1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.313
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    'Jongeren gaan zich verzetten tegen een avondklok'

    Jongeren gaan zich verzetten tegen een avondklok, omdat zij het niet met de maatregel eens zijn.





    Dat stelt Jan Struijs van de Nederlandse Politiebond op basis van informatie van jongerenwerkers en politiemensen uit verschillende grote steden. "Op internet zijn er oproepen om toch samen te komen. ".

    De politie wil gericht gaan ingrijpen, omdat er niet massaal agenten op straat aanwezig kunnen zijn. "We gaan doen wat we kunnen. Politiemensen zijn zich aan het voorbereiden en het wordt echt een hele klus."

    Niko de Groot van BVJong, de beroepsvereniging van jongerenwerkers, kan nog niet inschatten of jongeren ondanks een avondklok de straat op zullen gaan. Hij kan zich voorstellen dat dit in bepaalde plaatsen zal gebeuren en ziet dat in sommige gemeenten jeugdmedewerkers preventief de straat op mogen in de avond. "Jongerenwerkers delen dan geen boetes uit, maar gaan het gesprek aan."

    Steeds moeilijker
    Nikki Udo van het Nederlands Jeugd Instituut legt uit dat het voor deze doelgroep extra moeilijk is zich te houden aan de avondklok. "Jongeren hebben sociaal contact nodig voor hun ontwikkeling. De afgelopen maanden zijn zij daar keer op keer in beperkt."

    Udo benadrukt dat het voor jongeren steeds moeilijker wordt om perspectief te zien. "Hun leven staat al een tijd op pauze. Steeds is er de hoop dat het beter wordt, maar er komen telkens nieuwe maatregelen." Uit onderzoeken blijkt al dat jongeren mentale problemen ervaren door de bestaande regels.

    Jeugdwerkers
    Een belangrijke taak ligt bij de jeugdwerkers, die voornamelijk in de avonduren contact hebben met de jongeren op straat. "Sommige jongeren trekken zich meer terug in deze tijd. Het is belangrijk om in contact te blijven met hen en dat wordt wellicht door de avondklok nog iets moeilijker, ook voor jongerenwerkers."

    Udo probeert te kijken naar wat nog wel kan, zoals sportieve en sociale activiteiten in de middag. "We kunnen namelijk niet onder de avondklok uit, iedereen moet zich eraan houden." Daarnaast benadrukt zij dat er wellicht een groep jongeren is die zich niet aan de regels houdt, maar dat hetzelfde geldt voor een "groep ouderen".

    Struijs van de Politiebond ziet dat ook. "Niet alleen jongeren, maar ook 'oudere jongeren' willen illegale feesten organiseren." Hij zegt dat de politie natuurlijk gaat ingrijpen, vooral als mensen de avondklok opzettelijk negeren.

  2. #2
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    De avondklok gaat er voor zorgen dat de vlam in de pan slaat.
    Nederland gaat beperkt ingrijpen om geen flater te slaan natuurlijk maar uiteindelijk zullen ze onder een flauw excuus de avondklok los laten.

    De avondklok kan alleen slagen als alleen allochtonen er zich tegen gaan verzetten. Dit is namelijk een groep waar de borealen hun haat op spuwen waardoor het de meerderheid toch de overheid gaat volgen.

    Eerlijk, NL is op haar retour. De overheid is na jaren van scheve bezuinigingen haar slagkracht kwijt geraakt. Het bestellen van vaccins en uiteindelijk toe dienen van deze vaccins is op fiasco uitgelopen waar NL zelfs achterloopt op België

    Ik zweer het, ik zal de Belgen nooit meer durven uit te schelden.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  3. #3
    Hotline bling

    Reacties
    2.773
    06-09-2005

    De jongeren begrijpen alleen de taal van de wapenstok en pepperspray. Keihard aanpakken dat tuig!!

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.394
    16-07-2019

    Aframmeling hebben die nog .te veel frit en mayonnaise gegeten.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Ja man,gewoon doodschieten..


    Eng om te zien hoe sommige mensen schouderophalend hun vrijheden weggeven

  6. #6
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Atlantean Bekijk reactie
    De jongeren begrijpen alleen de taal van de wapenstok en pepperspray. Keihard aanpakken dat tuig!!
    wtf?
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  7. #7
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Ja man,gewoon doodschieten..


    Eng om te zien hoe sommige mensen schouderophalend hun vrijheden weggeven
    Vrijheden? Er is geen leven meer.

