1. #1
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    ‘Ik bén gewoon geen Marokkaan’

    Donderdag bespreekt de Tweede Kamer een initiatiefnota van Jan Paternotte (D66) waarin hij bepleit dat de 400 duizend Marokkaanse Nederlanders in Nederland moeten kunnen laten registreren dat zij afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Zijn Belgische collega Nahima Lanjri heeft in haar parlement een soortgelijk voorstel ingediend.

    Beide politici proberen een internationale coalitie te smeden van landen die er bij Marokko (en bijvoorbeeld ook bij Griekenland, Iran en Algerije, die hetzelfde principe hanteren) op aandringen om te respecteren dat sommige van hun onderdanen geen onderdanen meer willen zijn.

    Vooral knellend is het gebrek aan keuzevrijheid. Doordat Marokkaanse Nederlanders geen afstand kunnen doen van hun Marokkaanse nationaliteit, kunnen ze tegen hun wil worden onderworpen aan ‘buitenlandse staatsdwang’. Stel bijvoorbeeld dat Marokko besluit dat de onlangs uitgebreide dienstplicht ook voor Marokkanen in het buitenland geldt, dan zullen ze daaraan moeten geloven. Hetzelfde geldt voor het familierecht, de zedenwetgeving en het religieuze beleid.

    Subtieler is de ‘lange arm van Marokko’. Via de tweede nationaliteit probeert het land zijn aanwezigheid (in allerlei gremia) in Nederland te legitimeren. Het maakt zich schuldig aan spionage en chantage, stelt het manifest, onder meer door middel van financiering van projecten en snoepreisjes naar Marokko, en het in de watten leggen van succesvolle jonge Marokkaanse Nederlanders.

    Asis Aynan (40) uit Amsterdam
    ‘Als mensen me vragen waarom ik van die tweede nationaliteit af wil, verwachten ze een sensationeel verhaal over bommen, trauma’s en oorlogen. Maar het is best een saai verhaal. Ik ben gewoon geen Marokkaan. Ik heb niets met het land te maken.’

    Ik vind het grappig dat ik word gezien als Marokkaan. Je bent er geboren, zegt men dan. Nee, ik ben geboren in Haarlem. Dan zeggen ze dat ik Marokkaan ben omdat mijn ouders geboren zijn in Marokko. Ook dat is niet waar. Marokko bestond toen nog helemaal niet. Het land zoals we het kennen is ontstaan in 1956. Mijn ouders zijn geboren onder de Spaanse bezetting van het Rifgebied. Mijn overgrootouders zijn geboren in de Rif Republiek. Ze zijn in stamverbanden geboren.’

    https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...anen~bd92305a/
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  2. #2
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Valt me wel op dat steeds meer Nederlanders zich verdiepen in het verschil tussen een Amazigh rif en een Arabier.
    Dit is ook een goede ontwikkeling.Als ze mij vragen of ik Marokkaan ben zeg ik ook altijd nee.Dan zeg ik; Ben Nederlander met Amazigh roots.Dan leg ik ze ook vaak uit waar de Arabier in Marokko thuis hoort.In het midden oosten.
    amazigh rif en arabier, wat is die voor domme achterlijkheid, jullie domme azulis schieten in eigen voet,

    rif berbers zijn in minderheid in marokko, swasa/sloe7 is de grote meerderheid die vergeet je totaal,.

    jij bent een domme rif separatist met lege hoofd .

    je vertel nederlanders leugens

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Dit is gecreëerd om Marokkanen uit elkaar te halen. Bijna geen enkel marokaan denkt zoals hun . en als je geen Marokkaan wilt zijn. dan ben je dat gewoon niet, het kan ons helemaal niks schelen. Propaganda artikel.
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  4. #4
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Je zegt als Friesland inwoner ook niet ik ben geen Nederlander maar een Fries.

    Je komt uit Maroc dus je bent Marokkaans. Simpel, Riffijn of 3arbi allemaal Marokkanen van Maroc. Of is Hoceima en Nador enz niet in Maroc?

