1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.816
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Gemeente, politie en OM 'zeer verontwaardigd' over rellen in Urk

    De gemeente Urk, politie en het openbaar ministerie laten weten "zeer verontwaardigd te zijn over de gebeurtenissen" van zaterdagavond in Urk. "Vanavond was een groep relschoppers actief die de rust op Urk verstoorde.





    Met een gedrag waar geen woorden aan kunnen worden gegeven. Van het gooien van vuurwerk en stenen tot aan het vernielen van politieauto’s en met als dieptepunt het in de brand steken van de testlocatie van de GGD", schrijven ze in een gezamenlijk persbericht dat in de nacht van zaterdag op zondag naar buiten is gebracht. "Dit is niet alleen volstrekt onacceptabel, maar ook een klap in het gezicht van in het bijzonder de GGD-medewerkers die bij de testlocatie alles doen om Urkers te helpen", staat in de verklaring.

    Burgemeester Cees van den Bos van Urk liet zaterdagavond al weten zich te schamen voor wat er zaterdagavond in zijn gemeente gebeurde. Vele tientallen jongeren waren op de been om te protesteren tegen de avondklok. Nadat die om 21.00 uur was ingegaan, reden jongeren in ongeveer honderd auto's luid toeterend over het haventerrein. Een coronateststraat van de GGD bij het terrein werd in brand gestoken. Meerdere mensen zijn aangehouden en diverse bekeuringen zijn uitgeschreven vanwege het overtreden van de avondklok.

    "Dramatisch zoals deze avond nu verloopt", zei Van den Bos op Twitter. "Mij rest als burgemeester, samen met de politiechef en de officier van justitie, maar een middel: het afgeven van een noodbevel en de inzet van de ME." Van den Bos sluit af met "We willen rust op Urk". Het noodbevel werd afgegeven en de mobiele eenheid en de marechaussee stonden klaar om in te grijpen. Maar uiteindelijk keerde de rust terug en was de inzet van de ME niet noodzakelijk.

    "De coronateststraat van de GGD is in brand gezet", zei de politie. "Dat was brandstichting, dat kan niet anders." Op sociale media gaat een filmpje rond waarop te zien is hoe iemand de deur van de teststraat intrapt. Kort daarna staat het gebouwtje in brand.

    "Toen de brandweer bezig was met blussen hield de politie de jongeren op afstand zodat de brandweer daarbij niet gehinderd werd", zei de politiewoordvoerster. Een uur na het ingaan van de avondklok waren er volgens haar nog altijd zo'n vijftig auto's op het haventerrein.

    De avondklok geldt de komende weken tussen 21.00 uur en 04.30 uur, als middel tegen verspreiding van het coronavirus. Volgens de gemeente, politie en het OM wordt de avondklok "de komende week strikt gehandhaafd" in Urk.

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    1.144
    03-03-2020

    AbouTaleb en zijn schrikbewind sturen voor paar daagjes als plaatsvervangend burgemeester
    Probleem in no time opgelost
    Snapie?

  3. #3
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Urk-TERREUR
    A grateful heart is a magnet for miracles

  4. #4
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    "We willen rust op Urk".

    Burgemeester Urk

  5. #5
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Een GGD test locatie in de fik steken en de veroorzakers relschoppers noemen? Noem het beestje gewoon bij naam hier is sprake van straat TERREUR.

  6. #6
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Gewoon een hoge muur omheen bouwen.

  7. #7
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Eerst Nationaliteit afpakken. Stelletje terrorurkers
    A grateful heart is a magnet for miracles

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    537
    11-05-2020

    Citaat Geplaatst door Asfoureh Bekijk reactie
    Gewoon een hoge muur omheen bouwen.
    Build that wall! Build that wall!. Ik ben voor. Wel opvallend dat er zulke lieve woorden gebruikt worden voor gasten die al zo lang de straat terroriseren. Waar zou dat mee te maken kunnen hebben?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    537
    11-05-2020

    Willen jullie meer of minder Urkenaren? Knieschijvennn!!!!

  10. #10
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    “De rust keerde terug”

    Urk ons kent ons, de burgemeester zijn adres is bekend bij het hele dorp en buiten dat kent de burgemeester iedereen wel via via, de politie ook een verhaal van “mijn zoon staat er zelfs tussen” kentekens leesbaar een tolerantie niveau van.... nee laat ik het zo zeggen dit lijkt meer op een vorm van anarchie in de vorm van anti randstad en anti Den Haag om verschillende vormen en zaken.
    Het opdringerige multi culti beleid en nu ook de Corona maatregelen waar bijna niemand in gelooft of aan wilt meewerken.
    Er is geen rust en die gaat er niet komen, waar ze moslims en de islam van betichten jaren lang dat ze zich niet aanpassen en de staat omver willen werpen is dit allemaal terug te vinden onder het “eigen volk”
    1936 was nog nooit zo dichtbij.

  11. #11
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BrothazAtArmz Bekijk reactie
    Wanneer het voltallig justitiële apparaat in koor uitspreekt ”verontwaardigd” te zijn vanwege het niet naleven van de avondklok en de daaruit ontstane rellen. Need i say more?

    Zo meteen vandaag wordt nog fijn gewezen op hoe hard deze sosa-snuivende visserij arbeiders wel niet werken en het toch al zo moeilijk hebben met hun zwaar werk, incestueus verleden en problematische opvoeding.

    Ugh.
    Ze hebben het niet zwaar hoor, zijn gewoon niet opgevoed. Urk heeft de meest welvarende inwoners ook, dankzij de visserij.

  12. #12
    山羊

    Reacties
    20.263
    07-05-2014

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door BrothazAtArmz Bekijk reactie
    Ik schreef: zwaar WERK.

    En geloof me: visserij is zware arbeid.


    “zijn gewoon niet opgevoed”

    ??

    Dus Urkers komen ter wereld en na de navelstreng geknipt te hebben, zoeken de baby’s het maar uit met hun opvoeding?



    Daarom schreef ik: problematische opvoeding.

    Lees, a bnadem..lees.
    Is goed mevrouw theelepeltje.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    12.107
    09-06-2009

    Wilders op twitter: Schuld van Marokkanen en islam. Dit land is van ons, laat het je niet afpakken door die Urkse moslims. Verzet!
    ''Fascisme is rechtspopulisme dat is uitgezaaid''. (Neiwert)