1. #31
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    Citaat Geplaatst door Stijnsansbarbe Bekijk reactie
    [B]Op allerlei manieren heeft Marokko geprobeerd de Riffijnse cultuur te arabiseren, schrijft hij, bijvoorbeeld via taalpolitiek. Tijdens Arabische les in Haarlem leert hij heel andere woorden dan hij van huis uit heeft meegekregen. Door de arabiseringspolitiek van Hassan II moesten oude gebruiken, het animisme en het Tamazight – de Berbertaal – en de hele cultuur van het volk verdwijnen.
    vanaf de komst van de arabieren eind 7e begin 8e eeuw werd arabisch als schrijftaal gebruikt ook door berbers dynasties als morabitin ,mowahidin, watsaiyin , mariniyin,

    das gewoon gejank van separatisten dat hassan2 wil arabiseren, hassan2 had een doel , en dat is marokko 1 houden , met lehrawa als het nodig is.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Wat een onzin mijn familie zijn hier gekomen op uitnodiging en selectie van Nederland. Helemaal niks oorlogvluchteling.
    Heavy

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Wat een onzin mijn familie zijn hier gekomen op uitnodiging en selectie van Nederland. Helemaal niks oorlogvluchteling.
    Dat weet iedereen maar hij speelt op de berber vs arab kaart.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Dat weet iedereen maar hij speelt op de berber vs arab kaart.
    Me vader komt zelf uit de Rif. Hij en zijn ouders zijn ook hier gekomen als gastarbeiders. De berber vs arab discussie komt me echt de spuigaten uit.
    Heavy

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    11.651
    20-04-2015

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Me vader komt zelf uit de Rif. Hij en zijn ouders zijn ook hier gekomen als gastarbeiders. De berber vs arab discussie komt me echt de spuigaten uit.
    Klopt ieder marokkaan die hier is gekomen of hij nou berber of arabier is gekomen om te werken de werkgelegenheid die rabat de koning van ons heeft gestolen .Dat is de reden waarom de diaspora er is als de koning de land niet had leeggeroofd dan waren wij gewoon in marokko heeft niks met arab vs berber te maken maar deze asis aynan is gewoon een racist die continu fitna aan het zaaien is https://www.trouw.nl/nieuws/asis-ayn...w.google.nl%2F

  6. #36
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Me vader komt zelf uit de Rif. Hij en zijn ouders zijn ook hier gekomen als gastarbeiders. De berber vs arab discussie komt me echt de spuigaten uit.
    er zijn wel degelijk riffijnen gevlucht omdat zij gezocht werden in die tijd.
    tienduizenden riffijnen werkten in Algerije voor de Franse bezetter in de landbouw.nadat Algerije onafhankelijk werd en deze Franse werkgevers en werknemers het land moesten verlaten zijn vele riffijnen naar Frankrijk gegaan om daar te werken en konden ze zo verder reizen naar andere Europese landen om werk te zoeken.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door AboubakrSiddiq Bekijk reactie
    Klopt ieder marokkaan die hier is gekomen of hij nou berber of arabier is gekomen om te werken de werkgelegenheid die rabat de koning van ons heeft gestolen .Dat is de reden waarom de diaspora er is als de koning de land niet had leeggeroofd dan waren wij gewoon in marokko heeft niks met arab vs berber te maken maar deze asis aynan is gewoon een racist die continu fitna aan het zaaien is https://www.trouw.nl/nieuws/asis-ayn...w.google.nl%2F
    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    er zijn wel degelijk riffijnen gevlucht omdat zij gezocht werden in die tijd.
    tienduizenden riffijnen werkten in Algerije voor de Franse bezetter in de landbouw.nadat Algerije onafhankelijk werd en deze Franse werkgevers en werknemers het land moesten verlaten zijn vele riffijnen naar Frankrijk gegaan om daar te werken en konden ze zo verder reizen naar andere Europese landen om werk te zoeken.
    Waarheid zal vast in het midden liggen. Ik denk dat beiden kanten kunnen kloppen. Enerzijds zijn er vast politieke vluchtelingen(zoals dit hoort te heten) maar anderzijds zijn de meeste gewoon vertrokken voor werk en zelfs op uitnodiging van Europa.

    Ik heb gewoon beelden gezien uit het archief. Beelden die anderen ook kunnen bekijken. Hoe de gastarbeiders werden geselecteerd, geïnspecteerd en zich settelen in Nederland en omstreeks.

