1. #61
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Of je het nou oud vind of niet oud vind .... 1 ding is zeker ...en dat is de TIJD zzz tijden kun je niet terig draaien en de tijd zal alles leren .....

    Neem de gok zou ik zeggen ...

  2. #62
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door Khains Bekijk reactie
    Vroeger als een vrouw 32 was, dan was ze veelste te laat om te trouwen volgens Marokkaanse sociale kringen. Inmiddels is 32/33 niet zo oud meer, het is eerder een begin van een nieuwe/getrouwde leven ..
    Tja vroeger waren andere tijden. Onze moeders hadden de mogelijkheid niet om te studeren en te gaan werken etc. Wat gingen ze anders doen op hun 17/18 jaar? Tijden veranderen, ook vrouwen beseffen maar al te veel dat hun leven niet van een man moet afhangen, en dat ze onafhankelijk moeten leren zijn.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Tja vroeger waren andere tijden. Onze moeders hadden de mogelijkheid niet om te studeren en te gaan werken etc. Wat gingen ze anders doen op hun 17/18 jaar? Tijden veranderen, ook vrouwen beseffen maar al te veel dat hun leven niet van een man moet afhangen, en dat ze onafhankelijk moeten leren zijn.
    man ???? Veouw ??? Gaat om een gezin !!!! Stel je bent 30 en die huwelijk loopt stuk??? Dan zit je daar dan als 34 jarige zonder kindern .... stel je merkt al vroeg dat die man njet de juiste man is ??? Wat dan ??

    Je hoort toch zelf dat mensen zelfs binnen een jaar scheiden !!!!! Ik vind dit gewoon een KAMIKAZE aktie ... alsjeblieft geld op 1 paard wedden ....

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Tja vroeger waren andere tijden. Onze moeders hadden de mogelijkheid niet om te studeren en te gaan werken etc. Wat gingen ze anders doen op hun 17/18 jaar? Tijden veranderen, ook vrouwen beseffen maar al te veel dat hun leven niet van een man moet afhangen, en dat ze onafhankelijk moeten leren zijn.



    https://m.youtube.com/watch?v=MYa93WlPt3I

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    98
    05-09-2018

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Tja vroeger waren andere tijden. Onze moeders hadden de mogelijkheid niet om te studeren en te gaan werken etc. Wat gingen ze anders doen op hun 17/18 jaar? Tijden veranderen, ook vrouwen beseffen maar al te veel dat hun leven niet van een man moet afhangen, en dat ze onafhankelijk moeten leren zijn.
    Je hebt gelijk, vrouwen hebben dat ook door. Ook moeten we die onzin bruidschat in de prullenbak doen, hoezo moet ik een vrouw kopen? Hoezo betaald de vrouw geen bruidschat? Omdat de man de vrouw als het ware koopt.

  6. #66
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    man ???? Veouw ??? Gaat om een gezin !!!! Stel je bent 30 en die huwelijk loopt stuk??? Dan zit je daar dan als 34 jarige zonder kindern .... stel je merkt al vroeg dat die man njet de juiste man is ??? Wat dan ??

    Je hoort toch zelf dat mensen zelfs binnen een jaar scheiden !!!!! Ik vind dit gewoon een KAMIKAZE aktie ... alsjeblieft geld op 1 paard wedden ....
    . ik zeg gewoon dat vrouwen verstandiger moeten zijn op gebied van voor zichzelf kunnen zorgen. Of je nu jong trouwt of op oudere leeftijd, geen enkel huwelijk biedt jou een garantie op kinderen of een sterk huwelijk zonder scheiding. Maar wat je in deze tijd wel moet kunnen is op jezelf rekenen. Er zijn bewust mannen en vrouwen die kiezen voor vrijheid voor het huwelijk en op late leeftijd trouwen, maar er zijn er ook die gewoon geen geluk hebben in t vinden van een partner. Tja we hebben eigenlijk nix in de hand en moeten meer vertrouwen in de wil van Allah.

