1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Kappen Bekijk reactie
    Hoe doe je dat cirkel doorbreken?

    Inderdaad Allah i 'awan ts.

    Je wordt misbruikt door gewetenloze monsters. Het zit niet in je natuur.
    De cirkel doorbreken van het pleasen van mensen als het een gewoonte is.

    Sommigen hebben van zichzelf niet eens door dat ze iemand anders tijd verspillen.

    Gheir in shaa Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Thats_Life Bekijk reactie
    Bedankt voor de lieve reacties, begrip en advies. Ik waardeer het heel erg. Het is al fijn om erover te praten. Inderdaad echt een people pleaser. En om maar niet te praten over het schuldgevoel wat ik er altijd aan overhoud. En op een gegeven moment ben je zelf op en dan denk je, wie is er nu voor mij?
    En deze situaties heb ik zovaak gehad dat ik nu echt mentaal gewoon gek aan het worden ben lijkt het. Altijd probeer ik voorzichtig te zijn met wie ik in mijn omgeving toelaat, maar toch elke keer hetzelfde verhaal subhana Allah. Natuurlijk wil ik mensen helpen, maar nu gaat het ook ten koste van mezelf. En dat verantwoordelijkheidsgevoel is altijd zo groot dat ik het gevoel heb dat ik alles moet doen. En als ik het niet doe, niemand het doet. Alhamdolilah is Allah altijd met ons. En dat betekent dat we nooit alleen zijn. Dat is mijn grootste troost. Het zit namelijk niet in mijn aard om gewoon niks meer te doen... en anderen te laten stikken ofzo. Dat schuldgevoel wat ik dan krijg is het niet waard.

    Salaam alaykum

    Aard van de mens denkt altijd als eerst aan zichzelf moet je ook doen.En dat betekend inderdaad niet dat je geen hulp biedt aan behoeftigen maar dat je als eerst goed voor jezelf zorgt voordat je dat voor een ander kan doen.Moge Allah SWT ons bijstaan Ameen.


    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    160
    17-12-2020

    .
    Beetje leden naar de vingers typen zoals jij nu doet? Om erbij te horen? Inderdaad ik raad jou dat ook aan om die cirkel bij jezelf te doorbreken. Ooit heb ik geleerd dat het advies wat je een ander geeft jezelf het hardst nodig hebt. Dus bij dezen doe er je voordeel mee. Ghair in sha Allah. Allah i 'awnek!
    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    De cirkel doorbreken van het pleasen van mensen als het een gewoonte is.

    Sommigen hebben van zichzelf niet eens door dat ze iemand anders tijd verspillen.

    Gheir in shaa Allah

    Oe moe me noe?


  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Kappen Bekijk reactie
    .

    Salaam alaykum

    Wat bedoel jij ? Ben je een man of vrouw kappen haha.
    Hopelijk verspil je me tijd niet ben wel zo
    benieuwd naar je antwoord !

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Kappen ? Duurt me te lang doei

    Oja wat jou is aangeleerd is mijn favoriete levensmotto elhamdoelillah !

    Surah as saff 61 ayat 2

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ

    Sadaka Allahu ak3adiem.

    Tijd voor jou om te praktiseren wat je is aangeleerd dat zijn nog altijd 2 verschillende dingen.

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    379
    16-01-2021

    Citaat Geplaatst door Eloquence Bekijk reactie
    .
    waarom frustrerend wanneer de daden worden geteld door Allah? Wat is er mis met jullie?

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    7.554
    31-12-2014

    Citaat Geplaatst door Dkja Bekijk reactie
    waarom frustrerend wanneer de daden worden geteld door Allah? Wat is er mis met jullie?
    Salaam alaykum

    Inderdaad ,advies geven aan iemand die dat nodig heeft is een plicht .
    Hoe geef je advies aan iemand ? Door de waarheid te zeggen of dat nou voordelig of nadelig is voor mij does not matter.
    Dus ik weet niet wrm kappen denkt dat ik dat doe in voordeel van mijzelf.
    Gheir in shaa Allah

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Het is altijd zo lastig om zo te zijn en als iedereen het gewend is. Je wordt soms ook behandeld als grof vuil. Letterlijk stank voor dank. Je wilt ook soms de waarheid niet zien omdat je teveel van iemand houdt. Gair insha Allah
    "He is with you wherever you are" 57:4

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    1.055
    25-02-2013

    Citaat Geplaatst door betuls Bekijk reactie
    Allahi nadjina mina alham Ameen.

