoudvisje2x Bekijk reactie
    SubhanAllah, ik lees jou reacties en zit maar met 1 vraag.. waar baseer jij, jou uitspraken op? Heb je het zelf meegemaakt? Iets wat je niet kent, spreek er dan niet zo over alsof je er alles van weet en het allemaal zeker weet! Moge Allah swt ons allen leiden in scha Allah.
    Beste zuster, ik ben nooit getrouwd geweest. Heb ook nooit een scheiding meegemaakt persoonlijk. Wat je wel kunt vinden zijn meerdere onderzoeken over dit onderwerp en wat voor effect een scheiding heeft op mensen en in dit geval vrouwen. Je kunt een maagd (ongetrouwde vrouw) niet vergelijken met een vrouw die een huwelijk achter de rug heeft. Heb dit ook heel vaak in de praktijk gezien bij gescheiden dames/moeders.
    *Account niet meer in gebruik*

  5. #80
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Wetenschappelijk onderzoeken geven ook te kennen dat tweede(en natuurlijk derde vierde etc) huwelijk sneller stranden dan eerste huwelijken. Niet raar, mensen doen veel meer over het algemeen voor een eerste huwelijk.
    *Account niet meer in gebruik*

  6. #81
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Paradijsopaarde Bekijk reactie
    Ik wil ook een maagdelijke en kuise man, yallah.
    Goedzo!
    *Account niet meer in gebruik*

  7. #82
    Verbannen

    Reacties
    363
    26-10-2020

    Ik wil een vrouw met ervaring in bed

  8. #83
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Berkani38 Bekijk reactie
    Ik wil een vrouw met ervaring in bed
    Vraagje? Ben jij maagd?
    *Account niet meer in gebruik*

  9. #84
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Een tweede of derde of vierde huwelijk strand sneller. Tja. ‘Beter’ als gescheiden man of vrouw altijd vrijgezel blijven dan maar en altijd vasten en jezelf geslachtsgemeenschap in halal verbieden en een gezin etc, want onderzoekjes tonen dat je hoogstwaarschijnlijk ook zal scheiden met je tweede of derde of vierde.

    Awedi degenen die kunnen trouwen ga trouwen en ga geen excuses zoeken om niet te trouwen. Het huwelijk je een vervulling van helft van je Deen, dus volg het advies op van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam in het uitkiezen van een man of vrouw en je zult gelukkig worden. Maar de meeste mislukte huwelijken komt niet door gescheiden zijn geweest, of geen maagd zijn, of dat een tweede of derde huwelijk sneller zal stranden. Nee, het komt simpelweg door: het kiezen van je partner doormiddel van je begeerten voor rijkdom, status, schoonheid, en andere koek. Wie doet werkelijk navraag na een partner en stelt de juiste vragen die er toe doen? Wie kiest een man of vrouw op basis van hun Deen en akhlaq? Nee, meeste weigeren een man of vrouw op basis van: hij is niet rijk genoeg of zij is niet mooi genoeg of zij of hij is beetje vettig of te mager of ik ben van een andere stam of afkomst etc.

    Wie het advies volgt van openbaringen, en als rechter thuis het Boek en de Sunnah hebben, die zal succesvol zijn in sha Allah. Anders niet. Basta.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #85
    Verbannen

    Reacties
    363
    26-10-2020

    Ik ben geen maagd tot 38 maagd blijven wash ik ben een priester nig

  11. #86
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Een tweede of derde of vierde huwelijk strand sneller. Tja. ‘Beter’ als gescheiden man of vrouw altijd vrijgezel blijven dan maar en altijd vasten en jezelf geslachtsgemeenschap in halal verbieden en een gezin etc, want onderzoekjes tonen dat je hoogstwaarschijnlijk ook zal scheiden met je tweede of derde of vierde.

    Awedi degenen die kunnen trouwen ga trouwen en ga geen excuses zoeken om niet te trouwen. Het huwelijk je een vervulling van helft van je Deen, dus volg het advies op van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam in het uitkiezen van een man of vrouw en je zult gelukkig worden. Maar de meeste mislukte huwelijken komt niet door gescheiden zijn geweest, of geen maagd zijn, of dat een tweede of derde huwelijk sneller zal stranden. Nee, het komt simpelweg door: het kiezen van je partner doormiddel van je begeerten voor rijkdom, status, schoonheid, en andere koek. Wie doet werkelijk navraag na een partner en stelt de juiste vragen die er toe doen? Wie kiest een man of vrouw op basis van hun Deen en akhlaq? Nee, meeste weigeren een man of vrouw op basis van: hij is niet rijk genoeg of zij is niet mooi genoeg of zij of hij is beetje vettig of te mager of ik ben van een andere stam of afkomst etc.

    Wie het advies volgt van openbaringen, en als rechter thuis het Boek en de Sunnah hebben, die zal succesvol zijn in sha Allah. Anders niet. Basta.
    Want je moet trouwen voor gemeenschap?
    *Account niet meer in gebruik*

  12. #87
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door Berkani38 Bekijk reactie
    Ik ben geen maagd tot 38 maagd blijven wash ik ben een priester nig
    Dat verklaard ook je domme reacties. Als je een verstandige man zou zijn had je geweten dat je een maagd gewoon dingen kan leren.
    *Account niet meer in gebruik*

  13. #88
    Verbannen

    Reacties
    363
    26-10-2020

    Tuurlijk trouwen voor gemeenschap als je het halal wilt houden maar tegenwoordig wordt je doodgegooid met sex of je moet als de paus leven dan ga je kinderen misbruiken

  14. #89
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door zalando Bekijk reactie
    Want je moet trouwen voor gemeenschap?
    Men trouwt om de kuisheid te beschermen in eerste instantie. Of dacht je dat men trouwt om te leven als broer en zus?

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  15. #90
    -OFFLINE-

    Reacties
    1.393
    20-12-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Men trouwt om de kuisheid te beschermen in eerste instantie. Of dacht je dat men trouwt om te leven als broer en zus?
    Joh echt? Trouwen mensen om die redenen? Jeetje, daar waren we nog niet mee bekend. Trouwens alleen voor gemeenschap is het domste wat je kunt doen. Liever JAREN vasten dan trouwen om domme redenen!
    *Account niet meer in gebruik*