  7. #67
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door Khains Bekijk reactie
    Je hebt gelijk, vrouwen hebben dat ook door. Ook moeten we die onzin bruidschat in de prullenbak doen, hoezo moet ik een vrouw kopen? Hoezo betaald de vrouw geen bruidschat? Omdat de man de vrouw als het ware koopt.
    Euh je koopt geen vrouw.. een bruidschat is gewoon islamitisch verplicht. Maar het kan ook een symbolisch bedrag zijn, aan de zotte bedragen die sommigen eisen, is nix islamitisch aan. In principe mag het nooit een bedrag zijn die het jou belet om te kunnen trouwen met iemand.

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    98
    05-09-2018

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Euh je koopt geen vrouw.. een bruidschat is gewoon islamitisch verplicht. Maar het kan ook een symbolisch bedrag zijn, aan de zotte bedragen die sommigen eisen, is nix islamitisch aan. In principe mag het nooit een bedrag zijn die het jou belet om te kunnen trouwen met iemand.
    Ja maar als je aan Islamitische regels gaat houden, dan is 30 jaar om te trouwen ook te laat.. Je kunt niet meten met 2 maten.

  9. #69
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door Khains Bekijk reactie
    Ja maar als je aan Islamitische regels gaat houden, dan is 30 jaar om te trouwen ook te laat.. Je kunt niet meten met 2 maten.
    Dus als een vrouw studeert en werkt, is zij niet islamitisch bezig en verdient ze geen bruidschat? Hla logica 3awed.

  10. #70
    MVC Lid

    Reacties
    98
    05-09-2018

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Dus als een vrouw studeert en werkt, is zij niet islamitisch bezig en verdient ze geen bruidschat? Hla logica 3awed.
    Ik weet serieus niet hoe je deze conclusie hebt kunnen trekken, maar goed. Wat jij zegt.

  11. #71
    DroomSter

    Reacties
    7.613
    25-07-2012

    Citaat Geplaatst door Khains Bekijk reactie
    Ook waar. Maar begin 30 is gewoon niet oud, niet anno 2021 en later.
    Nee joh natuurlijk is dat niet oud. Oud ben je als je oud bent.

    “De Islaam is begonnen als iets vreemds en het zal eindigen als iets vreemds, dus geef blijde tijdingen aan de Vreemdelingen.” (Muslim& At-Tirmidhi)


  12. #72
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door _Hidaya Bekijk reactie
    Nee joh natuurlijk is dat niet oud. Oud ben je als je oud bent.
    hhhhh ja romantiseer het maar .... dan hoeven ze de werkelijkheid niet onder ogen te zien .....

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Morri Bekijk reactie
    is wel oud. of beter gezegd, laat als de persoon nog niet getrouwd is. Vanuit biologisch perspectief totaal niet gezond,
    realiteit willlen ze niet horen .... laat ze lekker in die bubbel waar het knus en veilig is .....

    Tot dat de bubbel op 32 jarige leeftijd knapt en ze oo de geïnd vallen .... en geconfronteerd worden met de realiteit .......

    Tot die tijd is 32 JONG .....

  14. #74
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door Khains Bekijk reactie
    Je hebt gelijk, vrouwen hebben dat ook door. Ook moeten we die onzin bruidschat in de prullenbak doen, hoezo moet ik een vrouw kopen? Hoezo betaald de vrouw geen bruidschat? Omdat de man de vrouw als het ware koopt.
    Omg.

    Aub, waar kan ik echte mannen vinden. Jullie uitspraken blijven me verbazen.

    Hoezo betaald de vrouw geen bruidsschat? Nog even en wij moeten suiker meenemen en hand gaan vragen. Moet niet gekker worden.

  15. #75
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door Khains Bekijk reactie
    Ja maar als je aan Islamitische regels gaat houden, dan is 30 jaar om te trouwen ook te laat.. Je kunt niet meten met 2 maten.
    In de Islam is niks te laat of te vroeg. Haram is hoe jij het invult. Ga jij lekker vrijgezel blijven om losbandig te kunnen leven etc. Ja dan ben je haram bezig.
    Maar stel dat jij je zaken op orde hebt en je met je Deen bezig bent, maar je de juiste partner niet tegenkomt. Dan kun je er toch niks aan doen?