    Hoezo dat nou?
    Khaliha madihach 3liha


    Za3ma 3awan machi gawan

    ع/3
    Alhoceima inoe i3izan twahchegh chem 2015 insa allah waha

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    1.055
    25-02-2013

    Ze zijn gewoon egoïstisch meer niet.

    Omdat jij een goede hart hebt en gevoelig bent.
    Alhoceima inoe i3izan twahchegh chem 2015 insa allah waha

  11. #26
    Account opgeheven

    Reacties
    495
    07-11-2007

    Hou van jezelf , gun jezelf rust en tijd voor ontspanning... omringen je met mensen die t zelfde willen doen voor jouw! Die even ver gaan als jij!
    In het bekommeren van anderen.. We leven in een tijd waar 80% van de mensheid alleen aan zichzelf denkt. Dus zoek die 10% op die net als jij zijn! Dit laat zien dat jij een pracht van een mens bent! Helaas gaat niet iedereen dit inzien, voor niet de mensen waar jij alles voordoet. Die zullen jouw voor lief nemen omdat je er altijd bent! Het is tijd om voor jezelf te kiezen. Het is tijd voor geven en nemen!

  12. #27
    Jbala rock!

    Reacties
    16.250
    09-12-2007

    Citaat Geplaatst door Thats_Life Bekijk reactie
    Ik ben het zat. Echt. Altijd maar mijn best doen; anderen geen pijn willen doen. Altijd maar anderen helpen. Altijd maar zeggen dat alles goed gaat. Ik kan niet meer. Ik kan er niet meer tegen dat ik alle rollen vervul, die van een man en vrouw.Ik ben het zat. Waarom trek ik altijd situaties waarbij ik werk voor een ander en niet andersom?Waarom ben ik altijd degene die graag wilt dat de ander gegeten heeft en zich goed voelt?Waarom niet een keer andersom?Ik wil ook iemand die voor mij zorgt en mijn lasten verminderd. In plaats daarvan krijg ik alleen maar meer en meer.Ik ben er helemaal klaar mee. Helemaal
    Elk ding dat je doet met het goedheid dat je in je hart bezit, doe je in eerste instantie voor jezelf. Omwille van Allah, besef hoeveel hassanaats je ervoor krijgt. Wees geduldig meid.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    212
    05-01-2015

    Citaat Geplaatst door Thats_Life Bekijk reactie
    Ik ben het zat. Echt. Altijd maar mijn best doen; anderen geen pijn willen doen. Altijd maar anderen helpen. Altijd maar zeggen dat alles goed gaat. Ik kan niet meer. Ik kan er niet meer tegen dat ik alle rollen vervul, die van een man en vrouw.Ik ben het zat. Waarom trek ik altijd situaties waarbij ik werk voor een ander en niet andersom?Waarom ben ik altijd degene die graag wilt dat de ander gegeten heeft en zich goed voelt?Waarom niet een keer andersom?Ik wil ook iemand die voor mij zorgt en mijn lasten verminderd. In plaats daarvan krijg ik alleen maar meer en meer.Ik ben er helemaal klaar mee. Helemaal
    Jeetje...ik voel je. Wat bij mij hielp was dat ik mijn omgeving afging en observeerde wie mijn hulp nou echt waard is en of zij nou ook voor mij klaar zouden staan. Het doet me zo goed om afstand genomen te hebben van die mensen. De mensen die mij waarderen om mijn inzet en hulp die ik altijd bied, tel ik nu op 1 hand. Succes ghair in sha Allah

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Barak Allah o fiekom voor jullie lieve reacties, ik waardeer het heel erg. Jullie hebben geen idee hoeveel dit mij helpt. Alhamdolilah en subhana Allah. Er zijn zeker goede mensen in deze wereld.
    Stap voor stap, komen we er wel.
    "He is with you wherever you are" 57:4