1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.792
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Op meerdere plaatsen in Nederland rellen tegen avondklok

    Op meerdere plaatsen in het land, waaronder Den Haag, Tilburg, Venlo, Enschede, Helmond en Roermond, hebben zondagavond mensen op straat geprotesteerd tegen de avondklok.





    De betogingen liepen vrijwel overal uit op rellen. In Enschede belaagden relschoppers het ziekenhuis Medisch Spectrum Twente (MST), ze probeerden de ramen in te gooien. Dat is volgens een woordvoerster niet gelukt, maar ze noemt het "verschrikkelijk dat wij nu doelwit zijn. Juist de mensen die zich zo hard hebben ingezet tijdens deze coronacrisis."

    In Roermond probeerden relschoppers, in zwart gekleed, vergeefs in te breken in een winkelcentrum door met winkelwagentjes op de glazen pui te beuken. Op meerdere plekken werd vuurwerk afgestoken en dingen vernield. Eerder op de dag hielden demonstranten al huis op Eindhoven Centraal en werd in die plaats een vestiging van Jumbo geplunderd. De ruiten van de supermarkt zijn ingegooid en de schappen leeggehaald.

    Zondagavond werd in onder meer Tilburg en in Almelo een noodbevel afgekondigd. Het geeft de politie extra bevoegdheden om er voor te zorgen dat mensen niet op straat zijn. In Tilburg reden mensen luid toeterend rond in auto's na een oproep via social media om te protesteren tegen de avondklok. Volgens de politie werd ook veel vuurwerk afgestoken.

    Ook in Breda en Oosterhout was het onrustig. In de Bredase wijk Tuinzigt richtten relschoppers volgens de politie vernielingen aan. De ME en politie kwamen in actie en er werd een noodbevel door de burgemeester uitgevaardigd.

    In het centrum van Enschede kwamen na het ingaan van de avondklok ook meer dan honderd mensen samen. Ze staken vuurwerk af en er waren brandjes. De mobiele eenheid zorgde dat relschoppers vertrokken. In Apeldoorn werd vuurwerk naar politiemensen gegooid en pleegden relschoppers vernielingen. Na ingrijpen van de politie vertrokken de meeste mensen.

    In de Haagse Schilderswijk verzamelde zich al enige tijd voor het ingaan van de avondklok een groep, vooral jongeren. Er werd vuurwerk afgestoken en ook met vuurwerk gegooid naar voorbijgangers en agenten. Een politiewoordvoerster schatte het aantal mensen dat voor onrust zorgde op ongeveer honderd.

    De mobiele eenheid kwam zondagavond ook in actie in Venlo, waar mensen zich verzamelden op straat en voor onrust zorgden. Er werd onder meer met stenen gegooid. De politie in Limburg kreeg steun van de Koninklijke Marechaussee. De KMar sprong bij in Stein en Roermond. In Roermond, Venlo en Stein was het rond 23.30 uur rustig. Er waren toen geen grote groepen mensen meer op straat, zo meldde de politie.

    In de Roermondse wijk De Donderberg reden tientallen mensen in auto's, luid toeterend. Ook zij kwamen bij elkaar na diverse oproepen via sociale media. De aanwezigen staken vuurwerk af. Relschoppers, in zwart gekleed, probeerden vergeefs in te breken in een winkelcentrum door met winkelwagentjes op de glazen pui te beuken.

    In Helmond zorgde een groep van zo'n vijftig personen volgens de politie voor ongeregeldheden in en rondom de binnenstad. Ze gooiden met stenen en vuurwerk naar de politie. Daarop werd de ME ingezet om de relschoppers weg te jagen.

    De avondklok geldt de komende weken tussen 21.00 uur en 04.30 uur, als middel tegen verspreiding van het coronavirus.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.026
    02-05-2018

    Wat heb je aan een avondklok als het tussen die tijd sowieso al het rustigste is op straat. Doe dan een middagklok.

  3. #3
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Laten we niet naief zijn.

    Je zag dit aankomen. Nu heb je rellen en de politie die flater slaat waardoor automatisch het gezag ondermijnd.

    Nederland heeft de capaciteiten niet om dienst zaam te zijn. Alle overheidsdiensten draaiden voor corona allemaal al op de max omdat Rutte en Balkenende de boel hadden kapot bezuinigd onder de mom van marktwerking en meer verantwoordelijkheid voor de eigen individu.

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    289
    18-01-2021

    Hhhhhhh

  5. #5
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Laten we niet naief zijn.