    Tja ze kunnen vertrokken zijn om 101 redenen. Maar vertrokken uit oorlog dat lijkt me overdreven. Als er een oorlog is die de Marokkanen en Algerijnen hebben ervaren dan is dat de genocide van de kolonisten uit Europa en hun trouwe huisslaven die hoge posities hebben bemachtigd in deze landen.
    Heavy

  8. #38
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Waarheid zal vast in het midden liggen. Ik denk dat beiden kanten kunnen kloppen. Enerzijds zijn er vast politieke vluchtelingen(zoals dit hoort te heten) maar anderzijds zijn de meeste gewoon vertrokken voor werk en zelfs op uitnodiging van Europa.

    Ik heb gewoon beelden gezien uit het archief. Beelden die anderen ook kunnen bekijken. Hoe de gastarbeiders werden geselecteerd, geïnspecteerd en zich settelen in Nederland en omstreeks.

    Tja ze kunnen vertrokken zijn om 101 redenen. Maar vertrokken uit oorlog dat lijkt me overdreven. Als er een oorlog is die de Marokkanen en Algerijnen hebben ervaren dan is dat de genocide van de kolonisten uit Europa en hun trouwe huisslaven die hoge posities hebben bemachtigd in deze landen.
    ik denk dat meer dan 90 % niet gevlucht is.
    de eerste grote groep riffijnen die naar europa vertrok is dankzij de paspoorten die zij hadden gekregen omdat zij uit Algerije zijn uitgezet.
    in die tijd kon je niet zomaar een paspoort krijgen en diegene die eentje kon bemachtigen kon zo reizen naar europa.
    in het jaar 1962 is Algerije onafhankelijk geworden en dat is 4 jaar na de inval in rif waarbij vele massamoorden verkrachtingen en andere oorlogsmisdaden zijn gepleegd.dus als er mensen die gevlucht zijn voor de oorlog dan zouden zij eerder naar andere landen zijn gevlucht en niet zozeer naar europa omdat zij geen paspoorten hadden.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door DEMO Bekijk reactie
    ik denk dat meer dan 90 % niet gevlucht is.
    de eerste grote groep riffijnen die naar europa vertrok is dankzij de paspoorten die zij hadden gekregen omdat zij uit Algerije zijn uitgezet.
    in die tijd kon je niet zomaar een paspoort krijgen en diegene die eentje kon bemachtigen kon zo reizen naar europa.
    in het jaar 1962 is Algerije onafhankelijk geworden en dat is 4 jaar na de inval in rif waarbij vele massamoorden verkrachtingen en andere oorlogsmisdaden zijn gepleegd.dus als er mensen die gevlucht zijn voor de oorlog dan zouden zij eerder naar andere landen zijn gevlucht en niet zozeer naar europa omdat zij geen paspoorten hadden.
    Dat denk ik inderdaad ook, is wel een interessant onderwerp.
    Heavy

  10. #40
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    heb je namen van politiek vluchtelingen, demo, je zet daar 10% gewoon uit je hoofd, noem wat namen dan ? en kom niet met kman leden

  11. #41
    ®

    Reacties
    5.382
    22-08-2020

    demo pakt alles en zet het in zijn separatisten propaganda

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    heb je namen van politiek vluchtelingen, demo, je zet daar 10% gewoon uit je hoofd, noem wat namen dan ? en kom niet met kman leden
    Zeg je dan dat Marokko en Algerije helemaal geen politieke vluchtelingen heeft?
    Heavy

  13. #43
    Verbannen

    Reacties
    5.552
    08-10-2020

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Zeg je dan dat Marokko en Algerije helemaal geen politieke vluchtelingen heeft?
    nee, marokko niet.

    Jij bent bezig met Rutte

  14. #44
    MVC Premium

    Reacties
    27.035
    20-05-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door T-Bone Bekijk reactie
    heb je namen van politiek vluchtelingen, demo, je zet daar 10% gewoon uit je hoofd, noem wat namen dan ? en kom niet met kman leden
    je hebt gelijk de meeste konden niet vluchten en zijn in rif afgeslacht.
    maar sommige konden dat wel zoals Mohamed Nerhaj Sellam Amezian.
    "Wie voor slavernij kiest, zal de afwezigheid van vrijheid niet voelen"