1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door Thara Bekijk reactie
    Ja als ie genoeg geld heeft om me eigen huis te geven jep.
    Echt?
    Wat zou jouw familie ervan vinden of vind je hun mening niet zo belangrijk?

  2. #32
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door MoroccanLadyy Bekijk reactie
    Hahahahaha, so true!
    Bij de meeste blijft het een droom die niet waargemaakt word.
    Ja idd, financieel moeten ze het ook aankunnen. En dat is niet niks.

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Heb toestemming van 1e vrouw. Alleen zelf nog niet klaar voor

  4. #34
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door Mrwrong2 Bekijk reactie
    Heb toestemming van 1e vrouw. Alleen zelf nog niet klaar voor
    Hoe zouden jullie het dan aanpakken? Allemaal onder één dak? Of apart?

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Hoe zouden jullie het dan aanpakken? Allemaal onder één dak? Of apart?
    Appart. Als wat de eerste krijgt moet de 2e krijgen. En alles wat de 2e krijgt moet de 1e krijgen.

  6. #36
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door Mrwrong2 Bekijk reactie
    Appart. Als wat de eerste krijgt moet de 2e krijgen. En alles wat de 2e krijgt moet de 1e krijgen.
    Ja zo hoort het ook. Nou succes ermee man.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door Anoniempje25 Bekijk reactie
    Ja zo hoort het ook. Nou succes ermee man.
    Barakullah oe feek

  8. #38
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MoroccanLadyy Bekijk reactie
    Nee. Wat niet weet, wat niet deert.
    Het deert hem in dunya en akhira en het zal ook negatieve effect hebben op het kwaliteit van hun huwelijksleven en relatie, gezien de man vaak buiten is en niet met haar en liegt erover en waarschijnlijk minder intiem zal zijn met zijn vrouw gezien hij in haram zijn behoeften doet.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  9. #39
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mrwrong2 Bekijk reactie
    Appart. Als wat de eerste krijgt moet de 2e krijgen. En alles wat de 2e krijgt moet de 1e krijgen.
    Dit is niet zo akhi.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Het deert hem in dunya en akhira en het zal ook effect hebben op hun huwelijksleven, gezien de man vaak buiten is en niet met haar en liegt erover.
    Inderdaad, het deert hem in dunya en akhira. Is zijn zonde. Ik zou helemaal kapot zijn als ik achter zoiets zou komen, dan is mijn huwelijk ook voorbij. Dan kom ik er liever niet achter.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Dit is niet zo akhi.
    Bewijs broeder?

  12. #42
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door MoroccanLadyy Bekijk reactie
    Inderdaad, het deert hem in dunya en akhira. Is zijn zonde. Ik zou helemaal kapot zijn als ik achter zoiets zou komen, dan is mijn huwelijk ook voorbij. Dan kom ik er liever niet achter.
    Ik bedoel het deert hem maar het zal ook negatief zijn voor jullie huwelijksrelatie gezien hij zijn behoefte doet buiten huis, liegt omwille van haram en vaak buiten is en wellicht zelfs nachten njet thuis komt. En vaak op ze telefoon is en stiekem doet dus je zal er achter komen.

    Je man delen met een andere vrouw is niet makkelijk inderdaad. Echter een tweede vrouw worden is makkelijk want als een vrouw verliefd wordt op een getrouwde man, dan boeit het haar niet om hij al getrouwd is met 1 of drie andere vrouwen. Echter als een vrouw de eerste vrouw ja, en haar man wil een tweede? Dat is veel moeilijker, behalve voor de vrouwen wiens imaan, begrip van de Deen en taqwa goed zitten. Zeker deze tijd waarin vele moslims verwestert zijn in hun gedachtegoed betreffende wat een normale huwelijk is en wat niet. Daarom zie je veel mensen massaal relaties nemen en ontucht plegen, maar Polygyny benaderen ze alsof het betekend trouwen met je ouders.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  13. #43
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door Mrwrong2 Bekijk reactie
    Bewijs broeder?
    Het bewijs is: rechtvaardigheid zijn.

