1. #1
    Haar op de tanden

    Reacties
    4.306
    19-09-2019

    Verzoek aan Rutte: houd met avondklok rekening met 'Marokkaans halfuurke'

    Vanavond is voorlopig de laatste keer dat we 's avonds na 21.00 uur de deur uit mogen. Maar waarom houdt Mark Rutte geen rekening met laatkomers? Acteur Mike Weerts roept de premier in een filmpje op Instagram op om de avondklok in Brabant vijftien minuten later te starten. Daar geldt immers het 'Brabants kwartierke'.

    Hoewel zijn oproep aan Rutte een grapje is, vindt hij wel degelijk dat Nederlanders te gebonden zijn aan de tijd. "Dat slaat nergens op. Tijd is relatief. In de Brabantse cultuur laten we het een beetje los en doen we niet zo moeilijk. Ik heb in Amsterdam gewoond en daar was het toch minder relaxed. Ik denk dat het stresslevel daar hoger is dan in het zuiden."

    Te laat komen is deels ook cultureel bepaald. "Nederlanders vinden zichzelf behoorlijk op tijd. De Duitsers zijn nog punctueler. Uit onderzoek blijkt dat Amerikanen het oké vinden als iemand tien minuten te laat is. Dat is vergelijkbaar voor Nederland. Bij Marokkanen is dat een half uur. Dat heeft te maken met de cultuur. Wij vinden de klok enorm belangrijk doordat we erg individualistisch zijn. Met de klok ga je niet in discussie."

    https://www.rtlnieuws.nl/editienl/ar...te-laat-corona
    Toezichthouder openbaard kunstgebit

  2. #2
    DareDevil

    Reacties
    6.660
    14-03-2013

    Kanker op met die konijn tand die al 10 jaar jullie bespeeld als voetbal

    Hoeveel Nederlandse vrienden die ik heb open minded die geen millimeter van hem moeten hebben!

    Jullie worden bespeelt..

    Hou Marokkanen erbuiten want als die wakker worden


    Kabinet ontslagen en demissionaris uithangen weet ik weell

    Yups heb alle info

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.026
    02-05-2018

    Citaat Geplaatst door BenKamal Bekijk reactie
    Kanker op met die konijn tand die al 10 jaar jullie bespeeld als voetbal

    Hoeveel Nederlandse vrienden die ik heb open minded die geen millimeter van hem moeten hebben!

    Jullie worden bespeelt..

    Hou Marokkanen erbuiten want als die wakker worden


    Kabinet ontslagen en demissionaris uithangen weet ik weell

    Yups heb alle info
    Zijn Marokkanen nog niet wakker dan

  4. #4
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Dit artikel klopt gewoon.

    Marokkanen nemen de tijd niet serieus.

    En dat is juist iets wat ik goed vind van de NL’ ers. Afspraak is afspraak, duidelijk op geschrift zonder poespas om problemen te voorkomen.

    Met een Marokkaan moet je eerst 12 getuigen verzamelen, hem bedreigen met de dood, en misschien dat hij erkent dat hij te laat is gekomen of niet.

    Ik als Maghrebi vind de NL’se manier van werken toch beter, efficiënter en duidelijker.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...