1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Zet nooit je handtekening onder een huwelijksakte. Kies voor samenlevingscontract.

    Zet nooit je handtekening onder een huwelijksakte. Kies voor samenlevingscontract. Dan kun je zulke dingen niet meemaken:



    Mijn kennis die gescheiden is moet heul veel geld betalen aan zijn ex. Want had toen een huwelijkscontract ondertekend.

    Wanneer je een huwelijksakte ondertekend, kun je onder andere de "bijstand betalen 12 jaar lang voor ex partner" niet indekken bij een notaris. Terwijl wnr je een samenlevingscontract onedertekend dan heb je geen bijstand gedoe. En ook geen alimentatie gedoe.

    Je krijgt gwn een brief van gemeente dat ex partner in de bijstand is beland , dus ben je verplicht om te betalen, 1000 euro per maand , 12 jaar lang! Wil je in bezwaar? Daar heb je geen recht op!

    Daarom nooit, maar dan echt noooooit een huwelijkscontract ondertekenen. Altijd samenlevingscontract,dat heb ik ook gedaan

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1.585
    17-10-2016

    Zijn er ook voorwaarden aan een samenlevingscontract ?
    pas met het zeggen van Godverdomme.
    Godverdomme is een vloek die je over jezelf uit spreekt letterlijk betekent het god verdoem mij.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door miladboy005 Bekijk reactie
    Zijn er ook voorwaarden aan een samenlevingscontract ?
    Je mag zelf weten wat je erin pleurt. Dit is die van mij en vrouw. Geen alimentatie. Gemeente kan ook geen bijstand van jou verhalen wnr je een samenlevingsconract hebt.










  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    12.486
    26-07-2020

    Mensen denken al aan scheiden voor ze trouwen. Wat ene bende. Hamdoullah 3ala koran wa sunnah.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    33
    20-04-2020

    Subbhallah

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    822
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Mensen denken al aan scheiden voor ze trouwen. Wat ene bende. Hamdoullah 3ala koran wa sunnah.
    Dit was ook mijn eerste gedachte. Gezien we in een tijd leven waarin veel scheidingen voorkomen, vind ik het geen verkeerde gedachte om vooruit te denken.

    @ topicstarter bedankt voor de tip. Vraag me alleen wel af of deze manier vanuit de islamitische perspectief goed wordt gekeurd.
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    12.486
    26-07-2020

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Dit was ook mijn eerste gedachte. Gezien we in een tijd leven waarin veel scheidingen voorkomen, vind ik het geen verkeerde gedachte om vooruit te denken.

    @ topicstarter bedankt voor de tip. Vraag me alleen wel af of deze manier vanuit de islamitische perspectief goed wordt gekeurd.
    Je kan ook gewoon in marokko trouwen. En wie aan scheiden denkt voor ie trouwt moet beter die fitna voorkomen.

    De TS is een koraniet. Hij verwerpt de sunnah.
    Najma 5adra dawya 3la Raya wataniya!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    822
    28-04-2013

    Citaat Geplaatst door Morocco2020. Bekijk reactie
    Je kan ook gewoon in marokko trouwen. En wie aan scheiden denkt voor ie trouwt moet beter die fitna voorkomen.

    De TS is een koraniet. Hij verwerpt de sunnah.
    Klopt ook wel wat je zegt. Er is niks mis mee om voorbereid te zijn. Alhoewel ik ook wel inzie hoe dit kan overkomen bij jouw partner. Dus een lastige situatie. Uiteindelijk dienen we allen onze vertrouwen in Allah te leggen.

    En trouwen in Marokko zou ik sowieso doen. Maar ben je islamitisch correct bezig als je in Nederland het huwelijk niet registreert?
    Don't burn bridges. You'll be surprised how many times you have to cross the same river.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Klopt ook wel wat je zegt. Er is niks mis mee om voorbereid te zijn. Alhoewel ik ook wel inzie hoe dit kan overkomen bij jouw partner. Dus een lastige situatie. Uiteindelijk dienen we allen onze vertrouwen in Allah te leggen.

    En trouwen in Marokko zou ik sowieso doen. Maar ben je islamitisch correct bezig als je in Nederland het huwelijk niet registreert?
    Marokko en Holland trouwen hoeft niet eens. Alleeen samenlevingscontract + imaam erbij halen die aantal Koran verzen opleesst over de huwelijk is al voldoende.

    In de islam komt partneralimentatie niet voor. Je kunt met een huwelijksakte partner alimentatie niet uitsluiten, al laat je het erin schrijven dat je het niet wilt dan nog is het niet rechtsgeldig.

    Als je echt eronderuit wil komen pak je een samenlevingsovereenkomst en laat je het erin schrijven en ben je veilig.

  10. #10
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Vermeld dit er ook bij,



    Is de imam strafbaar bij een islamitisch huwelijk?

    Op 14 november 2014 veroordeelde het gerechtshof Den Haag een imam op grond van artikel 449 Sr omdat hij een religieus huwelijk zou hebben gesloten zonder voorafgaand burgerlijk huwelijk.



    1. Artikel 449 van het Wetboek van Strafrecht
    Artikel 449 van het Wetboek van Strafrecht (Sr) stelt dat de bedienaar van de godsdienst die een religieus huwelijk sluit tussen twee partners strafbaar is als deze twee niet aan hem te kennen hebben gegeven al voor de burgerlijke stand getrouwd te zijn.