    Af en toe kwam er een chica langs die je suf kon krikken. Nu moet ze soort van bij je blijven slapen ....

    En dat kan gevaarlijk zijn:

    - visueel, in de ochtend kan je schrikken als je haar ziet zonder make up
    - dominantie, ze kan gekken ideeën krijgen zoals bij je te blijven

    We hebben zoveel pech. Niet normaal
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  8. #8
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Het is winter, lekker binnen blijven met z'n allen. Chocomel, bankhangen, boek erbij (of Netflix, voetbalwedstrijd) en geniet van je avond. Simpel. Of schaf een hond aan.
    Mensen waren in de zomer aan het klagen om 1,5m afstand, dat was al te veel gevraagd, ewa hier, alles wordt verboden.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    Vrijheden? Er is geen leven meer.

    Af en toe kwam er een chica langs die je suf kon krikken. Nu moet ze soort van bij je blijven slapen ....

    En dat kan gevaarlijk zijn:

    - visueel, in de ochtend kan je schrikken als je haar ziet zonder make up
    - dominantie, ze kan gekken ideeën krijgen zoals bij je te blijven

    We hebben zoveel pech. Niet normaal
    Vind vooral klote dat ik een uur of 2 na het eten of in de nacht geen blokje om kan doen, we hebben hier een paar straten verderop een natuurgebied waar geen hond komt(nu wel waarschijnlijk) .. ga dat risico gewoon nemen, schijt aan.

    Krikken doen pas wanneer we zijn getrouwd
    Anders had ik mn buurmeisje nog waar ik zo naar binnen kan lopen, heeft wel beetje een kutkop maar haar lichaam maakt veel goed

  10. #10
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Vind vooral klote dat ik een uur of 2 na het eten of in de nacht geen blokje om kan doen, we hebben hier een paar straten verderop een natuurgebied waar geen hond komt(nu wel waarschijnlijk) .. ga dat risico gewoon nemen, schijt aan.

    Krikken doen pas wanneer we zijn getrouwd
    Anders had ik mn buurmeisje nog waar ik zo naar binnen kan lopen, heeft wel beetje een kutkop maar haar lichaam maakt veel goed
    Je bent een wijze man. We kunnen zoveel leren van je.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    21.391
    18-12-2015

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    Je bent een wijze man. We kunnen zoveel leren van je.
    Dank je wel grote vriend.. dit doet me goed

  12. #12
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Frozen Bekijk reactie
    Het is winter, lekker binnen blijven met z'n allen. Chocomel, bankhangen, boek erbij (of Netflix, voetbalwedstrijd) en geniet van je avond. Simpel. Of schaf een hond aan.
    Mensen waren in de zomer aan het klagen om 1,5m afstand, dat was al te veel gevraagd, ewa hier, alles wordt verboden.
    Niet iedereen heeft daar behoefte aan, dat knuffelen en knus zijn. Dat is een echte chica thing. Ik krijg het gewoon benauwd dan.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  13. #13
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door FCE Bekijk reactie
    Dank je wel grote vriend.. dit doet me goed
    Geen probleem bro.
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...

  14. #14
    Atlasleeuwin.

    Reacties
    10.840
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door -JokeR- Bekijk reactie
    Niet iedereen heeft daar behoefte aan, dat knuffelen en knus zijn. Dat is een echte chica thing. Ik krijg het gewoon benauwd dan.
    Wie heeft het over knuffelen. Dat mag niet, krijg je ook boete, 1,5m afstand vriend, lol. Ga gewoon op de bank zitten, barad d'Atay voor je en kijk naar je favoriete voetbalclub of zo. Ook prima! Snap die drang niet om buiten te hangen in deze kou.

  15. #15
    احب الجمال

    Reacties
    6.280
    02-01-2021

    Citaat Geplaatst door Frozen Bekijk reactie
    Wie heeft het over knuffelen. Dat mag niet, krijg je ook boete, 1,5m afstand vriend, lol. Ga gewoon op de bank zitten, barad d'Atay voor je en kijk naar je favoriete voetbalclub of zo. Ook prima! Snap die drang niet om buiten te hangen in deze kou.
    Ik hou niet van voetbal.

    Ik weet het, schande ....
    Citaat Geplaatst door MIT361 Bekijk reactie
    FSA zijn voornamelijk Turkmeense strijders en een handje vol arabieren en koerden die zich verwant voelen met het Turks zijn

    Citaat Geplaatst door Stijnsansvarke Bekijk reactie
    Iedereen is vrouw
    die zich vrouw voelt ...