    Marokkanen zijn 1 volk en de nationalistische racisten zijn outcasts en willen fitan. Moge Allah de moslims eenheid schenken en niet op laten splitsen uit nationalisme en racisme en moge Allah Marokko beschermen tegen nationalistische fitna zaaiers. Amien

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Ik steun dit.

    De-naturaliseren die ezels. Heel simpels, en daarmee geen aanspraak op vermogen in Marokko.

    Let’s begin.

    In de Gulf doen ze het en het werkt prima. Ben je tegen je vaderland en wil je je vrij en azulistisch beweging, fa ahlan wa sahlan

    Khali Hollanda tnaf3ek

    Ik ben Maghrebi en ga sterven in mijn Maghreb.

    Laten we de dingen benoemen zoals ze zijn ya konthaar epilerende generatie met keratine haar:

    Ze zullen je moer nooit erkennen. Je blijft altijd een 2e rangs burger wiens mening nooit wordt gewaardeerd laat staan je aanwezigheid in dit land.

  6. #6
    888888

    Reacties
    28.393
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  7. #7
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.332
    19-09-2019

    Citaat Geplaatst door RedBull Bekijk reactie
    Ik steun dit.


    Ik ben Maghrebi en ga sterven in mijn Maghreb.

    Laten we de dingen benoemen zoals ze zijn ya konthaar epilerende generatie met keratine haar:
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    g r a p p i g

  9. #9
    888888

    Reacties
    28.393
    18-02-2007

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Lijpe broek heb je aan man, 7XL

    ‘One reason is that intelligence is expensive—the brain devours about 20% of our daily calories, though it accounts for just 2% of our body weight—and what better way to find the enormous array of fats, amino acids, vitamins and minerals these fastidious organs require, than by feasting on animals which have already painstakingly collected or made them.


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    Donderdag bespreekt de Tweede Kamer een initiatiefnota van Jan Paternotte (D66) waarin hij bepleit dat de 400 duizend Marokkaanse Nederlanders in Nederland moeten kunnen laten registreren dat zij afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Zijn Belgische collega Nahima Lanjri heeft in haar parlement een soortgelijk voorstel ingediend.

    Beide politici proberen een internationale coalitie te smeden van landen die er bij Marokko (en bijvoorbeeld ook bij Griekenland, Iran en Algerije, die hetzelfde principe hanteren) op aandringen om te respecteren dat sommige van hun onderdanen geen onderdanen meer willen zijn.

    Vooral knellend is het gebrek aan keuzevrijheid. Doordat Marokkaanse Nederlanders geen afstand kunnen doen van hun Marokkaanse nationaliteit, kunnen ze tegen hun wil worden onderworpen aan ‘buitenlandse staatsdwang’. Stel bijvoorbeeld dat Marokko besluit dat de onlangs uitgebreide dienstplicht ook voor Marokkanen in het buitenland geldt, dan zullen ze daaraan moeten geloven. Hetzelfde geldt voor het familierecht, de zedenwetgeving en het religieuze beleid.

    Subtieler is de ‘lange arm van Marokko’. Via de tweede nationaliteit probeert het land zijn aanwezigheid (in allerlei gremia) in Nederland te legitimeren. Het maakt zich schuldig aan spionage en chantage, stelt het manifest, onder meer door middel van financiering van projecten en snoepreisjes naar Marokko, en het in de watten leggen van succesvolle jonge Marokkaanse Nederlanders.

    Asis Aynan (40) uit Amsterdam
    ‘Als mensen me vragen waarom ik van die tweede nationaliteit af wil, verwachten ze een sensationeel verhaal over bommen, trauma’s en oorlogen. Maar het is best een saai verhaal. Ik ben gewoon geen Marokkaan. Ik heb niets met het land te maken.’

