1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    IPad kids

    Salaam alaykum

    Hoe lang mag jou kind gemiddeld op de ipad ?.

    Dank je wel ,Baraka Allahu feekoum

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Te vaak...

    Ben er niet trots op, moet maar weer meer activiteiten plannen.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Tjah bij ons ook gheir in shaa Allah

    Activiteiten ja,misschien u huis omtoveren in een gymzaal haha.Als je tenminste ruimte hebt thuis en geen zeurende buren .

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.904
    03-04-2007

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Salaam alaykum

    Tjah bij ons ook gheir in shaa Allah

    Activiteiten ja,misschien u huis omtoveren in een gymzaal haha.Als je tenminste ruimte hebt thuis en geen zeurende buren .

    Fi amaani Allah
    Wa aleicum salaam,

    Bordspelletjes zijn wel leuk, Stratego, of wat anders, of kinderboeken over de profeten, allen een leesbeurt geven. Smoothies maken, of knutselen heb een elegante waxstempel ontworpen. Door de corona kan je buiten ook niet veel doen. Dan zijn we allemaal geneigd I m een iPad te pakken en Roblox te spelen.

    Hoevaak of hoe lang zitten jouw kids op zo’n iPad?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Wa alikoem Salaam warahmatuAllah wabarekatuhu

    Gezelschapspellen is ook leuk.Je kan het zo gek niet bedenken.
    Knutselen ,bakken met de kinderen
    Allah i slah Ameen.

    Langer als 1 uur per dag. Ihihi
    Roblox spelen de kids hier ook.
    Gheir in shaa Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Vele ouders denken dat ze hun kinderen moeten vermaken.... terwijl kinderen heel goed zijn zich zelf te vermaken ..... in mijn jeugd hadden we soms geen bal .... wat gingen we doen ??? We gingen naar ANDWRE dingen zoeken om ONS zelf bezig te houden .... paar minuten later ware we 4 uur lang achter een blikje fris aan het rennen en d’r tegen aan aan het schoooen alsof het ene bak was .....

    Als je een paar SAAIE spellen in een kamer legt zoals bouw dozen wat goed speelgoed is dan zullen ze dat niet aanraken omdat ze gewend zijn dat ouders altijd wel iets LEUKERS regelen .... en dat leukers kost vaak energie .... en die energie kunnen ouders njet altijd op brengen .... dus geven ze hun kind een iPad en Daan zijn ze weer een tijdje zoet ....


    Gooi je kinderen in de kamer met al die saaie speelgoed .... ze zullen weigeren daar mee te spelen .... ze gaan dan vervelend doen en gaan de strijd met je aan tot ze wat leukers krijgen ... als ze ze zien dat ze de strijd VERLIEZEN... dan geven ze op en gaan zich vervelen en dan ZULLEN ze UITEINDELIJK toch naar die saaie speelgoed GRIJPEN zoals bouw dozen en leerzame speelgoed .... waarom doen ze dat ???? Dat doen ze omdat kinderen HEEEL goed in staat zijn om
    Zich zelf te vermaken !!!! Een kind kan zich uren vermaken met een TAK die ze oo straat hebben ge vonden ..... let wel op bij de ene kind duurt de strijd wat langer dan bij de andere ... maar zodra je de strijd wint als ouder dan zul je zien dat kinderen heeeeeel INVENTIEF zijn en zelf op zoek gaan naar vermaak .....


    Er zijn duizenden boeken geschreven over de psychologie van een kind .... maar niemand die ze leest .....

    Gooi een paar lakens in een kamer e je zult zien ar ze een tent gaan bouwen ...... ze zullen die lakens nooit op pakken wanneer ze weten dat er een betere optie is zoals iPad .....

    Laat zo een kind maar goed janken als het iets wiilt .... na dat janken gaat het zelf op zoek naar vermaak .....