    Wat houdt rechtvaardigheid in broeder? Je hebt een vrouw met drie kids en een vrouw zonder kids. Geef je beide exact dezelfde hoeveelheid aan groenten, fruit en vlees etc per week? Nee, de vrouw met kids geef je meer want ze hebben meer nodig. Hier geef je dus niet hetzelfde.

    Een vrouw met kids geef je bv een ruimere huis dan de vrouw zonder kids als je huurt. Logisch eigenlijk want de vrouw zonder kids heeft minder ruimte nodig dan de vrouw met kids.

    Vrouw 1 houdt van chocolade en vrouw 2 niet, geef je ze dan beiden chocolade? Nee akhi, je geeft wat zij nodig hebben en wat ze lekker vinden. Vrouw 1 is niet vrouw 2 en vrouw 2 is niet vrouw 1.

    Vrouw 1 houdt van deze kleur interieur en de vrouw 2 van een andere soort kleur. Dus je combineert jouw smaak met de smaak van vrouw 1 en hup hetzelfde met vrouw 2 en je hebt verschillende meubels en kleuren etc.

    Precies hetzelfde geven lijkt rechtvaardig maar is het niet, het is juist onrechtvaardig.

    Plus datgeen dat je eerste vrouw al heeft gekregen van jou ook al was dat 10 villa’s, je bent niet verplicht om je nieuwe vrouw ook hetzelfde te geven, gezien rechtvaardig handelen pas van start gaat na het tekenen ban het huwelijkscontract.

    Elke vrouw heeft haar behoeften en smaak en charme enz enz, dus op basis daarvan oordeel je. Vrouw 1 is allergisch voor noten. Maar je koopt noten voor je tweede vrouw gezien zij het eet en graag wil bv, en voor je eerste vrouw koop je wat anders wat zij ook graag eet en er tegen kan.

    Kleine voorbeelden om aan te tonen dat het niet rechtvaardig is om voor beiden vrouwen en huizen exact hetzelfde te kopen akhi. Praktijk zal jou veel leren in sha Allah en zal je verstand en inzicht scherper maken in sha Allah.

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door A_bdars Bekijk reactie
    Ik bedoel het deert hem maar het zal ook negatief zijn voor jullie huwelijksrelatie gezien hij zijn behoefte doet buiten huis, liegt omwille van haram en vaak buiten is en wellicht zelfs nachten njet thuis komt. En vaak op ze telefoon is en stiekem doet dus je zal er achter komen.

    Je man delen met een andere vrouw is niet makkelijk inderdaad. Echter een tweede vrouw worden is makkelijk want als een vrouw verliefd wordt op een getrouwde man, dan boeit het haar niet om hij al getrouwd is met 1 of drie andere vrouwen. Echter als een vrouw de eerste vrouw ja, en haar man wil een tweede? Dat is veel moeilijker, behalve voor de vrouwen wiens imaan, begrip van de Deen en taqwa goed zitten. Zeker deze tijd waarin vele moslims verwestert zijn in hun gedachtegoed betreffende wat een normale huwelijk is en wat niet. Daarom zie je veel mensen massaal relaties nemen en ontucht plegen, maar Polygyny benaderen ze alsof het betekend trouwen met je ouders.
    Nee sorry, is niet waar. Als 2e vrouw is het niet makkelijker om met een getrouwde man het huwelijk in te gaan. Ik heb zelf in de situatie gezeten waarin ik met een getrouwde man kon trouwen. Hoe geweldig ik hem vond, het was geen optie voor mij, puur omdat ik mijn man niet wil delen.
    Ik ben daar te zwak voor, zou het emotioneel niet aankunnen.

    Er zijn mannen die vreemd gaan en hun vrouwen weten er helemaal niks van. Als je niet wilt dat je vrouw erachter komt, blijf je echt geen nachten weg.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    265
    02-12-2020

    Citaat Geplaatst door inesjefayrouz Bekijk reactie
    Kijk hoe jij reageert op haar en in het algemeen tov vrouwen en de marokkaanse man. Je reacties zijn heel sluw en denigrerend. Niet naief doen want jij bent alles behalve niyah



    Je bent een typische hypocriet en gooit je eigen soort zonder pardon onder de bus
    Ben je boos schat?