    Het doel is onder meer om misverstanden te voorkomen over wat wel en geen rechtsgeldig huwelijk is, de status van het burgerlijke huwelijk te beschermen maar ook om met name de vrouw te beschermen tegen het rechteloos achtergelaten worden na beƫindiging van een religieus huwelijk zonder burgerlijk huwelijk.

    Voor een succesvolle veroordeling op grond van artikel 449 Sr moet voldaan worden aan een aantal vereisten dat we kunnen halen uit dit artikel.

    Bedienaar van de godsdienst: allereerst moet het gaan om een bedienaar van de godsdienst.

    Hierbij kan gedacht worden aan een geestelijke.
    Religieuze plechtigheid: voorts moet de bedienaar van de godsdienst een religieuze plechtigheid verrichten om een religieus huwelijk tussen twee personen te bewerkstelligen. Deze bedienaar van de godsdienst dient dus een handeling te verrichten die erin resulteert dat de twee partners conform hun religieus recht getrouwd zijn.


    Ontbreken burgerlijk huwelijk: wanneer hij deze handeling verricht voordat de partners aan hem hebben doen blijken dat hun huwelijk reeds voor een ambtenaar van de burgerlijke stand is voltrokken, is de bedienaar van de godsdienst strafbaar.
    A grateful heart is a magnet for miracles

  11. #11
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Nog even over jullie islamitische voltrekking.

    Waren er getuigen aanwezig? Ik vermoed dat haar wali (vader) niet aanwezig was aangezien hij jou niet accepteert?


    Ik begin haar ouders steeds meer te begrijpen.
    A grateful heart is a magnet for miracles

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.482
    19-05-2017

    Citaat Geplaatst door somaya7 Bekijk reactie
    Dit was ook mijn eerste gedachte. Gezien we in een tijd leven waarin veel scheidingen voorkomen, vind ik het geen verkeerde gedachte om vooruit te denken.

    @ topicstarter bedankt voor de tip. Vraag me alleen wel af of deze manier vanuit de islamitische perspectief goed wordt gekeurd.
    scheidingen zijn afgenomen en niet toegenomen
    ESpanyol-Egyptisch


    Invalide

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door Queen_du_bled Bekijk reactie
    Vermeld dit er ook bij,



    Is de imam strafbaar bij een islamitisch huwelijk?

    Op 14 november 2014 veroordeelde het gerechtshof Den Haag een imam op grond van artikel 449 Sr omdat hij een religieus huwelijk zou hebben gesloten zonder voorafgaand burgerlijk huwelijk.



    1. Artikel 449 van het Wetboek van Strafrecht
    Artikel 449 van het Wetboek van Strafrecht (Sr) stelt dat de bedienaar van de godsdienst die een religieus huwelijk sluit tussen twee partners strafbaar is als deze twee niet aan hem te kennen hebben gegeven al voor de burgerlijke stand getrouwd te zijn.

    Het doel is onder meer om misverstanden te voorkomen over wat wel en geen rechtsgeldig huwelijk is, de status van het burgerlijke huwelijk te beschermen maar ook om met name de vrouw te beschermen tegen het rechteloos achtergelaten worden na beƫindiging van een religieus huwelijk zonder burgerlijk huwelijk.

    Voor een succesvolle veroordeling op grond van artikel 449 Sr moet voldaan worden aan een aantal vereisten dat we kunnen halen uit dit artikel.

    Bedienaar van de godsdienst: allereerst moet het gaan om een bedienaar van de godsdienst.

    Hierbij kan gedacht worden aan een geestelijke.
    Religieuze plechtigheid: voorts moet de bedienaar van de godsdienst een religieuze plechtigheid verrichten om een religieus huwelijk tussen twee personen te bewerkstelligen. Deze bedienaar van de godsdienst dient dus een handeling te verrichten die erin resulteert dat de twee partners conform hun religieus recht getrouwd zijn.


    Ontbreken burgerlijk huwelijk: wanneer hij deze handeling verricht voordat de partners aan hem hebben doen blijken dat hun huwelijk reeds voor een ambtenaar van de burgerlijke stand is voltrokken, is de bedienaar van de godsdienst strafbaar.
    Voor mij staat de wet van Allah boven menselijke verzonnen wetten

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    4.526
    27-09-2020

    Citaat Geplaatst door Panthera_leo Bekijk reactie
    scheidingen zijn afgenomen en niet toegenomen
    Bron

  15. #15
    T3izath gafi

    Reacties
    1.616
    16-10-2020

    Citaat Geplaatst door Birko Bekijk reactie
    Voor mij staat de wet van Allah boven menselijke verzonnen wetten



    Als dat het geval was dan zou je geen moeite en energie steken in een flut samenlevingscontract!

    Dat jij mensen hiermee op een dwaalspoor wilde brengen en vervolgens zegt dat de wetten van Allah boven menselijke wetten staat komt niet echt geloofwaardig over namelijk waarom hecht jij dan zoveel waarde aan een contractje?

    Sta je nu weer met beide benen op de grond? Zo waterdicht is het allemaal niet zo blijkt maar weer.

    Allah is de voorziener. Hij kan van jou vandaag een miljonair maken en volgend jaar bankroet. Geen menselijk contract kan dit tegenhouden!

    Fijn dat jij dit nu ook inziet.
    A grateful heart is a magnet for miracles