    Ik vind het grappig dat ik word gezien als Marokkaan. Je bent er geboren, zegt men dan. Nee, ik ben geboren in Haarlem. Dan zeggen ze dat ik Marokkaan ben omdat mijn ouders geboren zijn in Marokko. Ook dat is niet waar. Marokko bestond toen nog helemaal niet. Het land zoals we het kennen is ontstaan in 1956. Mijn ouders zijn geboren onder de Spaanse bezetting van het Rifgebied. Mijn overgrootouders zijn geboren in de Rif Republiek. Ze zijn in stamverbanden geboren.’

    https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...anen~bd92305a/
    De azulis zijn degene die er voor pleiten en d66 is in geen enkel positie om te spreken namens alle marokkanen van nederland ben jij niet goed snik ofzo ik ben ook pisnijdig als het gaat om de koning maar ik ben en blijf altijd marokkaans maakt niet uit welke slaaf in rabat zit . Maar de azulis mogen als asis mogen ze van mij gelijk de paspoort afpakken laat de continent van melk en honing maar voor hun zorgen .

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door temsamani007 Bekijk reactie
    Valt me wel op dat steeds meer Nederlanders zich verdiepen in het verschil tussen een Amazigh rif en een Arabier.
    Dit is ook een goede ontwikkeling.Als ze mij vragen of ik Marokkaan ben zeg ik ook altijd nee.Dan zeg ik; Ben Nederlander met Amazigh roots.Dan leg ik ze ook vaak uit waar de Arabier in Marokko thuis hoort.In het midden oosten.
    Je calimerogedrag zal je niks opbrengen einde van de dag ben jij niks dan een woestijnrat in de ogen van een blanke nederlander denk je nou werkelijk dat een woestijnrat als op dezelfde level kan komen als de blanke nederlander whahaha .

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    De azulis zijn degene die er voor pleiten en d66 is in geen enkel positie om te spreken namens alle marokkanen van nederland ben jij niet goed snik ofzo ik ben ook pisnijdig als het gaat om de koning maar ik ben en blijf altijd marokkaans maakt niet uit welke slaaf in rabat zit . Maar de azulis mogen als asis mogen ze van mij gelijk de paspoort afpakken laat de continent van melk en honing maar voor hun zorgen .
    .

    Dit.

    Meningsverschillen over de koning moet kunnen, maar om het land van je voorouders zo te behandelen maakt je een vieze gore verrader.

    Tegelijkertijd steun ik dit, duidelijkheid is goed: oprotten Demo, TDM

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    9.769
    15-04-2016

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Dit is gecreëerd om Marokkanen uit elkaar te halen. Bijna geen enkel marokaan denkt zoals hun . en als je geen Marokkaan wilt zijn. dan ben je dat gewoon niet, het kan ons helemaal niks schelen. Propaganda artikel.
    Nee dit is om niet gedwongen een nationaliteit te hebben die je niet wilt.
    Als iemand wel de dubbele nationaliteit wil, is diegene daar vrij in/

    Hoe kun je er nou tegen zijn dat iemand in Nederland geboren, geen Marokkaans (of ander) paspoort dan de Nederlandse wil?
    Wie ben jij om dat te willen bepalen voor een ander?

    En als toch bijna geen enkele Marokkaan zoals jij het noemt dat heeft, hoef je ook niet te vrezen voor een massale run op deze optie.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    1.592
    17-10-2016

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    Nee dit is om niet gedwongen een nationaliteit te hebben die je niet wilt.
    Als iemand wel de dubbele nationaliteit wil, is diegene daar vrij in/

    Hoe kun je er nou tegen zijn dat iemand in Nederland geboren, geen Marokkaans (of ander) paspoort dan de Nederlandse wil?
    Wie ben jij om dat te willen bepalen voor een ander?

    En als toch bijna geen enkele Marokkaan zoals jij het noemt dat heeft, hoef je ook niet te vrezen voor een massale run op deze optie.
    Ze kunnen paspoorten gewoon verbranden klaar toch ?
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  15. #15
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Citaat Geplaatst door 33875 Bekijk reactie




    Enigste soort pauze die ik heb tussen die idioterij