    Je zag dit aankomen. Nu heb je rellen en de politie die flater slaat waardoor automatisch het gezag ondermijnd.

    Nederland heeft de capaciteiten niet om dienst zaam te zijn. Alle overheidsdiensten draaiden voor corona allemaal al op de max omdat Rutte en Balkenende de boel hadden kapot bezuinigd onder de mom van marktwerking en meer verantwoordelijkheid voor de eigen individu

  6. #6
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    De jeugd staat op voor zijn vrijheid. Had ik niet verwacht ahahah ik dacht eerder aan de wat ouderen

  7. #7
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Supermarkt beroven en vernielen.. ya3 ala mujrimeen. Zijn de moslims Allah vergeten toen ze mee deden aanndeze criminele praktijken of denken ze dat Allah hier tevreden mee is.

    Ze zou de ruiten en huizen van deze mensen die de supermarkt hebben vernield en beroofd, ook moeten vernielen en leeg stelen. Kijken hoe ze dat zouden vinden.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #8
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Ghaliban7mir Bekijk reactie
    Je moet gewoon je bek houden flikker.

    Alles wat je zegt is een leugen en klopt niet.

    Ik heb je gezegd we gaan rellen طَbnnemk
    je bent niet bepaald een persoon die vooruit kan kijken.

    “ we “ gaan rellen.

    Vanuit de zolderkamer neem ik aan of ben je dakloos en mag je op straat rondhangen?

  9. #9
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Supermarkt beroven en vernielen.. ya3 ala mujrimeen. Zijn de moslims Allah vergeten toen ze mee deden aanndeze criminele praktijken of denken ze dat Allah hier tevreden mee is.

    Ze zou de ruiten en huizen van deze mensen die de supermarkt hebben vernield en beroofd, ook moeten vernielen en leeg stelen. Kijken hoe ze dat zouden vinden.
    het is teveel, deze maatregelen zijn te veel en voor een te lange tijd.

    Draagvlak is er niet meer.

  10. #10
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Ik ga ervan uit dat de avondklok wordt terug gedraaid als dit langer aanhoudt en feller wordt.

    Er zal heus wel een of ander politieke smoes verzonnen worden om niet zwak over te komen

    Het woord “ intelligent “ en “ symbolisch “ zal ergens wel gebruikt worden in een verklaring.

  11. #11
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Ghaliban7mir Bekijk reactie
    Juist wel. De rellen gingen door en jij zat er naast.

    Jij hebt een anticipatie vermogen van een opengereten ezel.

    Kom afspreken. Jij en ik 1op1 a mietje.
    Hahaha ik ga niet met je daarover in discussie. Ik weet wat ik heb gezegd

    Gedraag je niet als een illi cowboy 9bal ma nji nakhli dar bouk

  12. #12
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door DSG Bekijk reactie
    het is teveel, deze maatregelen zijn te veel en voor een te lange tijd.

    Draagvlak is er niet meer.
    Wat veel en VEEL erger is dan alle lockdowns en avond klokken bij elkaar, is het vernielen en stelen van eigendommen van mensen.

    Ze zouden gaan janken op straat als de politie zomaar binnenstormt in hun huizen en hun ruiten vernielen en al hun bezittingen afpakken.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #13
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Wat veel en VEEL erger is dan alle lockdowns en avond klokken bij elkaar, is het vernielen en stelen van eigendommen van mensen.

    Ze zouden gaan janken op straat als de politie zomaar binnenstormt in hun huizen en hun ruiten vernielen en al hun bezittingen afpakken.
    klopt, je hebt gelijk.

    Maar je hebt groepen die anders der tegen aan kijken.

  14. #14
    سلطان الغابة

    Reacties
    7.250
    25-07-2020

    Citaat Geplaatst door Ghaliban7mir Bekijk reactie
    Kom afspreken dan.

    Ik ga je sowieso total loss terug sturen naar je zionistische familie. Wollaah garantie anders geld terug.
    Oke ik kom zo.

    S.Central L.A.

  15. #15
    Djengiz

    Reacties
    6.995
    05-01-2020

    der untergang van europa

    de scheuren in de fundering begint hoorbaar te worden.. het is wachten op de totale ineenstorting
    Citaat Geplaatst door Sfenj Bekijk reactie
    ik ben liever zionistische dier dan een turk. Dat mag best gezegd worden dayouth
    Erdogan powerhouse
    https://www.instagram.com/reel/CwpGR...I2YzEzYmMxYg==