    Ouders van tegenwoordig willen ALLES INVULLEN voor hun kinderen ... alles .... laat ze zelf maar wat bedenken !!!!!! Zou ik zeggen .....

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Vele ouders denken dat ze hun kinderen moeten vermaken.... terwijl kinderen heel goed zijn zich zelf te vermaken ..... in mijn jeugd hadden we soms geen bal .... wat gingen we doen ??? We gingen naar ANDWRE dingen zoeken om ONS zelf bezig te houden .... paar minuten later ware we 4 uur lang achter een blikje fris aan het rennen en d’r tegen aan aan het schoooen alsof het ene bak was .....

    Als je een paar SAAIE spellen in een kamer legt zoals bouw dozen wat goed speelgoed is dan zullen ze dat niet aanraken omdat ze gewend zijn dat ouders altijd wel iets LEUKERS regelen .... en dat leukers kost vaak energie .... en die energie kunnen ouders njet altijd op brengen .... dus geven ze hun kind een iPad en Daan zijn ze weer een tijdje zoet ....


    Gooi je kinderen in de kamer met al die saaie speelgoed .... ze zullen weigeren daar mee te spelen .... ze gaan dan vervelend doen en gaan de strijd met je aan tot ze wat leukers krijgen ... als ze ze zien dat ze de strijd VERLIEZEN... dan geven ze op en gaan zich vervelen en dan ZULLEN ze UITEINDELIJK toch naar die saaie speelgoed GRIJPEN zoals bouw dozen en leerzame speelgoed .... waarom doen ze dat ???? Dat doen ze omdat kinderen HEEEL goed in staat zijn om
    Zich zelf te vermaken !!!! Een kind kan zich uren vermaken met een TAK die ze oo straat hebben ge vonden ..... let wel op bij de ene kind duurt de strijd wat langer dan bij de andere ... maar zodra je de strijd wint als ouder dan zul je zien dat kinderen heeeeeel INVENTIEF zijn en zelf op zoek gaan naar vermaak .....


    Er zijn duizenden boeken geschreven over de psychologie van een kind .... maar niemand die ze leest .....

    Gooi een paar lakens in een kamer e je zult zien ar ze een tent gaan bouwen ...... ze zullen die lakens nooit op pakken wanneer ze weten dat er een betere optie is zoals iPad .....

    Laat zo een kind maar goed janken als het iets wiilt .... na dat janken gaat het zelf op zoek naar vermaak .....

    Ouders van tegenwoordig willen ALLES INVULLEN voor hun kinderen ... alles .... laat ze zelf maar wat bedenken !!!!!! Zou ik zeggen .....

  8. #8
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Ik neem een nanny. Geen tijd voor kinderen!



























    On topic, geen idee eigenlijk . Wat Ik wel weet is dat je kinderen vandaag de dag niet kunt vergelijken met kinderen uit pre historie tijd.

    Laat ze ontdekken wat hun hobby's zijn en investeer daar veel tijd en energie in. Kijk naar je kind en speel daar op in zou ik zeggen
    A grateful heart is a magnet for miracles

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Ik neem een nanny. Geen tijd voor kinderen!


























    On topic, geen idee eigenlijk . Wat Ik wel weet is dat je kinderen vandaag de dag niet kunt vergelijken met kinderen uit pre historie tijd.

    Laat ze ontdekken wat hun hobby's zijn en investeer daar veel tijd en energie in. Kijk naar je kind en speel daar op in zou ik zeggen
    dat is juist het heke punt ... ouders van nu laten hun kinderen JUIST NIET . Ontdekken .... waarom zou een kind iets moeten ONTDEKKEN als een PlayStation en iPad in handbereik is ???? Waarom zou je naar een hobby zoeken als een iPad op de loer ligt .... je hebt Lego stellen die zeeer ingewikkeld zijn en waar ene kind N hersens hard kaat werken .... waarom zou een mind naar de Lego grijpen en steeds een moeilijkere Lego spel spelen als de iPad daar op tafel ligt .... een kind zal alles alles doen en het gevecht aan gaan om die iPad in handen te krijgen ... 9 van de 10 ker winnen ze .... als ze zien dat ze verliezen en hun nederlaag accepteren dan gaan ze hun HERSENS laten werkeen en oo ziek naar ander VERMAAK .. en dat is mooi om te zien ... voor je het weeet zijn ze de gekste dingen aan het UITPROBEREN//ONTDEKKEN

