1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    11
    05-04-2019

    Hoe wonen jullie

    Koop/huur/
    appartment/rijtjeshuis
    particulpier/sociaal

    ik woon in de randstad en zie mijn huurprijs elk jaar omhoog gaan
    begon 3 jaar geleden bij 850 all in nu zit ik op ruim 1000 euro zonder de energiekosten
    Ik verdien ook niet zo veel en het is echt lastig

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    122
    10-09-2019

    Citaat Geplaatst door lidnrx Bekijk reactie
    Koop/huur/
    appartment/rijtjeshuis
    particulpier/sociaal

    ik woon in de randstad en zie mijn huurprijs elk jaar omhoog gaan
    begon 3 jaar geleden bij 850 all in nu zit ik op ruim 1000 euro zonder de energiekosten
    Ik verdien ook niet zo veel en het is echt lastig

    Ik woon in een ruime appartement. Mijn huur is goedkoop dus ik ga voorlopig niet verhuizen want de huizenmarkt is helemaal verrot geworden.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    718
    23-08-2020

    Het wordt steeds lastiger om uberhaupt op een halal manier te wonen in Nederland.

    Sommige mensen betalen 1600 euro aan huur! Belachelijk en de hypotheken worden lager en huizenprijzen ook. Alsof het express is nu steeds meer moslims van riba afzien voor mijn gevoel.

    Remember guys, hijrah is verplicht als je je geloof niet meer kan praktiseren in het land waar je woont..

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    122
    10-09-2019

    Citaat Geplaatst door overthinkingg Bekijk reactie
    Het wordt steeds lastiger om uberhaupt op een halal manier te wonen in Nederland.

    Sommige mensen betalen 1600 euro aan huur! Belachelijk en de hypotheken worden lager en huizenprijzen ook. Alsof het express is nu steeds meer moslims van riba afzien voor mijn gevoel.

    Remember guys, hijrah is verplicht als je je geloof niet meer kan praktiseren in het land waar je woont..

    Klopt doordat gaan mensen minder snel trouwen. Vroeger was een eengezinswoning kwestie van tijd nu is het een droom

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    718
    23-08-2020

    Citaat Geplaatst door Stormrider Bekijk reactie
    Klopt doordat gaan mensen minder snel trouwen. Vroeger was een eengezinswoning kwestie van tijd nu is het een droom
    Zelf ben ik van mening als je een klik hebt met iemand en als je op een lijn zit met de ander moet je haasten om te trouwen.

    Maar goed er hangt tegenwoordig veel angst en onzekerheid rondom het trouwen en getrouwd blijven..

    We are surrounded by too much fitna

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.532
    31-08-2013

    820. Is ook omhoog gegaan laatste paar jaren was eerst 750. Maar heb al iets anders gevonden.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Sociale huurwoning. Ik betaal 625 euro aan kale huur incl service. Ik krijg 250 euro huurtoeslag. Dus 370 euro per maand ben ik kwijt aan huur ongeveer. En dat voor een hoekhuis met oprit.

    Als ik dit huis zou moeten kopen zou dat mij 500.000 euro kosten.

    Dankzij een woning urgentieverklaring heb ik deze huis kunnen machtigen.

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    363
    26-10-2020

    Jullie worden allemaal in jullie ootje genomen huur max 400

  9. #9
    Verbannen

    Reacties
    363
    26-10-2020

    De rest is woekerwinst van de koffar

  10. #10
    ondertitel?

    Reacties
    19.145
    12-01-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Koop is het goedkoopst, je betaald een vast bedrag, wat na een aantal jaren dus een relatief laag bedrag is en daarbovenop wat belasting.
    Huur sociaal, ieder jaar stijging, eventueel subsidie, maar wel levenslang betalen, tot bedragen vele malen meer dan het koopbedrag.
    Huur particulier, duur, ieder jaar stijging, geen subsidie en levenslang betalen.

    Kan je kopen, dan is dat wel het handigst, in alle gevallen is wonen in de randstad duur.
    Disclaimer: Berichten zijn geen provocatie anders dan die tot een volwassen vorm van discussie. Ook is het bericht niet racistisch bedoeld. Generalisaties zijn voor communicatie gemak, niet iedereen geld dus. Er is geen sprake dat de ene mening meer waard is dan de ander, echter om discussie redenen word dit wel als zodanig voorgedragen. De schrijven verenigd zich niet altijd met de tekst.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.938
    21-06-2007

    Huurwonig
    Kleine apartment op 4 hoog zonder lift. Tis wel goedkoop. Sociale huurwoning. We betalen nu 500. Mn man die woont er al jaren en toen hij erin kwam betaalde hij 370.
    We dromen om te verhuizen naar een eengezinswoning maar helaas nog steeds niets.
    Ghair InshaAllah

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6.884
    26-06-2015

    Sociale huurwoning (eengezinswoning) in België €205, wel in een relatief kleine stad.
    Vroeger particulier gehuurd in diezelfde kleine stad €650/maand voor een appartement.
    Alhamdoulilah voor alles. Zelf met hoge huur was het nooit in ons opgekomen om te kopen, het leven is nu eenmaal een beproeving.
    هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.055
    25-02-2013

    Appartement 8 etage hoog

    749 euro min 162 huurtoeslag

    Plus rot stookkosten 113,95 belachelijk

    Dus ik betaal uit mijn zak 587 euro zoiets

    Den haag
    Alhoceima inoe i3izan twahchegh chem 2015 insa allah waha

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    160
    17-12-2020

    Citaat Geplaatst door overthinkingg Bekijk reactie
    Het wordt steeds lastiger om uberhaupt op een halal manier te wonen in Nederland.

    Sommige mensen betalen 1600 euro aan huur! Belachelijk en de hypotheken worden lager en huizenprijzen ook. Alsof het express is nu steeds meer moslims van riba afzien voor mijn gevoel.

    Remember guys, hijrah is verplicht als je je geloof niet meer kan praktiseren in het land waar je woont..
    Citaat Geplaatst door overthinkingg Bekijk reactie
    Zelf ben ik van mening als je een klik hebt met iemand en als je op een lijn zit met de ander moet je haasten om te trouwen.

    Maar goed er hangt tegenwoordig veel angst en onzekerheid rondom het trouwen en getrouwd blijven..

    We are surrounded by too much fitna
    Zo is dat

    Oe moe me noe?


  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    160
    17-12-2020

    Citaat Geplaatst door asma_elh Bekijk reactie
    Huurwonig
    Kleine apartment op 4 hoog zonder lift. Tis wel goedkoop. Sociale huurwoning. We betalen nu 500. Mn man die woont er al jaren en toen hij erin kwam betaalde hij 370.
    We dromen om te verhuizen naar een eengezinswoning maar helaas nog steeds niets.
    Ghair InshaAllah
    Eengezinswoning is tegenwoordig een droom zoals stormrider aangaf.

    Oe moe me noe?