    Dan zie je zo een kind uit het niets de keken kast inruimen ... of een tent maken van lakens ... of bv een puzzel maken .... eerst zullen zie die puzzel door de heke kamer gooien en in opstand komen omdat ze die iPad willen een dag later zie je ze die puzzel maken omdat ze wel MOETEN !!!! En wanneer ze MOETEN dn zul je versteld staan can hun kunnen .....

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Het zijn juist de kindern can de vroeger die FLEXIBEL zijn en infinitief zijn ... bij deze generatie hief je maar 1 ZEKERHEID uit hun leven te halen en ze STORTEN in ... en worden depresief ..... ze zijn njet gewend zelf dingen te ONDSRNEMEN .... alles
    Word ze AANGEREIKT

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Wa 3aleyki salam
    Nooit... IPad speciaal weg gedaan voor de kids. Ze werden er zooo stout van. De hele tijd op dat scherm kijken en als je het dan weg haalde een hele drama.
    Als je dan nog eens 2 kids hebt van ongeveer dezelfde leeftijd is er ook altijd ruzie. Dus geen iPad meer hier.

    Sinds kort mogen ze in het weekend als mijn man barça kijkt op mijn telefoon spelen. Dus dat is max 2 uur op een hele week. In die 2 uur moeten ze ook elkaar afwisselen.

    Wat je niet hebt kunnen ze niet vragen ook en dan zoeken ze iets anders om mee te spelen. Mijn kinderen kleuren en tekenen heel veel, met goed weer spelen ze de hele dag buiten, forten bouwen met de kussens in huis, puzzelen enzo..
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Wa 3aleyki salam
    Nooit... IPad speciaal weg gedaan voor de kids. Ze werden er zooo stout van. De hele tijd op dat scherm kijken en als je het dan weg haalde een hele drama.
    Als je dan nog eens 2 kids hebt van ongeveer dezelfde leeftijd is er ook altijd ruzie. Dus geen iPad meer hier.

    Sinds kort mogen ze in het weekend als mijn man barça kijkt op mijn telefoon spelen. Dus dat is max 2 uur op een hele week. In die 2 uur moeten ze ook elkaar afwisselen.

    Wat je niet hebt kunnen ze niet vragen ook en dan zoeken ze iets anders om mee te spelen. Mijn kinderen kleuren en tekenen heel veel, met goed weer spelen ze de hele dag buiten, forten bouwen met de kussens in huis, puzzelen enzo..
    weg doen is niet goed .... ze moeten wel mee draaien met de tijd ... dese dingen zijn van deze tijd Zz vriendjes en vriendinnen hebben er ook 1 ... dus dat soort dingen verbannen uit hun leven heeft ook gevolgen ! !!!


    Je mket zorgen dat je OVERWICHT oo je kinderen hebt ... nu bv ff iPad en uurtje later njet meer !!! Bevalt je mind dat njet dan heeft hij-zij pech ... wil je huilen en vervelend doen ??? Dounya hena ga maar huilen in de kamer in je EENTJE !!!! Zolang jiji maar geen laat hebt van die SLECJTE gedrag ...... tegenwoordig denken ouders dat ze slecjt zijn als hun kind huilt ... ga huilen ... al huil je 2 dagen achter elkaar .. UITEIDNELJJK zullen ze Hi verlies accelereren en kijken naar andere opties en de regels accepteren

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6.879
    26-06-2015

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    weg doen is niet goed .... ze moeten wel mee draaien met de tijd ... dese dingen zijn van deze tijd Zz vriendjes en vriendinnen hebben er ook 1 ... dus dat soort dingen verbannen uit hun leven heeft ook gevolgen ! !!!


    Je mket zorgen dat je OVERWICHT oo je kinderen hebt ... nu bv ff iPad en uurtje later njet meer !!! Bevalt je mind dat njet dan heeft hij-zij pech ... wil je huilen en vervelend doen ??? Dounya hena ga maar huilen in de kamer in je EENTJE !!!! Zolang jiji maar geen laat hebt van die SLECJTE gedrag ...... tegenwoordig denken ouders dat ze slecjt zijn als hun kind huilt ... ga huilen ... al huil je 2 dagen achter elkaar .. UITEIDNELJJK zullen ze Hi verlies accelereren en kijken naar andere opties en de regels accepteren
    Maakt mij echt niet uit hoor wat hun vriendjes of vriendinnetjes wel hebben en zij niet. En mijn kids hamdoulah hun interesseert dat ook niet.
    Ze hebben genoeg speelgoed en houden van buiten spelen of met ons spelen, ze missen niets.
    IPad komt hier niet meer binnen.

    Trouwens op school moeten ze een uurtje per week op de iPad educatieve dingen doen, om mee te zijn met hun tijd. En zelf mijn oma van bijna 80 kan met de iPad werken. Dat aanleren gaat echt snel, ik maak mij helemaal geen zorgen dat ze niet mee zullen zijn met hun tijd.
    Een baby van 8 maanden die een telefoon met YouTube erop krijgt toegestopt in z'n handen, is dat tegenwoordig mee zijn met de tijd? Nou liever niet dan.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Citaat Geplaatst door __A. Bekijk reactie
    Maakt mij echt niet uit hoor wat hun vriendjes of vriendinnetjes wel hebben en zij niet. En mijn kids hamdoulah hun interesseert dat ook niet.
    Ze hebben genoeg speelgoed en houden van buiten spelen of met ons spelen, ze missen niets.
    IPad komt hier niet meer binnen.

    Trouwens op school moeten ze een uurtje per week op de iPad educatieve dingen doen, om mee te zijn met hun tijd. En zelf mijn oma van bijna 80 kan met de iPad werken. Dat aanleren gaat echt snel, ik maak mij helemaal geen zorgen dat ze niet mee zullen zijn met hun tijd.
    Een baby van 8 maanden die een telefoon met YouTube erop krijgt toegestopt in z'n handen, is dat tegenwoordig mee zijn met de tijd? Nou liever niet dan.
    vele mensen denken zwart wir .. het is OF OF maar het leven kan ook EN EN zijn ....
    Het ene hieft het ander niet uit te sluiten

    Er zijn vele ICters die hun middelbare school niet hebben afgemaakt met gied met technologie om kunnen gaan ...en een iPad heeft meer dan enkel YouTube .....je kan het zo instellen dat er veel educatieve stof op zit .......

    Maar snap wat je bedoeld


    Jobs, who was the CEO of Apple until his death in 2012, revealed in a 2011 New York Times interview that he prohibited his kids from using the newly-released iPad. "We limit how much technology our kids use at home," Jobs told reporter Nick Bilton.15 mei 202


    https://www.google.nl/amp/s/www.inde...216.html%3famp

  15. #15
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Ja wat is te veel eigenlijk? Ze gebruiken het sowieso voor school vanwege afstandsonderwijs en dan willen ze uiteraard ook spelen erop. Ze zijn de wandelingen beu, leuke dingen doen qua ontspanning is er niet, en vrienden en familie bezoeken mag ook niet. Kan dus ook alleen online op de iPad.

    Ik ben er ook ni trots op maar ik laat meer toe dan gewoonlijk door deze hele coronacrisis. Als hun schoolwerk maar ok is.